Gezondheid alle pijlers

Botox tegen hoofdpijn

26-01-2011 11:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik overweeg om botox in te laten spuiten tegen mijn dagelijkse hoofdpijn, ik heb al wel wat dingen erover gelezen maar wil nog graag wat meer weten bv waar hebben jullie het laten doen (liefst in de buurt van Arnhem) wat kostte het, en hoelang "deden"jullie ermee. En natuurlijk werkte het heel goed of maar iets? gr marian.
Dat lijkt mij een heel heftig middel om in te zetten. Wat heb je allemaal al geprobeerd voordat je op dit idee kwam? Qua natuurlijke/chemische medicatie/rust/eetgewoonten en zo???
Marian, wat vervelend dat je elke dag hoofdpijn hebt. Lijkt me vreselijk. Ik ben ook wel benieuwd wat je tot nu toe geprobeerd heb. Neem je elke dag een pijnstiller?
Hallo ik heb al zoveel geprobeerd acupuctuur, "kraken, zenuwblokkade,neuraaltherapie,enz enz. Dus onderhand wel genoeg van de hoofdpijn, begon toen ik zwanger was nu 28 jaar geleden sindsdien niet meer weg geweest. Sta trouwens eigenlijk op verkeerde pijler, heb al gevraagd om te verplaatsen. gr marian.
Pelikaan, heb amytriptiline tegen de pijn maar dit is niet voldoende, dus neem er inderdaad vaak iets bij. Ik weet dat je medicijnafhankelijk kan worden maar anders is het niet te doen.gr marian.
quote:Marian1960 schreef op 26 januari 2011 @ 12:17:

Pelikaan, heb amytriptiline tegen de pijn maar dit is niet voldoende, dus neem er inderdaad vaak iets bij. Ik weet dat je medicijnafhankelijk kan worden maar anders is het niet te doen.gr marian.

Is het migraine? Of andere soort pijn?

Je kunt inderdaad steeds ergere hoofdpijn krijgen door medicatieafhankelijkheid. Dat kun je alleen te weten komen door te stoppen met alle medicatie. Als het migraine is: heb je betablokkers geprobeerd?
Pelikaan, heb vaak migraine en als ik geen migraine heb, dan heb ik hoofdpijn, ben eigenlijk nooit zonder hoofdpijn. Betablokkers heb ik niet gehad,wel eens over nagedacht. gr. marian.
Marian, ik zou het echt overwegen, die betablokkers!! Overleg het eens met je huisarts. Je zit in een vicieuze cirkel die je mogelijk met die betablokkers kunt doorbreken!
Oh en dan nog dit: als migrainepatiënt is regelmaat heel belangrijk. Elke dag op tijd naar bed en op tijd er weer uit. Regelmatig eten. Als je een aanval voelt aankomen, geen koffie, cola, kaas, wijn, noten, chocolade of citrusvruchten. Stress voorkomen is lastig, beter leren omgaan met stress ook maar constructiever. Sporten kan helpen, even je hoofd leegmaken. Wees aardig voor jezelf, dan wordt je hoofd vanzelf ook aardiger tegen jou.
Ik heb de voorgaande reacties niet gelezen, weinig tijd nu.

Ik heb vorig jaar Botx laten injecteren in mijn voorhoofd, slapen en nek. Ik vond het resultaat tegenvallen. Nog steeds migraine. Misschien wel iets minder dan daarvoor, maar zeker niet de honderden euro`s die het kostte waard.

Ik moet er wel bijzeggen: De arts die mij prikte 'deed' maar wat, prikken in de gebieden, hier eentje, daar eentje. Maar niet exact in de spieren waar ik altijd last van heb tijdens een migraine aanval. Ik denk dat het dan wel zou kunnen helpen. Het luistert heel secuur, ik heb die spieren wel aengegeven, maar hij kon het dan niet voelen en vinden, dus ja....weet dus eigenlijk niet zo goed of de Botox misschien wel zo werken als het in de juiste spieren terecht was gekomen, nu was alles lukraak verlamd.
Niet aan de zware middelen, hoor.

Probeer dat te vermijden.

Een kennis van me was ook ingespoten (meer dan 100) maar hielp niet. (dit pas beter bij gezondheid)
Ksenija@ Klopt dit is niet de goede pijler, heb al gevraagd om te verzetten maar dat is nog niet gedaan.
Heb je wel eens een scan gehad?
Jaren geleden een scan gehad. Kwam niet veel uit.
Het feit dat er niks mis is, is natuurlijk ook wat waard (geruststelling)

Heb je al verschillende medicijnen geprobeerd?
Ja ook diverse medicijnen gebruikt. Laatste jaren niet veel nieuws geprobeerd misschien maar weer eens vragen of er iets anders op de "markt"is.
Is ook lastig, ik ken het helaas.

Het je wel eens poeder gebruikt, Migrafin?
Nee poeder ken ik niet, gebruik wel imigran neusspray maar ook dat helpt lang niet altijd, de laatste keer werd ik er erg naar van terwijl ik het al langer gebruikte.gr marian.
Migrafin is wat minder sterk, zou je eens kunnen proberen.
Ik heb nu sinds 2 weken betablokkers.

Na jaren van 3 keer per week migraine.

Imigran neusspray werkte niet altijd even goed inderdaad.

Deze week nog maar 1 aanval gehad!!!!

Ik klop af, maar hoop dat het zo doorgaat!

Als ik geen migraine heb, heb ik ook gewoon dagelijks hoofdpijn.

Voor die hoofdpijn gebruik ik nu sinds een paar maanden Daro Hoofdpijnpoeders.

Maximaal 2 keer per week, anders is het gevaar er weer dat het medicijnafhankelijk wordt.

Ik gebruik die poeders dan in het weekend.

Dus als ik jou was zou ik naar de neuroloog gaan, daar heb ik de betablokkers van.

Hoop dat het jou ook gaat helpen!!!
Add je, bedankt voor je reactie, had al een berichtje geschreven maar om de een of andere reden is hij niet geplaatst. Ik ben met verschillende bezig om te kijken of ik iets kan vinden, hou betablokkers ook als optie. Ik schrijf verder op gezondheid als je het wilt volgen.
Hij staat nu op gezondheid! :-)

Vanaf afgelopen september tot en met december mocht ik van de neuroloog helemaal niks innemen.

Even kijken of de migraine minder zou worden i.v.m. medicijnafhankelijkheid.

Nou, dat was minder prettig natuurlijk, mocht nog geen paracetamol nemen!

Daarna kreeg ik van de neuroloog anti-epileptica, kan ook nog wel eens helpen tegen migraine...

Ik kwam er 3 kilo van aan in 1 week!! En kreeg ontzettend pijn in mijn maag ervan. Ben er dus meteen mee gestopt.

Nu dus de betablokkers.

Op dit moment wel een beginnende aanval helaas...

Ga hoofdpijnpoeders proberen nu en maar naar bed.

Morgen weer een nieuwe dag!!!!

Wat gebruik jij nu trouwens??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven