Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Hij zegt niets muisje.

Hij zegt niet dat het aan is, hij zegt niet dat het uit is, hij zegt niet dat het over is, hij zegt niet dat het niet kan, hij zegt niets. Alleen dat hij van me houdt en dat hij een fout gemaakt heeft door te breken.

Ik was zo sterk afgelopen dagen, ging zo goed. Totdat hij belde...

Heb trouwens nieuw motto: van hoop kan je geen huis bouwen, daar heb je stenen voor nodig.
O ja, heb ook nog wel interessante SMS van na ons gesprek (of mijn tirade schaam-schaam).

Hou er rekening mee dat hij geen nederlander is:

Ik ben geen goede persoon. Ik zie dat je boos bent kan ik niet beter maken. Ik zou anders willen.
Goed motto

Maar wat een aparte ex heb jij..hij wil dus gewoon rust en verder niks?

Komt me wederom bekend voor..
Scherp gezien van 'm ;)

Ja, daar kun je dus niks mee op het moment. Zou toch een gesprek proberen aan te gaan, maar dat staat gepland toch?
Verder niks is ook dus niet correct. Over 6 maanden wil hij gewoon dat alles weer goed is...

Morgen komt hij langs, maar is niet gepland gesprek, plus dat ik vannacht weer ga starten met nachtdiensten, vannacht van alle verdriet al niet geslapen heb, en me dus niet kan voorstellen dat ik morgen de meest stabiele persoon ben.
Hm, ik vind over 6 maanden gewoon weer alles goed willen hebben op dit moment "verder niks". Gewoon rust. Echt mijn ex zei precies hetzelfde! Hij wilde rust, geen gepush, alleen zijn om alles op een rij te zetten en dan zou het vanzelf wel weer goedkomen over een half jaar ofzo..(al heeft jouw vriend misschien betere redenen? Durf ik niet te zeggen, vind eenzaamheid twijfelachtig). Ik kon daar dus echt niet mee leven, met dat uitstellen van executie, zoals ik het zie...

In ieder geval veel sterkte morgen! En met werken straks..Leef met je mee.
Hij zegt dat hij wel dingen zou willen doen, maar niet weet wat, omdat hij bang is dat ik er boos of verdrietig van word.

Dat hij af en toe in de auto wil stappen, naar me toe wil rijden, en dan "wat wil doen"

Doe dat dan!

En toen kwam mijn: van hoop kan je geen huis bouwen, wel van stenen...

Geen woorden maar daden!
2x is teveel eer...
Nieuwe SMS: Veel te zeggen maar nu moet ik eerst voor mij zorgen. Het is een zooi hier.

Heb hem wel mooie nederlandse woorden geleerd Zooi

Heb hem vorige week het woord nonsens en kul geleerd

"Wat betekent dat dan?" "Dat het gewoon helemaal nergens op slaat!"

Teruggemeld dat hij morgen mag praten, probeer ik mijn mond te houden.

Hij komt helaas wel vroeg in de middag, dus heb maar paar uurtjes om te slapen...
Haha, nonsens en kul, zijn wel lekkere oud nederlandsche woorden ;)

Ben echt benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkelt Polly...ik lees mee (maar dat had je vast al in de gaten).
Ik hou niet van vloeken dus dan neem ik de dikke van dalen van een paar decennia geleden maar

Dus zelfs nu nog niet tegen hem gevloekt. Andersom ook niet overigens. Ook niet in zijn moedertaal, want daarin ken ik ondertussen heel veel vloekwoorden, maar die uitte hij ook niet.
quote:muisje23 schreef op 03 februari 2011 @ 19:51:

Ben echt benieuwd hoe het zich bij jou ontwikkelt Polly...ik lees mee (maar dat had je vast al in de gaten).

Het is net een soap.

Muis, je kan dit topic straks zo aan een filmmaker verkopen, over forummende vrouwen die steun bij elkaar vinden. Moeten er alleen wel een paar relaties gered worden.
Nog nieuws Polly?

Ik zoek zelf ook even steun. Had nog wat contact met ex over wat zakelijke dingetjes die afgehandeld moesten worden (via de mail). Daar reageert hij dan allemaal gezellig en lollig op, smiley hier, knipoog daar, kusje zus etc. In mijn laatste mailtje daarover aan hem heb ik onderaan gezet: zorg goed voor jezelf, ik zal je niet vergeten!

En dan reageert hij niet meer! Terwijl ik dan juist denk: maak het af! Stuur hetzelfde terug ofzo en KLAAR! Op een of andere manier lukt dat fatsoenlijke "afscheid" maar niet. Ik wil gewoon horen: Jij ook! Take care, het was leuk samen!

Zoiets...Toch jammer dat je mensen geen woorden in de mond kunt leggen..
Hij is even boodschappen aan het doen. Dus korte update.

Het is eigenlijk wel gezellig. Lachen wat, praten wat. Maar om de serieuze vragen draait hij heen.

Ik ben nog de belangrijkste voor hem, de 'date' komt daar niet van in de buurt. En zal ook nooit echt iets kunnen worden, omdat hij naar haar toe eigenlijk dus ook niet eerlijk is, omdat hij nog teveel met mij bezig is.

Hij mist me dagelijks en denkt na over 4 scenario's:

1. Mij met afstand

2. Mij in het groot - als in trouwen

3. Alleen blijven

4. Alleen blijven en in loop van de tijd nieuwe vriendin zoeken.

Maar hij weet niet wat te kiezen. Wil eerst zijn woningproblemen en werkproblemen oplossen...

Ik heb overigens nog maar 2 tranen gelaten, verder ben ik rustig. Ook al vind hij me met sommige opmerkingen gemeen, maar dat komt omdat ik gewoon moeilijke vragen stel...

Weet eigenlijk toch niet helemaal goed wat nu verder te doen...

Ik wil hem wel ruimte geven om zijn problemen op te lossen, maar dan moet hij niet daten met andere mensen... Dat mag pas op het moment dat eruit is wat hij wil (of ik natuurlijk eruit ben dat ik niet meer wil).

Hij blijft hier vannacht, weer is te slecht, maar ik ben er toch niet, werk vannacht weer.

Muisje: ik wil hem ook woorden in de mond leggen; maar het werkt inderdaad niet.
En muis: ik weet niet of ik terug zou durven antwoorden op zorg goed voor jezelf! Dat klinkt toch als een zin die je zegt als zijnde de laatste... Jij wilt alleen het laatste woord niet hebben. Maar misschien wil hij dat ook wel niet en neemt hij deze zin op als de gepaste laatste zin...
O ja, en dat ik ook kan daten vind hij niet zo'n goede optie, want dan wordt hij jaloers zegt hij...
Pfoe, moeilijk hoor Polly, kiezen uit 4 (!!) scenario's...Ik denk dat het wel goed is om even een trouwe break in te lassen. Zelf zou ik er wel een tijdslimiet aan stellen (maand/2 maanden?) en daarna beslissen. Misschien denk jij er dan wel anders over allemaal inderdaad en wil jij niet meer? Als hij het echt niet weet kun je niet meer doen dan dat denk ik...Of stoppen.

Hm ik probeerde met "zorg goed voor jezelf" ook een soort van aan te geven; ik ga nu verder. Mijn achterliggende gedachte daarbij is: ga je dat nu maar eens realiseren ex! Dat het nu ECHT klaar is van mijn kant. En dan hoop ik natuurlijk dat hij over een tijdje zelf contact opneemt omdat hij nieuwsgierig wordt en weer interesse heeft...Maar het is zo moelijk, want ik WIL het niet!!! Verwend he.
Ik heb die 4 scenario's al getackled en gezegd dat het er eigenlijk maar 2 zijn...

Scenario 2 is namelijk onzin, dat kan pas als scenario 1 goed zou gaan. En scenario 3 is denk ik ook onzin, hij zal nooit alleen blijven, heeft nu al weer de vrouwen echt achter hem aan lopen...

In de loop van de avond werd ik meer moe dus meer emotioneel. Hij bleef zeggen dat hij niets kan nu, maar dat hij eigenlijk wel hoopt/wil dat alles goedkomt.

Heb hem dan ook gezegd dat hij niet meer met andere vrouwen uit moet gaan (zijn uitgaan was trouwens 2 keer eten, zegt nog niet verder gegaan te zijn dan dat). Ik ben niet jaloers absoluut niet, dus van mij mag hij best met andere mensen op stap, maar niet met romantische intenties. En ook niet met "ik-weet-niet-wat-ik-wil"-intenties.

Vanmorgen kwam ik terug van werk, was hij er nog. Ben naar bed gegaan, omdat ik me toen echt verrot en emotioneel voelde. Kwam hij uiteindelijk afscheid nemen, op randje van bed: 'je bent zo schattig', 'je bent zo grappig', 'je bent zo lief'.

En ik heb alleen maar gezegd: je weet het, je kan het allemaal nog jarenlang zien, maar ook kans dat dit de laatste keer is dat je me zo ziet...

Maar het voelde allemaal zo normaal, op mijn tranen na, hij heeft voor me gekookt, ging steeds dicht naast me zitten op de bank. Het voelde allemaal zo vertrouwd.

Nee, ik ben er ook nog niet overheen.

Ga nu wel weer mijn afstand nemen, hij vindt dat onzin, wil eigenlijk wel vaker bellen. En ik moet bedenken wat ik nu met zijn verjaardag wil... Maar moet ik ook zijn ouders feliciteren? Daar heb ik dus nog helemaal geen contact meegehad sinds alles is begonnen. Weet wel dat ze zijn acties eigenlijk afkeuren.

Muis: ga dan verder. hoop niet op een sms/mail van vandaag. Als je er 1 over 6 maanden zal krijgen zal hij veel meer waard zijn, vandaag zou het alleen een reactie zijn...
Polly, wat een ingewikkeld verhaal is het aan het worden zo. Denk dat je goed aan jezelf moet gaan denken en grenzen stellen in jullie contact. Doordat hij zulke lieve dingen blijft zeggen, maar ook volstrekt tegenstrijdige dingen zegt, raakt de verstandhouding helemaal uit balans. Is het nou uit, of is het nou aan. Doen we het rustig aan, zonder daten, meer tijd voor jezelf op dingen uit te zoeken, maar wel verbonen met elkaar, of gewoon niet. Hij mag daten, jij niet? Ja, DOEI! Sterkte Polly, dit is echt vermoeiend allemaal voor je (ps: werk je in een ziekenhuis?).

Muis, laat los laat los laat los. Niet meer mailen, bellen, smsen. Je maakt jezelf al maanden helemaal gek op deze manier!
Ik neem weer afstand.
voor jullie allemaal
Avril hoe was eigenlijk jouw weekend? Jij het toch je vriend toch ook weer gezien?
Blijf niet hangen in de "goede herinneringen van vroeger". Als het niet meer zo wordt, heeft het geen zin om te blijven hangen in wat ooit is geweest.
quote:PoIIy schreef op 05 februari 2011 @ 22:22:

Avril hoe was eigenlijk jouw weekend? Jij het toch je vriend toch ook weer gezien?Ben nu bij hem. Gaan zo de deur weer uit. Hij is wat ziekjes, altijd jammer als je elkaar ziet na een tijd. Maar goed, maakt niet uit.
Ben relaxed vandaag, nog geen tranen. Beetje met zijn zus gepraat. Raken ons steeds bewuster dat hij echt depressief probleem heeft, voldoet aan alle criteria. Maar hulp slaat hij af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven