Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
@Mikado: Oee spannend dan! Wist niet dat je zoveel last van voorweeen hebt. Nou ik duim voor je dat je nu aan het weken bent en dat ze je vrijdag kunnen helpen ;)

Ik vraag me trouwens af hoe het met Julliet en Ellis gaat.. we hebben al lang niks meer gehoord.

@Kooka: Ben jij bevriend met Julliet op hyves?? Omdat je altijd de www kon lezen? Heb jij nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
nou ja last van voorweeen. dat valt ook wel weer een beetje mee maar ze zijn er wel regelmatig.
Strippen: Hier is een mama geboren na gestript te zijn…dus een voorbeeld van hoe het bij jullie mag gaan, toch? Ik duim voor alle ‘strippers’.

Ansari: Wat *** nieuws. Ik hoop dat de donkere wolk straks roze wordt…en dat jullie snel kunnen gaan genieten van jullie kleine en van een nieuwe baan.

Kupcake: lekker thuis bevallen als dat kan en je dat wilt…fijn hoor!

Scheren: lukt hier aardig op gevoel…maar dan ben ik niet bezig met een modelletje scheren maar gewoon. Hopsa…er af. Dat is nu het gemakkelijkste.

Eten: ik heb hier weinig zin in eten…alles smaakt ook anders en minder lekker.

Maar goed…ik hou mezelf maar voor dat het ‘moet’ voor de kleine. Dus ik eet nog steeds 3 keer per dag braaf een maaltijd.

Bellen: hier valt het belgedrag wel mee…al is de eerste vraag steeds: hoe is het daar?

Maar verder…houden ze hun nieuwsgierigheid nog aardig in bedwang. Al denk ik nog steeds dat wij een aantal mensen teleurstellen als de kleine is geboren…omdat we niet meteen zullen bellen. Maar goed…wij bepalen, toch?

Kantineke: Wat een prachtig, liefdevol verhaal. Heerlijk. En wat een mooi meisje.

Je zorgt wel voor kriebels hier hoor!

Twijfels: Ik heb de laatste dagen veel twijfels over het ‘functioneren’ van mij en de kleine. Ineens denk ik dat het misschien niet goed is dat ik dagelijks hoofdpijn heb, een warm gevoel terwijl ik niet warm aanvoel, zo moe ben en last heb van de bovenkant van mijn buik (waar het hoofdje zit). Maar een ander stemmetje zegt…kom op..alles is goed, dat weet je best! Bellen naar het ziekenhuis vind ik toch een grotere drempel dan bellen naar de vk.

Het is minder persoonlijk… Ik denk dat ik nog maar even afwacht.

Ik moet volgende week pas weer naar de gyn. (dan ben ik 39 weken)

Nu een rustige avond…Fijne avond allemaal!
Dag lieve allemaal,

Dank voor al jullie lieve woorden. Hier gaat het, naar omstandigheden redelijk. Je weet nu wel wat echt belangrijk is en wat niet, maar werk hebben is toch wel erg prettig en stress verminderend.

Vanmiddag naar de vk geweest, ze kon niet strippen, want dit doet ze altijd bij de mensen thuis (?), heb de reden eigenlijk niet gevraagd, maar achteraf vond ik het best apart.

Ze komt nu maandag a.s. (dan 41 weken) om te proberen te strippen, lukt dit niet dan moet ik in die week naar de gyn voor een ctg/echo en afspraak om in te leiden. Uiteraard ga ik er nog steeds vanuit dat de baby er al voor maandag is

Spannend om te horen dat het bij meerdere mensen rommelt...ik denk dat de volgende baby zich snel zal aandienen.

Kantineke, nog gefeliciteerd!!!! Ik ga straks even op Hyves kijken. Geniet van je meisje.

Voor de rest, zwaai! Ik probeer morgen weer uitgebreider te reageren.
Balen Ansari dat je niet gestript kon worden. Vreemde rede idd.

Spannend Mikado!

Jennifer, als je het echt niet vertrouwd moet je echt bellen he. En dat onzekere heb ik ook op het moment hoor. Volgens mij hoort dat er een beetje bij nu.

Hmm Lente is niet meer geweest na vanmorgen vroeg... Zou het doorgezet hebben??
Hey meiden, Ik zie dat ik gemist wordt! Ik ben er nog hoor. In de loop van de ochtend zakten de harde buiken weer weg. Na mijn middag dutje kwamen ze weer tot het eten ongeveer. Nu begint het weer opnieuw. Ik ben ook heel moe, kom morgen weer gezellig kletsen.Sorry voor mijn ego post. Fijne avond allemaal!
@mikado, spannend allemaal!

Wat betreft Juliet zag ik een foto vandaag of gister, volgens mij gaat het goed daar, geen WWW meer langs zien komen.

@lente, geen probleem hoor een egopost, kan me voorstellen dat je moe bent.

@ansari, wat raar dat ze niet daaaar strippen, bij ons doen ze dat wel gewoon bij de praktijk...

ik ga even eten en dan op de bank hangen met mijn lief!
lente

Kooka

Het zet dus niet echt door nog. Nou doe maar lekker rustig aan hoor, dan doe ik dat ook hihi.
dankjewel voor de aanmoediging douze, heb het even nodig...

Morgen D-day, ze mag wel komen van mij

Heb de hele dag al buikpijn, geen weeen maar gewoon een gevoelige buik met af en toe een steek. Weet niet of ik er goed aan doe om juist actief te doen of dat ik moet ontspannen...

Heb het idee dat die kleine het veels te lekker warm heeft in mijn buik

Op naar morgen, nog een strippoging...
Hmm vervelend Kooka, maar blijkbaar is er toch wel iets bezig dan. Maar ja het is zo makkelijk gezegd dat je er niks van aan moet trekken he. Ze vinden het gewoon veel te lekker warm binnen. Het is ook wel 30 graden verschil natuurlijk he . Maar wie weet heeft dit gerommel werk een goede uitwerking op je strippoging van morgen
@Strippen: mss doen ze het liever thuis ivm het eventuele bloedverlies ofzo?

@Sms / bellen: het smsen wordt nu ook steeds vaker! Wel grappig! Enne... al zou ik weeen hebben dan smste ik nog dat alles rustig was!

Mikado, spannend!

Lente, jammer dat de harde buiken weer afzakken! Jij had bij je eerste toch ook een makkelijke bevalling? Doen de harde buiken wel een beetje pijn / moet je ervan zuchten?

Kooka, succes met strippen morgen!

Kantineke, wat een schatje!!!

Jennifer, ik zou toch even het ziekenhuis bellen. Desnoods je klachten wat overdrijven. Je weet maar nooit! Was je bloeddruk altijd goed? Al zegt dat natuurlijk niks!

Prinsesje, jammer dat de huisarts niets voor je kon doen.

Kupcake, was het leuk in de stad?

Morgen moet ik naar de vk, eigenlijk wil ik vragen of ze al iets van onstluiting oid voelt. Maar weet het niet zo zeker. Wat zouden jullie vragen?

Zo-ie-zo wil ik het hebben over overtijd lopen. Wat hun visie is en of ik nu vaker moet komen en of ik als uiterste tot 11-02 (41 wkn) mag lopen?
Succes morgen Kooka!!

Misschien werkt al dit voorwerk wel in je voordeel!

@Mikado: Hoelaat moet je morgen naar de Gyn??

@Meekletser: Ik zou het gewoon vragen, het kan toch geen kwaad en dat over de 11e zou ik ook voorstellen. Bij ons gaan ze ook niet voorbij de 41 weken normaal.

@Lente: Bij jouw mag het ook wel is door gaan zetten hé, erg vermoeiend al die harde buiken!

@Ansari: Gekke reden zeg.... Hopen dat je voor maandag nog bevalt he!

@Jennifer: Hoe is het nu? Pijn hoog in de buik kan komen door een te hoge bloeddruk. Het voelt dan alsof je een band om je buik hebt.

Dus gewoon bellen meid!

En onzeker zijn we denk ik allemaal wel een beetje.

Ik maak me nu vooral druk over hoe ik die 8 opa's en oma's over de 1e dag ga verdelen. En dan hebben we het nog niet over de 3 zussen en 2 broers + aanhang gehad.

Ik lig er echt wakker van.

Vriendje zegt gewoon, wat niet gaat gaat niet en dan hebben ze pech!

Poeh! Morgen om 12 uur naar de VK, ben zooo benieuwd of me doorverwijst en hoelang het dan duurt. ZENUWEN!!!
Spannend allemaal meiden! Hoop dat jullie nOg een beetje slaap kunnen pakken voordat het echte werk begint (tenzij dat al begonnen is natuurlijk:D)

Hier duik ik ook m'n bedje in. Beeb is wel 2 uur lang heel druk geweest, dus daar zal ik weinig "last" van hebben vannacht. Alhoewel m'n buik wel zeer doet als ik op m'n rug lig. Hebben andere dat ook! Trekt dan helemaal door tot aan mijn lies en als ik m'n zij draai is het weg. (dat we daar dan beurze heupen hebben, hebben we het maar niet over)

Ansari wat raar over thuis.. Hoop voor je dat de kleine er al is voor maandag!

Trusten allemaal!
@Prinses: Ik herken dat ja. Op de rug doet pijn, maar op de zij krijg je na een uurtje ook weer pijn. En dan weer andere zij, ze blijf je draaien. Wat al lekker moeilijk gaat.. pff.

@Feb: Spannend straks naar de VK! Maar gelukkig kun je nu weer met de auto Ben benieuwd wat ze zeggen.. laat je het ff weten straks.

@Kooka: Het is officieel D-day voor jou! Hopelijk is het nu begonnen en anders succes morgen met de nieuwe strippoging!

@Meekletser: Bijna D-day voor jou.. succes bij de VK!

@Lente: Het schiet ook niet op bij jou hé. Ik snap dat je het onderhand een beetje hebt gehad met al die voorweeen enzo.

@Ansari: Maandag klinkt weer meteen zover weg hé. Hopelijk krijgen jullie een weekend kindje! Hoe is het nu met je mannetje? Nog druk werk aan het zoeken.. of ff beetje bijkomen?

Pff ik wordt steeds wakker van het maagzuur vanacht. Dus ik denk ga ff een shotje Antagel nemen. En kon het niet laten om ff het forum te checken. *Verslaafd*
Hier nog zo'n verslaafde...

Heb ook pas 2 uurtjes geslapen.

Laten we maar denken dat het een voorbereiding

is op straks.

Zo, ik ga weer schaapjes tellen. 1.2.3...
Na me 100 keer te hebben omgedraaid, bijna een miljoen schaapjes geteld te hebben en 2 warme kruikjes gehaald te hebben geef ik het maar op...

Oh meiden wat ben ik pissig, ik lig al vanaf half 2 wakker. Ik was echt bek af toen ik gister avond om 22u naar bed ging. Dan denk je toch wel goed te kunnen slapen als je zo moe bent. Niets is minder waar dus Dus ja, wat moet een mens anders op dit tijdstip dan 'forummen' als slapen niet meer lukt!

Ik zie dat ik niet de enige ben met een o zo geweldige nachtrust momenteel. Dat verzacht 'de pijn' wel enigsinds Hoewel ik jullie natuurlijk je slaap wel gun, maar in het kader van gedeelde smart.....

@ Kooka: Wat spannend allemaal! Ik hoop voor je dat de strippoging effect heeft gehad (en dat je nu dus ligt te puffen), anders veel succes met de tweede strippoging vandaag!

Oja, en je bent vandaag ook nog uitgerekend zie ik! Dat blijft toch wel een 'magische' datum vind je niet?!

@ Senshi: Hoop dat je shotje Antagel geholpen heeft en je nu weer lekker ligt te slapen!

@ Feb: Same for you... Hopelijk heeft het tellen van schaapjes je weer in een diepe slaap gebracht

Oh, lees net je vorige berichtje terug. Succes bij de VK straks. Ik hoop voor je dat je wordt doorverwezen! En anders maar wat aandikken en aandringen. Gyneacologen zijn altijd veel makkelijker over inleiden, maar zie eerst maar eens van de VK naar de gyn te komen. Als het echt niet meer gaat moet je maar flink op je strepen gaan staan.

@ Lente: Hopelijk heb je wat kunnen slapen, wel zo fijn om de bevalling in te gaan met wat energie!

@ Mikado: Je geeft me wel hoop wat betreft de doorverwijzing. Ik zag het echt even niet meer zitten na dinsdag (mijn doorverwijzing is een week vooruit geschoven). Nu ik bij jou lees dat het dan zo snel kan gaan ben ik toch enigsinds gerustgesteld. Gisteren was er een vriendin bij me, die vertelde dat het bij haar toen ook zo snel ging (van doorverwijzing tot inleiding). Dus... op hoop van zegen dan maar.

Jij hebt wel een super VK trouwens. Ik loop al vanaf 18 wk met bekkeninstabiliteit en heb vanaf 20 wk regelmatige en pijnlijke harde buiken. Ik ben echt op om eerlijk te zijn nu. Ik lag nog net niet te janken aan haar voeten en nog wou ze de doorverwijzing een week vooruit zetten... Zucht.

Maar goed, ik hoop idd voor je dat de boel down under wat aan het verweken is, des te sneller hebben jullie je kleine meid in de armen! Gek idee eigenlijk he, het is nog maar een kwestie van dagen!

@ Kantineke: Ik krijg vlinders in mn buik van je post. Wij willen ook een baby! haha

Super om te horen dat jullie zo aant genieten zijn. En leuk dat je al een foto hebt geplaatst, ik ben gelijk gaan kijken natuurlijk Ze is prachtig!

Goed... het is tijd voor een tweede kopje thee. Ik kom vast nog aanwaaiien vandaag.
goedemorgen lieverds

even snel een zwaai, en tot later vandaag!

liefs mb en voor iedereen
oooooo gelukkig het ligt niet aan mij. jullie hebben ook allemaal (nou ja allemaal) slecht geslapen. hier dus ook een beroerde nacht en heel veel last van maagzuur. Maalox, extra kussen. iets eten, het hielp allemaal niet. En laten we het over omdraaien maar helemaal niet hebben.....

@ziekenhuis; we moeten er om kwart over 10 zijn. Waarschijnlijk is het vandaag alleen maar toucheren en bespreken en dan een afspraak maken voor inleiden.

@amelief: huilbuien doen het wel goed hoor bij de VK

ik ga mijn schaaltje yogurt verder opeten en hopen dat het misselijke gevoel/maagzuur wat wil zakken. pfff
Haa meisjes ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb best goed geslapen (22 - 6 uur) ondanks het feit dat je inderdaad elk kwartier moet draaien en 4 keer naar de wc moet. We slapen inmiddels ook in de woonkamer (slaapkamer is te klein) dus ik hoef niet meer via het voeteneind m'n bed uit te kruipen als ik moet plassen. Dat scheelt kan ik jullie vertellen.

@ziekenhuis/krampen/voorweeën Ik vind het zo spannend voor jullie!! Succes vandaag en hou ons vooral op de hoogte van de vorderingen.

@mikado ik eet altijd vla tegen maagzuur, wie weet helpt't je?

Ik zit hevig te dubben over wel of niet met de trein naar een vriendinnetje (2 uur reizen) te gaan morgen. Vind het een beetje spannend, maar het kan ook nog wel 4 weken duren en ik heb geen zin om alleen maar op m'n gat te zitten tot die tijd. Aan de andere kant; je vliezen zullen maar breken ofzo. Heb al wel besloten dat ik niet blijf slapen. Hmmm nog maar even verder piekeren...

Eerst: een bord brinta doegdoeg!
ik zat gisteravond al aan de vanillevla. maar dat hielp ook niet. het komt omdat ik gisteravond niet goed gegeten heb denk ik en frummel erg met haar billen ligt te wiebelen. wel gezellig hoor.

@juuls :tja 2 uur met de trein is wel lang. is je kindje al ingedaald? en acht anders hebben ze daar ook vast een ziekenhuis!
Hey ik meld me even, niks gaande hier, pas om 16.30uur de VK, ben benieuwd...

tot later!
Oe vindt 2 uur met de trein wel lang hoor! Zus woont anderhalf uur rijden bij ons vandaan (dus ook iets van 2,5 uur met de trein) maar ga alleen nog maar met de auto er heen. Al dat gedoe met overstappen, opschieten, spullen sjouwen enz heb ik geen zin meer in. Maar inderdaad ze zullen daar ook ziekenhuizen hebben:)

Hier eigenlijk wel redelijk geslapen, ben alleen echt brak brak. Geen idee hoe of waarom want ben niet aan het nachtbraken geweest. Zo maar eens douchen/stomen en dan terug het bedje in?
@mikado 't kleintje is gedeeltelijk ingedaald. Betekent dit dat ik -mochten de vliezen breken- alsnog moet gaan liggen? Weet 't eigenlijk niet zo goed *schaam*
Oja succes iedereen bij de VK en gyn vandaag! Het wordt met de dag spannender! Ik hou het hier nog maar even op 3,5 week. (dan kan ik nog even naar de 9 maanden beurs hihi)

Hier helpt warme melk heel goed tegen de maagzuur, en met honing er in ook voor de keel:)

@visite heb er eigenlijknog niet veel over nagedacht. Heb nou eenmaal een hele grote familie (2 zussen en een broer van mijn kant 1 broer en zus van zijn kant) iedereen is getrouwd/samen en de helft heeft kinderen. Laat ze het allemaal maar samen uitzoeken hoor. Komt vast goed. Naar het ziekenhuis komen hangt ook af van het tijdstip enz. Wordt hij smorgens geboren dan hebben we de hele dag nog. Is het s'avonds, tja dan mogen ze wel even komen kijken voor het slapen gaan.. We zien het wel!

Krijg zondag trouwens de koekjes al van m'n zus, er zijn alleen zoveel bestellingen dat ik er ook een zak icing bij krijg om ze zelf te versieren:) heb wel even wat te doen dus volgende week hihi! En ik wil ook inneens cupcakes maken, heb alleen geen vriezer om ze in te stoppen. Moet maar even kijken dus!
Juuls, volgens mij hoeft dat alleen als de VK dat tegen je gezegd heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven