Help, de kraan lekt!

02-02-2011 10:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dan vervang je het leertje, uiteraard. Zo veel weet ik nog net van kranen. Alleen: dat heb ik gedaan, en hij blijft lekken... Dus nu weet ik het niet meer. Het gaat om de badkraan, en hij blijft druppelen. En het stoort me mateloos, want als ik lekker in bad zit, dan hoor je dus de hele tijd drup...drup...drup...

Iemand een briljant idee hoe iemand met twee linkerhanden weer ontspannen in bad kan liggen?
loodgieter bellen?
de schroef aan de onderkant aan draaien?
rubbertjes in de kraan vervangen
- loodgieter bellen: dat was ook mijn eerste impuls maar daarna bedacht ik dat ik toch ook best zelf iets semi-technisch moet kunnen Alleen weet ik dus niet hóe

- schroef? Welke schroef? Dat onderste stukje kraan wat erop geschroefd zit, zeg maar? Die heb ik er al afgehad en weer vastgezet. Zonder noemenswaardig verschil

- rubber vervangen heb ik al gedaan. Geen verschil. En daarmee was mijn kennis over lekkende kranen uitgeput...
een draadje eraan hangen http://lifehacker.com/572 ... faucet-drip-with-a-string

En als je weer zin hebt, kraan nogmaals goed bekijken, evt fabrikant bellen
Soms wil het ook nog wel 's helpen om het binnenwerk te ontkalken, dus even een poosje in azijn laten liggen.

Succes!
Dat draadje werkt wel echt, maar het is wel even gepiel.....
Dat draadje is in elk geval alvast handig als ik vanavond in bad wil.

Dan morgen maar eens ontkalken, en anders een loodgieter. Actieplan Kraan

Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven