Vakantie Tjechie

25-01-2011 09:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakanties worden weer volop geboekt en ook wij zijn beetje aan het rondkijken waar we dit jaar met de tent heen willen gaan.

Nu zitten we te denken aan tjechie, dus paar dagen Praag en voor de rest beetje rondtrekken. Echter, is Tjechie voor mij echt onbekend terrein qua bezienswaardigheden. We zijn actief, cultureel ingestelde jonge mensen. Heeft er iemand tips of ervaringen met Tjechie als vakantieland?
Cesky Krumlov is een heel leuk stadje in het Zuid-Oosten. Daar in de buurt is een heel gezellig familiehotel in het bos gerund door Nederlanders. Hotel Zamecek. http://www.hotelzamecek.nl/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
het land heet Tsjechië
en verder is Karlsbad ook heel leuk. Kom even niet op de Tsjechische naam...
Karlovy Vary
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Koop gewoon een reisgids van het land. Dan heb je de belangrijkste high lights wel gehad.

Al vond ik het leuke aan Tsjechie dat het overal eigenlijk wel heel leuk was. Ik had een goede kaart gekocht waar campings op stonden maar ook alle bezienswaardigheden, we zijn ergens heen gereden en hebben een camping gezocht, vervolgens zijn we gaan kijken wat er in binnen een uur te zien was en zijn wat rond gaan kijken.
Ceske Budejovice, Theresienstadt (nietleuk, wel indrukwekkend), gewoon de natuur in, rondom meer van Slapy bijvoorbeeld (hoop dat ik het goed spel allemaal).

Leuk land!
Gaan dit jaar voor de vierde keer naar Tsjechie. Het Reuzengebergte is nog steeds mijn favoriete omgeving .
En vlakbij Ceske Budejovice is Ceske Krumlov (ofzo) (oh,,dat stond er al, mooi plaatsje!)

Het land is gewoon mooi. Er zijn ook veel kastelen te bewonderen. Zoals het imponerende Hluboka bij Ceske Budejovice

Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven