Zwitserland

26-01-2011 12:55 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om deze zomer (vertrek 23 juli of paar dagen daarna) 2 1/2 tot 3 weken rond te trekken door Zwitserland. We zijn met zijn 2-en en gaan per trein. Ik wil met een Swiss pass door het land reizen en wil eigenlijk plaatsen bezoeken in diverse regio's: Schaffhausen in het noorden, Bellinzona in het zuiden, ik wil de Matterhorn zien en de Jungfraujoch, paar dagen rond Luzern zitten en eigenlijk staat Basel ook nog op het programma. Nu ben ik al druk aan het googelen naar enigszins redelijk geprijsde appartementen, huisjes, hotels e.d. Helaas zijn de meeste aanbiedingen weer moeilijk met het openbaar vervoer te bereiken. Ik wil niet op een slaapzaal, we gaan niet kamperen, gezamelijke douche is op zich geen probleem. Ik denk er aan om op een paar verschillende plekken te overnachten maar wil ook niet elke dag met mijn bagage sjouwen,

Heeft iemand 'tips voor goedkope overnachtingsplekken op centrale plekken die met trein/bus goed te bereiken zijn?

Andere tips over Zwitserland lees ik ook graag.
http://www.sternen-buochs.ch/

Dit was altijd erg goed en niet te duur, vlak bij Luzern. Hele lieve mensen en de waard kan heerlijk koken

Naast ov kan je daar ook op de radarboot stappen en over het Vierwoudstedenmeer naar andere plaatsen gaan, waaronder Luzern. (God wat een nostalgie, moet er ook weer 'ns heen!)
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Op www.tripadvisor.com kun je op accommodatiesoort zoeken per plaats: op hotels, motels, b&b's etc. inclusief de beoordelingen door mensen die er al 'ns zijn geweest.

Ook via google maps kun je hotels vinden in de plaatsen waar je komt. 't Is natuurlijk wel ff zoekwerk om iets te vinden wat leuk is en niet te duur, maar zelf vind ik de voorpret ook altijd al leuk.

Waarom ga je eigenlijk in juli? Als je in juni of september gaat zal 't waarschijnlijk goedkoper zijn.
geen tips maar I Jungfraujoch
Leuk land! En vriendelijke mensen. Wel ook een heel duur land. Misschien dat je het Montreux Jazz Festival mee kan pakken? Vond ik erg leuk.
Grindelwald: heel goed bereikbaar per trein, en voor mij het allermooiste Zwitserse bergdorp, heel rustiek.

Goedkoop overnachten doe je hier:

http://www.eiger-grindelwald.ch/de/mountain-hostel

Ze hebben ook 2p kamers.
Geen tips maar I Matterhorn en Zermatt!
treinreiswinkel.nl

hebben wij gedaan met heel veel plezier. Ze kunnen alles voor je regelen.

Wij vonden Zwits per trein echt geweldig...we hebben de tops of Europe gedaan...
Bazinga!
Ik moet wel even het bericht van SeptemberGirl enigzins bijwerken want nee, Zwitserland is geen extreem duur land. Zuivel en vlees is duurder dan bij ons. In de tijden dat de euro er nog niet was was Zwitserland erg duur. Nu met de euro is dit verschil minder geworden. Omdat Zwitserland natuurlijk niet meedoet met de euro.
Geen tips qua accommodatie, maar in Luzern is het leuk om een lunchcruise te doen. Klik
Je hoeft niks bij te werken, ik vond (lees: mijn mening) Zwitserland duur. Jij begint over 'extreem duur', dat heb ik dan weer niet gezegd. Bovendien, kan jij bij anderen in de portemonnee kijken ofzo?
@SeptemberGirl: oeee, lange teentjes? Doe even relaxed dametje.
Zoals Liesse al zegt, Zwitserland is in verhouding wel iets duurder dan Nederland, maar niet extreem. Uiteten of ergens een drankje doen is wel duurder, voornamelijk in Zürich.

Maar in de supermarkt viel het mij heel erg mee, behalve vlees.

Edit: Zwitsers verdienen in verhouding ook meer dan Nederlanders, onder andere doordat zij minder inkomstenbelasting moeten betalen.

Nog een tip: In Zürich kun je een heerlijke bratwurst krijgen bij Vorderer Sternen Grill. Bij deze grill (die een verstopt is in een steeg naast het restaurant) haalt zelfs Tina Turner haar Bratwurst als zij in Zürich is. Helaas heb ik haar daar zelf niet gespot, maar de worst was heerlijk en de bijbehorende mosterd ontzettend scherp. Het was de moeite waard om er 10 minuten voor in de rij te staan.
quote:liesse schreef op 26 januari 2011 @ 13:19:

@SeptemberGirl: oeee, lange teentjes? Doe even relaxed dametje.jij ook dan!
Hoi rapanui,

ik woon in Zwitserland, als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag van je.
@SeptemberGirl: Nee, ik niet. Jij wel. Tjuus!
Ik was vorige week nog in Zwitserland, het blijft een geweldig land. Maar Zwitserland is wel duurder geworden, door de ontwikkellingen binnen de EU. De koers van de EURO tov de CHF is minder gunstig geworden.

Zermatt en Saas Fee zijn geweldig, Davos en St. Moritz ook. Lijkt mij leuk om met de trein door het land te reizen. Ben je gebonden aan die periode?
Het gaat er toch niet echt om of het in verhouding met NL duur is maar of het in verhouding met andere Alpenlanden duur is. Mijn ervaring is dat een appartementje boeken in Oostenrijk goedkoper is. Rapanui, ik zou er ook op letten dat als je wel iets boekt wat alleen met een bus bereikbaar is, de dienstregeling zwaar tegenvalt in de bergen (b.v. vroeg stoppen, 1x in de 2 uur, en kotsmisselijk worden van de rit naar het dal ).
Is het niet handiger om te vliegen/treinen naar Zwitserland toe en daar 'n auto te huren om rond te rijden?
quote:liesse schreef op 26 januari 2011 @ 13:25:

@SeptemberGirl: Nee, ik niet. Jij wel. Tjuus!Houdoe!
Mocht je in de buurt van Thusis komen....(dat is richting Bellinzona), dan kun je eens kijken bij Hotel en breakfast Cafe Gyger. Je kan er ook ontbijten en het zijn hele aardige mensen...

Mijn dochter is er bedrijfsleidster!

http://www.gyger-thusis.ch/index.php?page=36
Gindelwald, Lauterbrunnental, wandeling langs de voet van de beruchte Eiger.....mmmm, ik heb er ook zin in!! Bern is een leuke stad (althans, in mijn herinnering), Zürich schijnt ook leuk te zijn. 2 aar geleden kampeerder wij in Meiringen, dat was ook erg mooi.
quote:Nammma schreef op 26 januari 2011 @ 13:45:

Mocht je in de buurt van Thusis komen....(dat is richting Bellinzona), dan kun je eens kijken bij Hotel en breakfast Cafe Gyger. Je kan er ook ontbijten en het zijn hele aardige mensen...

Mijn dochter is er bedrijfsleidster!

http://www.gyger-thusis.ch/index.php?page=36Hey Namma, wat leuk! Ik woon dan op nog geen 15 min rijden bij je dochter vandaan
Ooh, Zwitserland. I love Swiss!

In mijn studententijd sliepen wij altijd in hostels. In de meeste kun je volgens mij ook wel een tweepersoonskamer huren. En de treinen in Zwitserland zijn echt top. (bijna) Nooit vertraging en als het er wel is, dan roepen ze dat al na 3 minuten om incl. excuses. Kan de NS nog wat van leren.

Anyway, ik vond Genève en Montreux erg mooi. In Montreux is een mooi Chateaux en daar staat het standbeeld van Freddy Mercury (Queen). Verder Basel, Luzern, Zurich, St. Gallen, Lucarno (romaanse gedeelte), Säntis (de hoogste berg waar je als toerist met een lift op komt), Sion (moie wijngaarden). En zo kan ik nog wel even doorgaan....

Aanrader dus =)
Ik vond het meer van Lugano erg mooi...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven