Ben ik onredelijk?

31-01-2011 15:26 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een lastig dilemma, ben ik onredelijk of niet?

Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn

ex precies in haar weekend.

Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.

Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.

Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.

Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)

En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.

Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?

Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Waarom regelt zij geen andere oppas?
Ik denk dat je haar de tijd moet geven ja. Als jij de kids al maar 1 x in de 14 dagen hebt, dan kan je best een uitzondering maken, toch?
Als je je afspraak wil afzeggen kun je dat doen, maar je bent het haar niet verplicht. Het etentje valt tenslotte in haar weekend, en is dus haar probleem.

Maar buiten jullie beide om: zijn er geen andere mensen die zouden kunnen oppassen? Ooms, tantes, oma's, opa's, buren, vrienden of heel gewaagd: een andere betaalde oppas?
Heeft ze helemaal geen buren, vrienden of familie die ze 'n avondje kan laten oppassen? En als jij geld geeft voor 'n oppas en haar vaste kan niet, dan kan ze toch 'n andere inhuren? Wonen jullie ver van elkaar vandaan? Misschien kan jij jouw eigen oppas inzetten bij haar thuis.
Je betaalt helemaal geen oppas want er is geen oppas.

Zoek een nieuwe oppas, of laat haar een nieuwe oppas zoeken. Ga lekker allebei op zoek, dan vinden jullie er vast eerder eentje.
Ik vind je niet onredelijk. Je hebt een poging gedaan háár probleem om te lossen en als dat nog niet voldoende is (wat het normaal wel zou zijn, omdat geld voor de oppas het probleem was) dan is het haar probleem. Je zou een andere oppas kunnen aandragen, maar volgens mij ben je echt niet verplicht de kinderen te nemen om haar een plezier te doen.
triest om te lezen dit. heb medelijden met jullie kids.
wij slapen nooit.
Oh, ik heb verkeerd gelezen. Het valt in haar weekend. Dan zou ik het haar zelf even laten uitvogelen, al kan je haar inderdaad wel helpen met het zoeken van een andere oppas.
Hoeis de verdeling van de tijd doordeweeks? Als het 50/50 is, dan mag zij het oplossen. Als zij de kinderen merendeels heeft, dan heeft ze inderdaad minder tijd voor een sociaal leven en dan zou jij je afspraak kunnen aanpassen. Of jullie zoeken samen naar een andere oppas.
En dat jij de kinderen maar eens in de 14 dagen hebt is ook een afspraak die jullie samen gemaakt hebben, neem ik aan, en zij is daarmee accoord gegaan. Het kan zijn dat ze het er nu niet meer mee eens is (of het al niet was en het niet gezegd heeft) en dan moet je er eens opnieuw naar kijken. (want eens per 14 dagen is ook wel erg weinig voor een ouder om zijn kinderen te zien). Maar dat is dan een structureel ding lijkt me, en niet alleen vanwege dit etentje, omdat het haar nu beter uit zou komen.
Wat voor afspraak heeft zij en wat voor afspraak heb jij. Hoe makkelijk kan die afspraak verplaatst worden, wat zijn de consequenties?

Ik zou het wel erg lullig vinden als jij een bioscoopbezoekje samen met een vriend die je toch al regelmatig ziet niet kunt uitstellen als zij op sollicitatiegesprek moet, en andersom natuurlijk.

En bedenkt: Wat je geeft is wat je krijgt he.
Je hebt haar 30 euro gegeven voor een oppas.

Als de vaste oppas het niet meer doet kan ze voor de 30 euro toch wat anders vinden?

Of heeft ze die 30 euro in haar zak gestoken en wil ze jou alsnog "verplichten" om op te passen? Ze zat toch financileel krap?

Die 30 euro is in ieder geval in de knip.

Maar ik zal wel te eenvoudig denken op dit vlak.
Zo, wat een vooroordeel Valentina. Of weet jij meer dan ik?
quote:Vl43inder schreef op 31 januari 2011 @ 15:36:

En bedenkt: Wat je geeft is wat je krijgt he.Precies, en daar heeft ex nog heel veel mazzel mee (als ik mij HBG's verhaal nog goed kan herinneren), dat HBG zo lief is om haar probleem in eerste instantie op te lossen.
Haar weekend nu aan haar met de dertig euro wat te regelen
Nee jij bent niet onredelijk, zij is onredelijk. Haar etentje valt in haar weekend, jij hebt een oplossing geboden door haar geld te geven voor een oppas. Kan ze niet een andere keer uit eten?
hollebollegijs, ik vind dat het je te prijzen staat dat je je inzet om haar de mogelijkheden te geven ook een leven op te bouwen. Ik zou me wel heel bewust zijn van wat ik wel/niet doe, omdat je voor je het weet in een patroon zit waarbij over en weer allerlei verwachtingen mee gaan spelen die niet waargemaakt kunnen worden. Dit kan dan weer een negatieve stempel op jullie afspraken/communicatie m.b.t. de kinderen kunnen hebben. Als je dus wel besluit dit te gaan doen, duidelijk benoemen dat je dit eenmalig doet en dat jullie ieder jullie eigen verantwoordelijkheden hebben en moeten nakomen. Wel zo duidelijk voor je ex.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:34:

triest om te lezen dit. heb medelijden met jullie kids.Stel je niet zo aan zeg met je medelijden hebben met hun kids!
dat er een topic geopend moet worden omdat mensen liever niet op hun eigen kids passen. dat vind ik triest, zwuppelien.
wij slapen nooit.
In principe haar probleem. Maar als andere oppas of logeerpartujtje niet lukt zou ik als ik jou was mijn afspraak verplaatsen als mogelijk. Gewoon omdat ik wel enigzins mee kan gaan in tijd voor sociaal leven van haar. Al heeft zij, nu ik er zo overna denk om de week een weekend voor haarzelf... Best lekker. Dat red ik niet hier
ik vind je niet onredelijk, maar het zou wel lief zijn om je "op te offeren". Lief zijn kan geen kwaad.
Daar gaat het niet om. Je hebt samen voor de kinderen gekozen, en samen afspraken gemaakt. Die zul je dus ook samen moeten nakomen om het te laten werken. Niemand zegt dat de kinderen teveel zijn, of dat ze ongewenst zijn of wat voor vreselijks dan ook. Het gaat er om dat volwassen mensen ook naast hun kinderen iets opbouwen, en dat er afspraken nodig zijn om dit te laten werken. Dus medelijden vind ik echt een schijtwoord in deze context. Bah.
Ik vind haar een huilie, HBG.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:46:

dat er een topic geopend moet worden omdat mensen liever niet op hun eigen kids passen. dat vind ik triest, zwuppelien.Welja, er is een incidenteel oppasprobleem en meteen willen ze liever niet op hun eigen kids passen. Bel het AMK. Ohnee, wacht, daar zijn ze waarschijnlijk al bekend als ze liever niet op hun eigen kids passen. Hmm, what else to do... Pek en veren dan maar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven