Diepvries ontdooien

26-01-2011 16:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al wat gegoogeld, en ik begrijp dat je de stekker er moet uittrekken, wachten en evt heet water of föhn er bij om het te versnellen .

Maar... dat ding van mij is echt helemaal dichtgegroeid. De deur groeit na een paar dagen vanzelf open, en dan moet ik ff hakken en dan kan die weer dicht.

Dus, ik zit met enorm veel ijs wat gaat smelten, en m'n vloer is niet waterdicht. Dat weet ik, omdat ik ook een keer een emmer heb omgegooid die vervolgens doordrupte naar de buren....

Dus, eerst wat ijs al weghakken ofzo?

Ik heb geen idee wat ik met al dat water aan moet, misschien heeft iemand ideeën?
quote:mutsy20 schreef op 26 januari 2011 @ 16:59:

Oke, nou eerst maar eens de was drogen, want ik heb ook geen schone/droge handdoeken.

Tis hier ook een huishouden van Jan Steen

Tsjah, dat we eerder moesten ontdooien dat wist ik ook wel, maar je weet hoe dat gaat he!

Morgen ben ik vrij, dan gaat in de ochtend de stekker er uit en dan kijken of ik dan de boel een beetje droog kan houden.

Bedankt voor de tips iniedergeval!Ik zou daar dus echt geen schone handdoeken voor gebruiken, zonde van je wasmoeite!
Ik trek de stekker eruit en houd de koelkast dicht. dan de fohn erop. Ben er echt wel een ochtend mee bezig, constant! Fohnen, hakken, dwijlen. Er kan bij mij geen bakje onder dus handdoeken uit de was, heel veel!
Schone handdoeken . Gewoon handdoeken gebruiken die al gebruikt zijn. Je gebruikt het toch alleen voor het opdweilen van het water op de grond enzo?
Ja, maar ik heb in een keer al mn handdoeken gewassen want die waren wel toe aan een beurt, aangezien ik al een paar oude had gebruikt voor huishoudelijke dingen enzeu.
Ik kan gelukkig het koel en vriesgedeelte onafhankelijk van elkaar uitschakelen.

Ik haal alles uit de vriezer en wikkel het in een dekbed of slaapzak oid.

Dan neem ik een glazen kom/ovenschaal waar ik kokend water in schenk en zet die, op een aantal lagen handdoeken, in de vriezer met de deur dicht.

Na een half uur vervang ik het water en herhaal het ritueel.

Meestal heb ik de vriezer dan ijsvrij met 2 uurtjes.

Schoonmaken doe ik met azijn.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Voordat ik 's avonds naar bed ga haal ik de koelkast en vriezer leeg en zet dat over in de andere. Stekker er uit, deuren open en dan ga ik slapen. De volgende ochtend sopje er door, goed laten drogen, stekker er weer in, spullen er weer in en klaar.

Zet er wel een bak onder en wat handdoeken voor het water, is de ene keer erger dan de andere keer.

Maar wat doen jullie moeilijk zeg, fohnen, 2 uur bikken, wat een toestand zeg. Gewoon voor het naar bed gaan de stekker er uit.
Niet iedereen heeft de luxe twee koelkasten/vriezers te hebben staan Eimear.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven