Geld & Recht alle pijlers

Ik moet misschien mijn huis uit..

31-01-2011 22:16 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.

Ik had een huurachterstand van ruim 4000 euro, ik ben gedagvaard en volgende week is de zitting.

Ik heb in de afgelopen 2 weken bijna 2000 euro kunnen regelen, dit heb ik direct betaald.

Ik vraag me af hoe groot de kans is dat de rechter beslist dat ik eruit moet.

Zijn er mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en hoe verliep dat?

Alvast bedankt.
Ik wíst het gewoon; ondenkbaar dat Rider en Eleo elkaar nooit zouden " vinden " .

Goh, wat zou dat fijn zijn als jullie wat voor elkaar konden betekenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hier een naar Leo en ook de topicopenster. Het belanden in een klote financiele situatie heb je niet altijd in de hand of heb je niet altijd schuld aan omdat je teveel uitgeeft bij Wehkamp of dat soort onzin. Het kan heel snel uit de hand lopen en hoewel Nederland oh zo sociaal qua voorzieningen op papier is, valt het in werkelijkheid door bureaucratie bijna niet te herstellen.

Zelf heb ik ook mijn arme periode gehad, verschrikkelijk. Depressie doet rare dingen met je. Gelukkig had ik ouders die me op konden vangen, maar mén wat schaamde ik me dood.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 01:25:

Ik wíst het gewoon; ondenkbaar dat Rider en Eleo elkaar nooit zouden " vinden " .

Goh, wat zou dat fijn zijn als jullie wat voor elkaar konden betekenen. dit forum begint een flinke bron van zakelijke relaties voor me te worden.
Jij hebt ook mail!
quote:rider schreef op 01 februari 2011 @ 01:28:

[...]

dit forum begint een flinke bron van zakelijke relaties voor me te worden.

Buiten dat......... als ik nou een paar mensen zou moeten noemen die ik hier héél erg waardeer zijn jullie dat wel.

Ik heb het altijd heel onbegrijpelijk gevonden dat jullie in het begin nooit zo lekker gingen. En ik ben gewoon heel blij dat jullie elkaar nu wel waarderen.

Nou, dat was wel weer klef genoeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 01:25:

Goh, wat zou dat fijn zijn als jullie wat voor elkaar konden betekenen.

We waren al weer ehhh...'gevonden' hoor

Maar nu ook achter de schermen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 01:31:

[...]

Buiten dat......... als ik nou een paar mensen zou moeten noemen die ik hier héél erg waardeer zijn jullie dat wel.

Ik heb het altijd heel onbegrijpelijk gevonden dat jullie in het begin nooit zo lekker gingen. En ik ben gewoon heel blij dat jullie elkaar nu wel waarderen.

Nou, dat was wel weer klef genoeg.Een schat ben je!
quote:eleonora schreef op 01 februari 2011 @ 01:32:

[...]

We waren al weer ehhh...'gevonden' hoor

Maar nu ook achter de schermen.Super!
quote:eleonora schreef op 01 februari 2011 @ 01:30:

Jij hebt ook mail!Je lijkt helemaal niet op Edna Mode!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2011 @ 01:31:

[...]

Nou, dat was wel weer klef genoeg.Ik heb echt een bagger-geheugen voor vervelende dingen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren waarom Leo en ik mot hadden, weet alleen nog dat het dommigheid van mij was.
quote:rider schreef op 01 februari 2011 @ 01:36:

[...]

Je lijkt helemaal niet op Edna Mode!

Hahahaha!

Nee.....
Sinds Tunesië is alles mogelijk, als we maar willen
quote:eleonora schreef op 01 februari 2011 @ 01:39:

[...]

Hahahaha!

Nee.....Ben overigens wel diep onder de indruk. Maar dat moest ik maar niet toelichten hier, ivm privacy.
quote:rider schreef op 01 februari 2011 @ 01:37:

[...]

Ik heb echt een bagger-geheugen voor vervelende dingen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet meer herinneren waarom Leo en ik mot hadden, weet alleen nog dat het dommigheid van mij was.Het was emotie, niks meer of minder. Kan gebeuren, heb ik ook wel eens. No worries hoor, verleden tijd.
quote:rider schreef op 01 februari 2011 @ 01:41:

[...]

Ben overigens wel diep onder de indruk. Maar dat moest ik maar niet toelichten hier, ivm privacy.Ik stond al met naam en toenaam op entertainment, de privacy is al lang niet meer aan de orde in mijn geval.
quote:eleonora schreef op 01 februari 2011 @ 01:42:

[...]

Ik stond al met naam en toenaam op entertainment, de privacy is al lang niet meer aan de orde in mijn geval. oh, ok. Nou ja, ik heb je opgezocht in de IMDb, en zag je CV.
quote:rider schreef op 01 februari 2011 @ 01:48:

[...]

oh, ok. Nou ja, ik heb je opgezocht in de IMDb, en zag je CV. Leuk he
TO,

Ik heb niet de hele topic gelezen,enkel je openings bericht,ik wil je veel sterkte wensen en een dikke
Birambi, heel veel sterkte. Hoop dat er iets te regelen valt op een manier dat je je huis nog niet uithoeft, al is/was de achterstand wel groot.

Rider/lieve Leo, zou leuk zijn als jullie iets voor elkaar zouden kunnen betekenen.

Birambi, ik kan idd nog niet zo goed opmaken uit je postings dat je vroegtijdig/tijdig genoeg aan de bel hebt getrokken bij de verhuurder.

Circa een jaar geleden zag ik tot mijn schrik, zeg rond de 20ste van die maand, dat eind van de maand mijn huur niet afgeschreven kon worden.

Mijn salaris kwam altijd rond 25e en WW komt per 4 weken en wisselt dus zo dat er eind/begin van de maand niet altijd genoeg op staat.

Gebeld met woningbouw en situatie uitgelegd. Antwoord: 'mevrouw,geen probleem zeker niet na 0 cent achterstand in 15 jaar, dan betaalt u toch een paar dagen later.' Vanaf dat moment betaal ik momenteel via acceptgirokaart ipv incasso. Soms hebben ze het de 29e (moet voor de 1e) en soms op de 3e of 4e. Ik kreeg zelfs een 'compliment' dat ik zelf aan de bel trok ipv maar op aanmaningen of erger te wachten.

Wat ik direct 'veilig stel' na storting is huur, GWL, ziektekosten, wegenbelasting/autoverzekering en internet/bellen.

Ja, ik zou wel van de auto afwillen, maar kan hem helaas nog niet kwijt. Ik kocht, na weggesanneerd/einde leaseauto, een goede 2e handsdiesel met het oog op ruime sollicitatieregio en te verwachten woon-/werkverkeer. Helaas nog een baan en dan hakken deze vaste lasten er aardig in zonder veel te rijden.

En Leo, hier zelfs 45+ en idd raar gevoel om je ouders 'nodig te hebben'. Ik ken het. Mijn ouders wonen best ver weg maar zien me wel graag. Afgelopen weekend kreeg ik weer een extraatje zodat ik 'in elk geval geen reiskosten had'. Dat zijn wel lieve dingen.

Iedereen met geldshit, sterkte. Het zuigt idd.
Even een tip voor mensen met weinig geld: DENK VOORUIT!

Ik moet rondkomen van een minimum met 2 kids. Ben verhuisd, dus dadelijk in mei komt in 1 keer : gemeentelijke belastingen, afrekening gas en elektra ( weet nu al dat ik te laag aangeslagen ben), auto APK. Staat tegenover dat ik dan ook een klein bedrag aan vakantiegeld krijg.

Vanaf oktober ben ik al met pijn en moeite een buffertje aan het opbouwen van een paar honder Euro, om de mei-maand niet in de problemen te komen. Met mn buffer en in noodgevallen mn vakantiecintjes hoef ik me dus iig geen zorgen te maken.

Weinig hebben en van maand tot maand leven, dat werkt gewoon niet!
Nog een voorbeeld:

Ik woon hier dus nu een paar maanden en wil in t voorjaar graag mn tuin een beetje pimpen. Is helemaal betegeld, netjes maar saai.

Ben al maanden bezig met bijv verjaardagsgeld, extraatjes in een enveloppe te stoppen. Ik vul weleens enquetes in via internet, waarbij je kan sparen voor VVV bonnen ( moet je heel wat enquetes voor invullen), heb er inmiddels 3 van 10 Euro. Zitten ook in de enveloppe.

Als t mooie weer aanbreekt ga ik met mijn envelopptje naar intratuin, haha, en kan ik alles kopen ( wel lettend op de prijs) om van de zomer te kunnen genieten van een fraai tuintje!

Zo in 1 keer van mijn inkomen zou dat niet lukken!!!
Als je 2 maanden niet betaald word je eruit geflikkerd hier. Zo is het ook mijn man in een ver verleden eens gegaan. En dat was gewoon per ongeluk. Er was geen automatische incasso geweest en hij was op werk vakantie waardoor hij maanden van huis was en dus geen post las.

Jij hebt gewoon vette mazzel dat je er na 7 maanden niet betalen nog zit. Ik zal maar een nieuw logeer adresje regelen, want mijn man is nooit gedagvaart maar ze lichtte hem toch van zijn bed op en dag. Ik denk dat jij echt in je handjes mag knijpen.

Ik vrees alleen dat je niet snel elders een huisje toegewezen zult krijgen, dus dat wordt ergens logeren, of terug naar je ouders.

Hoe krijg je het voor elkaar?
Maar wat zijn jullie mals naar Eleo. Ik snap als geen ander hoe je zomaar in de ellende terecht kunt komen. Ik heb zelf jaren in de sanering gezeten met mijn man. Ik ben helemaal de grond in gefikt en nu nóg als het over huizen kopen of anderzijds gaat. Maar omdat Eleo ( met alle respect hoor lieverd) een gerenomeerd forumster is, gaat er ineens een heel andere vlieger op? Tegen mij werd gezegd: dan zoek je toch een andere baan. Je moet altijd op safe spelen. Werk is werk en geld is geld.

In mijn geval had ik een partner die ver voor mijn tijd failliet was gegaan. Hij betaalde keurig alles af, maar toen wij elkaar leerde kennen was hij nauwelijks opgeschoten met al die tientjes hier en daar. Samen zijn wij de sanering in gegaan, want we wilden met elkaar door. En ik was inmiddels zwanger van hem. Hij had me mondjes maat wel verteld hoe en wat, maar vond het te genant omdat we nog maar net bij elkaar waren. De beerput ging maanden later pas echt open. En toen ik hier om advies kwam vragen moest ik mijn man maar aan de kant zetten want het was de eerste de beste luldebehanger. En hoewel we onderhand tien jaar verder zijn ongeveer, vindt men nog steeds dat wij geen recht hebben op een hypotheek als stelletje wanbetalers. Dan denk ik: ai iedereen heeft z'n verhaal weet je. Achter elke schuld staat een mens...

Zoals inderdaad ook in het geval van Eleo. En lieve schat.....ik weet er álles van, als ik iets voor je kan betekenen, dan heel graag.

XXX
Vroeger was het als je 6 maanden niet betaalde, uitzetting. Sinds een paar jaar mag dit niet meer. maar hoe dan ook, ik heb ook in de shit gezeten na de scheiding, nooit geen uitkering gekregen omdat mijn kids spaargeld hadden. Waar ik nooit aan gekomen ben. Daarom mijn vraag, hoe heb je het zover laten komen.

Mvg
Neem aan dat Birambi al te weten is gekomen dat de rechter beslist toestemming gaat geven voor huisuitzetting bij deze achterstand. Weet niet of er ook vermeld is dat het goed is om contact te houden na het vonnis met de deurwaarder, en in elk geval vanaf nu braaf de lopende huur te blijven betalen? Ik begeef me op glad ijs, een juridisch loket of maatschappelijk werk of GKB is dus een betere instantie om info bij in te winnen, maar ik krijg de indruk dat als je eenmaal bekend bent bij de instanties, er uitzicht is op medewerking van jouw kant, en je naar je allerbeste vermogen aflost (daar zijn normen voor onder de deurwaarders), dat je dan ondanks deze dreiging kunt blijven zitten.

Weet ook dat ik tijden met oplopende huurschuld heb gelopen en van het kastje naar de muur ben gestuurd door maatschappelijk werkers. Of dat nu van de gemeente waar je woont afhangt wat er wel of niet geholpen wordt of van de gebrekkige inzage die we (toen nog) vertoonden, weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven