Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
goedenmorgen,

Heerlijk geslapen, paar keer wat kramp gehad en dat is het... Strippen heeft dus wel iets gedaan, maar niet genoeg We wachten met spanning morgen af, dan weer naar de VK voor nog een poging en dan gaan we door naar de gyn.

@mikado, over dat belgedrag... ik zit dus 1 dag voor D-day en heb gister minimaal 5 telefoontjes en 5 smsjes gehad, van verschillende mensen. Ik laat nu via hyves/twitter/facebook dus maar eenmaal daags weten dat de kleine nog lekker warm zit...

@Ansari, wat vervelend voor je man, helemaal nu hij iets had waar hij het naar z'n zin had. Hopelijk kan hij snel iets nieuws vinden.

@kwik, rare dromen zijn normaal geloof ik. Ik droom wel meer dan voorheen, maar geen rare dingen.

@Senshi, Veel succes bij de VK, mijn man is ook mee geweest gisteren. Hij heeft zelfs ervoor thuisgewerkt

@Douze, Dankjewel voor het bijhouden van de hyves pagina!

@Missbreezer, fijn he die online spelletjes Helpt mij om even mijn hoofd leeg te maken voor het slapengaan.

@feb, ik merk dat staan hier niet meer zo ideaal is, lopen gaat nog wel erg goed dus boodschappen is hier geen probleem. Met koken moet ik echt in beweging blijven anders gaat mijn rug protesteren.

@Kupcake, Fijn dat alles goed was bij de gyn en dat je thuis mag bevallen!

@prinsesje, Gister heeft mijn vriend wat plaatjes geschoten en die mompelde dat we dat zebrapatroontje toch gewoon wegphotoshoppen

Hier zakt de verkoudheid een beetje, het wordt nu wat taaier slijm en met leuke kleurtjes. Dat betekend voor mij dat het nog 2 tot 3 dagen duurt voordat de verkoudheid voorbij is. Succes bij de huisarts!

@Juuls, Jups een flinke dame, ze schatten haar ruim 8 pond, vandaar de eerdere acties van de VK

@Fem, grappig dat motorpak, binnenkort kan je het wel weer aan hoor! Heb moeten lachen om je verhaal over de spiegel, hier hetzelfde hoor. Dacht van de week dat ik toch echt die jungle daar eens moest gaan bedwingen, dus aan de slag met scheerspul en een spiegel. Was op 1 streep aan de linker kant na helemaal glad, dus manlief heeft het gister nog eens gedaan. Ik vond het er ook echt heel anders uitzien daar beneden hoor! Ik denk dat de VK zegt dat het normaal is, want bij mij had ze gister geen opmerkingen erover.

Ik heb mijn ontbijtje weer op Dus nu ga ik weer even slapen. Toch wel jammer als je kan uitslapen maar iedere keer tegen 7 uur wakker wordt met een knorrende maag...

Tot later!
Oeps kwik... Had ik gemist:) had dus nog een paar jaar moeten wachten... Ach hopelijk geven eventuele volgende zwangerschappen dan niet nog meer streepjes erbij hihi

Kooka ben benieuwd wat het morgen gaat doen dan! Fijn dat je verkoudheid bijna weg is!

Ennuh 7 uur valt nog mee. Wordt rond 3.30 wakker van de honger lol! Wordt nog wat zo meteen hihi
Goeiemorgen! *gaap* Altijd fijn om iets te lezen te hebben als je net wakker bent

Kooka dat is spannend! Duimen vandaag...Bij ons schatten ze de kleine trouwens ook op een pond of 8. Geen idee of er eerder actie ondernomen gaat worden.

Moet wel lachen om je jungleverhaal Trouwens nog best een dilemma; scheren jullie de boel 'helemaal'/ knip je het bij/ laat je het verwilderen? Ik vind het namelijk nog best een onderneming met zo'n spiegel.

Wat een onderwerp zo op de vroege ochtend.

Benieuwd naar de VK-verhalen van vandaag! Succes allen
Kupcake: Wat fijn dat alles weer goed is.

Mikado: Poeh, ik zou er ook vreselijk moe van worden als ze constant gaan bellen. Alsof je vrolijk gaat opnemen als je flink loopt te puffen..!!

Heeft je lief nog een gesprek met ze gehad..? Succes met strippen, ik hoop dat het werkt.

Amelief: Ah meis toch, dat kon je er ook nog bij hebben. Is de plek een beetje weg getrokken..? Zielig he...

Ansari: He bah wat een naar bericht. Hebben jullie een beetje kunnen slapen..? Ik hoop inderdaad ook dat je man snel weer ander werk vindt. Vandaag naar de vk, en ben je gestript..?

Kooka: Hoe voel je je..? Oh ik lees het nu. Slaap lekker

Kwik: Klinkt als een leuk productief dagje, veel plezier..!

Senshi: Leuk dat je man meegaat.

Juuls: Ik had nog niet naar je gezwaaid Hallo, leuk dat je er weer bent. Ja het is een heel geklungel om alles goed bij te houden. Ik doe het nog een beetje op gevoel.

Hier rommelt het weer sinds een uur of 4 vannacht. Ik trek me er maar niks van aan, tot nu toe heeft al dat gerommel geen zoden aan de dijk gezet. Dus ik ga zo heeeel dapper nieuwe bloemetjes voor in huis kopen en wat boodschappen doen.
Môge!

Dochter is net naar KDV, maar ik haak hier maar weer in. Om mss wel 6 pagina's terug te lezen is wat veel...

@Overtijd: Ik hoorde gisteren van een vriendin dat ze in deze regio je niet langer dan 1 week over tijd willen laten lopen (vanuit het zhuis). Dus ik ga nu maar echt voor 11-02-2011! (Precies 1 week overtijd). Dan kan ik vandaag nog mooi de administratie uitzoeken Ik voel me weer vrij aardig, ook het slapen gaat weer wat beter!

@Zebraprint: tot nu toe nergens last van. Ook bij dochter niet, toen was ik (nog maar) 25. En ik heb ook (bijna) nooit gesmeerd. Volgens mij is het ook een kwestie van pech of geluk.

Senshi, succes bij de vk straks!

Kwik, bedankt voor je knuffel! Ik ga maar voor degene die zich (bijna) kiplekker voelt!

Prinsesje, hoe was t bij de huisarts?

Kooka, spannend hoor! Hopelijk komt ze gewoon zelf!

Juuls, ik ga voor helemaal kaal, ik zie er zelf niks van en om dan op gevoel of met spiegel iets anders te creeeren.... Dat gaat mij nooit lukken!

Leuk dat je er weer bent!

Lente, succes!

Hier regelmatig wat flinkere krampen, maar ze duren allemaal niet lang. Ik probeer me nu maar te focussen op volgende week vrijdag. Want elke dag denken, mss gebeurt het wel vandaag? Is ook niet fijn.

Ik zal eens met de vk bespreken over hoe en wat...

Ik hoorde trouwens dat strippen niet veel hoeft uit te maken, het kan ook je bevalling langer laten duren. Omdat je lichaam er dan bijna klaar voor is ga je door het strippen aan de wat pijnlijkere voorweeen en daarna begint je bevalling pas echt. Als je niet zou strippen begint je bevalling gewoon bij het begin, dus zonder die pijnlijke voorweeen... (Dit zei de vk van een vriendin, die spijt had gestript te zijn).
goedermorgen!!!

hier wel wat gerommel vannacht maar verder niets. en natuurlijk om 6 wakker met een knorrende maag. Ja daar heb ik ook last van. Maar na een suikerwafel lekker verder geslapen tot een uur of 9. En toen lag ik nog lekker genoeg in bed om nog te lezen tot half 10.

@strippen: ik hoor verschillende verhalen van dat het meteen begon tot dat het niets uitmaakte. Nou ik zie het wel.Ik mag vanmiddag om half 3 naar de de VK dus nog even geduld kweken. Ik ga ondertussen maar een keukenkastje uit mesten (zitend op een stoel )

@kwik: ja leuke vriendin heb ik he! Hoe zag ze er uit??

@onderkant: ik probeer het een beetje bij te houden met ontharingscreme maar dat is het dan. scheelt dat ik dan geen geklooi heb met mesjes....

@schoonmoeder: nou ze was bang dat we haar niet konden bereiken en dat ze misschien eerder weg moest uit de efteling. Ik geloof dat de boodschap wel is doorgekomen. Ook dat ze misschien niet meteen op bezoek mag komen, pas als wij daar aan toe zijn. In plaats van al dat gebel dat ze haar mobiel nou eens gewoon elke dag aanhoudt, maar dat is te modern vrees ik.
Goedemorgen allemaal!

Ansari: wat een K** nieuws! En dat net nu! Sterkte voor jullie! Hopelijk vindt hij snel een nieuwe baan.

MissB: verslavend he, die spelletjes… Ik ben momenteel nogal fan van Mahjongg…

Prinses: succes bij de huisarts, hopelijk kunnen ze je er eindelijk vanaf helpen, duurt nu wel erg lang he?

Voor wie naar de VK gaan, veel plezier en succes!

Jungle: probeer ik ‘op het gevoel’ zo goed mogelijk bij te houden… Volgens mij lukt dat nog aardig, anders binnenkort vriendlief maar eens inschakelen…

Meekletser: 11-2-11: mooie datum, lijkt mij ook wel wat!

Mikado: fijn dat de boodschap is overgekomen bij je schoonmoeder.. en heel veel succes vanmiddag!

Ik ga zo op pad naar moeders… ff bijkletsen en de stad in voor zolang ik het volhoud..
Hallo meiden,

Moeder staat voor de deur om me badkamer te soppen dus nu even alleen melden....

Tot zo!!
zo 1 keukenkastje uitgemest. zou ik dan eindelijk die nesteldrang krijgen??? op naar de 2de!!!!
Meekletser, de term niet overtijd laten lopen is bij mij ook een beetje een wassen neus, dus pin je niet vast op de 41 weken. Bij ons in de regio krijg je met 41 weken pas een doorverwijzing naar de gyn, wat inhoud dat je dan in week 41 terecht kan.

Ze hadden gezegd dat ze mij niet graag overtijd laten lopen, nou dat ga ik voortaan ook niet meer aan anderen vertellen, de hele wereld denkt dat ik uiterlijk donderdag een kind krijg... Met bellers en smser tot in den treuren. En de reactie van die mensen dan: Ja maar je hebt gezegd dat je niet overtijd ging!

Wordt er wel moe van, want ze begrijpen misschien niet dat ik er ook op zit te wachten...

We zullen zien wat het gaat doen de komende dagen, morgen pas om 16:30 een afspraak, dus diezelfde dag naar de gyn zal het niet worden (tenzij ze al een afspraak hebben gemaakt voor me). Vind het wel moeilijk dat ik niet precies weet wat er gaat gebeuren, want anderen verwachten het wel van mij dat ik het ze vertel.

Tijd om te douchen en aan te kleden, mijn schoonvader komt zo koffie drinken!
jaaa mikado welkom bij de keukenkastjesbende! Ik doe er tegenwoordig één per dag. Maar meestal niet Succes!
Zo en nu maar eens even het verhaaltje een beetje vertellen.

Bevallen was gerust niet grappig, maar zeker meer als de moeite waard! Wat een prinsesje, wat een prachtig meisje. Zo ontzettend klein en ze doet het echt ZOOO goed!

Zondagochtend waren mn vliezen hoog gebroken, dus was eigenlijk nog niets zeker of ik uberhaubt zou bevallen, maar het begon om 18.00 toch wat te rommelen. En om 10 uur nog wat meer ... maar de ontsluiting schoot helemaal niet op. om 2 uur smiddags volgende dag ... ging ik kapot van de pijnlijke rugweeen en weet ik het nog niet meer ... maar hadden we nog geen 3 cm ontsluiting. dus hup ziekenhuis in! na de ruggeprik kon ik eindelijk ontspannen en toen ging het heel snel. om half 6 mochten we mee persen en na 5 persweeen was ons prachtige meisje er! omdat ik een beetje verhoging had en niet kon plassen duurde het even voor ik naar huis mocht, maar uiteindelijk waren we om 12 uur thuis. Kapot, maar zo ontzettend trots! Zal zo even een foto op hyves zetten.

zie dat er nog niet meer baby's geboren zijn... zet hem op he! ennuh tip van kers verse mama ... ontspan ;)
Aaah Kantineke!!!! Met tranen in me ogen lees ik je verhaaltje!

Er straalt zoveel trost vanaf! Petje af hoor meid, je hebt het niet makkelijk gehad! Ben benieuwd naar je foto!

Zo moeders in de badkamer geparkeerd en gelijk gevraagd of ze de babykamer ook nog een laatste sopje wil geven......

@Scheren: Puur op gevoel, dus met als gevolg een open lies en een dikke scheve streep. Maar ja, ik doe er tenminste nog wat aan. Die spiegel durf ik niet te pakken hoor na al jullie verhalen hihi

@Kooka: Balen dat het nog niks heeft uitgehaald zeg! Gelukkig is het zo morgen alleen half 5 is wel weer laat dan.

Hier weten alleen onze ouders en zussen van de inleiding die misschien komt dus verder geen gebel enz. Ik blijf heel hard roepen dat ze vast veel te laat komt.

@Kwik: Thanks voor de knuf!

@Iedereen succes vandaag bij de VK, ben beniuwd naar de verhalen.

@Mikado: Lekker aan de sop?

@Meekletser: Goed idee om je vast wat verder in de week te focussen. Net belde m'n pa en die denkt dat hij vrijdag opa is. Hij zegt ja misschien kan je vrijdag al komen en dan mag je gelijk blijven. Tja, daar had ik nog niet over nagedacht.....

Ik focus nu op dinsdag ofzo, maar zit er meer mee dat me ma dan maandag en dinsdag vij is en ik dus onmogelijk zonder telefoontje of bezoekje de dag door kan brengen en ze dus gelijk denkt dat ik aan het bevallen ben.

@Honger: Thanks to Amelief met haar burger gisteren. Ik heb dus de hele nacht honger gehad, maar geen zin om er uit te gaan. Veel wakker geweest met pijn in me onderug. Gisteren dus echt de laatste keer boodschappen gedaan met vriendje.

Verder even een zwaai!! Ik ga GTST even terug kijken.

Kaniteke, wat een mooi verhaal zelf, en je klinkt zoooo gelukkig! Rustig aan hoor.

Ik heb eigenlijk niet veel te melden... Beetje offday. Ben wel bijgelezen hoor.

Heb wel even de verjaardagslijst in chronologische volgorde gezet ( op datum dan he, niet op leeftijd ) Thanks voor de tip.

Jullie kunnen er zelf ook van alles opzetten he, mochten jullie dat willen. Iedereen is daartoe "bevoegd"

En het leuke is dat iedereen van hier nu ook daar lid is.

Ik kom straks wel weer even buurten.

VK gangers succes vandaag!
Oo kantineke volgens mij zit jij op een hele

Grote roze wolk! Geniet ervan! Is een pittige bevalling geweest. Fijn dat je een ruggeprik kon krijgen! Ben benieuwd naar de foto!

Hier heeft de huisarts gezegd beterschap. Er is niets aan te doen. Gelukkig dus ook nergens een ontsteking. Enkel wat vocht achter m'n oren (ben ook hartstikke doof haha) en succes met bevalling.

Paracetamol mag ik gewoon 4 tot 6 per dag en eigenlijk alle middeltjes die baby's mogen mag ik ook. (mocht ik twijfelen)

Hebben jullie ook bij elke reclame die over eten gaat dat je denkt oooo dat wil ik ook!!!? Wordt er moe van haha!
@Kantineke: Klinkt mooi hoe je je verhaal verteld Geniet ervan meid!

@Prinses: Dus dat wordt gewoon uitzieken dan :( Beterschap!

Ik ben weer terug van de VK. Bloeddruk was iets hoger dan anders, maar dat komt ook omdat ik zoveel vocht vasthoudt. Ben nu 24 kilo aangekomen.. nondeju! WOW. Maar goed dat is een zorg voor na de bevalling, de vk zei ook dat vocht heel zwaar is. Dus ben benieuwd hoeveel ik kwijt ben als ik bevallen ben. Verder is de baby nu helemaal ingedaald en zit vast in heb bekken. Dus ik hoef niet meer te gaan liggen als mijn vruchtwater breekt.. Ze kon niks zeggen over hoelang het nog kan duren.. dus ik ga maar uit van 2 a 3 weken denk ik. Ze gingen pas extra controles doen na 41 weken. Dinsdag moet ik weer terug naar de vk, dan ben ik 39.3 en moet urine meenemen voor het eerst.
Oja, ik ben vanmorgen weer bezig geweest achter de naaimachine. Heb nu een vlaggenlijn gemaakt voor boven de lijn waar zijn naam aan komt zeg maar. Voor de liefhebbers staat de foto weer op hyves

Nu ga ik denk ik nog van die deurhangers maken.. zo'n lintje met een ster of hartje ofzo eraan. Ach zo heb ik wat te doen hé
Goedemiddag!

Even een kort berichtje van mij. Straks lees ik alles weer door.

(want het is weer vrij veel zag ik)

Hier een rustige nacht met veel wc bezoekjes.

Vanmorgen zag ik dat er weer 2 mama's bevallen zijn van de pufclub. De laatste was eind februari uitgerekend maar er zijn er ondertussen al 7 bevallen. Geweldig maar stiekem ben ik wel een beetje jaloers. Het begint wel zo te kriebelen.

Er zitten mama's bij die geen voorweeen of andere voortekenen hebben gevoeld in de dagen voor de bevalling. Dus dat zegt vrij weinig.

Ik hoop dat ik in de komende dagen meer energie ga krijgen en dat de tabletten (laah hb) zn werk gaan doen. Ik merk dat door de vermoeidheid de dagen nu (te) lang duren.

Nu even naar de supermarkt en foto's van buik/echo e.d. ophalen.

Tot strakjes!

Voor iedereen alvast een knuffel van mij!
ha meiden

bij de vk was alles goed.

meteen voor de komende 3 weken afspraken gemaakt (onder voorbehoud natuurlijk.

nou ik ga lekker in me opgemaakte bedje tv kijken/rusten

tot snel!

liefs mb
Hallo dames.

Helaas niet gestript. Baarmoedermond was pas half verstreken (waar zijn al die voorweeen dan voor geweest????). He heeft het wel geprobeerd maar te weinig ruimte. bloeddruk was wel goed.

En doorverwezen naar de gyneacoloog. Morgenochtend al een afspraak om advies te krijgen over inleiden. Ik verwacht dat e morgenochtend alleen gaat voelen/kijken en dan mss vrijdag inleiden. Ben heel benieuwd !!!
pff succes mikado... ik weet wel een beetje waar je door gaat. frustrerend, maar probeer te ontspannen!

foto van ons prinsesje staat op hyves
ik ga meteen kijken!!!!!!
Ik ga ook kijken

Maar Mikado waarom wordt je eigenlijk zo snel ingeleid?? Heb ik gemist geloof ik.

Hmmz na het zien van de foto van Yara kan ik nog maar 1 ding zeggen: Ik wil ooooook mijn baby!!
Succes Mikado!!

Hopelijk krijg ik morgen ook gelijk een afspraak, vindt het wel spannend worden nu jij morgen gaat!

Ben benieuwd en zet hem op!

Nu foto checken!
@senshiL ik word zo "snel" ingeleid omdat mijn bekken niet meer echt wil, ik de hele tijd voorweeen heb, en vooral ivm de voorgeschiedenis van mijn zusje.

ik hoop dat ik morgen helemaal verstreken ben (haha wat klinkt dat vreemd) zodat ze vrijdag iest kunnen doen of dat ik vrijdag aan de gel mag.. wel heel spannend allemaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven