Ipod nano
maandag 24 januari 2011 om 18:17
Vandaag kreeg ik in mijn brievenbus een kado: Een Ipod Nano (gewonnen met een wedstrijd)!!
Hartstikke leuk natuurlijk, maar helaas zat er geen gebruiksaanwijzing bij...althans: Niet in het Nederlands.
Ik had dus allerlei muziek van mijn PC (MP3) gedownload op de Ipod, maar kan deze dus niet terugvinden....(blond).
Wie heeft er een gebruiksaanwijzing of weet waar ik die kan downloaden???
Alvast bedankt!!
Hartstikke leuk natuurlijk, maar helaas zat er geen gebruiksaanwijzing bij...althans: Niet in het Nederlands.
Ik had dus allerlei muziek van mijn PC (MP3) gedownload op de Ipod, maar kan deze dus niet terugvinden....(blond).
Wie heeft er een gebruiksaanwijzing of weet waar ik die kan downloaden???
Alvast bedankt!!
maandag 24 januari 2011 om 18:42
Inderdaad, iTunes is niet te vergelijken met Limwire. Het is een speciaal programmatje voor alle Apple producten, zoals iPod, iPhone en iPad. Je kan cd's in iTunes zetten, maar ook gedownloade nummers. Ook kan je via de iTunes store cd's en nummers kopen (legaal dus). Als je je iPod in je computer steekt, dan kan je in iTunes aanvinken welke liedjes, videos, foto's etc. je op je iPod wilt hebben. Je moet iTunes zien als een soort bibliotheek waar je van alles kan verzamelen. Succes!
woensdag 26 januari 2011 om 12:07
iTunes is, met afstand, de meest omslachtige en gebruikersonvriendelijke software ooit ontworpen. Zeker de pc versie van iTunes is een verschrikking om te gebruiken, op apple is het beter, maar dan nog is het overdreven complex voor een tooltje dat alleen maar een mp3tje van a naar b moet zetten.
Clowns to the left of me..
woensdag 26 januari 2011 om 12:11
Nammma: sommige mensen denken er inderdaad zo over als JustJuice. Ik vind het een prima programma en kan er fijn mee werken.
Als het goed is het je zo'n soort kabeltje bij je iPod gekregen:
Dat platte stuk (rechts op de foto) steek je in je iPod, dat linkerstuk is een USB stuk en stop je in je pc. Dan zet je iTunes aan. iTunes herkent dan dat jouw iPod aangesloten is op de pc en zal vragen te synchroniseren. Dit betekent: alle muziek van iTunes op je iPad zetten. Ook kan je aanvinken welke albums en liedje je er wel of niet op wil hebben, maar dit is iets "ingewikkelder" (je moet even weten hoe het werkt), dus laten we we daar nog niet aan beginnen. Ik zou willen dat ik even achter je pc kon kruipen om je te helpen! Maar probeer dit eerst even en dan gaan we stapje voor stapje verder, ok? Succes!
Als het goed is het je zo'n soort kabeltje bij je iPod gekregen:
Dat platte stuk (rechts op de foto) steek je in je iPod, dat linkerstuk is een USB stuk en stop je in je pc. Dan zet je iTunes aan. iTunes herkent dan dat jouw iPod aangesloten is op de pc en zal vragen te synchroniseren. Dit betekent: alle muziek van iTunes op je iPad zetten. Ook kan je aanvinken welke albums en liedje je er wel of niet op wil hebben, maar dit is iets "ingewikkelder" (je moet even weten hoe het werkt), dus laten we we daar nog niet aan beginnen. Ik zou willen dat ik even achter je pc kon kruipen om je te helpen! Maar probeer dit eerst even en dan gaan we stapje voor stapje verder, ok? Succes!
woensdag 31 augustus 2011 om 20:37
Even een oud topic omhoog gehaald. Ik wil graag een MP3-speler kopen en vind de Ipod Nano wel mooi. Begrijp ik het goed dat je niet per se alles van Apple (computer enzo) hoeft te hebben om er iets mee te kunnen? Dat je ook vanaf een gewone computer muziek over kunt zetten op de Ipod, dat bedoel ik eigenlijk. Klopt dat?
..
donderdag 1 september 2011 om 15:56
vrijdag 2 september 2011 om 22:02
Ik heb ook sinds deze week een ipod nano omdat de oude van de 2e generatie helaas overleden is
Ik weet alleen niet hoe je met de nieuwe nano ervoor kunt zorgen dat hij net als de oude een gekozen album gewoon in de volgorde afspeelt zoals hij in de ipod staat. Nu gaat hij uitzichzelf bepalen in welke volgorde de liedjes van een album gedraaid worden (shuflen) Hoe zet ik dat shuflen uit en zorg ik ervoor dat hij daarvoor niet in de plaats hetzelfde liedje steeds afspeelt, dat deed dat ding eerst namelijk? (sorry ik ben nog van de walkman met cassettebandjes generatie.....)
En als ik een nieuwe cd in itunes zet kan ik deze net als de oude itunes nog makkelijk op de ipod zetten? (Met het liedje naar links te schuiven richting het ipod icoontje in itunes als de ipod aangesloten is?)
Ik weet alleen niet hoe je met de nieuwe nano ervoor kunt zorgen dat hij net als de oude een gekozen album gewoon in de volgorde afspeelt zoals hij in de ipod staat. Nu gaat hij uitzichzelf bepalen in welke volgorde de liedjes van een album gedraaid worden (shuflen) Hoe zet ik dat shuflen uit en zorg ik ervoor dat hij daarvoor niet in de plaats hetzelfde liedje steeds afspeelt, dat deed dat ding eerst namelijk? (sorry ik ben nog van de walkman met cassettebandjes generatie.....)
En als ik een nieuwe cd in itunes zet kan ik deze net als de oude itunes nog makkelijk op de ipod zetten? (Met het liedje naar links te schuiven richting het ipod icoontje in itunes als de ipod aangesloten is?)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten