Werk & Studie alle pijlers

solliciteren

30-01-2011 12:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
10 jr geleden heb ik mn mbo diploma behaald (secretarieel) ik kon geen baan als secretaresse vinden en ben toen terecht gekomen bij een bank als adviseur(telefonisch adviseur). sinds 2 mnd zit ik in de WW en heb een leuke vacature gezien als intercedente. ze vragen mbo+/hbo niveau. Het lijkt me een leuke baan:) heeft het zin om te reageren? groetjes trolletje
Wat vragen ze voor die baan aan opleiding, ervaring en competenties en wat breng jij daarvan mee?
Niet geschoten is altijd mis.

Dus ga ervoor, succes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je kan het altijd proberen, maar waarom denk je dat juist JIJ geschikt bent voor deze baan? Wat breng je mee waardoor je hier erg goed in zou zijn?
Kijk eens in de advertentie naar de eigenschappen en wat ze van de kandidaten vragen. Voldoe je daar meer dan 50% aan? Heb je wat ze vragen ook mee van doen in je huidige werk en heb je daar voorbeelden van? Dan gewoon schrijven. Gebruik dan in je sollicitatiebrief de motivatie en refereer aan wat zij vragen door daar je motivatie aan te koppelen.
ze vragen MBO+/HBO. ze hebben het niet echt over opleiding. ikmoet commercieel zijn,met mensen om kunnen gaan teamplayer en noem maar op. de competenties die ze vragen heb ik. heb 10 jr ervaring in het commerciele... maar ik zit een beetje met mn opleiding.. HBO niveau heb ik, maar niet de diploma's..
Besef je wel dat de functie van intercedent enorm commercieel is? Ik vind het een opmerkelijke stap om van een functie als telefonisch klantenadviseur de stap te gaan maken om als intercedent aan de slag te gaan. Dat is echt totaal iets anders en dat heeft overigens ook niks te maken met de studie die je gevolgd hebt. Persoonlijk denk ik dat je gezien je werkervaring weinig tot geen kans maakt in deze arbeidsmarkt om aangenomen te worden als intercedent. Maar tja, niet geschoten is inderdaad altijd mis...
@Nummerzoveel even een vraagje tussendoor. Heb je veel kennis over solliciteren?
en ooh ja ik lees net dat er ook een mogelijkheid bestaat om bepaalde competenties te halen via een studie binnen het bedrijf
Als telefonisch adviseur bereik je toch geen HBO niveau?
@cici25

Er worden momenteel ontzettend veel recruiters en intercendenten gezocht, dus die arbeidsmarkt zit wel goed.

@trolletje

Als jij wel op HBO niveau werkt en denkt, dan denk ik dat het verstandig is om dat in je CV duidelijk naar voren te laten komen. Idem dito voor de commerciele ervaring die je zegt te hebben, maar die niet direct verondersteld wordt bij de functie van klantenadviseur.
@ondervinding

Wel wat. Hoezo?
ik besef dat heel goed cici25.. maar leren binnen ht bedrijf is ook een mogelijkheid..
@nummerzoveel:vanwege je onderschrift, kan wel tips gebruiken
quote:nummerzoveel schreef op 30 januari 2011 @ 12:45:

@cici25

Er worden momenteel ontzettend veel recruiters en intercendenten gezocht, dus die arbeidsmarkt zit wel goed.

@trolletje

Als jij wel op HBO niveau werkt en denkt, dan denk ik dat het verstandig is om dat in je CV duidelijk naar voren te laten komen. Idem dito voor de commerciele ervaring die je zegt te hebben, maar die niet direct verondersteld wordt bij de functie van klantenadviseur.Ik heb zelf langere tijd als intercedent gewerkt en ik weet ook wat de functie van telefonisch klantenadviseur inhoudt. En die functies hebben weinig tot geen raakvlakken met elkaar. Het klopt dat er momenteel wel weer wat functies openstaan in de arbeidsbemiddeling, alhoewel dat sterk afhankelijk is van de regio waar je woont. Maar er zijn ook ontzettend veel mensen beschikbaar met ervaring en passende opleiding die wel willen werken als intercedent. Daarom schat ik de kansen van TO erg klein in.
die afdeling waar ik bij zat is zeker MBO+/HBO.. ik had er meer werkzaamheden bij.. (coaching)
@ondervinding

Dat onderschrift is een grapje. Maar tips wil ik je best geven, hoor. Stel je vragen maar. Er zijn hier nog veel meer mensen die je tips kunnen geven. (Overigens zijn er hier ook al heel veel tips gegeven, als je het topic werk en studie doorscrolt op zoek naar sollicitatietips, dan heb je uren leesplezier!)
ik ga het toch proberen.. :P
@nummerzoveel:ik ga meteen kijken op dat topic, bedankt.

@trolletje:succes met solliciteren
De vraag die bij mij in me opkomt, welke werkervaring/opleiding heb jij dat je denkt dat je op HBO-niveau functioneert? Niet vervelend bedoeld hoor, maar... ik krijg vaak sollicitanten die aangeven dat ze ook HBO-niveau hebben, terwijl dat uit niets (op het cv) blijkt. Die nodig ik dus ook niet uit (als ik wel HBO-niveau vraag). Als ze goede argumenten hebben gaan ze natuurlijk wel mee in de selectie.
De afdeling waar je zat was zeker MBO+/HBO, maar was jouw functie dat ook?

Jouw functie klinkt echt als een MBO functie.

En lang de functie uitoefenen betekent niet dat je ineens op een HBO niveau komt.

Met een MBO opleiding en niveau, kom je niet zomaar op een HBO niveau. MBO en HBO is een wereld van verschil.
@ bommi ik ga gewoon reageren want jij kent mn competenties niet ;)
quote:trolletje schreef op 31 januari 2011 @ 11:44:

@ bommi ik ga gewoon reageren want jij kent mn competenties niet ;)Tja... je lijkt me zeer geschikt voor de functie van intercedent
Waarom open je een topic Trolletje, als je al weet wat je wilt?

Had je wat aanmoediging nodig?

Natuurlijk moet je reageren op de vacature, maar wees wel realistisch.
Intercedent is een hele hectische functie, je moet soms met 4 of 5 dingen tegelijk bezig zijn. Ben je daartegen opgewassen? Telefonisch bankcliënten adviseren werkt volgens mij op afspraak, en is veel minder hectisch. Toch: niet geschoten is altijd mis!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven