Florida

28-01-2011 15:34 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van plan om in mei naar Florida te gaan. WIe is er al eens geweest en heeft leuke tips. Wat moeten we absoluut zien en wat niet. We willen in ieder geval naar Seaworld, de Everglades en Cape Canaveral. Niet naar Disneyworld.

We willen met de auto een week of 10 dagen rondreiden en dan nog ergens een paar dagen strand. Ook voor wat betreft het strand hoor ik graag leuke lokaties.

Nog meer leuke ideeen??

Alvast bedankt.
Lotte, dank je wel voor het opzoeken van de hotels, ik heb al even gekeken op google, ziet er goed uit zeg....

En als ik het zo lees stikt het dus van de muggen in de Everglades? Dat is wat minder ja, ik heb nooit last van muggen maar mijn man des te meer....

YouWish wat heerlijk dat je in Orlando gewoond hebt. Woon je nog in Amerika of ben je inmiddels weer terug in Nederland?

En tja, de afstanden zijn lang, dan moeten we er maar iets langer over doen en iets minder zien? We zijn het allemaal nog aan het uitzoeken, waar we perse naar toe willen en hoe lang we er over doen om ergens te komen.

Zodra we het schema rond hebben zal ik het laten weten.

Galadriel bedankt voor de tip over de eerste nacht in Amerika. Je zult maar niets geboekt hebben, sta je daar mooi zeg.

Nogmaals bedankt voor alle verhalen, heb ik echt iets aan...
re: muggen, wij waren geloof ik in augustus, en het was in ieder geval 'hoogseizoen' vwb muggen! Het was geen kwestie meer van of je normaal last hebt van muggen (ik wel, mijn vriend niet), dit waren er wel zo veel dat het sowieso heel naar was! Hoorde eenzelfde verhaal van een vriendin, die had een leuke foto op zo'n moerasbootje daar.. ze vertelde er in eerste instantie niet bij dat ze de hele boottrip onder een handdoek had gezeten, en alleen voor de foto er even onder vandaan was gekomen haha
quote:lottekeNL schreef op 31 januari 2011 @ 23:59:

re: muggen, wij waren geloof ik in augustus, en het was in ieder geval 'hoogseizoen' vwb muggen! Het was geen kwestie meer van of je normaal last hebt van muggen (ik wel, mijn vriend niet), dit waren er wel zo veel dat het sowieso heel naar was! Hoorde eenzelfde verhaal van een vriendin, die had een leuke foto op zo'n moerasbootje daar.. ze vertelde er in eerste instantie niet bij dat ze de hele boottrip onder een handdoek had gezeten, en alleen voor de foto er even onder vandaan was gekomen haha

Weet je trouwens ook hoe lang een boottrip duurt door de Everglades of heb je verschillende trips?

We hebben ergens gelezen dat zo,n trip maar een halfuur duurt. Wat is er verder dan nog te doen in de Everglades?
Nee, we hadden in ons hoofd om daar gewoon wat rond te rijden en de auto ergens neer te zetten en te gaan wandelen. Uiteindelijk, door die muggen dus, zijn we de auto in gevlucht en hebben we te voet niets meer gedaan, alleen wat rondgereden. Ook de boottocht hebben we dus geskipt. Maar in een seizoen dat je minder last hebt van muggen is het er vast heel leuk, hoor! Ik zag iets van tochtjes, en met alligators enzo.. maar dat was allemaal al dicht toen wij er waren (waren ook nog lichtelijk verdwaald, dankzij de tomtom)
Ik ben ooit 17 jaar geleden met zo'n fly-drive geweest. Wat een horror. Van me 'nevernooitnietmeer'.

Verdwalen in een getto (tomtoms waren er nog niet). Overal 'vette hap'/geen gezond eten te krijgen. Met als gevolg een mega tandvleesontsteking. Je mocht 's avonds je hotel niet uit, want te gevaarlijk.

In Disneyworld de auto kwijtraken. "Goh, stonden we bij 'Pluto' of 'Goofy'?" Midden in de nacht het halve parkeerterrein afstruinen en fijn, alle huurauto's zijn hetzelfde.

Op de terugvlucht noodweer, met als gevolg mensen die aan het zuurstof moesten en landen met je hoofd tussen je knieën terwijl je een schietgebedje doet.

Doe mij maar een weekje in een hutje op de hei.
Niet iedereen is even avontuurlijk, dat blijkt maar weer. En gelukkig is er nu de TomTom, ook in NL een must have.

Wij zijn jaren geleden in FL geweest, maar alleen in het zuiden gebleven. Key West is zeker toeristisch, maar had echt zo'n superrelaxed sfeertje. En Miami SoBe, wij zaten in een supermooi hotel pal aan het strand. Heerlijk relaxen en 's avonds uit eten, cocktailtje pakken. Zou zo terug willen.

Everglades: daar stikte het van de muggen (in juni).. echt ik ben letterlijk mijn auto in gevlucht, gek werd ik ervan. Maar buiten de Everglades hebben we ze nauwelijks gezien.

Naples is ook een mooie plaats, net als Fort Myers, Sanibel, Captiva en Ft Lauderdale. Genoeg te zien/beleven daar.

Wij gaan dit jaar naar Kissimmee, bij Orlando. Maar er is wel wat veranderd, we hebben nu kids dus hebben een villa met pool gehuurd en gaan heerlijk relaxen daar, uitstapjes maken naar Disney, Seaworld en het strand. Zou zelf liever terug willen naar het zuiden maar met jonge kids is dit - voor nu - een betere keuze.

Amerika is een superland om te reizen. Ook met kids: in veel restaurants zijn ze er helemaal op ingesteld en eten ze gratis. Service is top en shoppen een paradijs. Kleren, schoenen, electronica...

Oh en voor wie het nog niet wist (bovenstaande poster in elk geval) als je je auto parkeert op een MEGA terrein als bij Disney, maak een foto met je mobiel of noteer het ergens.. maar denk NIET ik vind het wel. Want het ziet er allemaal hetzelfde uit, zeker met al die huur SUVs daar.
Rower, jammer dat je vakantie zo'n tegenvaller was.

Tja dat je je auto kwijtraakt op zo'n enorm terrein had je natuurlijk wel kunnen verwachten.

Goede tip van Samui Life, maak een foto (maar waren er 17 jaar geleden al wel mobieltjes -:).

Samui life, vind je Key West echt een must als je naar Florida gaat?

Wij komen steeds verder met onze reisplannen. We willen dus een week rondreiden en dan Miami, Everglades, Naples, Orlando en weer terug naar Miami. En dan, is nu het plan, om via Miami nog een 4 daagse cruise te doen naar de Bahamas.

Het enige nadeel dus in ons plan is dat we Key West waarschijnlijk overslaan, ook gezien de afstanden.

Wel jammer maar ik heb hier ook al wel gelezen dat het niet zo bijzonder is.........

Leuk dat jullie dit jaar ook weer gaan.
IK vond het errug leuk, maar zoals je ziet zoveel mensen, zoveel meningen. Relaxte sfeer, veel terrasjes en 's avonds kroegen met live muziek. Het is heel anders als andere Amerikaanse steden. Ik vind ook die oude koloniale huizen met veranda's zo leuk. De rit ernaar toe is erg mooi en je kan dolfijnen zien.. maar dat kan evt elders in FL ook wel.

Maar ja, je moet keuzes maken he. Ach als je niet gaat, heb je de volgende keer een goede reden om weer terug te gaan.
Als je 10 dagen gaat rondrijden kun je makkelijk bezichtigen

wat je op je lijstje hebt staan.

Vlieg op Fort myers vanuit daar na de Keys,Terug omhoog naar Miami ,Orlando, Cape,canaveral en vlieg terug vanuit Orlando.

Wij vonden de golf van Mexico het mooist om aan het strand te liggen( Clearwater en omgeving).

Vanuit Orlando als startpunt ben je hier met anderhalf uur.

Miami vondt ik wel leuk maar de stranden juist niet geweldig.

Leuk voor een of twee dagen.

Sea world was geweldig en inderdaad beter online je kaartjes kopen.

Is vaak voordeliger.
Bedankt voor jullie reacties Samui Life en Natasje.

We hebben nu toch besloten wel naar Key West te gaan. Vond het toch wel jammer om dat over te slaan.

Zoals het er nu voor staan vliegen we dus naar Miami en beginnen we met de cruise omdat dat met de vlucht enz. het beste uitkomt. Dus 3 nachten, 4 dagen cruise naar de Bahamas. Dan Miami, Key West, Everglades, Naples, Orlando, Fort Lauderdale, Miami en weer terug naar Nederland...

Ohhhh ik heb er echt zin in...
Ik heb ook best lang in Miami gewoond, dus kan je misschien ook wel wat tips geven. Het hangt er natuurlijk van af met wat voor gezeldschap je aan het reizen bent.

Ik vind de everglades persoonlijk niet zo enorm boeiend, plus het feit dat je soms best lang moet wachten tot er plek is op zo een boot...

Vaak kun je last minute een 3 daagse cruise regelen die dan ook langs de keys gaat etc. Kost niet zo veel en is all inclusive... Echt een aanrader, ze vertrekken vanuit Miami. Je kan eens kijken bij Carnival cruises of Royal Carribean.

Ik zou zeker een bezoekje brengen aan Clearwater beach, en vlakbij Miami kun je ook naar Hollywood gaan...

Als je van Shoppen houdt zal ik zeker Sawgrass Mills (mall) niet overslaan voor outlet shopping en Aventura Mall voor de duurdere kleding
Miami, De Florida Keys (pak het niet in één dag, en zijn onderweg ook zoveel mooie dingen te zien, zoals prachtige mangrovebossen). De weg er naar toe is sowieso tof, en een overnachting op Key West is wel een must-do voor de sfeer en de zonsondergang!

Daarnaast vond ik de Everglades leuk, maar de mangrovebossen dus veel mooier!

St. Augustine vond ik ook heel erg mooi, een heel oud plaatsje met prachtige oude huisjes en een oud fort. Het ligt mooi.

(wel toeristisch, maar dat is vaak zo)
quote:livelife07 schreef op 11 februari 2011 @ 10:43:

Vaak kun je last minute een 3 daagse cruise regelen die dan ook langs de keys gaat etc. Kost niet zo veel en is all inclusive... Echt een aanrader, ze vertrekken vanuit Miami. Je kan eens kijken bij Carnival cruises of Royal Carribean.

Een cruise is niet all inclusive. Drankjes zijn namelijk er niet bij, die moet je gewoon betalen. Voor de rest zit alles er wel bij.

Mocht je een cruise boeken die ook naar Key West, zorg dan dat de eerste haven op het schema is, want anders moet je bij aankomst op Key West weer door immigrations en dat duurt best lang, zonde van je tijd.

Verwacht niet te veel van de Bahamas, er zijn mooiere eilanden.

Vanuit Tampa kun je ook een korte cruise naar Cozumel doen.

Verder ben ik ook van mening dat een overnachting er op Key West wel bij hoort. En de rit er naar toe is ontzettend mooi.

Over de 7 Mile Bridge ( Kijk de film True Lies met Arnold Schwarzenegger eens, einde van de film is daar opgenomen).

Als je meer info over cruises wilt, kan ik je wel helpen. Ik werk in die bussiness.
Dit is trouwens de 7 Mile Bridge

Hou er trouwens rekening mee dat je vanaf Miami tot aan Key West niet heel hard mag rijden. Als ik het goed herinner 35 mph. De afstand die je aflegt is niet heel groot, maar het duurt zo lang omdat je niet heel snel mag rijden.

Een zonsondergang hoort er ook helemaal bij, en op Key West doe je dat op Mallory Square

Er is muziek en eten, en heel veel mensen, super gezellig.

De hoofdstraat op Key West is Duval Street, hele gezellige straat.

Verder kun je een bezoek brengen aan het huis van Hemmingway en een drankje doen in Sloppy Joes, waar Hemmingway vaak kwam (al is dit niet het origineel)

Ook leuk om de Lighthous te beklimmen.

En je hebt Mile Marker 0, en USA most Southern Point (ben je vlakbij Cuba).

Leuk boot tochtje met snorkelen is ook erg leuk hier.

Ik krijg weer zin om heen te gaan.

Ik heb ook in Florida gewoond en zou er graag weer wonen. Wie weet in de toekomst.
Vivagirl bedankt voor je reactie. We gaan het nu waarschijnlijk zo doen: vliegen via Londen naar Miami, daar de eerste nacht in een hotel. Dan 4 dagen cruise via Miami naar Nassau, dan naar Cococay en dan weer terug naar Miami. Dan van Miami naar Key West, in Key west blijven we overnachten. Dan naar de Everglades en via de Everglades naar Naples (westkust). Dan van Naples naar Orlando (2 nachten) en dan naar Seaworld en Cape Canaveral. Dan naar Fort Lauderdale, 2 nachten en dan nog 2 nachten Miami Beach en dan weer naar huis.

We gaan de cruise waarschijnlijk op de Norwegian Sky doen, ken je die toevallig?

Livelife07, we gaan met z'n tweetjes en ik houd zeker van shoppen , ik zal je tips opslaan.

Vinyl, jij ook bedankt voor je reactie. Ik hoor inderdaad vaker dat de weg naar Key West toe heel mooi is......

Als is die foto hierboven zien krijg ik er helemaal zin in zeg...
Cococay is het prive eiland van Royal Caribbean, dus als je op de Norwegian Sky gaat cruisen, dan kom je niet op Cococay.

Maar Norwegian Cruise Line heeft ook zijn eigen prive eiland.

Beide cruise lines zijn goed. Kijk gewoon wat het beste uit komt met datum en wat betaalbaar is.

Jullie boeken een cruise only, dus de prijs zal meevallen.

Maar je zou ook het reisburo op kunnen bellen en vragen wat een volledig pakket kost en dan je terug vlucht uitstellen, dat kan soms goedkoper zijn en dan zit je 1e hotel overnachting en transfers er ook bij in. Soms ook wel fijn.

Verder ziet je reis er goed uit.

Alleen naar de Keys is ver reizen, voor de rest zal het mee vallen.
Vivagirl, bedankt voor je uitgebreide informatie. En ja, inderdaad vaart de Norwegian Sky niet op Cococay, stom van me.

Wat leuk dat jij in de cruise business zit. Werk je momenteel ook in het buitenland?

Weet jij ook of je de cruise nog op het laatste moment kunt boeken of dat het al snel vol zit?

En welke hut kunnen we het beste boeken? Manlief wil graag met een balkon, ik vind dat een beetje zonde van het geld omdat we alleen 's nachts varen.Maar een binnenhut lijkt me ook niet zo......

En zijn de hutten erg gehorig? Heb je bijvoorbeeld "last" van feestvierende mensen 'snachts .

Wat een vragen he? Maar ik maak er nu maar gebruik van dat jij een cruise expert bent.
Ik woon in het buitenland en werk 'achter de schermen' zeg maar. Maar ik heb ook 3 jaar aan boord gewerkt.

Je kunt zeker last minute boeken, maar dan neem je wel het risico dat het uitverkocht is en je dus niet mee kan.

Maar het reisburo moet kunnen zien hoeveel hutten er nog vrij zijn.

En in America zijn de schoolvakanties anders, hou daar rekening mee. Kan zijn dat het Nederland geen vakantie is, maar in Amerika wel, dan gaan de prijzen dus omhoog en is het sneller uitverkocht.

Een balkon is wel helemaal geweldig hoor. Maar je betaald er ook het dubbele voor.

In een binnenhut heb je dus geen raam, niks. Maar als je niet van plan bent veel tijd in je hut door te brengen, dan maakt dat ook weinig uit.

Er tussen in zit dus een 'outside', dan heb je een raam. Stel je daar niet te veel van voor, het raam kan niet open en het is erg klein, maar je hebt wel daglicht en kunt naar buiten kijken.

Over het algemeen hoor je geen last te hebben van feestvieren gasten. De hutten zijn zo geplaats dat alle entertainment bij elkaar is, en de hutten ergens anders.
Weet iemand hier ook iets over de Bahamas? Ik denk er over om onze rondreis in Florida te verlengen met een luxe accommodatie op de Bahamas. Hoor daar wisselende verhalen over, maar het merendeel is negatief. Ben nu dus een beetje aan het twijfelen.
Fortis et liber
Ligt er aan wat je verwachtingen zijn van de Bahamas.

Ik ben er meerdere keren geweest en vooral de eerste keer vond ik het een teleurstelling. Het heeft namelijk niet prachtig witte stranden. Dan kan je beter richting de Caribbean gaan, of nog beter richting de Maldiven, etc.

Maar verder is het er wel leuk.

Ik verbleef op Nassau. Geen idee meer waar, het is al erg lang geleden. Maar er zijn luxe hotels genoeg, oa Atlantis. Erg populair.
Vivagirl nogmaals bedankt voor jet tips. Je hebt zeker al heel wat van de wereld gezien of niet? Of verbleef je voornamelijk in de USA?

Ik las iets over een excursie naar Atlantis. Is nogal prijzig, ik dacht iets van 165 dollar, dan moet het wel iets heel bijzonders zijn......

Heb je nog een idee wat een leuke excursie zou kunnen zijn vanaf de cruise? Snorkelen bijvoorbeeld? Want volgens mij is er verder op de Bahamas niet zo veel te beleven en zien.

Trouwens ook wel lekker om gewoon op het strand onder een parasolletje te liggen hoor...

Vivagirl ben je ook naar de Everglades geweest en zo ja, hoe gaat dat daar, rijd je er gewoon naar toe en dan kun je daar een ticket kopen voor zo'n boottrip? Misschien een beetje stomme vraag maar het is zo'n groot park, wijzigt het zich allemaal vanzelf als je daar komt?
Ik ben naar Atlantis geweest, maar je kunt daar gewoon heen en naar binnen lopen.

Toen in ieder geval wel.

De binnenlanden van de Bahamas vond ik weinig te doen, het is echt strand. En een leuk boot tochtje om te snorkelen.

Ik heb wel het een en ander van de wereld gezien. Alle werelddelen bijna.

De Everglades zijn groot.

Maar ik ben ooit gewoon heen gereden, Alligator Alley heet die weg, en daar kom je allemaal 'bedrijven' tegen, en dan kun je gewoon een boot tour doen. Uurtje is meer dan genoeg.

En buiten het park zie je ook genoeg alligotors.

Loop eens een willigkeurige golf baan op en daar zie je ze ook wel. In ieder meer in Florida zitten alligators.

Maar de Everglades zelf is ook een mooi stukje natuur.
Kijk eens op deze link

http://evergladestours.com/airboatrides ... rides.html
Het is ook echt de bedoeling om te relaxen op de Bahamas. Dat Atlantis hotel doet me denken aan zo'n megagroot all inclusive resort in Turkijke. Niet echt mijn keuze. Ik zoek wel een luxe accommodatie, maar wel wat kleinschalig en niet zo Benidorm achtig. Verwend mens ;).

Denk jij dat ik dat ga vinden op de Bahamas of kan ik beter in Miami beach zoeken bijvoorbeeld?
Fortis et liber
Vivagirl, bedankt voor de link van de everglades. Hier kan ik echt iets mee.......

Interessant en avontuurlijk beroep heb jij volgens mij (of in ieder geval gehad). Heb je alleen voor je werk te maken met de cruise business of ben je ook wel eens als gast op een cruise geweest?

Moet je trouwens "nette kleding"mee op cruise voor het avondeten of mag het ook een beetje casual zijn (geen teenslippers en korte broek hoor ).

Ik zie van die films voor me waar de dames in gala moeten voor het avondeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven