IUI, wie ook??
zondag 24 oktober 2010 om 19:51
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
(Dr)24jrNegatieve
samenlevingstest20085Puregon
+Pregnyl
+IUIWo
2-2
IUIMaggyo
(Ov)28 jrOnbegrepen
infertiliteit
Okt 20086Puregon
+Pregnyl+
Utrogestan+
IUI
25-2 Intake
IVFMa
7-2
IUIDiana82
(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+
IUI
april IVFVr
11-2
IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,
2e kindfebr
20102Puregon+
Pregnyl
+IUIWo
16-2
IUI?Girly
(Zl)25 jrBaarmoeder-
vernauwing
+Zaadkwaliteit20074Clomid+
Pregnyl
+IUIZa
12-2
FMi31
(N-br)32jrOnbegrepen
infertiliteit
Sept 20086Clomid
+Pregnyl+
Utrogestan
IUIDo
10-2
FMRoos99
(L)33 jrZaadkwaliteitApril
20102IUIMa
14-2
FMRhona
(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo
24-2
FMPiplilly
(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept
20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr
20102Puregon
+Pregnyl ,
O.I.Zo
30-1
eisprSisu
(N-br)jrPCO,
2e kindJuni
20103Provera+
Puregon+
Pregnyl+
IUIMa
14/2
FMSamm3036jrOnbegrepen
infertiliteit
2e kindjeJan
20091
IUIJemie
(N-H)30jrOnbegrepen
Infertiliteitnajaar
20084Puregon
+Pregnyl+
IUIRust
tot
MaartYvon81
(Gld)30 jrPCO
+Zaadkwaliteitdec
20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid
+Pregnyl
+IUIMei
2011Puck 34 jrPCO20041Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur
+Pregnyl
+IUIJuni
2011Stephanie 35 jrNegatieve
samenlevingstest20083Pregnyl
+IUIAug
2011Botsauto 34 jrNegatieve
samenlevingstest
+zaadkwaliteitzomer
20093Pregnyl
+IUIOkt
2011
Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??
(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
woensdag 2 februari 2011 om 10:36
@lieve i31,sorry hoor dat ik je even niet snapte hihihihi maar nu begrijp ik het helemaal hoor hahaha, moest echt lache om je reactie!!! En ik zou dat ook hartstikke leuk vinden zo'n tijdschrift ja, en de doelgroep is denk ik heel groot want als ik zie met hoeveel mensen ik altijd in de wachtkamer zit... Soms denk ik ook, zal ik ze vragen ook bij ons topic te komen hahaha of stiekem in die tijdschriften die er liggen overal opschrijven; IUI, WIE OOK?? OP VIVA!!! hahaha Maar dan wordt het weer te druk denk ik, kunnen we het helemaal niet meer bijhouden van elkaar wie wat doet, zo is het hartstikke gezellig vind ik en ik hoop dat degene die ivf gaan doen ook willen blijven want daar leren we ook alvast weer van Ik ben blij met jullie, echt veel steun aan!!! Knuffel allemaal!
Moet er bijna van janken dus ik hou nu op haha
@Rhona, spannend vandaag, ik steek nu voor jou een kaarsje op hoor, dat je ivf maar mooi niet nodig mag hebben!
Ik heb zomaar ineens zin in de inseminatie vanmiddag, geen idee waar dat vandaan komt... heb er een goed gevoel over, hoop nou eens dat dat zo blijft...
Moet er bijna van janken dus ik hou nu op haha
@Rhona, spannend vandaag, ik steek nu voor jou een kaarsje op hoor, dat je ivf maar mooi niet nodig mag hebben!
Ik heb zomaar ineens zin in de inseminatie vanmiddag, geen idee waar dat vandaan komt... heb er een goed gevoel over, hoop nou eens dat dat zo blijft...
woensdag 2 februari 2011 om 15:07
Nou, mijn follikel was niet echt gegroeid :S
beetje jammer. had nog wel meer puregon gespoten dan normaal. Maandag was de grootste follikel 11 mm en vandaag nog maar 13,5... dus vrijdag geen IUI. Vrijdag moet ik terug voor een FM en dan kijken of we het maandag kunnen doen. Betekent dat ik zaterdag zelf de pregnyl moet zetten, nooit eerder gedaan. Maar mijn schoonzusje is verpleegkundige, die kan me vast wel helpen
Vrijdag ga ik na de FM meteen door naar de Ardennen, dus jullie horen maandag wel of ik de IUI wel/ niet heb. Ik denk haast van wel hoor, dus zet hem maar op de lijst
Succes allemaal...!!!
beetje jammer. had nog wel meer puregon gespoten dan normaal. Maandag was de grootste follikel 11 mm en vandaag nog maar 13,5... dus vrijdag geen IUI. Vrijdag moet ik terug voor een FM en dan kijken of we het maandag kunnen doen. Betekent dat ik zaterdag zelf de pregnyl moet zetten, nooit eerder gedaan. Maar mijn schoonzusje is verpleegkundige, die kan me vast wel helpen
Vrijdag ga ik na de FM meteen door naar de Ardennen, dus jullie horen maandag wel of ik de IUI wel/ niet heb. Ik denk haast van wel hoor, dus zet hem maar op de lijst
Succes allemaal...!!!
woensdag 2 februari 2011 om 18:11
@Roos146; jaa, wordt veel te druk, haal nu nog steeds verhalen door elkaar ondanks mijn multi-info-tabel!!
@Maggyo; hij staat er in voor maandag
@Rhona; ben benieuwd hoe het ervoor staat?? En hoe was het op de IVF poli???
Vanmiddag bij een vriendin geweest die ineens het IVF traject in moet, omdat andere opties geen opties meer zijn... Vreselijk dat het na 3 pogingen voor hun klaar is.. Was emo-middagje zeg..
@Gilry; Heb je ook weer gelijk in, maar 1x per jaar ofzo uitkomen van zo'n tijdschrift moet toch lukken?! ..
@Maggyo; hij staat er in voor maandag
@Rhona; ben benieuwd hoe het ervoor staat?? En hoe was het op de IVF poli???
Vanmiddag bij een vriendin geweest die ineens het IVF traject in moet, omdat andere opties geen opties meer zijn... Vreselijk dat het na 3 pogingen voor hun klaar is.. Was emo-middagje zeg..
@Gilry; Heb je ook weer gelijk in, maar 1x per jaar ofzo uitkomen van zo'n tijdschrift moet toch lukken?! ..
woensdag 2 februari 2011 om 18:20
het i31,
klopt dacht dat ik die ook moest invullen, met die 3x chlomid kreeg ik steeds geen volgroeid eitje, was echt frustie maar toen ik ging spuiten groeide de eitjes wel uit.. Dus officieel hebben we vanaf febr 2010 tot nu toe 2 "echte" kansen gehad, ik heb 5 kuren totaal gehad waarvan ik einds volgende week de uitslag krijg,, gelukkig
klopt dacht dat ik die ook moest invullen, met die 3x chlomid kreeg ik steeds geen volgroeid eitje, was echt frustie maar toen ik ging spuiten groeide de eitjes wel uit.. Dus officieel hebben we vanaf febr 2010 tot nu toe 2 "echte" kansen gehad, ik heb 5 kuren totaal gehad waarvan ik einds volgende week de uitslag krijg,, gelukkig
woensdag 2 februari 2011 om 19:36
Hey meiden,
@Roos146 wat lief van je!! ik kan ook veel steun vinden op het forum hoor! lekker van me afschrijven en wetende dat jullie het wel zullen begrijpen!!
Hoe is de iui verlopen?? wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt, vasthouden hoor!!!
@Puck wat een ongelofelijk goed nieuws zeg!!! jemig gefeliciteerd eindelijk kun je nu volop gaan genieten wat fijn!!!!
@Rhona hoe was het gesprek? kunnen jullie meteen starten? maar wie weet is het helemaal niet meer nodig meis!!
@Maggyo wat shit zeg dat je eitje zo slecht groeit, hopelijk krijgt ie nog wel een dikke groeispurt!! hup ei hup hoor!! Veel plezier in de Ardennen!
Hier gaat alles zo z'n gangetje, begin het toch wel weer spannend te vinden, wie weet is de ivf niet meer nodig?! gelukkig nog geen klachten, beetje pijn in mijn buik maar ja dat kan van alles betekenen natuurlijk!
@Roos146 wat lief van je!! ik kan ook veel steun vinden op het forum hoor! lekker van me afschrijven en wetende dat jullie het wel zullen begrijpen!!
Hoe is de iui verlopen?? wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt, vasthouden hoor!!!
@Puck wat een ongelofelijk goed nieuws zeg!!! jemig gefeliciteerd eindelijk kun je nu volop gaan genieten wat fijn!!!!
@Rhona hoe was het gesprek? kunnen jullie meteen starten? maar wie weet is het helemaal niet meer nodig meis!!
@Maggyo wat shit zeg dat je eitje zo slecht groeit, hopelijk krijgt ie nog wel een dikke groeispurt!! hup ei hup hoor!! Veel plezier in de Ardennen!
Hier gaat alles zo z'n gangetje, begin het toch wel weer spannend te vinden, wie weet is de ivf niet meer nodig?! gelukkig nog geen klachten, beetje pijn in mijn buik maar ja dat kan van alles betekenen natuurlijk!
woensdag 2 februari 2011 om 20:48
hi girls,
@maggyo: echt balen dat het zo langzaam gaat allemaal, kan dat ook de kwaliteit van de eitjes beinvloeden of jij weet?
@roos146: hoe was het vandaag?
@yvon: volgens is het: hoe minder je voelt, hoe beter
bij mij was het een gekkenhuis en een onwijze emo-avond op dit moment.
ben de hele dag nog niet ongi geweest, maar ik voelde aan mijn lijf dat het er aan zat te komen. pijn in mijn onderrug en in mijn onderbuik. zoals elke maand........
gelukkig zorgt mijn late ongi er wel voor dat ik deze cyclus nog begin met het hele ivf gebeuren. startend vanaf morgen....ik vind het echt doodeng en vraag me ernstig af of ik hier wel klaar voor ben. maar goed...wat gaat er nu allemaal gebeuren...nou het is een hele waslijst...
-morgen krijg ik 1 injectie lucradin depot om mijn cyclus lam te leggen.
-dan moet ik volgende week een bloedonderzoek laten doen (controle op hiv, hepb en hebc, schijnt te moeten voor een ivf behandeling)
- dan moet ik 24 feb naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en als het goed is start ik dan de volgende dag met 200 puregon iedere dag en dat 10 dagen lang. in die 10 dagen moet ik minimaal 3 keer naar het ziekenhuis voor fm en bij de 2e fm wordt er ongeveer bepaald wanneer ze de eitjes eruit gaan halen. dit wordt vaginaal gedaan en ik krijg eerst thuis een soort valiumpje te slikken. dan krijg ik in het ziekenhuis nog een prik met het een of ander en dan ook nog een zetpil tegen de pijn enzo. dus half stoned.....maar goed dan haalt de gyn de eitjes eruit en brengt mijn vriend die eitjes, samen met zijn potje naar het ivf lab in leiden. daar worden mijn eitjes via een reageerbuis bevrucht en wordt ik een paar dagen later gebeld voor een terugplaatsing. die dan weer bij het ivf lab moet gebeuren.
meiden echt.....ik kan niet meer stoppen met janken....dit is toch gewoon niet normaal meer???? ok iui is tot daaraan toe. beetje prikken, beetje liggen en 2 nare wachtweken....maar ivf...mijn hemel....en dan is stress niet goed voor een vrouwenlijf...nou ik kan jullie met heel mijn hart vertellen dat ik nog nooit zo gestressed ben geweest!! alleen al dat verwijderen van die eitjes....heb aan de toenmalige hsg een trauma overgehouden en ik kan het niet helpen om de ivf te vergelijken met die hsg......vandaar dat ik mezelf dus afvraag...ben ik hier wel klaar voor....
nou knuffels all
@maggyo: echt balen dat het zo langzaam gaat allemaal, kan dat ook de kwaliteit van de eitjes beinvloeden of jij weet?
@roos146: hoe was het vandaag?
@yvon: volgens is het: hoe minder je voelt, hoe beter
bij mij was het een gekkenhuis en een onwijze emo-avond op dit moment.
ben de hele dag nog niet ongi geweest, maar ik voelde aan mijn lijf dat het er aan zat te komen. pijn in mijn onderrug en in mijn onderbuik. zoals elke maand........
gelukkig zorgt mijn late ongi er wel voor dat ik deze cyclus nog begin met het hele ivf gebeuren. startend vanaf morgen....ik vind het echt doodeng en vraag me ernstig af of ik hier wel klaar voor ben. maar goed...wat gaat er nu allemaal gebeuren...nou het is een hele waslijst...
-morgen krijg ik 1 injectie lucradin depot om mijn cyclus lam te leggen.
-dan moet ik volgende week een bloedonderzoek laten doen (controle op hiv, hepb en hebc, schijnt te moeten voor een ivf behandeling)
- dan moet ik 24 feb naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en als het goed is start ik dan de volgende dag met 200 puregon iedere dag en dat 10 dagen lang. in die 10 dagen moet ik minimaal 3 keer naar het ziekenhuis voor fm en bij de 2e fm wordt er ongeveer bepaald wanneer ze de eitjes eruit gaan halen. dit wordt vaginaal gedaan en ik krijg eerst thuis een soort valiumpje te slikken. dan krijg ik in het ziekenhuis nog een prik met het een of ander en dan ook nog een zetpil tegen de pijn enzo. dus half stoned.....maar goed dan haalt de gyn de eitjes eruit en brengt mijn vriend die eitjes, samen met zijn potje naar het ivf lab in leiden. daar worden mijn eitjes via een reageerbuis bevrucht en wordt ik een paar dagen later gebeld voor een terugplaatsing. die dan weer bij het ivf lab moet gebeuren.
meiden echt.....ik kan niet meer stoppen met janken....dit is toch gewoon niet normaal meer???? ok iui is tot daaraan toe. beetje prikken, beetje liggen en 2 nare wachtweken....maar ivf...mijn hemel....en dan is stress niet goed voor een vrouwenlijf...nou ik kan jullie met heel mijn hart vertellen dat ik nog nooit zo gestressed ben geweest!! alleen al dat verwijderen van die eitjes....heb aan de toenmalige hsg een trauma overgehouden en ik kan het niet helpen om de ivf te vergelijken met die hsg......vandaar dat ik mezelf dus afvraag...ben ik hier wel klaar voor....
nou knuffels all
woensdag 2 februari 2011 om 21:18
Jeetje, Rhona, dat klinkt heel erg heftig. Misschien even een oppepper, met IVF liggen de kansen om zwanger te worden natuurlijk wel een stuk hoger. En die eitjes weghalen lijkt mij niet prettig, maar wie weet 'oogsten' ze er een heleboel en kun je meerdere pogingen doen met deze oogst. Niet twijfelen hoor, er echt voor gaan!
Puck, ik heb je verhalen gelezen, wat is dit geweldig nieuws voor je! Nog lekker 18 weken genieten en flink shoppen! Daar kun je als zwangere geen genoeg van krijgen en dan ook nog een meisje...dan kun je helemaal los gaan!
Voor de anderen, vervelend dat het weer niet gelukt is, maar positief blijven! Al was ik dat zelf ook even niet meer, maar vandaag een gesprek gehad in het ziekenhuis en ben weer begonnen met Provera. Dan gaan we op voor poging 3! Ik ga nu ook meer Puregon spuiten, 150, om te kijken of er dan 2 eitjes gaan groeien. (eigen iniatief) Ik word nu wat vaker gecheckt om te kijken wat er allemaal gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het weer zie zitten, afgelopen weekend dacht ik echt laat maar, maar we gaan er weer voor!
Ik zet overigens de Pregnyl nooit zelf, ik laat dat altijd doen. (heel fijn, eerste Kerstdag 's avonds naar het ziekenhuis...) Is het makkelijk om te doen? En waar zet je hem dan?
Nou meiden, we gaan er weer voor!
Puck, ik heb je verhalen gelezen, wat is dit geweldig nieuws voor je! Nog lekker 18 weken genieten en flink shoppen! Daar kun je als zwangere geen genoeg van krijgen en dan ook nog een meisje...dan kun je helemaal los gaan!
Voor de anderen, vervelend dat het weer niet gelukt is, maar positief blijven! Al was ik dat zelf ook even niet meer, maar vandaag een gesprek gehad in het ziekenhuis en ben weer begonnen met Provera. Dan gaan we op voor poging 3! Ik ga nu ook meer Puregon spuiten, 150, om te kijken of er dan 2 eitjes gaan groeien. (eigen iniatief) Ik word nu wat vaker gecheckt om te kijken wat er allemaal gebeurd. Ik moet zeggen dat ik het weer zie zitten, afgelopen weekend dacht ik echt laat maar, maar we gaan er weer voor!
Ik zet overigens de Pregnyl nooit zelf, ik laat dat altijd doen. (heel fijn, eerste Kerstdag 's avonds naar het ziekenhuis...) Is het makkelijk om te doen? En waar zet je hem dan?
Nou meiden, we gaan er weer voor!
woensdag 2 februari 2011 om 21:32
@Yvon81; oooh er is een foutje in de tabel opgetreden... Ik heb je IUI datum eruit liggen..... stom!! Moet ik hem ff terugplaatsen?
@Sisu: Je krijgt in het ziekenhuis gewoon uitleg over het spuiten.. Ik spuit pregnyl altijd in mijn buik.. Tis heel simpel.. Maar je moet je er goed bij voelen, anders kun je misschien beter naar het ziekenhuis gaan toch?
@Sisu: Je krijgt in het ziekenhuis gewoon uitleg over het spuiten.. Ik spuit pregnyl altijd in mijn buik.. Tis heel simpel.. Maar je moet je er goed bij voelen, anders kun je misschien beter naar het ziekenhuis gaan toch?
woensdag 2 februari 2011 om 23:14
@allemaal: Heb vandaag mijn laatste pregnyl-spuit gespoten. En nu is het afwachten tot 9 febr. waarschijnlijk ben ik voor die datum al ongesteld maar goed. Voel namelijk die verrekte steekjes weer... En trouwens sisu, die prikjes pregnyl vallen op zich wel mee. ik vind het alleen zo'n rotmoment als ik hem er zelf in moet prikken... Tot 10 tellen en dan ja! Maar meestal tel ik nog een paar keer tot 10 haha. Vind het wel altijd een beetje branderig aanvoelen.
@puck: Wat super voor jullie dat nu eindelijk alles goed is!!! Geniet ervan samen. Dat hebben jullie zeker verdiend na zo'n rotperiode!
@rhona: pffff, heftig hè dat ivf-verhaal!!! Ik voel me er precies zo bij. Vind het ook heel spannend allemaal. Ook dat de medicatie een heel stuk uitgebreid wordt met grotere hoeveelheden etc. En een roesje om de ingreep niet te voelen, brrrr. Het is wel voor een goed doel... Daar moeten we ons maar aan vasthouden. Van een collega weet ik dat de ingreep hen heel erg was meegevallen.
Maar het voelt zo oneerlijk dat wij dit allemaal maar moeten ondergaan terwijl het bij zoveel mensen vanzelfsprekend lijkt te zijn dat ze zwanger raken. En dan klagen dat ze de zwangerschap wel een keertje zat zijn want 'het is allemaal zo lastig!' Dus die emo-toestanden daar heb ik op het moment ook last van! Knuffel!
Liefs, allemaal
@puck: Wat super voor jullie dat nu eindelijk alles goed is!!! Geniet ervan samen. Dat hebben jullie zeker verdiend na zo'n rotperiode!
@rhona: pffff, heftig hè dat ivf-verhaal!!! Ik voel me er precies zo bij. Vind het ook heel spannend allemaal. Ook dat de medicatie een heel stuk uitgebreid wordt met grotere hoeveelheden etc. En een roesje om de ingreep niet te voelen, brrrr. Het is wel voor een goed doel... Daar moeten we ons maar aan vasthouden. Van een collega weet ik dat de ingreep hen heel erg was meegevallen.
Maar het voelt zo oneerlijk dat wij dit allemaal maar moeten ondergaan terwijl het bij zoveel mensen vanzelfsprekend lijkt te zijn dat ze zwanger raken. En dan klagen dat ze de zwangerschap wel een keertje zat zijn want 'het is allemaal zo lastig!' Dus die emo-toestanden daar heb ik op het moment ook last van! Knuffel!
Liefs, allemaal
woensdag 2 februari 2011 om 23:22
@i31 zag het al, geen probleem! verwacht wel dat ik volgende week ongi wordt en dan klopt de lijst weer, hoef je niet te veranderen hoor!!
@Rhona, jeetje meis toch, kippenvel als ik het zo lees allemaal en zo herkenbaar, ik heb mij een aantal maanden geleden ook verdiept in het hele ivf gebeuren en voelde zo hetzelfde, is toch niet normaal meer, en het lijkt mij inderdaad ook zoveel heftiger dan IUI
Lijkt dan wel alsof je gefokt wordt ofzo...zoveel mogelijk eitjes broeden voor meer kans....en natuurlijk is het voor het goede doel en liggen de kansen hoger maar het is tevens ook zo definitief en zo medisch....bah kan me je gevoel echt goed voorstellen hoor!
Ik heb ook een behoorlijk trauma van het hsg onderzoek overgehouden en tja...ik weet ook dat de punctie bij ivf inderdaad pijnlijk is, maar gelukkig krijg je medicijnen voordien en wat ik zo hoor en lees helpen deze goed!!
Het is gewoon niet niks allemaal maar meid ik weet het klinkt zo makkelijk maar je weet dat je er toch alles voor zal doen, voor die ooooh zo grote wens! het belangrijkste is, je gaat er voor en dat je dit op een zo rustig mogelijke manier samen gaat doen! maar het is zo dubbel en tegenstrijdig he!!
Ik hoop dat je, je snel weer wat rustiger voelt! en natuurlijk positief want dat is en blijft het belangrijkste!!!
Sterkte hoor!!!
Dikke knuffel
Yvon
@Rhona, jeetje meis toch, kippenvel als ik het zo lees allemaal en zo herkenbaar, ik heb mij een aantal maanden geleden ook verdiept in het hele ivf gebeuren en voelde zo hetzelfde, is toch niet normaal meer, en het lijkt mij inderdaad ook zoveel heftiger dan IUI
Lijkt dan wel alsof je gefokt wordt ofzo...zoveel mogelijk eitjes broeden voor meer kans....en natuurlijk is het voor het goede doel en liggen de kansen hoger maar het is tevens ook zo definitief en zo medisch....bah kan me je gevoel echt goed voorstellen hoor!
Ik heb ook een behoorlijk trauma van het hsg onderzoek overgehouden en tja...ik weet ook dat de punctie bij ivf inderdaad pijnlijk is, maar gelukkig krijg je medicijnen voordien en wat ik zo hoor en lees helpen deze goed!!
Het is gewoon niet niks allemaal maar meid ik weet het klinkt zo makkelijk maar je weet dat je er toch alles voor zal doen, voor die ooooh zo grote wens! het belangrijkste is, je gaat er voor en dat je dit op een zo rustig mogelijke manier samen gaat doen! maar het is zo dubbel en tegenstrijdig he!!
Ik hoop dat je, je snel weer wat rustiger voelt! en natuurlijk positief want dat is en blijft het belangrijkste!!!
Sterkte hoor!!!
Dikke knuffel
Yvon
donderdag 3 februari 2011 om 08:24
@Rhona jeetje wat een heftig verhaal zeg, ik denk dat ik er nog lang niet klaar voor ben, voor het IVF traject dat gaat echt een impact hebben jeetje, daar komt veel bij kijken zeg dan is IUI 3x niks bij, maar zoals Sisu al aangaf de kansen liggen met IVF wel vele malen hoger als met IUI, ik heb die denk wijze ook wel al gehad deze maand van waarom nog IUI geef mij gewoon IVF daar zijn de kansen vele malen groter, maar ja niemand heeft het zelf voor het zeggen....Ik hoop dat je jezelf snel weer een beetje beter voelt en dat je met een gerust hart aan de IVF kan gaan beginnen, want stress en zo'n weg in slaan gaat natuurlijk niet samen, kop op meis alles voor dat kleine oh zo grote wondertje dikke knuffel
donderdag 3 februari 2011 om 11:34
Die Puregon zetten vind ik helemaal niet erg maar die Pregnyl, dat heeft met altijd tegen gestaan. Ga toch maar eens informeren over het zelf zetten, is ook wel zo handig. Zeker omdat ik wel even moet rijden naar het ziekenhuis en dan 1 zo'n spuitje.... Het kost veel veel meer tijd om er heen te gaan....
donderdag 3 februari 2011 om 12:37
Hey meiden.
Vandaag n beetje last van bruine afscheiding. Kan zaterdag pas testen, maar heb er ineens geen goed gevoel meer over.
Heb sinds ruim n week een trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Dit had ik nog nooit eerder gehad.
Dus had stiekum hoop gekregen. Maar sinds vanochtend overheerst het negatieve gevoel weer.
Heeft er iemand ervaring met die vroege test v predictor? Denk erover om die te doen.
Deze onzekerheid vind ik nl vreselijk.
Liefs roosje
Vandaag n beetje last van bruine afscheiding. Kan zaterdag pas testen, maar heb er ineens geen goed gevoel meer over.
Heb sinds ruim n week een trekkerig gevoel in mijn onderbuik. Dit had ik nog nooit eerder gehad.
Dus had stiekum hoop gekregen. Maar sinds vanochtend overheerst het negatieve gevoel weer.
Heeft er iemand ervaring met die vroege test v predictor? Denk erover om die te doen.
Deze onzekerheid vind ik nl vreselijk.
Liefs roosje
donderdag 3 februari 2011 om 13:24
donderdag 3 februari 2011 om 13:28
Hey Roosje,
Vervelend zeg, zaterdag kun je testen? duurt allemaal zo lang he?!
ik heb de vroege test ook wel eens gebruikt maarja natuurlijk altijd negatief, (logisch anders zat ik niet op het forum..haha) als het waar is wat er in de bijsluiter staat zou je nu kunnen testen met deze test. Maar tja 100% garantie heb je natuurlijk niet. Ik begrijp heel goed dat het zo moeilijk is om nog even het geduld op te brengen, maar ik hoop dat je dit nog kunt....om nog even af te wachten wat je lichaam verder gaat doen nu.
Ik duim, duim.... dat de bruine afscheiding weer verdwijnt en dat je ongi wegblijft!!! Sterkte meid met deze onzekerheid!! en het wachten.
Knuffel,
Yvon
Vervelend zeg, zaterdag kun je testen? duurt allemaal zo lang he?!
ik heb de vroege test ook wel eens gebruikt maarja natuurlijk altijd negatief, (logisch anders zat ik niet op het forum..haha) als het waar is wat er in de bijsluiter staat zou je nu kunnen testen met deze test. Maar tja 100% garantie heb je natuurlijk niet. Ik begrijp heel goed dat het zo moeilijk is om nog even het geduld op te brengen, maar ik hoop dat je dit nog kunt....om nog even af te wachten wat je lichaam verder gaat doen nu.
Ik duim, duim.... dat de bruine afscheiding weer verdwijnt en dat je ongi wegblijft!!! Sterkte meid met deze onzekerheid!! en het wachten.
Knuffel,
Yvon
donderdag 3 februari 2011 om 19:58
sisu --> hey, ik ken wel meerdere mensen die de pregnyl door een ander lieten zetten, Kan je partner het niet? Bij mij gaat dit gelukkig prima, heb het nu 2x zelf gedaan, spulletjhe is gemeen en naald is naar mijn idee wat dikker, maar ik zeg tegen mezelf HET MOET GEWOON, dat werkt bij mij prima. Maar het is geen fijn goedje. En het mengen van het spul lukt je ook vast wel, haal alleen heel voorzichtig de luchtbelletjes eruit bij mij spoot ik vorige keer een beetje te fanatiek en verloor ik hierdoor 2 flinke druppels, is niet zo fijn. De ampullen breken moet je voorzichtig doen met het bolletje naar voren. Succes
donderdag 3 februari 2011 om 22:03
Beste dames ik lees sinds kort mee op jullie topic. Ben afgelopen maand begonnen met iui voor een tweede kindje. Eerste kindje ook door clomid gekregen. Toen spontaan zwanger maar dat was buitenbaarmoedelijk en nu wil het maar niet lukken. Dus deze maand eerste keer iui. Vooruitzichten waren goed. Man 118 miljoen zaadcellen, bij mij 2 mooie eitjes en nu toch vandaag na slecht 9 dagen na de iui ongesteld geworden. Heb meteen een vraag aan jullie. Heb meteen ziekenhuis gebeld en die hebben mij nu ingepland op maandag omdat het vanmiddag nog niet echt doorzette (maar nu dus wel) en nu ben ik bang dat ik te laat ben met de afspraak. Er is mij namelijk op het hart gedrukt om meteen te bellen omdat je op dag 3 moet langskomen. En maandag is het dus dag 4 en een half. Zou dit een probleem kunnen zijn en dat ze zeggen te laat deze maand moet u overslaan.
vrijdag 4 februari 2011 om 08:30
@Knorretje welkom op dit gezellig forum, en over het bellen voor je menstruatie door te geven, ik weet niet of het veel zal uitmaken, ik bel ook altijd op de dag dat ik ongi ben geworden, maar ik moet altijd dag 12 pas komen voor een fm, of moet jij ook komen voor een uitgans echo, ik weet niet hoe dat ik zijn werk gaat want die heb ik nooit en dus kan ik je daarmee niet verder helpen....
@Roosje99 BALEN zeg jeetje en je had er stiekem zo goed gevoel over dan is de klap altijd zo hard ik ken het gevoel, maar idd de 1ste poging zou heel mooi zijn als die gelukt zou zijn =, kop op meid
@i31 Ik heb tot nu toe nog geen last van opvliegers whahaha of andere dingen, dus op naar Woensdag de volgende fm en kijken of de Clomid zijn werk heeft gedaan.
@Sisu Ik rijd ook altijd naar het ziekenhuis, ik heb hem npg geen 1 keer zelf gezet en mijn partner ziet het ook niet zitten, die heeft zoiets als het ziekenhuis het doet weten we zeker dat het goed gaat en goed zit, wij moeten een goed half uur rijden naar het ziekenhuis en dan voor 5 a 10 minuutjes binnen op de verpleeg afdeling en dan weer naar huis toe.
@Piplilly Hoe gaat het nu bij jou, ik brand een extra kaarsje voor degen die in de spannende wacht weken zitten, hopenlijk doet het kaarsje wonderen!!!!!
@Roosje99 BALEN zeg jeetje en je had er stiekem zo goed gevoel over dan is de klap altijd zo hard ik ken het gevoel, maar idd de 1ste poging zou heel mooi zijn als die gelukt zou zijn =, kop op meid
@i31 Ik heb tot nu toe nog geen last van opvliegers whahaha of andere dingen, dus op naar Woensdag de volgende fm en kijken of de Clomid zijn werk heeft gedaan.
@Sisu Ik rijd ook altijd naar het ziekenhuis, ik heb hem npg geen 1 keer zelf gezet en mijn partner ziet het ook niet zitten, die heeft zoiets als het ziekenhuis het doet weten we zeker dat het goed gaat en goed zit, wij moeten een goed half uur rijden naar het ziekenhuis en dan voor 5 a 10 minuutjes binnen op de verpleeg afdeling en dan weer naar huis toe.
@Piplilly Hoe gaat het nu bij jou, ik brand een extra kaarsje voor degen die in de spannende wacht weken zitten, hopenlijk doet het kaarsje wonderen!!!!!