Gladde soepjes
dinsdag 25 januari 2011 om 03:40
Beste mensen,
Nieuw op dit forum, maar heb een vraag:
Manlief houdt van soep, maar ik heb een afkeer van iets vloeibaars met stukjes. Qua soep ben ik niet verder dan *n*x soep in zak en zelfgemaakte pompoen en prei soep (gepureerd). Ik heb verscheidene recepten sites afgezocht en geprobeerd, maar het had niet het gewenste effect (lees: onbedoeld kokhalzen tijdens de maaltijd).
Vandaar mijn vraag: hebben jullie recepten van een gladde, (mag dik, maar zonder stukjes) maaltijdsoep?
Nieuw op dit forum, maar heb een vraag:
Manlief houdt van soep, maar ik heb een afkeer van iets vloeibaars met stukjes. Qua soep ben ik niet verder dan *n*x soep in zak en zelfgemaakte pompoen en prei soep (gepureerd). Ik heb verscheidene recepten sites afgezocht en geprobeerd, maar het had niet het gewenste effect (lees: onbedoeld kokhalzen tijdens de maaltijd).
Vandaar mijn vraag: hebben jullie recepten van een gladde, (mag dik, maar zonder stukjes) maaltijdsoep?
dinsdag 25 januari 2011 om 04:11
dinsdag 25 januari 2011 om 07:48
Olijfolie in de pan. Knoflook en een ui fruiten. Aubergine in stukjes erbij. Rode en gele paprika erbij ( 2 stuks in stukjes) 5 trostomaten in stukjes erbij. Bouillon en een bosjes Italiaanse kruiden erbij. Na een half uur kruiden eruit halen. Staafmixer erdoor.
Eet smakelijk!
Voor mijn man zou ik het niet doen maar dit is mijn recept voor als mijn kleuter weer slecht groente eet.
Eet smakelijk!
Voor mijn man zou ik het niet doen maar dit is mijn recept voor als mijn kleuter weer slecht groente eet.
dinsdag 25 januari 2011 om 09:41
Broccolisoep:
1,5 liter water
3 boullionblokjes (of echte maar ik doe altijd makkelijk)
twee grote broccolis
1 courgette
1 rode paprika
peper
Gooi alles in de pan en kook de boel. Dan pureren met staafmixer en nog wat creme fraiche (of koksroom) en een scheutje ketjap erbij. Zaaaaalig.
Wij bakken meestal nog wat spekreepjes uit en gooien die in ons soepje.
@ Eleonora: gepofte knoflooksoep?? Ikke is nieuwschierig...
1,5 liter water
3 boullionblokjes (of echte maar ik doe altijd makkelijk)
twee grote broccolis
1 courgette
1 rode paprika
peper
Gooi alles in de pan en kook de boel. Dan pureren met staafmixer en nog wat creme fraiche (of koksroom) en een scheutje ketjap erbij. Zaaaaalig.
Wij bakken meestal nog wat spekreepjes uit en gooien die in ons soepje.
dinsdag 25 januari 2011 om 11:01
quote:EvyBlissy schreef op 25 januari 2011 @ 10:33:
[...]
Soep van het Jaar.Ik heb hem zelf nog niet gemaakt, ben ook niet echt een fervente soepeter maar voor mij is het ook de Soep van het Jaar als ik zie hoeveel forummers er gek op zijn en wat een succes het is!
[...]
Soep van het Jaar.Ik heb hem zelf nog niet gemaakt, ben ook niet echt een fervente soepeter maar voor mij is het ook de Soep van het Jaar als ik zie hoeveel forummers er gek op zijn en wat een succes het is!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 25 januari 2011 om 11:05
quote:Boefje1980 schreef op 25 januari 2011 @ 09:41:
Leef je uit vrouw, op het Allerhande topic staat het recept en er zit een groep fans ook.
Maar weet je, ik zet de link naar het recept hier ook wel even neer.
Bofferd!
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597280
En ik doe het met tijm en citroen en maak meteen een liter of zeven, ook voor de hele buurt.
Leef je uit vrouw, op het Allerhande topic staat het recept en er zit een groep fans ook.
Maar weet je, ik zet de link naar het recept hier ook wel even neer.
Bofferd!
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597280
En ik doe het met tijm en citroen en maak meteen een liter of zeven, ook voor de hele buurt.
dinsdag 25 januari 2011 om 11:07
courgette-prei soep.
in pan zacht ui.prei en courgette fruiten in wat olie en /of boter, totdat het redelijk gaar is, dan kokend water met bouillon erbij, minuut of tien laten staan, Daarna allemaal de blender in, wordt een fijn zacht soepje.
Zelfde soort soep kun je ook maken maar dan ipv courgette, doperwtjes uit de diepvries erdoor.
in pan zacht ui.prei en courgette fruiten in wat olie en /of boter, totdat het redelijk gaar is, dan kokend water met bouillon erbij, minuut of tien laten staan, Daarna allemaal de blender in, wordt een fijn zacht soepje.
Zelfde soort soep kun je ook maken maar dan ipv courgette, doperwtjes uit de diepvries erdoor.
dinsdag 25 januari 2011 om 11:23
dinsdag 25 januari 2011 om 14:51
quote:Blackdress schreef op 25 januari 2011 @ 12:03:
Maak voor je man een lekkere pan soep en koop voor jezelf een potje olvarit vanaf 4 mnd. Of je pakt gewoon je staafmixer
Olvarit.... hahaha
Nou ik zou met de staafmixer/blender aan de slag gaan en/of zeven. maar dat laatste is wel heel erg veel werk...
Maak voor je man een lekkere pan soep en koop voor jezelf een potje olvarit vanaf 4 mnd. Of je pakt gewoon je staafmixer
Olvarit.... hahaha
Nou ik zou met de staafmixer/blender aan de slag gaan en/of zeven. maar dat laatste is wel heel erg veel werk...