Gezondheid alle pijlers

Pleister pil en migraine

28-01-2011 14:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na tig pillen gebruikt te hebben is m'n migraine helaas nog steeds even aanwezig(gem 3 aanvallen in de week). Knettergek word ik ervan! Zonder pil is het nog erger, dus dat is helaas geen oplossing. Nu ga ik beginnen met de Evra(?) pleisterpil. Heeft iemand daar ervaring mee op het gebied van migraine?
.
Wat dacht je, Dave? Ik copy-paste ook eens wat van google?
Dit is me allemaal bekend en totaal niet m'n vraag Dave. Je antwoord irriteert me gewoon, maar gelukkig ben je onregelmatig op het forum. M'n migraine is grootendeels hormoongerelateerd en vandaar dat ik de vraag stel.
Caroline, geen ervaring met evra pleisterpil maar helaas wel met (hormonale) migraine. Mijn gyn raadt me de mirena aan ivm mijn leeftijd (lagere dosis hormonen - 40+) maar ik begrijp dat dat weinig doet tegen de migraine dus ik blijf voorlopig zoveel mogelijk de microgynon 30 doorslikken. Heb jij mirena al geprobeerd? In mijn stopweek heb ik enorme koppijn, maar de gewone 'tussendoor hoofdpijn' is verminderd sinds ik geen producten met aspartaam meer eet en drink. Ook hebben behandelingen bij osteopaat en accupuncturist in het verleden voor (tijdelijke) verbetering gezorgd. Ik heb op dit forum ook een topic geopend wat 'migraine en anticonceptie' heet, misschien vind je daar nog tips van andere vrouwen? Sterkte!
Jenniferb, bedankt voor je reactie! Ik heb heel toevallig een afspraak gemaakt bij een osteopaat voor as maandag. Word echt tureluurs van dit gebeuren. Je zou je hoofd eraf willen hakken! De Mirena heb ik nog niet geprobeerd, dat wordt de volgende stap als de pleisterpil niet werkt. Hoe heeft de osteopaat jou behandeld als ik vragen mag? Ik ben er namelijk helemaal niet bekend mee.
De osteopaat heeft mijn rug, schouders en nek los gemaakt en mijn nek voorzichtig gekraakt. Verder heeft hij bepaalde organen gemasseerd (o.a. baarmoeder) waarvan hij dacht dat die met de migraine te maken hadden. Ook heb ik op advies van de osteopaat teunisbloemolie geslikt, ik heb de indruk dat dit ook een tijdje hielp, maar na mjn 40e is de migraine erger geworden en deed het niet veel meer. Dit heeft wsch te maken met hormoonschommelingen. Voordeel van osteopathie is dat je na een paar sessies al kunt merken of het werkt. Als het heel erg is ga ik soms 1 of 2x terug en meestal worden de klachten dan iets minder. 3 aanvallen per week zoals jij lijkt me vreselijk, ik hoop echt dat je je snel beter gaat voelen..
Ja het is ook echt verschrikkelijk, ik kan niks anders ervan maken. Wanhopig voel ik me als ik het een paar dagen achter elkaar heb. Soms zitten er een paar dagen tussen en dan kan ik me even opladen, maar als ik ze achter elkaar heb weet ik niet meer waar ik het moet zoeken. Ik heb een tijdje gesport(3x per week) en dat hielp erg goed. Helaas kan dat niet meer door rugproblemen. Ik ben 1x een maand migraine vrij geweest, en toen was ik in de gloria.
Is er helemaal niemand die ervaring met de Evra pleister heeft??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven