Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik ben ook zwanger en uitgerekend op 23 september. Ik ben nog een beetje terughoudend met blijdschap, want heb in augustus al een miskraam gehad. Ik was toen 8 weken zwanger. Nu 6 weken, dus ik wacht nog even af.

21 februari heb ik de echo. Het is ons eerste kindje. Op de een of andere manier voelt deze zwangerschap wel beter dan de vorige. Ik heb meer symptomen, maar nog niet veel hoor. Soms wat menstruatie-achtige krampen, en iets gezwollen borsten, that's it. Ik ben niet moe of misselijk.

Ik vind het leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Oh, voor de tabel, ik ben 29 jaar, verder staat alle info al in het berichtje geloof ik.

Groetjes
@Caatje81: gefeliciteerd! Het is zo enorm spannend die eerste 12 weken....Ik heb trouwens ook bijna geen symptomen., alleen pijnlijke borsten bij aanraking (soms word ik 's nachts wakker en druk daar op m'n tiet op te voelen of ze nog wel pijnlijk zijn... )

Ik heb zelf gister een echo gehad. Blijk 7w1d te zijn. Dat betekent dat ik 1 week na de conceptie al een positieve test had (cyclus van 25 dagen en ovulatie op dag 17). Dit klinkt mij erg vreemd in de oren, maar ik hoop zoooooo dat het goed zit.

Hartje klopte goed, dus dat is weer positief. Maar weer 2 weken wachten nu.

Succes allemaal!
anoniem_107369 wijzigde dit bericht op 29-01-2011 13:19
Reden: d/t
% gewijzigd
Hoi dames,

Mag ik meedoen?

Ik ben bijna 6 weken zwanger, dus nog heel pril.

De verloskundige ga ik volgende week bellen voor een afspraak.

Voor de tabel, ik ben 32 jaar (vanaf woensdag 33) en het is het eerste kindje.

Groetjes!
Hallo allemaal, ik ben weer terug van vakantie en wat is er lekker veel geschreven, gezellig! Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ga proberen de tabel bij te werken.

@xxxjes, natuurlijk mag je meedoen, als je een uitgerekende datum doorgeeft dan zet ik je in de tabel.
Welkom allemaal:)

@c77 bij mij mag je er dus een kloppend hartje neerzetten:)
Ik heb een paar dingen geupdate, maar mijn kleintje wordt nu weer wakker. Kunnen jullie ajb wat er nog in de tabel moet dikgedrukt neerzetten?
@C77; fijne vakantie gehad??

Voor in de tabel: nu 28 jr, 1e kindje, 14/2 eerste echo, 22/2 Gyn, waarschijnlijk 21 september uitgerekend.

@xxxjes, gefeliciteerd! Ook ik ben iets meer dan 6 weken.. Hoe voel je je?
Leuk!

26 september waarschijnlijk uitgerekend.

Groetjes!
@xxxjes, ik heb je voor t gemak vast een jaartje extra gegeven, hope you don't mind...
Allemaal gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!!! leuk leuk leuk....

c77 leuk gehad ?

Ik ben ook benieuwd wanneer ik nu precies ben uitgerekend..gister nog een digitest tegenaan gegooid en eind van de middag direct zwanger 3+........

wachten duurt veel te lang.

meisjegroningen..idd schrikken zeg! gelukkig goede echo gehad...

ben benieuwd of ik nog misselijk wordt. bij 1 en 2 niet 3e wel..maarja ben nog niet eens ontzwangert vande derde...haha

al meer mensen het leuke nieuws verteld aan familie/vrienden enz?

fijn weekend nog
Puck
Hoi allemaal,

Zo, weer bijgelezen.

Meisjegroningen: wat is dat schrikken, maar geweldig dat je een kloppend hartje hebt gezien!

Potatohead en juffie: ook gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes.

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom, leuk om deze spannende weken samen te delen.

Ik ben gelukkig nauwelijks misselijk, maar dat was bij mijn eerste zwangerschap ook. Ik ben wel heel moe. En ik kan slecht tegen bepaalde geurtjes (koffie, blegh).

Voor de tabel: ik heb op 8 februari de eerste afspraak bij de verloskundige. Voor mijn termijnecho moet ik apart een afspraak in het ziekenhuis maken, maar dat kan pas als ik bij de verloskundige ben geweest.

Vervelend dat jullie duizelig zijn. Dat kan met ijzer te maken hebben, maar ook met een lage bloeddruk. Salami zou ik ook niet doen, maar op een pizza kan het volgens mij wel. Het gaat erom dat je het goed verhit zodat alle bacterien dood zijn.
Welkom alle nieuwe zwangeren!

@ Meisjegroningen jeetje dat is schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen en heb je een hartje kunnen zien!

@ Margriett ik ga naar de 9 maandenbeurs met mijn moeder (wordt haar eerste kleindkind). Lijkt me erg leuk!

@ Zonnebloem mijn borsten zijn groter, maar vooral de aders vallen op...zie ze zelfs op mijn tepelhof lopen haha

Mijn uitgerekende datum is vervroegd naar 8 september 2011
ikzelf ga ook naar de 9maandenbeurs met vriendlief en me 2 zusjes. heb er nu al zin in
9 maandenbeurs lijkt me ook leuk! Even kijken wanneer ik vrij heb!
Ik heb een prima vakantie gehad, lekkere sneeuw en een paar dagen zon, dus geen klachten! Nu nog steeds aan het bijkomen, haha.

Hier helaas geen 9-maanden beurs, ik denk dat wij pas ergens in april weer een keer naar NL gaan, dus het zit er niet in. Ik vind het ook wel lang duren hoor, nog 2 weken tot de echo, pfoeeee.

Ik ben nog steeds niet helemaal bijgelezen, maar voor iedereen die een kloppend hartje heeft gezien, super!

Ik moet weer aan de bak, groetjes
Welkom terug C77!

Bij mij kun je opschrijven dat ik op 9 februari een echo heb en mijn uitgerekende datum is waarschijnlijk 26/9.

Groetjes!
@Tessie: ik heb ook het idee dat als ik het rustig aan doe, en lekker veel slaap (weekend!) ik bijna geen last van misselijkheid heb. Doordeweeks, na een dag hard werken ben ik erg misselijk. Typisch!

@Kissie: ik heb ook af en toe een dagje menstruatieachtig, beetje zeurend gevoel in mijn onderbuik. Schijnt normaal te zijn, omdat je baarmoeder al aan het groeien is.
Iemand soms ook 'steken' in onderbuik? Echt in het midden? (het zouden ook mn darmen kunnen zijn...ik weet het niet precies..)
Hoi allemaal,

Omdat ik al een keer een miskraam heb gehad, let ik heel erg op allerlei symptomen. Ik maak me vooral zorgen als ik niets voel, en dat is nu al twee dagen zo. Hoe zit dat bij jullie. Voelen jullie ook wel eens een paar dagen dagen niets? Ik heb het dan vooral over de krampen in je baarmoeder, want dat is eigenlijk het enige dat ik uberhaupt gevoeld heb.

Groetjes
Caatje: heb ik ook wel eens! Soms een heel ander gevoel! Hoort er blijkbaar bij! Maar heb nog geen goeie echo gehad dus weet nog niet of het goed zit he :p
Morgen naar de vk hopen dat we het hartje kunnen horen. Echo krijg ik morgen een brief voor mee en maak ik morgen middag meteen een afspraak bij.
Leuk om steeds meer hartjes in de tabel terug te zien.

Hier is eigenlijk niet zoveel spannends te melden, nou ja, behalve dat het eten soms wat lastig wordt. Ik zit echt met 3 happen vol en dan voel ik me zo opgeblazen. Eergister uit eten geweest, bij het hoofdgerecht 3 x naar de wc moeten sprinten. Behoorlijke buikpijn en voelde me erg ongemakkelijk.... gelukkig was ik met een vriendin die weet dat ik zwanger ben, dus we konden er wel om lachen. Volgens mij kwam het door de enorme hoeveelheid knoflook die in het eten zat. Gister aten we bij vrienden en hadden we ook een gerechtje met veel knoflook, voelde mijn darmen gelijk te keer gaan. Normaal houd ik echt van lekker en goed eten, de lol begint er nu een beetje vanaf te gaan. Net alsof ik geen zin meer heb in eten met uitgesproken smaken. Herkennen jullie dit??

Ik besef me natuurlijk wel dat ik enorm veel geluk heb, er zijn meiden die echt niets binnen houden en veel misselijk zijn. Gelukkig heb ik dat verder niet. Ik word alleen misselijk als ik honger heb. Even een biscuitje en de misselijkheid is weg.

Op mijn werk heb ik het alleen nog aan mijn directe collega en mijn leiding gevende verteld. De rest dat komt wel, nu kan ik nog lekker genieten van mijn eigen geheimpje zonder dat iedereen direct vraagt hoe ik me voel. (groot bedrijf dus veel vragende mnensen verwacht ik....). Mijn directe familie weet het al, de mensen die ik wat minder vaak spreek ga ik het over 4 weekjes vertellen. Mijn vader viert dan zijn verjaardag en het wordt een redelijk groot feest. Perfect moment om het te vertellen, dan ben ik 13 weken zwanger, ook wel een goed moment dacht ik zo.

Hmm toch een heel verhaal geworden :-)

Morgen naar de VK voor de intake, ben benieuwd!!!

Ik ga koken!
Wat een weekend... We hebben het dit weekend aan onze ouders, broers en zussen verteld. We wilden het eigenlijk alleen aan onze ouders vertellen maar onverwachts was de rest ook aanwezig dus meteen maar aan iedereen verteld! Veel blije gezichten! Nu maar hopen dat alles goed gaat. Besefte eigenlijk pas nadat ik het had verteld dat niet alleen wij erg verdrietig zouden zijn als het mis zou gaan de komende weken!

Morgenochtend ga ik meteen bellen voor een afspraak met de verloskundige.

Heb op mijn werk nog niks verteld maar wil binnenkort wel mijn directe collega en teamleidster inlichten.

Heb ook veel last van mijn buik! Met name inderdaad mijn darmen maar ook een soort druk op mijn onderbuik/baarmoeder.
Ik loop echt te ver achter, ontzettend druk op mijn werk gehad en ontzettend misselijk, niet echt een goede combi. Wel een afspraak voor de eerste echo etc. gemaakt op 10/02.

En de hele familie op de hoogte gebracht. Dit wordt het eerste kindje wat in de wijde familie geboren wordt, dus het was wel even een bom maar wel veel positieve reacties.

C77: misschien is het al eens gevraagd (solly) maar welk land woon je nu? Ik woon zelf ook niet in NL maar in Belgie, lang verhaal. Hoe was je vakantie?

Incinta: je hele verhaal over eten is hier volledig herkenbaar. Maar kleine porties tegelijk kunnen eten, het lekkere is van het eten af. Stom eigenlijk, omdat je nu toch voor twee moet eten.

Sanneke:

Meisjegroningen: klinkt goed je tropische huwelijk! En ik heb vandaag nog salami gegeten….. geen idee of het kwaad kan.

Misselijkheid dus, ja hier ook, en steeds erger. Het enige wat een beetje helpt is vooral wel gaan eten. Maar te sterke etenslucht.. bleeh. Nog niet overgegeven maar het heeft er wel vaak tegenaan gezeten. Hoop zo dat het snel over gaat.

Jullie verder nog tips?
@keranet: wat jij zegt helpt bij mij ook: het eten in kleine beetjes en regelmatig eten. Dus ongeveer om de 1,5 a 2 uur iets eten. Verder heb ik biscuitjes naast mijn bed liggen. Als ik 's ochtends wakker wordt dan kan ik dat gelijk eten als ik misselijk ben. Vaak is 1 of 2 biscuitjes al voldoende. Net alsof je een klein bodempje in je maag moet hebben. Als ik de avond ervoor vroeg eet dan ben ik de volgende dag echt veel misselijker dan normaal. Verder eet ik gedurende de dag ook biscuitjes of soms crackers van bolletje, heb dan tenminste nog het idee dat ik niet te veel snoep en dus al veel aan zou komen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven