Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
O ja, ik heb geloof ik nog wel voor een jaar of 3 kleding liggen... Maar ik ken mezelf: wil toch ook wel erg graag een beetje hip erbij lopen, dus moet er toch bijgekocht worden.

Maar ik heb één spijkerbroek, een stretch van het merk Lee... Dat was mijn lievelingsbroek, toen ik (ongeveer 9 jaar geleden ) rond de 75 kilo woog. Die heb ik stoer bewaard en die wil ik ooit weer aan. En een broek die ik als een van de eerste kadootjes van mijn liefste heb gekregen, maar maar 1x aankon en daarna heel snel veel te klein werd, in maat 42. Als ik díé ooit nog aankan..... Al is het maar met persen en ziet het er niet uit, als het gewoon maar nog één keertje dichtkan, hihi.

En voor de rest ga ik heerlijk naar goedkope winkels, met een breed matenaanbod, en koop steeds iets leuks nieuws.

Voor de zomer heb ik in ieder geval nog een paar leuke jurken, die nu te klein zijn, maar dan (als operatie voor lente plaatsvindt tenminste) goed passen.

En verder zien we het wel als het zover is.

De opwinding is in ieder geval de kop aan het opsteken. Ik lees ook nog mee op het forum van wlsinfo, gewoon om maar zoveel mogelijk info te verzamelen.

Daar worden dan ook ineens dingen genoemd als een darmhernia (bij gbp) en de problemen met galstenen/blaas.

Ik heb begrepen dat ondertussen de darmhernia's voorkomen worden door meteen het een of andere wandje tijdens de gbp ingreep al dichtgemaakt worden.

En die galproblemen heb ik zoiets van: ook dat zien we wel als het ooit zover komt. Wie dan leeft, die dan zorgt.

Morgenmiddag om 14 uur gesprek met Rob en Marina en daarna ga ik met Eindhoven bellen. Met de bibbers in mijn buik...

Verder iedereen helemaal blij en tevree?
Maaike,

Spannend morgen bellen naar Eindhoven.

Eerst nog naar Rob en Marina.

Leuk al die kleren kopen in winkels die we nu nog links laten liggen!

Heb nog wat te goed van schoonma en beste vriendin maar ik wacht eerst ff tot ik bijna op streef ben.

En ooit wil ik ook een jurk aan
Hallo,

Zelf ben ik bijna klaar met het voortraject voor een maagbandje en sta bijna een jaar op de wachtlijst. Ik weet dat het dit jaar gaat gebeuren maar geloof het volgens mij pas als het zover is. Kan het niet geloven. Negen jaar lang zelf geprobeerd af te vallen zonder succes.

Dan eerst nog een achterlijke arts gehad nu ja wel een lang verhaal. Ik dacht kom hier ook eens lezen en wat extra info op doen, kan nooit kwaad toch

@ Maaike, wat betreft de galproblemen wat je noemt. Zelf heb ik geen galblaas meer maar sinds vorig jaar wel opnieuw hevige kolieken die me in het zh doen belanden. Het kan zijn dat door het gewichtsverlies je kolieken of in mijn geval meer kolieken kunt krijgen. Dat is niet gezegd het kan. Bij mij is het te verwachten aangezien ik er al problemen mee heb. Moet dan consequent mijn medicijnen gaan slikken. Maar als je nu geen last hebt van je gal, dan denk ik en hoop ik voor je dat het je bespaard blijft.

En voor iedereen die al is afgevallen super super super!
Ik had een heel stuk getikt, ergens verkeerd op geduwd en nu is alles weg... Balen.

Dus:

Hoi KiMi. Welkom hierzo. Voor alles wat je kwijt wilt over lastige, achterlijke doktoren en ander on- en genoegen, kun je hier terecht.

Fijn dat je ook dit jaar aan de beurt bent voor een ingreep! In welk ziekenhuis sta je op de wachtlijst?

Je bent in goed gezelschap van Majesteit en mij in de wachtruimte. Al willen wij allebei graag een gastric bypass ondergaan. Uiteindelijke doel is hetzelfde: kilo's knallen.

@Brenda: ik ben eigenlijk ook niet zo'n jurkentype, maar had toevallig anderhalf jaar geleden (in een 'dunnere' periode) 2 hele leuke gevonden, waarin ik me ook heel prettig voelde. En die waren dus nu al een hele poos flink te klein. Als alles gaat zoals ik graag wil, passen ze deze zomer weer. Yahoooo!!!

Voor de wakkeren onder jullie: voor straks welterusten en een goeie nacht voor degenen die ook moeten werken.
O ja: nee, gelukkig heb ik nog geen last van galstenen oid. Heb ik ook écht helegaar geen behoefte aan. Als goed luister naar de mensen die zse hadden... Brrrr!

Ik ga vannacht eens even googlen, of ik er zélf ook iets aan kan doen om ze zo veel mogelijk te voorkomen.
Maaike,

Heb je nog lekker kunnen werken?

Info gevonden?

Dat is een mooi vooruitzicht met de jurken.

KiMi,

Welkom hier en alles wat je kwijt wil (ook over ervaringen met artsen) gooi het eruit!

Spannend is het zeker en kan je je ongeloof wel voorstellen dat het dit jaar gaat gebeuren.

Ben ook benieuwd welk ziekenhuis.

Heb ook nog geen last van galstenen tot nu toe (gelukkig)
kimi welkom. ik ben niet bang voor eventuele galsteenproblemen, want ik heb geen galblaas meer, dus dat scheelt alweer. en idd, de pijn die je daar van hebt is helemaal niet leuk. maar wij gaan voor de stomp in de maag, zoals iemand het hier benoemde. (ik heb zo'n slecht geheugen) maar dacht dat het puddiing was, en houd me vast aan de verhalen over mensen die met een week of 3 weer aan het werk zijn.

maaike ik denk ook dat het met die kleding wel mee gaat vallen, je hoeft niet alles ineens nieuw, zo af en toe iets heel leuks wel lijkt me.

over 2 weken begint mijn opstapje richting OK, dus dan ga ik echt op pad. echt waar? ja echt waar ! hemeltjelief ! Daarnaast ben ik nog druk met mn revalidatie en begin april nog op vakantie, lekker knutselen, dus voorlopig nog afleding genoeg. maar elke ochtend zijn we wel een dag dichterbij.
Hallo

Even snel op kantoor iets tussendoor typen.

Ik sta op de wachtlijst in het AZM in Maastricht.

Na een gesprek vorig jaar met mijn huisarts besloten voor een maagbandje te gaan.

In april eerste gesprek gehad met een chirurg van dat team. ( ik had een week daarvoor in het zh gelegen met galstenen dus wat kilootjes verloren).

Ik vertellen wat ik allemaal al had geprobeerd om op een beter gewicht te komen, dietiek etc etc, psycholoog daar ik wist dat het noodzakelijk is ( vind ik) om voor jezelf alles wel op een rij te hebben en ga zo maar door.

Goed ik op de weegschaal en gewicht net onder de BMI 40. Ik had 39.4 als ik me niet vergist, dit mede doordat ik blij was iets kwijt geraakt te zijn. Wat er niet meer af hoeft is toch mooi meegenomen? Die beste jonge dokter zegt tegen mij dat mijn BMI te laag is en die wil me doorsturen naar de Obesitas kliniek in Heerlen, voor dietiek en psychologie ?!?!?!?!!?! Ik heb deze dokter met uiterste verbazing aangekeken, en hem vervolgens gevraagd of die misschien niet goed geluisterd had naar wat ik verteld had. Zijn reactie was dood leuk “Ja maar ik zou u nooit doorsturen naar een dietist van het groene kruis “ Ik dacht dat ik van mn stoel viel.

Ik ben vervolgens nog nooit zo snel van verontwaardiging naar huis gefietst haha. Ik was niet woedend maar ik had een heel erg verkeerd gevoel. Ik heb vervolgens mijn ha gebeld en die belt mij terug en zegt tegen mij “wat een onzin, alsof je met 2/10 punt gezakt bent voor je examen”. Met deze opmerking sloeg die de spijker op zijn kop.

Vervolgens heb ik bij mij ha een gesprek gehad met de hoofd chirurg die ook zelf de operatie uitvoerd. Het was net een sollicitatie gesprek lol, mijn twee ha en de chirurg in het midden. De chirurg vroeg aan mij hoe het gesprek gegaan was, vond het een rare uitspraak van haar collega en vervolgens heeft ze mij gevraagd wat ik wou. Nou simpel. Ik wil onder de 100 komen, een gezonder gewicht etc etc, Na vijf minuten zegt ze tegen mij “We gaan het doen”. Ik sta niet rap met een mond met volle tanden maar ik wist niet wat ik hoorde, het drong niet door. Over mijn BMI hoefde ik me geen zorgen te maken, daar vond ze wel een oplossing voor. Nu ja ik ben 4 kilo bij dus de 40 heb ik nu. Vervolgens psychologisch onderzoek gehad en mijn akkoord gekregen en een aantal keren langs de dietiste voor wat dingen aan te passen. En dat gaat prima. Ik moet nog 1 keer naar de dietist ivm 6 keer eten per dag in te passen en gaat dat goed dan kan ik de chirurg bellen of ik wellicht in een zh in de buurt eerder geholpen zou kunnen worden. Dit laatste stelde ze zelf al voor met het gesprek dat ik met haar had.

Nog even terugkomend op het galstenen verhaal. Majesteit ik wil je geen angst geven ofzo haha maar ook mijn galblaas is in Maart drie jaar weg. Ik in 2009 nergens last van gehad, tot vorig jaar. Ik voelde me totaal niet goed en ging uiteindelijk toch maar naar de HAP. De ha zegt tegen mij, je hebt galstenen waarop mijn droge antwoord was, ik dacht het niet ik heb geen galblaas meer haha. Het komt niet vaak voor wanneeer mensen geen galblaas meer hebben dat ze nog stenen krijgen, de kans is heel klein. Maar damn wat doet dat pijn!! In November hebben ze me volgestopt met morfine en uiteindelijk de ambu gebeld haha, heb toen de flat op stelten gezet haha. Ik lach er maar mee want er is niks aan te doen. Ik heb geinformeerd of het kwaad kan samen met een maagbandje, dat was niet het geval, echter zoals ik al schreef is de kans aannemelijk dat ik er meer last van ga krijgen als ik gewicht ga verliezen, maar aan de andere kant als ik dan op gewicht ben dan is de kans klein dat ik er nog last van krijg.

Wat je eraan kunt doen om galstenen of een koliek te voorkomen, dat is een lastige. Voor mij is dat pittig eten vermijden, vettig eten zo veel mogelijk vermijden. Maar veder zou ik het niet weten.

Nou dames hier even een enceclopdie om te lezen he haha.
Lieve medeforummers.....

AFSPRAAK BIJ DR. NIENHUIS IN EINDHOVEN: 22 FEB A.S. OM 8.30u......

OPERATIE??? MÁX 2 MND ERNA!!!!!!!!!!!!!!

Majesteit: we gaan écht samen! Tenzij ik al eerder dan 8 weken aan de beurt ben. In ieder geval krijg ik de 22e meteen OK datum! Pffffff.

Kunnen jullie je voorstellen welke last er van mijn schoudertjes valt? Nu merk ik pas, hoe ik opzag tegen die lange wachtlijst!

Later meer van mij, nu moet ik even iedereen mailen en smsen enzo....
KiMi, begrijp ik dat je zelf niet in Maastricht woont? Maastricht en Heerlen hebben zo ongeveer de langste wachtlijsten van het land...

Ik ben nu ook overgestapt naar Eindhoven. Na de afspraak bij de chirurg maximaal 6-8 weken tot OK. Als je ergens anders de goedkeuring hebt, mag je overstappen. De wachttijd tot bij de chirurg valt ook enorm mee: ik had echt gedacht dat dat misschien wel ook 2 maanden zou zijn, maar dat is zelfs maar 3 weken...

Succes in ieder geval met wat je kiest. Waar woon jij zelf?
Ja hoor, Maaike en Majesteit gaan echt samen dalijk hoor, let op mijn woorden. Leuk!!!!

Goede keus geweest Maaike! Jullie gaan een leuke zomer tegemoet, super!

De erkende afslankmasseurs worden door de mijne opgezocht in regio Brunssum, Heerlen en Sittard, zodra ik nieuws heb dan meld ik het. Vandaag weer 4 cm erbij foetsie, ik heb zowaar weer leds...en mooie is, ook 1,5 kilo in 1,5 week.

Welkom KiMi

Gek en een raar gevoel he dat je weer aan moet komen, wil je met een goed gevolg door de 'test' komen voor de BMI. Maar met een beetje minder passen ze wel het gewicht aan hoor in het dossier. Nou, ook voor jou een hoop in te lezen.
@Maaike,

Ik woon zelf in Maasrticht en wist van te voren dat de wachtlijst lang is. Maar geduld dat is een beetje aan het opraken. Een ander ziekenhuis is dan wel handig. Maar langs de andere kant het AZM is om de hoek en helaas ook bekend en vertrouwd terrein voor me. Dan denk ik wel eens wat is dan nog een jaartje dik :s Maar aan de andere kant had ik het toch wel graag voor mijn verjaardag gehad. Over een week of vier zal ik meer weten.

Het zou toch een straffe actie zijn als Majesteit en Maaike dadelijk inderdaad samen gaan, die gaan de boel op stelten zetten haha Succes meiden spannend hoor.

@ratpatrem, inderdaad raar weer aan te komen, maar ik mag afvallen tot wat ik weet dat ik kan, voor de verzekering maakt ze figuurlijk een stukje kleiner

Voor degene die al geweest zijn, hoelang hebben jullie nog in het zh gelegen? Zijn er mischien infecties geweest? En na hoe lang weer terug aan het werk?
Majesteit,

Voor jou gaat het ook beginnen!!!

En het gaat heel snel en elke dag inderdaad 1 minder.

KiMi,

Wat een verhaal en wat een conclusie eerst van die dokter.

Snap je verbazing wel dan.

Maaike,

Wauw je gaat als een trein!!
KiMi, voor een maagband toch...

Ik ben smaandags geopereerd en mocht dinsdagochtend naar huis. Ik was vrij ver uit de buurt omdat de regio Rotterdam kange wachtlijsten heeft. Voor die 2 dagen had ik mijn auto meegenomen. Ik kon op dinsdag zelf al van Bergen op Zoom terugrijden naar Rotjeknor. Dinsdagmiddag heb ik mijn kleine al van school gehaald, lopend! In de avond stond ik alweer bij de voetbaltraining van de kleine. Al met al, ik was snel op de been. Huishouden vanaf woensdag ook zelf opgepakt en smaandags aan werk. Had eerder gekund maar had toch vrij.

Ik heb geen complicaties gehad qua ontstekingen maar ik ben inmiddels al vaak opgespoten, nu zit er 10cc in, en ik merk helaas nog steeds niets. Voor de positieve ervaringen oftewel hel snelle afvallen verwijs ik je met alle liefde naar de forummers die het wel merken.

Ik val in die kleine procent waarbij het dus (nog) niet werkt. Maar ik heb (nog steeds) hoop....mede dankzij alle schatten die hier schrijven.
MAAIKE DAT IS EEN GILLER !!!! dat gaat op dagen neerkomen, ik na 18 april en voor 1 mei dus. en ja, je komt nu wel heel dicht in de buurt he? mens wat ben ik blij voor je, en helemaal dat we al die gein hadden over samen, puur van flauwekul en nu gaat het nog gebeuren ook !!!! IK werd vanochtend nog even gebeld of ik de brief had ontvangen en niet zou vergeten de 14e feb te komen !! en een gezellig gesprek !!!!

Het verhaalover die galblaas sla ik maar even over, want Maaike en ik doen alles volgens de regels. Iemand moet toch het voorbeeld geven hihi? Alleen wel even jammer dat je er je eigen stad voor uit moet. Gaat je lief mee in een hotelletje in de buurt? of gaan julllie het anders oplossen?

ratpatrem, jij gaat ook wel heel lekker he?niks te klagen dus. meiden, we gaan genieten van deze zomer !!!!! dat wordt nog bikiniwerk .
Majesteit,

Je gaat wel heel snel : bikiniwerk.

Je ziet mij niet snel in een bikini

KiMi,

Ik ben dinsdagochtend half 8 opgenomen, tegen 10 uur geopereerd en donderdagmiddag om 17 uur ontslagen uit ziekenhuis.

3 hele dagen en 2 nachten.

Lag aan een "eigen" morfinepomp en dat moest eerst afgebouwd worden met andere medicatie.

Het meest onderste wondje ging in de 1e week erna open en dat is in de gaten gehouden en ben ik extra voor controle geweest bij chirurge.

Ben 2 weken thuis geweest, daar ik met trein moet en trein altijd erg vol zitten en iom werkgever, die leek het verstandiger.

Heb er nu inmiddels 3 cc in en een bandje van 10cc.

Ben nu 30 kilo kwijt en had dat nooit kunnen dromen.
Brenda,

Morfinepomp?????

De reden dat ik het vraag is omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor infecties, bij mijn galblaas operatie had ik een hele rode buik doordat een wondje was gaan ontsteken. Later is dat nog opengemaakt. Zit daar niet meteen weer op te wachten.

Ik ben eigenlijk wel zo, hup naar binnen en weer buiten haha.

30 kilo, dikke proficiat!!!!!!
KiMi rustig aan, je dacht toch niet dat het zomaar een fluitje van een cent was? er zit niet voor niets een heel begeleidingsteam omheen ! hier een voortraject van 6 weken.Ik denk dat het in principe net zo erg is als een galblaasoperatie, en die vond ik niet leuk. dus alles wat het meevalt is meegenomen. maar het is net als bevallen, het doet even zeer, maar je raakt wat kwijt en krijgt er wat voor terug......brenda ik wil je wel even in de armen komen knijpen hoor.....schijn ik wel te kunnen. verder alweer een dag voorbij......
Majesteit, ik heb het geduld ook wel, maar ziekenhuizen ik heb het er niet op. Maar wie wel he. Ik laat het gewoon gebeuren en zie het dan wel.

Nog een paar weken wachten voordat ik de chirurg kan bellen
@Majesteit: ik ben ook niet zo van de bikini's. Maar ik denk dat ik er gewoon wel 1 ooit ga kopen. Gewoon om erin te passen en in een ver buitenland ergens toch een keertje mee an zwembad, zee of meer te liggen hihi.

Brendaaaaa: wat heerlijk toch, die eerste 30 kiloos! Da's een hele grote mijlpaal, toch? Oef, was ik ze maar alvast eens kwijt... Maar dat komt nog. Dat is nu een ding dat zeker is. Maar je mag echt heel trots op jezelf zijn, het is echt een persoonlijke overwinning! Hoeveel zou je in totaal willen afvallen?

@KiMi: Als je door het voortraject heen bent, én goedgekeurd, kun je ook naar Eindhoven. Korte wachtlijst. Ik hoorde van iemand daar, dat er vaak mensen uit Maastricht doorgestuurd worden naar Eindhoven. Ik heb nu al over 3 weken een afspraak bij dr. Nienhuijs en daar krijg ik dan meteen mijn OK datum. Die ligt dan maximaal 2 maanden verder. Maar ik denk wel ook, dat het erg belangrijk is voor hetgeen er in je hoofd gebeurt, dat je een beetje een aanloopperiode hebt. Het is geen kattenpis, om het maar even lomp te zeggen. De operatie is het minst moeilijk: de tijd erna is veel en veel moeilijker. En dan praat ik na, wat de ervaringsdeskundigen zeggen. Tot zeker 5 jaar na de ingreep kan het nog hartstikke moeilijk zijn.

Omdat het een hulpmiddel is en geen wondermiddel. Het grootste stuk moet je nog steeds zelf doen.

En als je Pudding en Ratpatrem leest, kan dat ook heel erg tegenvallen! Zij zijn nu al máánden op karakter en wilskracht aan het afvallen (of nauwelijks dan), omdat het bandje nog niet zo heel erg doet wat het moet gaan doen.

Dat zijn ook de dingen die ik me héél erg voor ogen blijf houden!!! Hulp is het voor een deel, maar grootste deel doet Maai zelf!!! En dat zal inderdaad bij tijd en wijle heel moeilijk zijn.

Wat er overigens wel gebeurde in het Atrium: ik had dus afspraak met eerst Marina en daarna (eigenlijk) met Rob (obees verpleegk). Er kwam daar een spoedje tussendoor, waardoor ik iets langer bij Marina zat. Rob kwam even kletsen en toen hij het briefje zag, waarop stond, dat ik naar Eindhoven wilde, hoefde ik niet eens meer bij hem te kletsen. Hij keek me niet meer aan: ging een van de chirurgen vragen of hij mijn dossier even wilde uitprinten en zei volgens mij niet eens meer goeiendag.... Dát vond ik zo onprofessioneel: alsof ik hem persoonlijk had aangevallen ofzo. Moeten ze daar zorgen dat de wachtlijst korter is, het is nl wél MIJN lijfje, wat ongezond te dik is! En het zijn mijn beentjes die het misschien niet meer redden om nog anderhalf jaar of meer te blijven rondhuppelen. Dat vonden ze in het Atrium niet erg genoeg, mijn gewrichtsklachten, maar ik héb ze wel degelijk!!! En helaas heb ik geen baan waarbij ik de hele dag kan zitten, ik moet regelmatig ook flink lichamelijk aan de slag, en dat gaat dus nu nauwelijks meer.

Nou ja, ik hoef me nergens voor te schamen, ik heb het geprobeerd netjes af te sluiten in het Atrium. En ik voel me er goed bij. Dat is het aller- allerbelangrijkste!
O ja, ik weet niet meer wie het zei, maar Majesteit en ik gaan wél rond dezelfde tijd naar het ziekenhuis, maar we gaan niet naar hetzélfde ziekenhuis.

Ik ga naar Catharina ziekenhuis Eindhoven en Majesteit naar Arnhem (Rijnstaete?)

Volgens mij zijn mijn amandelen geknipt in Arnhem, zo'n 45 jaar geleden.... Woonde als kind in Bennekom.
quote:KiMi29 schreef op 01 februari 2011 @ 21:26:

Brenda,

Morfinepomp?????

De reden dat ik het vraag is omdat ik weet dat ik gevoelig ben voor infecties, bij mijn galblaas operatie had ik een hele rode buik doordat een wondje was gaan ontsteken. Later is dat nog opengemaakt. Zit daar niet meteen weer op te wachten.

Ik ben eigenlijk wel zo, hup naar binnen en weer buiten haha.

30 kilo, dikke proficiat!!!!!!

Waar ik geopereerd ben geven ze de patient een "eigen" morfinepomp(tenzij er niet 1 voorradig is) om zo je eigen pijn onder controle te kunnen krijgen.

Er zit wel een "grens" op.

Moet zeggen dat ik het wel heerlijk vond om dat zelf te regelen

Chirurge heeft hbij 1e controle bij mij ook wondje opgengehaald en pppff dat is pijnlijk.

En ik ben zo blij met deze mijlpaal!

Overigens heel veel respect voor meiden waarbij het niet lukt en het op wilskracht moet.
Maaike,

Dank je wel voor je lieve woorden!

Er word vaak gezegd: zo kan ik ook afvallen!!

Mensen hebben meer respect voor iemand die het zelf doen en ik heb geen zin meer daarmee in discussie te gaan.

Nou ja wat een raar reactie van Rob

Zo ga je niet met patienten om.

Je kiest inderdaad voor je eigen en dat is alleen maar goed!

Respect!
zo maaike, dat moet even opluchten !!! Zou er dan zoveel nijd zijn tussen de ziekenhuizen? lijkt me toch te gek voor woorden, en tja, als je werk en persoonlijk niet kunt scheiden, is dat niet jouw probleem, maar zegt vooral iets van die rob. sneu.

ik ga idd naar het rijnstate, en daar is het wel de gewoonte ook dat je een morfinepompje krijgt, maar die levert idd niet onbeperkt .en dat het niet niks is, moge alleen al duidelijk worden door een vervolgtraject van 5 jaar hier. de ene keer een bijeenkomst, dan weer mailcontact, dan weer bezoek aan de verpleegkundige, hoe dan ook, je hebt een steun in de rug, en ik moet eerlijk zeggen, zoals ze tot nu toe met me zijn omgegaan voelt zeer prettig. Niks van die dikke heeft hulp nodig of ....vul maar in.alleen maar lieve meedenkende mensen zover. alles heel eerlijk; risico's, de pijn, de narigheid van de tromboseprikken en de knijpkousen direkt na de OK, maar iedereen weet ook waarom we het doen. en dat is al een pluimpje waard. hoezo niet met je gezondheid bezig??? Wat jou Maaike, wat wij al niet doen om die gewrichtsklachten te verminderen.........en dan kost het je nog een nieuwe garderobe ook. dus wij doen er zeker wat voor !!! dat wilde ik even kwijt hihi. fijne dag allemaal, mijn hulpkomt zo.....genieten van een schoon huis vanmiddag dus.
Hoi harde zwoegers en doorbijters

Effe weer een drukke periode gehad en zodoende weinig tijd om te reageren gehad.

@ KIMI welkom hier op het forum. Heb stukje voor beetje je verhaal gevolgd en het ging in 1e instantie dus niet van een leien dakje. Gelukkig komt er nu wel schot in en heb je binnenkort een gesprek waar je hopelijk meer te weten komt.

Ik ben ook een limburger (goh, vanwaar die nicknaam hihi) en bijna 11 maanden geleden een vaste vriend in mijn lijf. Hij heet maagband en ik ben hartstikke blij met hem als vriend.

De operatie was voor mij een makkie. Op maandag opgenomen, dinsdag geopereerd en woensdagochtend na het ontbijt weer back naar huis. Met spierpijn. verder is het herstel zeer goed verlopen. Heb een maandje vrijaf genomen (overuren en 1 weekje vakantiedagen ) van mijn werk in de zorg, wat relatief zwaar is.

Overigens heb ik wel gehoord vanuit het ziekenhuis in heerlen, waar ik geopereerd ben, dat men van plan is om een maagbandoperatie per dagopname te laten plaatsvinden. Dus s' ochtends opname en operatie en aan eind van de dag weer naar huis.

Dat scheelt dan weer beddenbezetting en zou zodoende daardoor kunnen leiden tot kortere wachttijden voor een maagbandoperatie

Je houdt dan immers gen bedden in het zieknhuis zelf bezet en daar schijnt de wachttijd in te zitten...

Ik blijf met interesse je verhaal volgen

Toos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven