Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
Zeg Kooka ga jij eens terug naar bed joh . Ennuh groot gelijk dat je de visite er straks weer vriendelijk uit bonjoured.

En jij bent flauw Mikado, met je tot half 10 uitslapen, tss. Gezellig dat je vriendin op visite komt.

Wat een lieve vriend heb jij Lente

Tja ik dacht ik deel die primeur even met jullie, haha. Heb dan wel niet hoeven plassen maar ben wel wakker geweest hoor vannacht. Maar dat geeft niet.

Net even het aquarium gepoetst zodat ze weer naar buiten kunnen kijken. Manlief doet dat eigenlijk nooit( hij is ook van mij hoor) maar ja, mocht baby straks wel komen , is het wel zo fijn als dat ding niet al te vies is. Dus maar even iets vaker de raampjes lappen daarbinnen, hihi.

Nou onder de douche "springen" en dan nog een boodschapje doen.

Morgen komen vrienden eten. Zij is bijna 20 weken zwanger van de 2e en ze gaat ook op onze kleine passen 1 dag in de week. Vind het zo leuk, dat die 2 kleintjes dan een soort van samen opgroeien. Dus nog even een leuk babypakje scoren zo ( ze krijgen namelijk een meisje )
Mikado: Jammer dat het niet heeft doorgezet! Klinkt wel heerlijk tot half 10 slapen

Kooka: Ik denk dat je dat wel bijsteld ja

Douze: Leuk vissen. Ik wil ook wel graag vissen maar ik voorzie al dat ik dat aquarium noooooit schoonmaak. Dus tja, dan maar niet. Wat ga je koken morgen..?
Goedemorgen meiden,

Hier weliswaar geen plas maar wel maar van 2 tot 5 geslapen.... Om half 9 viel ik pas weer in slaap om vervolgens om 9 uur wakker te worden van vriendje zijn wekker.... GAAAAAP Ben nu echt gaar, maar jaaa straks zal het niet veel anders zijn.

@MB:Sterkte met je stiefpa! Hopelijk valt het mee.

@Lente: Wat heerlijk!! Geniet ervan meid!!

Alle zieken weer wat beter??

Ik zal straks even de harde schijf opzoeken om die foto op hyves te zetten.

Vanmiddag me bed op klossen uhh bierkratjes zetten. Klossen passen er niet onder. Om te zorgen dat ze niet verschuiven heeft vriendje verzonnen dat ze de kratjes verzwaaren met straatstenen... uuuhh dan komt me bed tot me navel ongeveer.

Nou ja, als ik er echt niet in past verzinnen we wel wat anders.
Dat word in bed met zo'n Ikea krukje Feb, haha. Heb je geen hoogtevrees

We gaan nasi eten Lente. Daar had man zin in zei ie gister met boodschappen doen. Maar ben geen superkok hoor, heb graag hulp van een pakje.

En dat aquarium... Ik had altijd een vissenkom, maar die brak een keer met verschonen, en toen moest man de volgende dag een nieuwe kopen omdat ik moest werken, en hij kwam hier mee aanzetten. Dus ipv de 2 visjes die ik toentertijd had, heb ik er nu 20 . Maar je moet het wel bij houden idd. Maar ja dat moeten we de kattenbakken ook ( hoewel dat mans taak is nu natuurlijk)
Zucht worden jullie soms ook zo moe van iedereen die maar belt of vraagt of er al iets is? net belde mijn schoonmoeder weer. "Hoe gaat het er mee? ik zit elke keer maar te wachten op een telefoontje". Zucht. ze horen het echt wel als frummel er is (nadat we een beetje zijn bijgekomen.....) En dan nog zorgen dat ze niet accuut op bezoek komen. ze wonen op een half uurtje rijden dus ik vrees het ergste........ Mijn lief heeft ht op haar werk ook heel erg. ze heeft 12 (vrouwelijke) collega's die allemaal minimaal 1 keer per week vragen of er al wat gebeurd. als ze 5 minuten later komt lunchen, vragen ze al, o heeft Mikado gebeld? is er wat aan de hand?? Ze wordt er ook lichtelijk gestoord van. Iemand DE TIP??
Feb: Dat wordt inderdaad je ikea trapje gebruiken. Ik vind de klossen onder het bed echt heerlijk. Bij mij komthet bed nu tot mijn heup, dus ik schuif er zoooo in!

Wat rot dat je een paar uur hebt geslapen. Maar idd, straks is dat vaste prik!

Douze: 2 of 20 vissen is wel een verschil, ha ha ha! Heb je dan ook tropische vissen? Mmmmm lekker nasi!

Mikado: Heeeeeeel herkenbaar..! Irritant he. Bij vriendinnen zeg ik altijd dat ik er zooooo'n hekel aan heb als mensen elke dag bellen met de vraag of het begint. (dus zeg het niet direct tegen ze) en ze laten me heerlijk met rust. Met familie heb ik afgesproken dat IK ze wel bel zodra er iets is. Schoonvader heeft er nog wel een handje van om veel te checken. Maar sinds ik heb gezegd: "pas maar op, straks bel ik je helemaal niet meer als het is geboren" is hij wat ingedimd Tot nu toe gaat dat goed. Maar ja of dat ook voor jullie werkt...
Mikado helaas geen tip voor je, zeggen dat je echt iedereen zo snel mogelijk op de hoogre stilt en je echt niet wacht tot ze zelf bellen? Error vast niet denk ik

Waar mn mannetje gek van wordt zijn alle "papa's" op zijn Werk die roepen, nou geniet er nog maar even van! Alsof het zo erg is om een kind te krijgen. Klinkt alsof ze er allemaal spijt van hebben. Ja je leven verandert, ja de eerste maanden/jaren slaap je minder nou en!

Maar goed. Hier beroerd geslapen. Stuur vriendje toch maar naar de apotheek voor echte neusspray want vaporub, zoutoplossing en stomen werkt niet. En het echte spul mag wel hoor, maar heb er verhalen over gehoord enz, dus zal het niet de hele dagdoor gebruiken, maar zo voor het slapen gaan lijkt me heerlijk!

Vooral de keelpijn wordt er minder van hoop ik! Ik sabbel me nu een ongeluk aan wenters echte... Was de enige wat ik kon vinden waar geen drop in zat. (hoge bloeddruk)

Alle afsprakn voor vandaag maar afgezegd en net een menthol badje genomen (niets geholpen) zo maar even wat slapen hoop ik!

Mb sterkte met je vader! Lente geniet van je dag!

Voor de rest een zwaai!
@prinsesje : echte neusspray mag hoor. Alleen niet teveel gebruiken. Maar vooral voor het slapen gaan is het erg lekker !!! En af en toe een paracetemol!! Weltrusten voor straks
Foto staat op hyves.....
Zoo jullie hebben weer lekker geschreven

Hier valt het wel mee met mensen die vragen of er al iets is. Behalve als ik mijn moeder zelf bel vraagt ze meteen: is het begonnen? Ik had beloofd om te laten weten als het zover was omdat ze een half uur verderop woont en niet meer kan rijden als ze gedronken heeft. Van mij mogen mijn ouders en zijn ouders wel komen als we terug zijn uit het ziekenhuis. Ze worden ook allebei voor het eerst opa en oma dus zijn natuurlijk super nieuwschierig enzo.

Zo, Senshi gaat proberen dit weekend crea bea te spelen. Ben net naar een grote stoffenzaak gereden. Wil een geboortekrans maken met baby zijn naam erop. Voor aan de slaapkamerdeur en voor het raam. En nog een vlaggetjesslinger zeg maar, maar dan met letters voor voor het raam (wij hebben geen tuin of balkon om een bord neer te zetten). De ideeen heb ik gejat via site's.. Nu de uitvoering nog.. straks even de naaimachine bij mama halen en vragen hoe zo'n ding werkt... maar opzich ben ik best handig dus moet goed komen. Weten jullie het ringkussentje nog van mijn bruiloft?? Was ook best gelukt hé!

Zo tis weer lekker een ego verhaal geworden.

Fijne dag iedereen.. doe rustig aan. En voor degene die gaan bevallen vandaag, succes ;) *hint* Ik heb wel weer een keer zin om de tabel aan te passen!
@senshi: ik wil best jou hint vervullen maarre zorg jij dan voor weeen???

klinkt leuk een vlaggetjes slinger. ik zit al weken tegen mijn zus te zeggen dat ze er eentje moet knutselen met haar zoontjevan 3 maar ze wil elke keer de naam weten en die zeg ik lekker niet !!!!
Wij zeggen lekker niks.

Allebei onze ouders zijn gescheiden opnieuw hertrouwd dus ons kind heeft 8 opa's en oma's!! Wij zelf hebben ook allebei nog een opa en oma dus 12 in totaal.

Nou daar heb ik even geen zin in net na me bevalling.

Dus in eerste instantie kijken we even hoelaat het is en proberen dan passende afspraken voor thuis te maken. Oké misschien dat onze echte mama's alvast in het ziekenhuis mogen kijken, maar de dat zien we wel. Hnagt echt af van de tijd en hoelaat ik naar huis kan enzo..

Ik wil ook best weeen hoor Senshi!!

Net ook crea met de koekjes gedaan. Nou de koekjes zelf zijn al héééél crea haha.

Heb een dienblad gemaakt met allemaal losse roze bloementjes erin en dan de koekjes erin en straks komt daar het kaartje nog bij. Er zwerven ook nog wat overgebleven eendjes bij. Natuurlijk volgt de foto wannner mevrouw er is.
Goedemiddag!

(goedemorgen zit er al een paar dagen niet in omdat ik smorgens tenminste slaap)

Vandaag een dagje rustig aan doen.

Ik heb net 15 minuten lang terug moeten lezen...en ik heb gisteren aan het einde van de middag voor het laatst gepost.

hahaha...

Even geen uitgebreide persoonlijke reacties...sorry!

MB: Wat schrikken, ik hoop dat je vandaag beter nieuws krijgt.

Weeen: geef mij er ook maar een paar haha...overdag ben ik er niet zo mee bezig maar 'savonds en 'snachts wel...dan verlang ik er echt naar en wil ik het zo graag voelen dat ik het soms denk te voelen...

Ik verlies wel echt meer slijm/vocht. Ik 'ruik' me gek en doe de blaastest dagelijks haha.

Er bevallen veel vrouwen om me heen die net zo ver waren of minder ver. Niet eerlijk! haha. Wel geweldig schattige babies.

Lente: kom maar op met je vragen over het onderwijs. No problem!

Ik heb net mijn moeder aan de telefoon. Haar vriend is vannacht in het zkh terecht gekomen en na vele scans denken ze nu dat hij tumoren in zijn hersenen heeft. Bah! Dat is echt schrikken! Een vreemde tijd voor haar met een eerste kleinkind en dit verhaal. We hebben nog weinig nieuws maar dit klinkt niet best.

Ik ga wat boodschappen doen, voel me eigenlijk best OK vandaag!

Een knuffel voor alle zieke onder ons en een hele dikke voor Kantineke! (hoe plaatsen jullie die leuke knuffel emoticons?)
Zo even een tukje gedaan. Nu maar

Even wat eten:)

Feb leuk dat je de koekjes zo crea vindt:) en dat ze lekker zijn! Ben ook benieuwd naar mijn koekjes die mn zus gaat bakken want dat is nog een verassing:)
Prinsesje: Ik hoop dat de neusspray werkt, dat zal je goed doen.

Senshi: Leuk, je gaat crea-bea doen. Ben benieuwd naar het resultaat. Zelf bedenk ik ook altijd hele leuke dingen.Maar de uitvoering laat altijd op zich wachten. Ha ha ha

Feb: Jee, 8 opa's en oma's, ja da's echt veeel! Jij ook al zo crea bea met je koekjes, leuk hoor!

Jennifer: Ha ha ha, jennifer aan de blaastest! Zul je zien dat je straks een hele plens verliest! Mijn vk vertelde trouwens dat 8 van de 10 bevallingen met weeen begint.

Wat schrikken van de vriend van je moeder! Bah wat een nare berichten weer deze dag. Veel sterkte

Oja waar vind je emoticons. Wanneer je bovenin de pagina klikt op "plaats een reactie" of beneden aan de pagina klikt op "reageer". Dan verschijnt er een teksvak waar je kan typen. Helemaal rechts bovenin zie je een smiley. Als je daar op klikt komen er allemaal emoticons tevoorschijn.

Zo net ook even een uurtje geslapen, doet me altijd weer goed! Nu ook maar een boterham eten.

Kantineke, hoe gaathet met jou..?
Sterkte Jennifer!!!

Ik heb alleen smiley's als ik bovin en druk op plaats reactie.

Daar kwam ik van de week pas achter haha.

En vond het altijd zo knap dat jullie die tekens konden onthouden!
Neusspray gehaald en nog even geslapen! Geeft moed voor de nacht!

Hier ging het zowaar even rommelen! Geen weeën ofzo maar hele nare steken! Vriendje riep meteen blij, ja laat maat komen, heb geen deadlines nu lol, maar ik zei beeb.. Je moeten nog even wachten zijn nog 11 wachtende voor je hoor! Heeft ie gehoord denk ik lol!

Zie het niet zitten om zo verkouden te bevallen!

Nu een kippensoepje en even op de bank zitten, anders val ik weer in slaap en kan ik vanavond niet slapen.
Het meiden! Ik leef nog hoor! Kon alleen nog steeds niet echt aan m'n rust toe. Van de week de rolgordijntjes voor de babykamer op maat gemaakt met m'n schoonmoeder en gister opgehangen (als ze hoort dat ik in m'n eentje op een stoel heb staan ballanceren krijgt m'n vriend toch op z'n donder!) en vandaag maar weer een een poging gedaan tot berekenen van ons toekomstig netto inkomen met verschillende aantallen uren werk en opvang... Daar wordt een mens niet vrolijker van kan ik je vertellen.

Hè Jennifer wat een rotbericht zeg! Heel veel sterkte!

Senshi wat geweldig dat je man weer een baan heeft! Toch maar even spannende weken geweest!

Prinsesje voor mijn keel heb ik goede ervaringen met Trachitol (die in het paars oranje doosje), maar ik weet niet of dat mag tijdens de zwangerschap.

Zo, de paranoia begint al lekker toe te slaan, zie ik haha! Bij mij ook hoor, vooral 's nachts ben ik er op bedacht in een plas derrie wakker te worden. Vandaag echt pijnlijke borsten, net als in het begin van mijn zwangerschap. En, zo stralend als m'n huid al die maanden was, zo droog, vlekkerig en jeukerig is ie nu! Verandering in hormoonhuishouding soms?

De sauna was trouwens echt heerlijk, vooral het zwembad eigenlijk. Wat een opluchting als die zware buik door het water gedragen wordt zeg!
Goeiemorgen

@Jennifer: Wat erg van de vriend van je moeder. Sterkte ermee!!

@Fem: Dank je wel Ik had gisteren opeens ook zo'n pijnlijke borsten toen ik ging douchen.. misschien ligt het aan het weer?

@Prinses: Waarschijnlijk gaat ie toch niet luisteren dat er nog 11 wachtende voor hem zijn.. haha. Zou sterk zijn als we precies het lijstje afwerken ;)

@Feb: Ik heb hard moeten lachen om je opmerking van de smiley's onthouden

Joehoeee is er al een BABY geboren vanacht? Gisteren?
Goedemorgen!

Hier geen baby hoor. Hoewel ik wel hoop had gisteravond. Heb een uur uur of 4 lang wel flinke krampen gehad, die stedds kwamen en weer gingen. Maar helaas, niet doorgezet.

Jeetje Jennifer wat een schrik van je stiefvader. Hoe is het nu met hem?

fijn dat je neusspray iets lijktte helpen Prinses. Oh en Fem's trachitol mag je niet trouwens. Daar zit lidocaine in, wat een verdovend middeltje is. Wel heel weinig, maar het mag niet. Kan je geen zuurtjes nemen anders om op te sabbelen. Het gaat er nl om dat je je keel vochtig houd door veel te slikken, en dan maakt het niet zoveel uit wat je neemt.

Klinkt goed je dagje sauna Fem, het is dat ik er niet tegen kan, maar zwemmen is ook heerlijk idd.

En probeer je wel een beetje.rustig aan te doen? Is belangrijk hoor.

Zo ik ga straks mn bed maar eens uit. Man is alweer naar de golfbaan, en ik ga straks maar weer eens lekker een training kijken om 10 uur.

Tot straks!

Xx
Oei sorry voor de tiepfouten. Een computer tiept een stuk makkelijker dan een telefoon.
Hallo allemaal,

Iedereen lekker geslapen?

De halve nacht wakker gelegen van de krampen, dus ik was vol goede moed, maar helaas alles is nu weer weg. Morgen is D-day, maar ik heb de hoop opgegeven dat ie voor morgen komt.

@jennifer, wat naar zeg! Er zijn wel veel vervelende dingen gebeurd met ouders/familie de afgelopen 6 maanden, vreselijk hoor.

Sterkte!

@prinsesje, beterschap!

@kantineke....waar ben je?

@blaastest, die heb ik gister ook een keer toegepast, haha. Maar ik voelde niets continu lopen meer en ook rook het niet zoet, dus dat was niets.

Ben er zelf ook op bedacht dat ik 's nachts wakker word van een plens water, maar tot nu toe niets. Vorige keer braken ze ook pas bij 8 cm ofzo.

Nou, wij gaan vandaag met dochter naar de indoorspeeltuin en verder moet ik nog wat huishoudelijke klusjes, als in badkamer poetsen en wederom strijken.

Oh ja, nog even over het strippen. 1 van de redenen dat ik zo twijfel is ook dat man komend weekend van vrijdagochtend t/m zondagavond weg is voor zijn werk en als ik dan net de donderdag ervoor beval dan baal ik.... (en het wordt voor hem vrijwel onmogelijk om vrij te krijgen dat weekend, hij werkt er net).

Maar goed, aan de andere kant, ik kan nu elk moment ook spontaan bevallen...

Fijne zondag allemaal!
goedenmorgen

Hier ook geen baby hoor. Wel veel geslapen, verkoudheid lijkt ietsje gezakt. Voor het slapen gaan gisteren een paracetamol genomen en wat neusspray gebruikt. Ik eet even een ontbijtje en daarna duik ik weer naast mijn man het bed in. De katten mogen er even bij om te knuffelen

@douze, niet uit bed... als ik niet ga plassen dan ben ik blij dat mijn waterdichte molton op bed ligt

Tja hier ook een kattenbak om te verschonen. Ik heb het 5 jaar gedaan en toen was ik het zat want de beestjes zijn van ons samen, dus nu doet hij het. Om en om zal ik maar zeggen, dus ik ben wel even van dat werkje verlost

@Feb, wat een verschil in die foto's op hyves! Iets om heel trots op te zijn. Mij is het in de afgelopen jaren niet gelukt om de +20 kilo eraf te krijgen.

Hier staat het bed ook op klossen. Opstaan is echt heel fijn, want ik hoef mijzelf niet omhoog te hijsen

@mikado, de echt vervelende mensen die heeeeeel vaak vragen hoe het is daar heb ik al weleens tegen gezegd "hoe vaker je vraagt, hoe later we bellen" Of heel droog zeggen "Ze is er al twee weken, ik wist dat ik vergeten was iemand te bellen"

Heb gelukkig veel mensen die ik via internet ken, dus eens per dag even joehoe roepen op de bekende social media en de vragen blijven weg

Mijn ouders zijn ontzettend relax in dit soort dingen, het is natuurlijk super dat ze een tweede kleinkind krijgen, maar het is ons kind en wij bepalen wanneer we ze bellen. Als dit een dag na de bevalling is dan is dat onze keuze en daar zullen ze nooit een oordeel over geven. Mijn broer (of eerder schoonzus) zal dit dan raar vinden, maarja dat is een geval apart

@prinsesje, wij hebben van die vrienden die vinden dat we straks helemaal niks sociaals meer kunnen, want we hebben toch een kind... Het zijn dan ook mensen die zelf absoluut geen kinderen willen. Als er een van onze vriendenkring een kind meeneemt naar een verjaardag dan komt er al de opmerking "dan gaat het de hele verjaardag zeker over dat kind". Erg kortzichtig en tja ze zullen moeten accepteren dat er om zich heen mensen met kinderen komen...

Ik hoor vaak dat de papa's overgehaald moeten worden om aan de kinderen te gaan, dus dan zien ze het inderdaad als belemmering van hun vrijheid. Hier was het andersom. In 2005 riep hij als dat hij over 2 a 3 jaar kinderen wilde, ik had er nog niet eens over nagedacht

Heb hier voor het slapen gaan ook neusspray gebruikt, de rest van de dag niet. Die snoepjes mis ik dan wel een beetje, maar heb geen zin om naar de supermarkt te gaan.

Wat betreft de 11 wachtende voor je, de mijne maakt geen aanstalte om zich richting de buitenwereld te begeven, dus wacht niet op mij

@senshi, Wat een crea weekend voor jou. Hier gescheiden ouders aan zijn kant. Moeder is nog alleen, vader heeft een vriendin in het buitenland, dus blijft het bij 4 ouders. Verder wel een aantal broers en zussen, ben benieuwd hoe we dit gaan aanpakken. We laten alles afhangen van hoe ik mij voel, gelukkig is mijn man daar redelijk duidelijk in en is hij heel zorgzaam

@jennifer Wat een naar nieuws van je moeders vriend. Heel veel sterkte!

@fem Nog lekker actief bezig zeg! Ik durf de berekening nog niet te maken wat betreft de KDV enzo. We zitten wel ruim qua inkomen, maar aanpassen moet je dan wel, want je kan niet ineens iets aanschaffen zoals we gewend zijn.

@ansari, Nog alle kansen als morgen D-day is! Wat vervelend dat je man weg moet rond deze periode en geen vrij kan krijgen. Is het ver weg? Ook als ze niet strippen dan kan het toch ook spontaan op gang komen? Als de bevalling wel gaande is, kan hij dan wel vrij krijgen. Hoop het wel voor jullie.

@kantineke, het is verdacht stil van jou kant, zal het dan toch doorgezet hebben?

Tijd om mijn bedje weer in te gaan en even te knuffelen met de katten

Tot later!
als het goed is ben zijn wij vanavond papa en mama (A)

gisteren geslapen als een os ... nu zijn mn vliezen gebroken :D
Oo kantineke spannend heb je er ook al weeën bij?

Hier niets beter geworden! Wel goed geslapen door de neusspray en de paracetamol. Maar nu doet m'n hele hoofd zeer, m'n oren doen zeer bij het slikken en klink als een zeehond! M'n keel valt mee, sabbel me rot op snoepjes en dat helpt wel! Nam alleen net een slok verse sinaasappelsap en dat brande zo m'n keel door! (dacht extra vitamientjes, dan maar niet haha)

Zometeen maar even Googlen wat je mag voor vastzittende hoest.. Want die zit er ook!

Mb had jou berichtje helemaal gemist! Wat vervelend van de vriend van je moeder! Sterkte er mee!

Ansari wat spannend een heel weekend weg zo ver in de zwangerschap! Succes ermee!

Hier morgen weer controle bij de VK zal eens vragen of ze weet hoe groot ie is.. Iedereen zegt zo hard sterkte en tot snel bij het afscheid nemen!

Nu weer terug m'n bedje in. De paracetamol begint weer te werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven