Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Ze komt heel dichtbij, letterlijk en figuurlijk, en dat vind ik doodeng. Juist dus een reden om er nu maar eens wat aan te doen en meer op mn gevoel af te gaan, zowel positief als negatief. Nu is het vaak alleen maar negatief, maar ik moet ook durven vertrouwen op een positief gevoel.
Alle reacties Link kopieren
quote:kitty elastic schreef op 23 januari 2011 @ 21:34:

hallo dames! ik breek even in. heeft er iemand ervaring met lexa? klopt het dat je moet betalen om berichten te kunnen lezen?Klopt, met een gratis ´abonnement´ kun je bij Lexa eigenlijk helemaal niets... geen berichtjes lezen, niet zien wie jouw profiel bezocht heeft, etc.
dubbel!
Verslagje van mijn date gisterenavond...

In het kort...het was gezellig...het is een leuke jongen maar ik heb niet het gevoel dat ik me echt aangetrokken tot hem voel. Op papier lijkt hij de ideale man...leuk koppie...grappig...slim...zaakjes op orde...open....maar tsja...

Heb toch wel zoiets van ik wil het een tweede kans geven. Hij laat wel blijken dat hij me leuk vind maar ik weet niet of ik hetzelfde kan zeggen. Wie weet als ik hem beter leer kennen. Het lijkt me wel echt een leuke jongen....
@ Dolphin waarom ben je daarnaar toe gegaan? Kun je dat vertellen of is dat te prive? Zelf worstel ik dus altijd dat ik mijn gevoel kan afsluiten, maar dan vooral bij liefdes etc.
Hallo Allemaal,

Ik lees ook al een hele tijd mee met deze topic. Graag zou ik ook mijn date ervaringen met jullie willen delen.

Ben nu al 3 jaar aan het daten en steeds weer eindigt het in een teleurstelling.

Mijn laatste date was erg leuk en ik had ook het gevoel dat het mischien wel dit keer BINGO zou zijn maar helaas is dit sinds vorige week ook weer uit.

We hebben zo ongeveer 8x gedate. Het was altijd erg gezellig en leuk. Alleen helaas was hij ook erg druk met zijn eigen dingen en daarom hadden we vaak om de 2 weken, een afspraak.

Ik wist dat hij het druk had maar probeerde toch om niet onzeker te worden. Totdat ik hem een keer gebeld had en ik had eindelijk het gevoel dat we lekker aan het kletsen zijn en elkaar zo beter leren kennen. Toen moest hij opeens ophangen en daarna belde hij me niet meer terug. De volgende dag kreeg ik wel een smsje, zoals ik altijd gewend was. ( 1 sms pers dag).

Vorige week dacht ik, ik ga eens vragen wat we nu hebben. Zijn we nu exclusief aan het daten of niet? En omdat ik me onzeker voel, wou ik dit graag bespreken met hem.

Resultaat: Hij werd boos en het is nu uit.

Ik begrijp gewoon niet wat ik verkeerd doe...

Elke keer als ik mijn hart openstel voor iemand, is het over.
@Rasa, hoe gaat het vandaag? Ben je fysiek in elk geval weer wat opgeknapt? Ik zou ook even stevig balen van het "pfff, weer niet" gevoel hoor!

@Mywickedlife, jammer dat er niet meteen vonken waar te nemen waren. Wie weet bij de volgende date (of het is dan juist heel duidelijk dat dit hem niet is. - wat jammer zou zijn, maar duidelijkheid is ook wel weer fijn)

@Assure, spannend allemaal, zeker vanwege de buitenlandfactor. Woon je al lang buiten NL?

@Dolphin, het lijkt me heel confronterend bij een haptonoom, omdat zo iemand een niveau raakt waar je je normaal niet zo bewust van bent, en dus ook niet echt controle over je reactie hebt. Ik merk het al bij de psycholoog die ik nu heb, die in gesprekken soms in gaat op heel andere dingen dan ik zeg (bv "merk je dat zelf ook, dat je stem en je woordkeuze verandert nu je het hier en hierover hebt?") en met confronterende dingen komt waar ik nog niet bij stil gestaan had.

Date drijft me tot wanhoop eigenlijk. De stats kloppen zo, maar ik voel niks. Behalve dat ik me nu ongemakkelijk begin te voelen, omdat ik weet dat hij me nu begint te zien als zijn vriendinnetje. En toch die twijfel (ken ik helemaal niet van mezelf, het is toch normaal of ja of nee), of het niet toch nog komt, of ik mezelf in de weg zit.

Kan er beter een eind aan breien vrees ik, voordat hij dadelijk van alles wil waar ik geen trek in heb. (dat is nu al eigenlijk. In het openbaar me aanraken bijvoorbeeld, even een hand op mijn rug of arm. Als ik verliefd ben vind ik dat fijn, nu denk ik "niet doen!")
@Melanthe ik woon nu ongeveer twee jaar in het buitenland. Vind het ook superspannend allemaal. Het contact met elkaar blijft leuk, maar eigenlijk wil ik gewoon NU naar hem toe om hem te ontmoeten. Het duurt me allemaal te lang. Al wekenlang op internet en dan ga je op een gegeven moment toch een beeld vormen en het misschien wel mooier maken dan het is. Ben best bang dat het nog eens tegen kan gaan vallen irl.

Hoeveel dates heb je nu ongeveer gehad?

Als je er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt dat hij jou begint te zien als zijn vriendinnetje en als je het niet prettig vind om in het openbaar door hem aangeraakt te worden, zou ik er inderdaad goed over na denken wat je nu precies wilt.

Ik ben ook altijd een enorme twijfelaar, maar ik zou nog een keer afspreken en het proberen dan op alles of niets te gooien.

Ga er met de gedachte heen dat als hij je bijvoorbeeld aanraakt, dat je jezelf kan afvragen, wat vond ik hier nou ECHT van?

Bedenk wat je precies voelt als je hem in zijn ogen kijkt en een gesprek met hem voert.

Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat doen, hou ons op de hoogte!
Net bijgelezen vanaf vrijdag. Abonnement op de krant opgezegd; als ik dit wil bijhouden kom ik daar toch niet meer aan toe.

@ Rasa: (In respons op wat je zaterdag te horen kreeg.) Ik hoop dat het intussen een beetje gezakt is. Voor wat het waard is: dat híj nog niet toe is aan een nieuwe relatie zegt niets over jou. Fijn dat je die avond met je beste vriend hebt kunnen doorbrengen. Virtueel bloemetje voor je. (flower)

@ PreciousMe: Je doet niets verkeerd. Als iemand kwaad wordt omdat jij je gevoel op tafel legt dan heeft diegene issues. Jij niet. Echt niet.

@ Melanthe: Moeilijk, dat je hoofd zegt dat het allemaal goed zou moeten zijn, maar dat het gevoel ontbreekt. Misschien dat er alsnog wat in je los komt, maar het lijkt er eigenlijk een beetje op dat je er zelf al uit bent.
Live today. He who dies with the most toys is still dead.
@love2chat.

Ja gelijk heb je. Ik vond het al zo raar dat hij boos wordt omdat ik mijn gevoelens uit. Het is toch juist de bedoeling om elkaar zo te leren kennen? Ik denk serieus dat er ook meer aan de hand is bij deze meneer, waarschijnlijk een dubbel agenda.
@ precious! Leuk dat je ook meedoet met dit forum.... Raar zijn mannen he!! Maar al je hart gelucht bij mensen hierover? Dat helpt misschien wel... en @ rasa! Vandaag wel lekker gewerkt of nog steeds superdruk met het inhalen van je werkzaamhede?! Over je berichtje mooi dat ik dat verkeerd begreep je komt namelijk juist wel sterk over behalve die post......
bij mij een beetje een hoera-momentje. Had vandaag gevoel ;). Dat het toch even rot voelde. Voor mij is dat een teken dat ik het allemaal niet meer zo goed kan afsluiten en dat ik me daar dus verder in ontwikkel
@ Marit: Heej, euh...niet alle kammen over één man scheren!
@ l2c hoe bedoel je precies? ;)
Dat niet alle mannen raar zijn. En dan reken ik af-en-toe eens bewust raar doen niet mee...
@ L2C. Haha oke. Bewust raar is inderdaad leuk! Maar bedoelde ook niet dat alle mannen ''raar'' zijn hoor. Geen hand vol maar een land vol, gelukkig!
Ach niemand is perfect, denk dat mannen ook echt gek van ons worden haha!

melanthe: tja dan kan het op papier wel the one zijn maar je moet zelf ook wel iets voelen.... oo irritatant als iemand over je rug aait en je hebt zoiets van neeeeee

Wicked: tja het zelfde verhaal dus....nou ja wie als je maar een leuke avond gehad hebt?

mmm zo raar.. mr 2 is opeens van de aardbodem verdwenen, ik sprak hem 1 1/2 week nog voor het laatst en hij was vorige week zaterdag nog online op knuz en daarna is het stil, heeeeel stil.. niet op msn, geen mail en had ik zoiets van mmm vreemd omdat hij zich ook helemaal niet goed voelde nl.... zelfs zn werkmobiel neemt hij niet op, terwijl hij daar altijd op bereikbaar moet zijn....tja...
@Miepie, dat is inderdaad wel raar als mr2 normaal wel bereikbaar is. Kan hij niet in het buitenland zitten en daarom niet opnemen of dat hij een afspraak heeft waarom hij niet opneemt? Ik zou het even afwachten of hij nog van zich laat horen.

Mijn afsprakenman heeft gisteravond nog een sms gestuurd dat hij vanavond wilde bellen omdat hij gisteren zo moe was. Vandaag wel even smscontact gehad omdat we misschien vanavond wat zouden gaan doen, maar hij kon niet meer afspreken en was nog moe. En vrijdag, de andere optie deze week, kan hij waarschijnlijk ook niet meer. Ik heb hem gevraagd of hij nog even wilde bellen straks, dus hoop dat ik hem dan nog even spreek. Ik mis wat enthousiasme in zijn smsjes/contact wat hij begin vorige week wel echt had, dus vandaar mijn onzekere gevoel.
mm Maggt das niet zo heel fijn zeg... jammer dat hij vrijdag ook niet meer kan zeg.... ben benieuwd of hij nog belt..

Nou ja het is meer een beetje ongerustheid, omdat hij zich niet lekker voelde en we echt al 2 maanden dagelijks contact hadden, ook alvind ik Mr. 3 helemaal leuk! maar tis toch vreemd en ik weet dat hij niet weg is, nou ja tis apart...

mmm mr. 3 smste me dat hij bij me wilt zijn....hij is nog aan het werk, toch maar even voor de zekerheid ff douchen en een beetje opkalevateren..;-)
Hihi, leuk dat hij smste dat hij graag bij je wil zijn....super lief.

Ik wacht het even af inderdaad of hij belt, vind het altijd lastig dit soort situaties. Heb liever wat jou mr3 doet;-)

Ja wel apart dat mr2 niet te bereiken is, maar ik zou het even afwachten...genoeg redenen te bedenken maar ja hoeft niks te betekenen.
@ Maggyt. Dan is jouw onzekerheid ook wel ''terecht''. Maar wacht even af, misschien heeft hij een logische verklaring. Kom je straks nog hier?
Met terecht bedoel ik trouwens dat je gewoon een soort aanleiding had om je wat onzeker te voelen
quote:asure schreef op 24 januari 2011 @ 12:42:

@Melanthe ik woon nu ongeveer twee jaar in het buitenland. Vind het ook superspannend allemaal. Het contact met elkaar blijft leuk, maar eigenlijk wil ik gewoon NU naar hem toe om hem te ontmoeten. Het duurt me allemaal te lang. Al wekenlang op internet en dan ga je op een gegeven moment toch een beeld vormen en het misschien wel mooier maken dan het is. Ben best bang dat het nog eens tegen kan gaan vallen irl.

Hoe lang blijf je in NL als je hem gaat ontmoeten? Ga je ook nog vrienden/kennissen/familie bezoeken? Mocht de date tegenvallen, heb je in elk geval nog andere leuke dingen om tijdens je bezoek aan NL te doen.

Hoeveel dates heb je nu ongeveer gehad?

Als je er een ongemakkelijk gevoel bij krijgt dat hij jou begint te zien als zijn vriendinnetje en als je het niet prettig vind om in het openbaar door hem aangeraakt te worden, zou ik er inderdaad goed over na denken wat je nu precies wilt.

Ik ben ook altijd een enorme twijfelaar, maar ik zou nog een keer afspreken en het proberen dan op alles of niets te gooien.

Ga er met de gedachte heen dat als hij je bijvoorbeeld aanraakt, dat je jezelf kan afvragen, wat vond ik hier nou ECHT van?

Bedenk wat je precies voelt als je hem in zijn ogen kijkt en een gesprek met hem voert.

Ik ben erg benieuwd naar wat je gaat doen, hou ons op de hoogte!Ik heb hem nu 6 keer gezien, en de afgelopen twee afspraken waren voor mij ja/nee-afspraken, maar ik kom hier niet goed uit. Zo bén ik niet. Ik weet wel snel wat ik van iemand vind, en als ik verliefd ben, dan neem ik ook zelf initiatief, en wil ik ook aanraken etc. Maar nu voel ik dus niks. En ik twijfel omdat hij er echt voor lijkt te willen gaan (niet meer gewend), en nouja, blablabla. Als ik mezelf hoor praten dan denk ik echt "muts waar ben je mee bezig, als het ja was, dan had je nu echt wel iets gevoeld."
quote:Love2Chat schreef op 24 januari 2011 @ 14:50:

Net bijgelezen vanaf vrijdag. Abonnement op de krant opgezegd; als ik dit wil bijhouden kom ik daar toch niet meer aan toe.

.Haha, dat is geen gek idee
@Melanthe lastig zeg...gevoel kun je niet afdwingen dat blijkt wel. Je moet voor jezelf nagaan of ie toch leuk genoeg is om nog mee af te spreken of dat zijn gedrag je tegen gaat staan.

Ik heb een keer gedate met een jongen waarvan ik na de tweede date al zoiets had van bah ik voel mij niet prettig bij hem en hoe hij doet, dus toen wel meteen gestopt met afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven