Dolce Gusto: ervaringen

27-01-2011 17:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ziet nu overal reclames en aanbiedingen van de Dolce Gusto en nu zit ik erover te denken er een te kopen. Alleen ken ik niemand met zo'n apparaat, dus daarom hier: wat zijn de ervaringen? Handig apparaat? Lekkere koffie? Echte cappuccino? Duur?

Ik hoor het graag!
Hele lekkere koffie, maar erg duur. Vind het apparaat niet heel handig in gebruik: je kunt (moet) zelf elke keer de hoeveelheid water 'instellen' door tijdig het hendeltje weer terug te zetten zeg maar, wat betekent dat je er altijd bij moet blijven staan als het water loopt. Verder maar 1 kopje koffie per keer (dus geen 2 zoals bv bij senseo). Bij cappuchino etc moet je de cups wisselen tussentijds. Cups kosten iets minder dan 5 euro voor 16 kopjes gewone koffie, of 8 kopjes (geloof ik) cappuchino.

Leuk voor af en toe een lekker kopje koffie voor jezelf en voor een vriendin, maar veel te duur (en onhandig) voor als er bv een grotere groep mensen is.

Zou liever voor een volautomaat gaan...
Wij hebben er sinds kort een. Smaakt super lekker. Ik vind de latte machiatto echt heerlijk. Maar het is echt wel erg duur hoor!
Prettig, makkelijk in de bediening, smakelijke koffie. Veel variaties mogelijk.

Misschien duur, maar ik betaal liever meer voor een kwaliteitsespresso bij mijn ontbijt dan een kwartje voor een bak slootwater zoals Senseo.

Ik wil geen andere meer. Ja, misschien een keer een échte met van dat glimmende chroom.
Erg lekkere koffie! Het is even wennen om een kopje te zetten met het hendeltje (ik meet het vooraf af) en vooral als je met meerderre mensen bent is het niet makkelijk.

En een tip? Haal je cups in Duitsland, scheelt minstens 1,- per doosje. Daar hebben ze ook andere smaken dan hier in de supermarkt.
Hele lekkere koffie maar duur! Vind het bijvoorbeeld ook raar dat de koffie op de site duurder is dan in de winkel! Maar op de site hebben ze dan weer wel de Cappuccino Light versie :D
Ik wil er heel graag 1, vind de koffie errug lekker (vooral de Latte Machiatto). Wel duur, maar dat heb ik er wel voor over. Ik heb nu een Senseo (die heb ik al een jaar of 10 - heb er inmiddels 3 versleten) en die vind ik ook nog steeds lekker.

Mijn schoonmoeder heeft er 1, dus daar drink ik het regelmatig. Meestal maakt zij het voor me, vandaag voor het eerst zelf gedaan en meteen fout.... Had het met koud water gedaan i.p.v. warm . Dan is het dus niet te drinken!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Een vriendin heeft er één, inderdaad duur en eerlijk gezegd vind ik de koffie niet echt lekker...Ik drink mijn koffie zwart: zonder melk en suiker. Ik vind de Senseo nog steeds erg lekker.

Misschien als je capucccino of Latte Machidinges lust, dat het dan de moeite is?
Ik heb ook een koffie kip, de latte macchiaoto is errrrg lekker.
Ik heb een Dulce Gusto en vind 'm erg lekker!!!! Wel duur misschien (zo'n 30 cent voor koffie en 60 cent voor cappuccino en latte, want dan heb je twee cups nodig), maar ik ben geen grote drinker en maak er op deze manier echt een geniet-moment van... heerlijk!!!!
Bij mij staat hij al zo'n jaar in de keuken. Het is even wennen om zelf de hoeveelheid water te bepalen. Je moet er dan immers bij blijven. En ja, de koffie is duur, zeker als je visite hebt.Tot op heden zeker geen spijt van mijn aankoop.

Ik heb toen de keuze gemaakt, omdat ik zelf af en toe een bakkie neem. Dus niet met sloten tegelijk koffie drink. Daarnaast vind ik het erg lekker om eens een ander smaakje te proberen. Latte Macchiato en de Ice Cappuccino zijn hier favoriet!
Hier ook een dolce gusto.

We drinken niet veel koffie, dus de dolce gusto is ideaal. Voor bezoek maken we gewoon een pot koffie.

Ik vind em super, heerlijk die latte macciato en de café grande crema...

Als ie stuk zou gaan, komt er weer een nieuwe!

Ik weet niet waar je woont, maar zou je in de gelegenheid zijn om in Duitsland (kaufkand) te kunnen winkelen, daar zijn de cups zo'n 70 cent goedkoper en ze hebben meer smaken.
Als je het ervoor over hebt om ¤0,30 per kopje koffie neer te leggen is het een goede koop. Anders zou ik voor een volautomaat gaan. Die nieuwe van DeLonghi is zo geavanceerd dat je er zelfs warme melk mee kan tappen. In een handomdraai maak je heerlijke cappuccino's en latte machiatto's van verse bonen.
Ik heb hem al 2 jaar en ben er blij mee. Ik drink niet zo vaak koffie, misschien 5x per week. Dus dan mag het best die dure cappuccino zijn
Ik vind de Dolce Gusto veel te zoet (niet alleen de cappuccino, maar ook de gewone 'espresso'). Ik heb liever een nespresso en daar klop ik zelf de melk bij.

In dit topic staan ook ervaringen met de nespresso en de dolce gusto: klik
ik vind het de aankoop van de eeuw! wat een heerlijke koffie. Geniet elke ochtend en avond van een cappuccino, latte macchiato of een chococino. Dan maar wat duurder. Ben geen enorme koffiedrinker en vind gewone koffie ook maar saai.
Dank voor alle reacties. Het klinkt wel als een apparaat voor mij! Ik ben ook geen enorme koffiedrinker en heb dus wel wat geld over voor een lekkere cappuccino of latte, en dan maakt het ook niet uit als het wat duurder is. Kan me voorstellen dat als je sloten koffie drinkt, het wat duur is..

@deWareJacoba Hoe duur is zo'n DeLonghi apparaat?
Ik heb sinds gisteren een dolce gusto, en heb een lading cups op ebay gekocht, scheelt best veel geld. Je hebt de latte machiato in een suikervrije versie, die heeft mijn voorkeur. Vind suiker in de koffie ronduit vies. Hier ook voor de geniet momentjes, hooguit 2x per dag.
Mijn dolce gusto is trouwens op de plek van mn delonghi apparaat gekomen....waarmee ik melk op kon schuimen (middels stoompijpje) en koffie zetten met gemalen koffiebonen. Hij staat op marktplaats, iemand belang bij??
@maris: welk type is het?
uuhmm.....ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb geen idee

Je mag me anders mailen op marrissie (dubbel R en dubbel S) @ live . com, dan kan ik je een link mailen naar de advertentie op marktplaats, daar staan ook foto's.
@maris: je hebt mail
Heb je voor de dolce gusto alleen een stopcontact nodig? (en een watertappunt, natuurlijk) Ik wil er graag één voor op mijn werk, waar we hele vieze koffie hebben...
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ja Gamuza! En de cups Die vrij prijzig zijn overigens.

Tegunogwat, ik ga nu kijken en je terug mailen.
ja, de cups had ik ook meegerekend.

Passen hier alleen de DolceGusto cups in of ook die van Nespresso (of zijn dat dezelfde; ben echt een nitwit op cupsgebied)?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven