Lekkende kranen

24-01-2011 12:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gek word ik van die lekkende kranen. Douchekop lekt, lijkt ook alleen maar erger te worden. Kraan in de keuken lekt ook.

Allebei schoongemaakt, ontkalkt. Douchekop en slang vervangen door een nieuwe. Heeft allemaal niet geholpen.

Probleem is, ik ben totaal niet handig. Wie heeft er een tip wat ik kan doen?? Afgezien van het steeds lekkende gedrup is de waterverspilling toch ook erg zonde..
Rubbers in de kranen al gecheckt?
Voor den beginnende klusserT;

http://www.moviq.nl/video-rubberen-kraan-repareren
Zijn het oude kranen? Dan eerst de leertjes checken...die kunnen versleten zijn.

Even voor de info: Sommige moderne kranen hebben geen leertjes.
Hoofdkraan dichtdraaien. Klaar. ;)

Serieuzer: Als de douchekop lekt, dan ligt dat natuurlijk niet aan de douchekop zélf. Die sluit niets af. Je douchekraan sluit het water af als je hem dicht draait. Dus als er water uit de douchekop lekt (of uit de kop van een kraan in het algemeen) ligt het aan de aflsuiter, dus de kraan zelf.

Je moet de rubberren ringen in de kraan (of keramische schijven bij een moderne kraan) vervangen.
Of de waterdruk is te hoog
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dankjullie wel! Hier kan ik weer wat mee.

Leertjes zien er goed uit ja. Tenminste voor mij als leek. Maar dat zou dan toch het probleem moeten zijn? Oke ga ik dat vervangen..

En de druk op de hoofdkraan, als dat zo is, hoe kom ik daar achter dan?

Bedankt voor de link van de film, ga ik zo ook even kijken.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken over de waterdruk. Als de kraan niet half explodeert als je hem opendraait is er weinig aan de hand.

Let op dat het warmwatergedeelte van je kranen niet gaat lekken. Dit kan ervoor zorgen dat je CV-installatie het ineens niet meer doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven