Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
Leeuw, ik heb me ook vandaag aangemeld voor kraamzorg (via internet), hetzelfde kraambureau als vorige keer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet te veel uren kraamzorg wil deze keer, met een derde kind weet je al veel. Maar ja, je weet het niet, misschien wordt het een zware bevalling (ik hoop dat niet!), dan is kraamzorg zeker lekker. Mijn bevallingsdatum valt in de schoolvakantie en opa en oma hebben al aangeboden om de oudste twee bij hun op te vangen (de jongens vinden het altijd fantastisch bij hun in de zomer), dus dan ben ik lekker alleen met de baby de eerste paar weken...

Bij mij was de baarmoeder al 2 vingers onder de navel, heel hoog dus, omdat het mijn 3de is volgens VK. Ik kan het zeker voelen als ik op mijn rug lig, maar echt buik heb ik nog niet, ik was heel erg opgezwollen de eerste 3 maanden, maar ik denk door mijn darmen, het is nu helemaal weg.

Ik koop niet veel tweedehands, maar krijg het badje, het wiegje en wat kleertjes van een goede vriendin van mijn, baby-bjorn van een andere vriendin...onze box is ook heel oud (zeg maar rustig antiek), daar heb nog mijn man in gelegen ) Vind ik wel schattig...Maxi-cosy, ledikantje, kinderstoel hebben we gelukkig nog in huis van onze jongens (al mijn zwangerschapskleding en heel veel kleertjes heb ik namelijk weg gegeven omdat ik 300% zeker was dat ik nooit aan het derde zal beginnen..ha-ha..)

Ik voel soms heel zachte plopjes, vooral als ik te lang achter PC zit op mijn werk, maar 100% zeker ben ik nog niet..ben nu 13w6dagen. Mijn eerste voelde ik met 17 weken, en mijn tweede pas met 20.

Ik ga wel op marktplaats voor commode zoeken, vorige keer heb ik eentje van onze vrienden geleend, maar dan terug gegeven. Anders naar IKEA, ik vind sommige van hun meubeltjes voor kinderen best wel leuk.
Meiden, wij krijgen een zoon!!!!!!!!!!!!!

Ik had gisteren een pretecho, bij precies 16 weken, en het was heel duidelijk te zien!!! Echt zo super, ik kan het iedereen aanraden!

Ik zit helemaal op een blauwe wolk nu. Het was zo geweldig, kon echt wel janken van geluk! Het maakte ons trouwens niet uit wat het zou worden hoor, maar de echo was zo gaaf. Alles was al heel goed te zien. HIj lag te duimen, te bewegen, te drinken en hij kreeg de hik! Helemaal geweldig.

De echoscopiste heeft ook al heel veel van de 20 weken gecontroleerd (die hebben we 16 feb), en alles was super! Niertjes, middenrif, mondje, slokdarm e.d. was helemaal in orde!

Ik ben helemaal happy. Sorry voor de echopost
Es, gefeliceteerd!!! Jongens zijn heeeel leuk )) Ik heb er al twee en zou een derde jongen ook geweldig vinden.

Ik heb gisteren ook een afspraak voor de 20-weken echo gemaakt, voor 17 feb.
Es, ook van mij van harte gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws, ik had nog niet verwacht dat iemand het geslacht al zou weten.... nou ja, op de NUB-voorspellingen bij Nolleke na, dan!

Je hoeft je toch niet te excuseren voor een echopost! Dit forum is toch voor alle zaken rondom in verwachting zijn. Het levert juist weer nieuwe en leuke verhalen, het is toch al zo rustig.

Wij dachten ook al aan een pretecho, maar het kost alleen zoveel, zo'n 100 euro, kan ik misschien beter besteden!? Bij welk aantal weken kan je het best een pretecho laten maken? Een vriendin dacht 28 weken? Op een gegeven moment wordt het kindje toch te groot voor het beeldscherm??

Vandaag ben ik naar een winkeltje in de buurt geweest, lekker kleertjes geshopt (unisex!) met 30-50% korting! Dat was leuk! Ik heb nu een rompertje en een t-shirtje met een tekst erop (zo schattig) en een lekker zacht huispak voor de kleine (LOL). :-)

Ik heb een beetje last van mijn knieën, ik denk dat dat door het gewicht komt...? Bij het opstaan doet het echt een beetje zeer, ze zijn stijf. Is daar met fysio of zo wat aan te doen, of moet je juist meer bewegen/sporten?
goh! Wat leuk! De eerste weet gewoon het geslacht al> Wat gaat het toch hard he?! Gefeliciteerd hoor Es

Wij willen het dus niet weten, maar ik ben natuurlijk wel rete nieuwschierig

Volgens mij is een pretecho rond 23 weken het beste. anders wordt het kindje te groot inderdaad.
2jongens het is maar wat je tweedehands noemt, maar wat je opneemt is toch tweedehands?

Wat leuk dat je al een plopje voelt. Volgens mij geeft dat echt zo'n verliefd gevoel.

Es wat geweldig van je echo en gefeliciteerd met je zoon! inderdaad gewoon vertellen, ook een egopost. Tis al rustig hier.

Cowvanjou, ook ik heb alles uniseks. Wij willen t ook niet weten. Leuk hè Kleertjes kijken en kopen.

Ik mag alleen nog dingen van de uitzetlijst kopen..

Lastig pijn aan je knieën. Ik heb altijd zere knieen, iets met kraakbeen versleten. Ik mag juist niet stilzitten.

Ik als broekie had een vraag. Hoort je buik stugger als normaal te zijn? Soms zelf een beetje hard?

Soms voel ik mijn baarmoeder zo goed zitten en echt een beetje trekken, net of mijn buikspier spannen. Raar?
Leeuw, wat ik opneem is al derdehands , was door twee kinderen van mijn vriendin gebruikt

dat je je baarmoeder voelt is op zich normaal, het is toch een spier...alleen maar als je te veel van die harde buiken voelt dan is het een signaaltje van je lichaam dat jij het toch wat rustiger moet doen..

Ik zie meiden jullie zijn al kleertjes aan het kopen..ik durf voor een of andere reden nog niet. Maar OK, zodra ik volgende maand geslacht weet dan koop ik ook iets schattig:)

Ik heb vorige keer ook een pretecho laten maken, rond 17 weken, alles was goed te zien rond die termijn (ook geslacht). Weet nog niet of ik deze keer ook een pretecho wil, eerst wil ik bij de 20-weken echo in de ziekenhuis zien dat alles goed is.

Vandaag lekker met vriendin in de stad afgesproken, gewoon om te kletsen .Iedereen een fijne zondag!
HI allemaal, even een wat minder berichtje tussendoor, wat me wel erg heeft geconfronteerd met de andere kant van alles. Wist eerst niet of ik het wel moet schrijven hier, maar het hakt er zo in en bovendien hoort dit soort dingen er wel ook bij - en weet ik dat een aantal van jullie ook vervelende ervaringen heeft gehad en nu wel weer zwanger is.

Maar ik heb een rotweek gehad!! Een van mijn aller beste vriendinnen was tegelijk zwanger met me (na tegelijk verliefd, verloofd, getrouwd en nummer 1 gekregen - echt alles loopt bij ons parallel de laatste vijf jaar) ging dinsdag voor de vruchtwaterpunctie en toen kwamen ze erachter dat hun kleintje geen niertjes had! En daarmee niet levensvatbaar...ze is afgelopen donderdag bevallen met 18 weken van een klein meisje van 19 cm, verder alles erop en eraan, zo zielig! Potter sequentie was het, komt niet vaak voor maar nu dus wel erg dichtbij, ik voel zo veel tegelijk, verdriet voor hun en ook ineens angst om mezelf. Bah!

Als ik dan zo'n verhaal van Es lees wordt ik wel weer wat blijer, dat is heel herkenbaar van mijn eigen vorige ervaring en zo gaat het gelukkig meestal... Heb voor mezelf wel een extra controle aangevraagd bij de verloskundige en krijg a.s. dinsdag gelukkig ook een extra echo (dan ook precies 16 weken). Woensdag op bezoek bij de vriendin in kwestie....
Nolleke, ik lees in de tabel, dat 24 of 25 januari de cerclage wordt geplaatst. Veel sterkte met de ingreep!

Asjenemou, wat een vreselijke ervaring voor je vriendin en ook voor jou! Ik kan me voorstellen, dat je daar van schrikt! Doe ik ook! Veel sterkte!!
Asjemenou. Wat een vreselijk verhaal. Veel sterkte!

Pretecho doen we denk ik niet. Ik mag 1feb naar de VK.

Maar krijg dan geen echo.

Ik heb gisteren een commode gehaald, echt cool. Morgen ga ik praten bij de notaris over

mijn samenlevingscontract. Ivm het huis kopen. Weet iemand of je er iets speciaals

mee moet doen omdat we in verwachting zijn?
Asjemenou,

Dat moet echt vreselijk zijn om mee te maken. Dit is denk ik ook iets wat ze op de 20 weken (echo) kunnen zien? Kun je je bijna niet voorstellen he. Maargoed, ga er maar van uit dat mij dit bespaard blijft, maar ben iets minder onbevangen dan de vorige keer. veel sterkte !

Ik zelf ben half ziek, veel hoofdpijn en ook wat steken gehad in mn buik, maar meer baarmoedergroeipijnen en signalen dat ik iets minder hard moet werken.

Zooo lekker in de uitverkoop wezen shoppen (op internet)! Niet voor mezelf, niet voor de baby, maar voor mijn dochter die net naar een volgende maat overgaat op het moment ( bijna 2 jaar; maatje 92, maar ook alvast wat in 98 en 104 gekocht). Omdat we nog niet weten wat het gaat worden, en ik best veel unisex baby maatjes heb (en ook nog van mijn schoonzus een zak bij grootouders heb liggen tot maat 68), heb ik me kunnen weerhouden behalve 1 sikkey ley rompertje. Superschattig, maar ow zo duur. In de uitverkoop gaat wel. En een buikband voor mezelf, want die ben ik kwijt geraakt en lijkt m wel lekker, mn buik is echt best al wel zichtbaar (16 weken) en zwaar aan het worden.

Leuk ook die pret-echo's! Hoeveel tijd heb je dan om naar de baby te kijken, is dat echt veel langer dan bij de VK?

We zitten al wel na te denken om een muurtje te zetten, zodat we een extra kamer hebben voor de baby. In het begin doen we hem/haar wel bij ons op de kamer, maar ik herinner me wel dat het voor je eigen nachtrust best fijn is om op een gegeven moment weer ''alleen', zonder alle kraakjes en piepjes;-). Dan is het misschien ook niet zo leuk de baby bij onze, zeer diep slapende dochter, op de kamer te leggen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee (kan ook viavia), of hebben jullie allemaal veel kamers in een groot huis ????

liefs Roos
Goedemorgen!

Asjemenou, wat verschrikkelijk voor je vriendin en haar man! En natuurlijk ook voor jou, je staat er zo dichtbij.

Goed dat je zelf een extra controle aan hebt gevraagd, dat is helemaal niet gek in deze situatie.

Sterkte as woensdag, uit ervaring weet ik dat vriendinnen nu zo ontzettend waardevol zijn!

Leeuw, wat gaaf al een commode! Ow, dat durf ik echt allemaal nog niet, maar komt vanzelf hoop ik.

Wat voor iets is het? En waar heb je het gehaald?

Eerlijk gezegd weet ik niets over samenlevingscontracten, wij zijn geregistreerd partners. Misschien kun je erover googlen.

Cow, lief van je dat je eraan denkt. Maar omdat de tabel al even niet geupdated is, staat er nog een oude datum.

Mijn operatie is as vrijdag, de 28e dus. Zit in spanning de dagen af te tellen.

Es, wat super leuk! De vorige keer hadden wij ook een pretecho in de 16e week en ik was ook helemaal in de wolken. Inderdaad kunnen ze al heel veel zien van de 20-weken echo en zijn piemeltje was ook duidelijk zichtbaar.

Ik durf het deze keer niet, wacht tot de 20 weken echo.

Geniet lekker op je blauwe wolk! Heb je al kleertjes gekocht?

Wij zijn meteen de Hema leeg gaan kopen toen haha.

2jongens, en worden de plopjes al duidelijker? Echt super fijn om dat te voelen he.

Over pretecho's, die schijnen het mooist rond de 27 weken te zijn. Tenminste dat zei de echo mevrouw de vorige keer.

Ik ben vorige week nog op een extra controle geweest, omdat ik erg angstig was/ben. Gelukkig lag de kleine heerlijk te bewegen en ze heeft het zelfs voor ons op dvd gezet, zodat ik er naar kan kijken als ik bang ben. Verder was mijn baarmoederhals erg lang, een goed teken dus.

Ik zit hier de dagen af te tellen tot vrijdag, dan is namelijk mijn operatie.

O ja, over het geslacht en die nub-theorie, er zijn inmiddels 5 nub-experts die een gokje gewaagd hebben bij mijn echo-foto's en alle 5 zeggen ze duidelijk een meisje! Nou ja, eerst de 20 weken echo afwachten, maar wel leuk dat ze zo eensgezind zijn.
Ik lees nu trouwens terug en zie dat er veel meiden hier zijn die aan me dachten vorige week, toen ik eigenlijk uitgerekend was.

En nu laat ik niet eens weten hoe het was, niet erg netjes van mij.

Wij waren dus dat weekend een weekendje naar Winterberg met mijn broer en schoonzus.

Ik vond het een moeilijke dag, heb ook veel gehuild en gepraat over Sam met mijn vriend en met mijn schoonzus en toen waren de tranen op en is het nog een hele fijne dag geworden.

Erg lief was het ook dat toen ik uit de douche kwam er 2 kaartjes bij ons bed stonden. 1 voor ons en 1 voor Sam, van mijn broer en schoonzus!
Roosje, bij ons lagen beide babies eerste jaar bij ons op de kamer , ik vond het niet prettig enkele keer per nacht naar de andere kamer te gaan om BV te geven. Na een jaar BV iedereen een eigen kamer.

Met de derde opkomst hebben we eigenlijk geen slaapkamers meer , we hebben dus 3 slaapkamers boven. Maar OK, we hebben nog een slaapkamer op zolder, misschien gaan wij daar slapen..of wij doen de jongens in onze slaapkamer, die is toch groot...Baby krijgt dan een aparte kleine slaapkamer. Of onze oudste naar de zolder, hij zal het geweldig vinden, het is echt een mooie en grote kamer daar met een dakkappel..aaaa...Kortom, ik zou 4 slaapkamers op de eerste verdieping willen hebben:)) Vind leuk als alle kinderen in de buurt van ons slapen.

Nolleke, sterkte de 28ste! Goed dat de baarmoedermond lang was, inderdaad een goede teken.
Hé meiden! Ben weer terug van weg geweest. Super vakantie gehad. Heb nog niet bijgelezen, denk dat ik daar morgen wel even tijd voor heb. Nu m'n bedje in.
hier erg druk met verbouwen, en hoewel er nog veel moet gebeuren is het einde ook wel in zicht. met zwangerschap gaat het goed, merk er weinig van, woensdag naar vlos, als we straks gesetteld zijn in ons nieuwe huis ga ik me denk wel meer op de zwangerschap focussen... enige voordeel is dat de weken best snel gaan als je het zo druk hebt... als ik savonds de tijd neem om even op de bank te zitten voel ik de baby soms heel zachtjes, eerste keer dat ik het voelde was net voor 14 weken, oudste voelde ik met 17 weken, tweede met 14.

wij gaan in ons nieuwe huis zelf op zolder slapen en alle drie de kids op de eerste verdieping, als de baby een meisje blijkt te zijn zal ze uiteindelijk waarschijnlijk bij R op de kamer komen. als het een jongen is waarschijnlijk tzt bij S. maar voorlopig hebben ze allemaal een eigen kamer.

tot zover ego.

vera fijn dat je vakantie geslaagd was!

nolleke, wat fijn dat je er even uit bent geweest. goed dat je er zo met je man ( en schoonzusje) over hebt kunnen praten. zal aan je denken a.s. vrijdag.

es, gefeliciteerd! leuk een jongen!

asjenemou, wat sneu, sterkte voor jou (en voor haar).
kraamzorg geregeld en ook de 20-weken-echo-afspraak gemaakt, 1 maart mag ik!
Ben jarig vandaag en zou het niet echt vieren, maar uiteindelijk toch een huis vol. Morgen bijlezen en updaten, beloofd!
gefeliciteerd vera, ik morgen! ook wij vieren het niet... nog leuke cadeaus gehad?
Vera gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne avond

Vlinder alvast gefeliciteerd, grootste plannen? En dat in de verbouwing. Druk?

De 20weken echo klinkt nog zover weg... ik ben pas 13.3.

Ik heb vandaag van mijn vriendin de angel sound gekregen.

Haar kindje is net geboren. Ik kon t hartje van mijn welp goed horen!

144-160 slagen per minuut. Geruststellend is dat.

Nolleke ben je erg zenuwachtig?
Vera, Vlinder, gefeliciteerd!!!
Ben dus samen met man naar Mexico geweest. Waren er een aantal jaar geleden al 'ns geweest, maar zijn nu ook gaan rondtrekken met de auto.

Eerste dagen relaxen aan het strand van Tulum, daarna kregen we de auto en zijn we in een week een gedeelte van Yucatan doorgereden. Mooi, rustig eiland geweest, een tour gedaan met een bootje door een beschermd natuurgebied (krokodillen, wasbeertjes, flamingo’s en heel veel andere soorten vogels gezien), Maya tempels gezien, leuke stadjes bezocht. We hebben de vakantie afgesloten met 5 dagen Playa del Carmen. Echt een combinatie van cultuur, natuur en strand dus. Hebben ontzettend genoten. Heb me echt goed gevoeld. Geen last van hoofdpijn gehad en af en toe overgegeven, maar was het dan ook meteen kwijt. Sinds ik thuis ben verkouden en belabberd, maar dat heerst geloof ik.

Heb de tabel bijgewerkt. Niet alle vervolgafspraken echo/vk staan er goed in denk ik. Laat maar even weten wat er aangevuld moet worden.

S en ik hebben het veel over Berry gehad. Dingen die we nog af willen hebben in het huis bijvoorbeeld, namen uiteraard enz. Liggen qua namen gelukkig op een lijn. Nu nog bedenken of we willen weten wat het is…
Vlinder gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat het echt een rustige verjaardag is, want hier zat dus uiteindelijk het huis vol. Ach, was best gezellig. En ik heb ontzettend veel leuke baby-spulletjes gehad. De paar pakjes die ik had gekregen lagen eerst nog op het dressoir, maar mag onderhand wel een kastje aanschaffen

Dinsdag weer een echo. Ben dan ruim 16 wkn dus zouden kunnen zien wat het is. Man wil het heel graag, ik weet het nog niet. Tis wel zo veel makkelijker met leuke kleertjes kopen, kamertje en kinderwagen uitzoeken.

Leuk dat je het al weet Es! Al los gegaan met kopen?

Nolleke, moeilijke dagen heb je achter de rug. Je schommelt tussen verdriet en blijdschap he, lastig al die emoties Ben je zenuwachtig voor vrijdag? Gebeurt de ingreep met een ruggeprik?

Leeuw, zat erover te denken de angelsound aan te schaffen, maar ben bang dat ik zo'n neuroot wordt die er iedere dag naar gaat luisteren

Roosje, voor ons is het ons 1e kindje en wij hebben een klein kamertje over. Daar staat nu een extra kastje met kleding van onszelf, het wasrek en de strijkplank. Dat wordt nog een uitdaging waar dat naar toe moet hahah.. Beneden is gelukkig een stuk groter door een aanbouw.

Asjemenou, kan je je vriendin een beetje tot steun zijn? Zware tijd zeg… En zo dubbel ook voor jouw zelf.

Cow, pretecho al ingepland?

Hoe is het met de rest? Volgens mij schrijft niet iedereen mee die in de tabel staat…

Ik las iets over het regelen van kraamzorg. Moet ik dat al doen? Zijn er meer dingen die ik al moet regelen??
Vera, bedankt voor de tabel!! Zo te zien heb je een prachtige vakantie gehad!!

En ja, de kraamzorg moet je voor de 16de week regelen.
Hallo,

Kinderopvang moet je ook alvast aanvragen. Althans in Amsterdam waar ik woon kun je niet vroeg genoeg zijn. Hier alles goed. Nekplooimeting gehad en die was erg goed. Hartje gehoord en kindje druk zien bewegen. 14/3 de 20 weken echo en 18/4 een pretecho. We willen graag weten wat het wordt.

Zijn ook al aan het kijken naar namen. Voor een meisje zijn we eruit maar een leuke jongensnaam is erg moeilijk.

Ook aan het kijken hoeveel dagen ik ga werken na de bevalling. Ben er nog niet over uit. Hoeveel dagen gaan jullie werken?

groetjes,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven