Mini laptop

29-01-2011 21:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Vaio is dood (gevallen, moederboard of harde schijf stuk).

Nou gebruik ik laptop toch alleen maar om te internetten en de foto's op te zetten. En incidenteel een simpel excell sheet of word document. Geen serieus werk.

Is een mini laptop (250 Gb, 1024 MB) een optie? En zo ja waar moet ik nog meer op letten?

MacBook Air is gaaaaf maar veulste duur. Ik zie van alles van Acer en HP van rond 300 euro. Is dat wat?
Ik ben heel blij met mij hp mini laptopje, maar met internet is hij soms traaaaag.....

Maar gebruik hem ook veel voor school. dus word, pp en excel, dat gaat altijd prima.

Ik vind het wel heel handzaam, zo'n kleintje.
Van alles zul je moeten specificeren. Kleine laptopjes wil nog wel 's windows 7 starter op zitten, da's niet zo super.
Ja hoor, bevalt prima hier. Alleen kan er geen cd-rommetje in. Ach, wat gebruik ik die nou.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wijnands, ik ben voornamelijk van de leuk. Roze is leuk. Paars ook .

Aangezien ik echt veel internet is traag internet niet leuk. Wat heb ik nodig voor snel internet (ik heb echt geen verstand van hardware).
Wijnands, een Acer aspire one happy pink lijkt me leuk.
Ik zie het al, Windows 7.
Ik bel dol op mijn iPad, kan meer dan sommige minilaptops.
Kom dan maar bij mij in de tuin staan, als je geluk hebt flikker ik mijn mini laptop een dezer dagen het raam uit..
Galadriel, ik ben een boffert met een iPad die niet in kan loggen op Viva. Fijn. Ik zit nu dus op iPad te lezen en op foon te typen....

Daarbij groot nadeel van iPad is dat ik geen twee schermen naast elkaar open kan hebben (of kan dat wel en weet ik het niet ).
Zo erg Roos? Niet doen begrijp ik?
Mijn man heeft een minilaptop en ik vind het een onding. Het is handig als je even snel iets op moet zoeken, maar een avondje lekker internetten zit er voor mij niet in op dat ding. Het scherm is te klein, het toetsenbord typt niet lekker door de letters die op elkaar zitten en ik ben blij dat ik een stuk grotere laptop heb.

We hebben ook nog een iPad in huis en daar ben ik wel blij mee! Het typt alleen voor geen meter, maar je kunt er lekker filmpjes en dergelijke op kijken!
Maar je foto's gaan juist niet allemaal passen op zo'n mini, dus dan moet je er nog weer een externe harde schijf bij hebben.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Verhip, bug weg? Ik heb zowat kunnen inloggen op iPad. Cewl
Ik vind het nadeel van de ipad de het geheugen zo klein is. Mini laptop hoeft toch niet op Widows 7? Je kunt er toch ook bijv Linux opzetten?
Heb ik Spijker. Al was het maar om backup te hebben want het gaat nog wel eens kapot hiero.. Cd brander zit niet in mini neem ik aan?
CAS het gaat om Starter denk ik. Niet om alle Windows 7 software. Toch Wijnands?
Eens met spitsmuisje. Ook kunnen er geen cd's in etc dus steeds een heel gedoe als je iets wilt installeren.
quote:Suze2hier schreef op 29 januari 2011 @ 22:16:

Galadriel, ik ben een boffert met een iPad die niet in kan loggen op Viva. Fijn. Ik zit nu dus op iPad te lezen en op foon te typen....

Daarbij groot nadeel van iPad is dat ik geen twee schermen naast elkaar open kan hebben (of kan dat wel en weet ik het niet ).

Kan wel hoor, meerdere schermen naast elkaar.

En als ik via de app van Viva er niet in kan, dan nog altijd via safari.
Er was een bug waardoor inloggen bij sommige iPad gebruikers echt niet lukte maar nu doet tei het weer.

Vertel eens, twee schermen hoe doe ik dat dan?
quote:Suze2hier schreef op 29 januari 2011 @ 22:07:

Wijnands, ik ben voornamelijk van de leuk. Roze is leuk. Paars ook .

Aangezien ik echt veel internet is traag internet niet leuk. Wat heb ik nodig voor snel internet (ik heb echt geen verstand van hardware).

Snel of langzaam internet heeft niets met mini laptops en Windows 7 te maken! De snelheid zal worden bepaalt door wat je thuis al gebruikt qua snelheid bedraad of draadloos en wat oor snelheid de mini heeft bv g of N of sneller N+.

Veel mini laptops draaien trouwens op XP hoor! Dat is mede de reden van het succes. Zelfs de Medion is goed dus even via Google een gebruikerstest opzoeken.

Inderdaad de mac's zijn erg mooi, we gebruiken ze ook inl iPad die ook erg bevalt.

Succes met je keuze!
Delen doe je samen
quote:Suze02 schreef op 29 januari 2011 @ 22:22:

Verhip, bug weg? Ik heb zowat kunnen inloggen op iPad. CewlDat kon je toch al onderaan bij mijn Viva!
Delen doe je samen
Ik snap weinig van je post Maybibi. N zie ik behalve als N450 nergens staat.
quote:maybibi schreef op 29 januari 2011 @ 22:58:

[...]

Dat kon je toch al onderaan bij mijn Viva!Neeheeeeee, BUG...
Ik heb laatst een Acer Aspire One gekocht ook met o.a. die specificaties en voor internet enzo is het het goed zat. Het enige nadeel is dus dat er windows op staat en dan nog wel de irritant verdie windows 7 starter. Ik heb dat ding net 2 weken en krijg de ene update schermpje na de andere. Zelfs toen ie nog geen 2 minuten klaar was met installeren :( Had echt zoiets van had je dat niet meteen kunnen updaten?!

Maar goed een Ipad had te weinig opties en een macbook air is inderdaad veel te duur om puur als computer voor erbij/op vakantie te gebruiken want daar zijn die kleine netbooks toch voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven