IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
Nou, ik ben de eerste dag bezig met de pilletjes utrogestan.. wat een gedoe ;) Moet deze 3x per dag vaginaal inbrengen, zo diep mogelijk. Dus 's ochtends, smiddags en savonds voor het slapen.

Elke keer 2 capsules.

Het zijn kleine bolltjes (iets groter dan een erwt) en deze lijken op de balletjes (ballen!) die je vaginaal moet inbrengen bij een schimmelinfectie, alleen dan klein.

Dit moet ik de komende weken inbrengen, dus idd ook op mijn werk... Ben vanmorgen begonnen en merk nu al dat ik er ook wel wat van verlies. De gyn adviseerde een inlegkruisje, ben bang dat ik deze de komende 2-3 weken ook constant nodig heb... :(

Meiden, wat wij niet allemaal doen voor het goede doel...!!!!
hallo allemaal,

Nog geen verheugende berichten?? Van mijn kant helaas ook niet... Ben nog steeds aan het wachten. Morgen mag ik testen... Ik wou dat ik kon zeggen dat ik niets voelde maar helaas voel ik van alles! Zere benen, steekjes... Van die typische ongi-klachten dus. Toch stiekem klein beetje hoop maar ja ben bang dat ik mezelf voor de gek hou. Echt slopend dit!

@Brabander83: Nog steeds geen klachten aan jouw kant?? Hoop dat het een goed teken is joh!! Succes.

@andere dames: Succes met de fm en t wachten!!
@piplilly; Geen verheugend bericht??? Ik noem het behoorlijk verheugend!!! Wanneer werd je voorheen ongesteld?? Paar dagen ervoor?? Ik snap niet dat je niet al getest hebt ;)...
@ piplilly spannend joh!! geen bloed geeft moed he!!! veel succes morgen als je gaat testen!

@i31 bij mij mag je als je wilt april wel weg halen voor ivf dat wordt wel later vrees ik, we moeten eerst nog maar eens wachten op een intake gesprek en daarna zal het nog wel even duren voordat we gaan starten. verwacht ongeveer juni....

Hier heeft de ongi zich door gezet....balen!

-x-
Hier een collega die zwanger is op het werk, vanaf het moment dat het mis ging nummer 4, maar heb keurig vanmorgen gefeliciteerd, maar moet zeggen ze zit de hele dag te stralen en ik merk dat ik het er moeilijk mee heb al die zwangeren huismussen.

ons ziekenhuis heeft een heel hoog resultaat bij de iui. Het vu komt zelfs kijken wat zij anders doen als henzelf. Dus ik vertrouw op de artsen en ga ervan uit dat het gewoon een keertje gaat lukken'.
@piplilly, tsja heb wel wat steekjes gekregen in mijn liezen en heeeel veel rugpijn. Rugpijn is bij mij meestal teken op ongesteldheid, maar kan ook met me werk te maken hebben en die steekjes tsja kan ongesteldheid zijn maar ook wat anders dus ik wacht nog 2 daagjes !! zou a.s zaterdag ongesteld moeten worden.. hopen dat ook jij niet ongesteld wordt, wanneer mag jij testen?

@knorretje28 ja lastig he sinds dat ik weet dat ik pco heb, vanaf die eerste dag druppelde de zwangeren binnen 3 nichtjes, een neef, 2 collga's (van de 12 die ik maar heb), 2 kennisen, 1 vriend, ook best wel wat dus.. blijft moeilijk he het lijkt wel of het bij iedereen door gaat en bij ons alles stil staat, terwijl dat natuurlijk ook niet is, we gaan gewoon door, en het zal ons allemaal lukken hier op t forum, ook wij verdienen het!!
wat is trouwens een uitgangs echo, de gyneacoloog vroeg of ik die de eerste keer gehad had, nee dus, maar wat is het ?
@brabander83: een uitgangsecho is een vaginale echo. Dan gaan ze met zo'n echostaaf (met condoompje natuurlijk) naar binnen om je baarmoeder en eierstokken te bekijken. Is beter te zien dan een echo van buiten (buikecho).

Wordt gedaan om de follikels te meten en eventuele afwijkingen te zien.
Lieve meiden,

Heb vanavond een test gedaan. Niet zwanger kon ik aflezen....

Dus geen verheugend nieuws...

Volgende stap ivf. Pfff moet even verwerken dat iui dus niet heeft gebracht wat we hoopten... Nu alweer ruim een jaar verder m.b.v. ziekenhuis ongelooflijk!

Nu maar weer die rottige, ellendige, bloederige toestand afwachten, gatverdegatver!!!

Sorry hoor, zeer boos, teleurgesteld en verdrietig hier!
@Piplilly nee jeetje wat een domper, ik wil je heel veel sterkte toewensen, ik hoop dat je deze uitslag binnenkort wel kan gaan verwerken en aan de IVF kan gaan wennen, jeetje meis wat erg dikke knuffel van mij
heej meiden, wat een nare berichten allemaal.

hopelijk krijgen we snel allemaal betere berichten.

hier is alles rustig. merk wel verschil in mijn lijf, nu alles is lam gelegd. van kleine steken in mijn eierstokken tot puistjes op mijn gezicht.

deze week mag ik bloedonderzoeken gaan doen en de 14e mag mijn vriend weer een spermaonderzoek laten doen.

knuffels allemaal
@Piplilly wat balen zeg... ik hou ook mijn hart vast voor deze laatste IUI. Verwacht dat het wel IVF zal worden, dat is toch echt wel een stap verder. wij lopen nu ook meer dan een jaar in het ziekenhuis en het heeft ons ook niks gebracht..

Waar ga jij IVF doen? Wij hebben eerst een intake in ons eigen ziekenhuis, maar daar kunnen we geen IVF doen.

Verder zit ik te twijfelen of we over zullen gaan naar een andere gyn. heeft iemand daar ervaring mee? Want degene die we hebben vind ik niet prettig, iets te nonchalant en kort door de bocht. Daarentegen hebben we nu een paar keer iemand anders gehad en daar voel ik met 10x meer op mijn gemak. Maar wil niemand voor het hoofd stoten, juist omdat je altijd bij iedereen wordt ingepland voor FM en IUI.. zit daarin dus niet gebonden aan mijn eigen gyn; alleen bij gesprekken die we echt plannen...
@Brabander, ja zit ook in de wachtweken, week 1 is nu voorbij... jij morgen testen toch??? Spannend!!! Nog geen ongi gevoelens???

@Knorretje28, ja het kan zeker ook anders hahaha ik begon eerst 3 pogingen in mijn natuurlijk cyclus, dus zonder hormonen, gewoon inwendige echo's tot eitje groot genoeg was en dan wel pregnyl en dan inseminatie. Maar komt ook omdat ik van mezelf een hele regelmatige cylus heb en waarschijnlijk ook omdat ik jong ben en ze zeggen dan dat je sowiso meer kans hebt... helaas ik niet dus :(

Nu ben ik met mijn 5e poging bezig, dus de 2e met puregon.

Ik kreeg van te voren te horen eerst 3 in eigen cyclus en daarna 6 met puregon... vandaar dat ik hierna nog 4 kansen heb met iui voordat we aan ivf zouden gaan beginnen.

@Yvon, knuffel voor jou!!! :( had jij ook last van die aftes of ook van je amandelen? Moesten ze er toen uit? Ik hoorde dat er misschien een aantal wachtweken waren ik d8 NEEEEE nog langer wachten op mijn volgende iui :( maargoed moet eerst maar nog een week wachten op eventueel ongi...

@Girly, vervelend zeg dat je mannetje ook zijn baan gaat kwijt raken :( kan hij voor die tijd misschien wel wat anders vinden?

@maggyo, wat een gedoe zeg, erg vervelend is dat zeg!!! Maar indd voor het goede doel natuurlijk ja:) succes!

Ik zou het denk ik wel aangeven als je je bij een gyna niet prettig voelt!! Het is niet makkelijk maar het gaat erom dat jij je er prettig voelt, dat is het belangrijkste! Je moet doen waar je je goed bij voelt denk ik.

@Piplilly, vet balen dat de test nega was maaaaaar nog geen ongi??? Want dan kan het de dag erna opeens wel posi zijn, dat had iemand vd zwangeren volgens mij ook!!! wil je geen valse hoop geven maar als je ongi er nog niet is... ?

@Rhona, succes met de bloed onderzoeken!! Knuffel!

@i31, succes do met je fm:)

@sisu, ja indd het is erg verwarrend ja dat het zo verschilt!!! Wordt je soms zoooo onzeker van he? Ik mag niet eens met puregon beginne voor de uitgangs echo/fm terwijl andere dat niet eens hoeven, dat is toch raar? En ik MOET blijven liggen 15min. erna want er schijnt een onderzoek te zijn geweest en dat het toch echt beter zou zijn, meer zwangeren als je wel blijft liggen, dan zou toch elk zh dat moeten doen vind ik!!!

Mijn fert.arts is afgelopen week weer naar congres geweest hoop dat ie weer veel geleerd heeft en het bij mij in praktijk brengt hahaha eerst even mijn amandelen eruit en dan ben ik er helemaal klaar voor:)
@maggyo: hi maggyo, ik heb ervaring met overgaan naar een andere gyn. Wij zijn zelfs overgestapt naar een ander ziekenhuis. We vonden de begeleiding de eerste jaren ver onder de maat, het schoot niet op (na dik 4 jaar nog niks concreets) en we waren er dus poepie-zat van. Ik heb op den duur gewoon ander ziekenhuis gebeld en gevraagd of ik daar terecht kon. Was geen probleem en zij zouden het wel regelen met vorige gyn. Kwam toen in het UMCG in een prettig traject met begeleiding voor PCOS, moesten wel paar onderzoekjes overgedaan worden, maar verder kregen ze alles van vorige ziekenhuis opgestuurd. En bij deze nieuwe gyn dus na 1,5 jaar zwanger.

x Puck
Natuurlijk mag je overstappen naar een andere gynaecoloog! Het lijkt mij zeer belangrijk dat je je goed voelt bij die persoon. Het is tenslotte niet de was waar je het over hebt. Ik vind dat ook weleens vervelend hoor, al die andere gezichten. Wel aardige, geen aardige. En dan nog van de assistenten erbij die hun stage lopen. Maar daar probeer ik maar niet teveel over na te denken...

Ik heb ook altijd een uitgangsecho, maar mag al wel beginnen met spuiten als dat zo uitkomt. Wanneer moeten jullie trouwens spuiten? Ik in de avond, tussen 16.00u en 20/00u. Dus doe het meestal rond zes uur. (voel me weleens zo'n verslaafde, zit ik in de auto met die spuit in mijn buik...) Nou, iid geval heb ik maandag weer mijn eerste fm meting! Ik mag meteen met 150 beginnen in de hoop op twee eitjes!!!!!
@Piplilly Wat naar allemaal. Ik hoop dat je snel terecht kan.
Hallo allemaal

ik ben net thuis van de gyneacoloog

slijmvlies 7,1 mm

grootste eitje 11 mm

moet Zaterdag weer terug komen voor een fm aangezien het nu eigenlijk nog wel vroeg was voor fm na de Clomid
@Sisu, Ik mag zelf weten wanneer ik spuit, deed 1e keer smorgens om 7u maar dan moest ik op me vrije dag ook zo vroeg eruit, dat was minder haha, dus nu doe ik het s'avonds om 19u dat bevalt beter:) Als ik het maar elke dag op het zelfde tijdstip doe is het prima...

@Girly, eitje is al goed op weg dus:) ben benieuwd zaterdag!
@maggyo, nee dat bedoelde ze niet want die interne echo heb ik elke week 2x behalve in de wachtweken, ze bedoelde iets anders. maarja zal vast niet iets belangrijks zijn.

@roos146, nee mag vrijdag testen, zou op zich wel zon vroege test al kunnen gebruiken maar die heb ik hier niet en mss datie dan nog niet goed uitslaat, vrijdag mag het echt succes met je laatste week, spannend hoor .

ongesteldheidsgevoel hmm ik weet t niet heb gewoon een rommelig soms stekend gevoel, had ik vorige keer ook wel en toen werd ik 2 dagen later ongesteld, maar soms lijkt t ook anders te voelen, maarja zoals iedereen al zegt het lichaam reageert steeds anders en we geven de hoop niet op vanwege een pijntje, moet gewoon netjes wachten, het is zo vrijdag nu

@piplilly, sterkte hoor
@Roos146

ja idd de Clomid heeft zijn werk gedaan dus mischien na het weekend wel IUI we zullen het horen Zaterdag zou mooi uit komen nog zo net voor carnaval, want hier is de eerste carnaval op 26 Februari haha en dan een week later 4 t/m 8 Maart en dan 13 Maart nog een dag op een ander dorpje dus zou wel heel mooi uitkomen op naar Zaterdag
Roos146 dank je, ik had ook heel erg vaak keelontsteking en de ziekte van pfeifer. Toen ik hiervan hersteld was heb ik geen ontstekingen meer gehad en dus heb ik ze er niet uit laten halen. Hopelijk gaat het voor jou voorlopig ook niet gebeuren en heb je volgende week gewoon een positieve test in handen.

Piplilly?? hoe is het met je meid??? geen ongi hoop ik! ik duim voor je hoor.

Maggyo, ik ben ben ook blij dat wij nu doorverwezen zijn naar een ander ziekenhuis, bij ons in het kleine ziekenhuis is toch minder expertise op dit gebied heb ik het idee. Wel raar en stom dat er zoveel verschil tussen de ziekenhuizen zit hoor..wat betreft iui zou eigenlijk niet moeten kunnen vindt ik! maar Maggyo als jij je niet prettig voelt bij je gyn zou ik gewoon het volgende gesprek bij een ander aanvragen. Die gyn denkt er waarschijnlijk niet eens zoveel over na, die ziet zoveel patienten. En dit is voor jou op dit moment het belangrijkste (waarschijnlijk) in je leven en daar moet je straks gewoon goed op terug kunnen kijken....het is jou lijf en jou wens!

Brabander oef nog 1 dagje tot je NOD!! heeeeel veeel succes he!! kom ook maar op met die positieve test!!!!

Rhona, wat spannend allemaal voor jullie, heel veel succes hoor!!! hoe doen ze dat eigenlijk je cyclus lam leggen? met tabletten?

Hier een lekkere rotdag...ben verdrietig en dat is vermoeiend... vindt de onzekerheid zo zwaar niet weten of het ooit gaat lukken!! pffffffff ga zo maar lekker wijntje pakken, haha!!

Voor alle meiden...knuffel

Yvon
lieve allemaal!

Vandaag ongesteld geworden dus definitief niet zwanger!

Bedankt voor jullie opbeurende woorden!

x
ahhh piplilly!! neee......das echt weer KAK gewoon!!! je weet dat de mogelijkheid er is, maar toch krijg je hoop. en dat wordt dan zo weer de grond ingeboord!!! snik....

@yvon: ze leggen alles plat door je een injectie te geven met antihormonen. hierdoor maak ik rijdelijk geen oegesteron meer aan. over anderhalve week mak ik dan juist weer extra hormonen gaan spuiten om de aanmaak van de eitjes te bespoedigen.....

knuffels allemaal
@Piplilly aahhh nee waarom nou zeg??????? kreeg je een beetje hoop en dan nog komt het door zetten bah echt zo balen ik kreeg ook een beetje goede hoop voor je en nu ineens jeetje zeg, ik hoop dat je dit proces een beetje kunt gaan verwerken en nu alle moed maar op de IVF proberen te leggen al lijkt me dat ook wel heel erg moeilijk dikke knuffel voor jou sterke
@Piplilly jeetje wat naar nou. Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan geven en dat je met goede moed met ivf gaat beginnen.

@maggyo ik ben zelf ook overgestapt van gyn.

Bij mijn dochtertje liep ik bij een hele goede en vooral lieve gyn. Doordat de zwangerschap niet helemaal verliep zoals het hoorde en vaak als spoed tussendoor ben gekomen heb ik geloof ik alle gyn's in ons zieknehuis gezien.

Toen ik er in april een buitenbaarmoedelijke zwangerschap bij kreeg weer met spoed (geopereerd) een andere gyn (en nee die had ik nog niet gehad) op eerste gezicht erg aardige man, was ook vrij voorvaarend maar toch een kleine botsing gehad over manier hoe hij het wilde allemaal. Ik was gewend om te bellen voor uitslagen clomid en dan verder bespreken hoe of wat. Dat deed ik dus ook bij deze man en werd even flink de les gelezen dat ik nou toch echt weer eens op de poli moest komen en dat ik het allemaal niet serieus nam en het allemaal tussendoor wilde doen. Dit was zeker niet het geval maar bij mijn dochtertje ging het wel zo. had er dus echt een naar gevoel bij en ben dus overgstapt naar mijn 'oude gyn" meteen vertouwd gevoel. Ze vroeg wel waarom ik bij de andere gyn was weggaan, uitgelegd en geen probleem. Kom ik deze man ooit nog eens tegen dan zeg ik gewoon dat zijn agenda zo vol zat dat er steeds 6 weken wachttijd tussen de afspraken zat (is ook echt zo, deze man is een hele bekende met een bepaald syndroom en vrouwen komen van heel nederland naar hem toe) en dat het dus op die manier niet opschoot. Je moet doen wat je zelf fijn vindt. Het is jouw lijf, jouw spannende tijd en als je die op de een of andere manier een beetje aangenamer kan maken door over te stappen gewoon doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven