Is het echt zo erg?
vrijdag 28 januari 2011 om 15:44
Wij kijken rond voor een huis in de regio Den Haag. Nou heb ik wat leuke huizen gezien in Leidschenveen/Ypenburg (op funda). Maar er is al een paar keer tegen me gezegd dat je daar beter niet kunt wonen. Het zouden geen goede buurten zijn, de kinderopvang etc is veel te weinig en het verkeersplan werkt niet.
Dat moet ik natuurlijk allemaal met een korreltje zout nemen, maar wat meningen van ervaringsdeskundigen zijn heel erg welkom.
Dat moet ik natuurlijk allemaal met een korreltje zout nemen, maar wat meningen van ervaringsdeskundigen zijn heel erg welkom.
vrijdag 28 januari 2011 om 17:22
In de spits is het er behoorlijk druk. Afhankelijk van waar je naartoe moet, kun je beter overwegen om met het ov (Randstadrail, tram, bus of trein) te gaan. Het nadeel van de auto vond ik altijd dat je in de spits in de file stond. Ga je 's avonds bij iemand op bezoek, kun je uren zoeken naar een plekje omdat er bij veel huizen twee auto's horen.
Het type huizen moet je van houden. Als je niet van nieuwbouw houdt, moet je niet gaan kijken in een vinexwijk, maar dat heeft bij geen enkele vinexlocatie zin.
Man en ik hebben indertijd overwogen om daar naartoe te gaan, uiteindelijk vanwege werk meer in het midden van het land terecht gekomen.
Het type huizen moet je van houden. Als je niet van nieuwbouw houdt, moet je niet gaan kijken in een vinexwijk, maar dat heeft bij geen enkele vinexlocatie zin.
Man en ik hebben indertijd overwogen om daar naartoe te gaan, uiteindelijk vanwege werk meer in het midden van het land terecht gekomen.
vrijdag 28 januari 2011 om 18:25
Wij hebben zeker 10 huizen in Ypenburg bezichtigd en alle keren is het op niks uitgelopen. Geen prettig gevoel, huizen die behoorlijk aan de prijs waren en dan toch een hele goedkope projectkeuken en badkamer hadden, een straat met huinummerbordjes met een plaatje van een opgestoken middelvinger, op dat soort dingen knapten we elke keer weer af. Moeilijk om echt de vinger op te leggen. Het had allemaal net iets te veel gammele barrels met gepimpte spoilers en oranje wk vlaggetjes. Voelde me er niet thuis. Vond er wel hele mooie huizen tussen zitten maar dat was dan ook een heel andere prijklasse.
vrijdag 28 januari 2011 om 19:14
Ik woon in Mariahoeve, ligt tegen de grens van Voorburg: dichtbij genoeg bij snelwegen, tram, bus RR. Veel groen en de verouderde wijk wordt nu met veel grondgebonden huizen opgeknapt. Kijk eens in omgeving Finnenburg, staat nu leuk huis met tuin to kinderboerderij te koop. Winkelcentrum om de hoek. Ik heb t tenminste enorm naar m'n zin. Wel de lusten, niet de lasten vd stad. Succes!
vrijdag 28 januari 2011 om 19:14
quote:tieger schreef op 28 januari 2011 @ 17:22:
In de spits is het er behoorlijk druk. Afhankelijk van waar je naartoe moet, kun je beter overwegen om met het ov (Randstadrail, tram, bus of trein) te gaan. Het nadeel van de auto vond ik altijd dat je in de spits in de file stond. Ga je 's avonds bij iemand op bezoek, kun je uren zoeken naar een plekje omdat er bij veel huizen twee auto's horen.
OV en fiets heeft de voorkeur hier. Alleen jammer van het zoeken naar een plekje. Daar hoopte ik vanaf te zijn als we niet meer in het centrum van een stad wonen.
OV en fiets heeft de voorkeur hier. Alleen jammer van het zoeken naar een plekje. Daar hoopte ik vanaf te zijn als we niet meer in het centrum van een stad wonen.
vrijdag 28 januari 2011 om 19:15
quote:nixus schreef op 28 januari 2011 @ 18:25:
Wij hebben zeker 10 huizen in Ypenburg bezichtigd en alle keren is het op niks uitgelopen. Geen prettig gevoel, huizen die behoorlijk aan de prijs waren en dan toch een hele goedkope projectkeuken en badkamer hadden, een straat met huinummerbordjes met een plaatje van een opgestoken middelvinger, op dat soort dingen knapten we elke keer weer af. Moeilijk om echt de vinger op te leggen. Het had allemaal net iets te veel gammele barrels met gepimpte spoilers en oranje wk vlaggetjes. Voelde me er niet thuis. Vond er wel hele mooie huizen tussen zitten maar dat was dan ook een heel andere prijklasse.Owkeeeeee, dat zoeken we dus niet.
Wij hebben zeker 10 huizen in Ypenburg bezichtigd en alle keren is het op niks uitgelopen. Geen prettig gevoel, huizen die behoorlijk aan de prijs waren en dan toch een hele goedkope projectkeuken en badkamer hadden, een straat met huinummerbordjes met een plaatje van een opgestoken middelvinger, op dat soort dingen knapten we elke keer weer af. Moeilijk om echt de vinger op te leggen. Het had allemaal net iets te veel gammele barrels met gepimpte spoilers en oranje wk vlaggetjes. Voelde me er niet thuis. Vond er wel hele mooie huizen tussen zitten maar dat was dan ook een heel andere prijklasse.Owkeeeeee, dat zoeken we dus niet.