broccoli gehakt schotel

04-02-2011 11:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil een broccoli gehakt schotel maken met een pakje van maggi. Nu hadden ze bij de supermarkt die pakjes niet. Wie kan mij vertellen hoe ik dit namaak?
Er staan tal van recepten online. Als je googlet op broccoli schotel kom je ze tegen. Veel lekkerder dan een pakje.
Ik maak soms een simpele broccoli gehakt schotel zonder pakje, kan prima! (rul gehakt, uitje bakken, kleine trosjes broccolli erbij, stukjes gekookte aardappel nog even meebakken, et volia)
klopt, maar mijn dochter vond die van maggi zo lekker, dus vandaar dat ik het hier vraag. Op google heb ik uiteraard al gezocht, maar iets gevonden wat naar mijn idee daarop leek.
http://www.kookjij.nl/recept-broccoli-gehakt-schotel
De link van hangmat lijkt volgens mij wel op wat op de gehaktschotel. Alleen hier zit aardappelpuree bij, maar die kan ik natuurlijk wel weglaten. Ik heb alleen wel creme fraiche gekocht, zou ik dat in plaats van de melk kunnen gebruiken?
Is er geen andere supermarkt die ze wel heeft dan??? Of woon je in een dorp met één supermarkt???
ik woon inderdaad in een gat met maar 1 supermarkt(je)! En een bakker niet te vergeten. Ik doe altijd de boodschappen in een

groter dorp. Dus om nu speciaal voor zo'n pakje weer de auto in te stappen. Ik dacht er zijn hier vast wel mensen die weten hoe je dit ook zelf kunt maken
Dit zijn de ingredienten van de broccoli gehakt kaas schotel van maggi:

Ingrediënten

plantaardige olie , aardappelzetmeel , kaaspoeder (15,0%) , gemodificeerd zetmeel , zout , smaakversterker (E621) , lactose , gistextract , aroma , uipoeder , melkeiwitten , stabilisatoren (E452, E339) , weipoeder , peterselie , kurkuma , knoflook , nootmuskaatextract. Mogelijke sporen van ei , tarwe , selderij , mosterd.

Ik zou dus een baksel maken met broccoli en gehakt en 2 tomaten een uitje, teentje knoflook.

In een ander pannetje een sausje maken met een roux (zie google, heel makkelijk...)

Beetje geraspte kaas door de saus. Zout, peterselie, kurkuma, nootmuskaat, en dan de gehakt/broccoli erdoor.

Dan zou je theoretisch toch in de buurt moeten komen.
Bedankt hangmat, hier heb ik iets aan. De kruiden heb ik nog wel in de kast (behalve kurkuma) saus maken is niet zo moeilijk, dus ik ga van de week zelf iets inelkaar zetten!
Durf te leven Lalamien
Ik denk dat Kurkuma meer voor de kleur als voor de smaak gebruikt wordt in dit "gerecht"
quote:Hangmat schreef op 04 februari 2011 @ 11:33:

Durf te leven Lalamien Ja laat ik eens gek doen
weet niet of je pasta in huis hebt maar deze is heerlijk:

http://www.kayotic.nl/blog/kayotic-pasta-gratin
Voor kurkuma kan je denk ik wel kerrie gebruiken? Of zeg ik nu iets heel geks?
Dat ziet er ook erg lekker uit ramiaatje, ik zal het eens met mijn dochter overleggen, anders ga ik hem zeker een andere keer maken. Bedankt!
quote:hanbuikzwijntje schreef op 04 februari 2011 @ 11:17:

Ik maak soms een simpele broccoli gehakt schotel zonder pakje, kan prima! (rul gehakt, uitje bakken, kleine trosjes broccolli erbij, stukjes gekookte aardappel nog even meebakken, et volia)Ben niet zo'n koker, moet je die trosjes broccoli eerst kort koken of wordt dat gaar genoeg met het bakken?
quote:mardjen schreef op 04 februari 2011 @ 11:41:

Voor kurkuma kan je denk ik wel kerrie gebruiken? Of zeg ik nu iets heel geks?Kurkuma geeft vooral een knalgele kleur, niet zoveel smaak. Kerrie geeft natuurlijk én kleur én smaak.
Wat eten we vanavond?
het is nog vroeg, geen andere super in de buurt?

en ja even de broccoli voorkoken.

eetsmakelijk!
quote:hanbuikzwijntje schreef op 04 februari 2011 @ 11:17:

Ik maak soms een simpele broccoli gehakt schotel zonder pakje, kan prima! (rul gehakt, uitje bakken, kleine trosjes broccolli erbij, stukjes gekookte aardappel nog even meebakken, et volia)Ben niet zo'n koker, moet je die broccolistukjes ook eerst kort koken of wordt dat gaar genoeg door het bakken?
Ui-poeder is vaak de sterke smaakmaker die een pakje lekkerder maakt (sterker van smaak). Dus strooi vooral veel uipoeder er door.

En wat zout en suiker.
huh heb je daar een pakje voor?
quote:carenza schreef op 04 februari 2011 @ 11:24:

Is er geen andere supermarkt die ze wel heeft dan??? Of woon je in een dorp met één supermarkt???Whaaahhaa, dat dit kan hè. Hoe is het mogelijk?! Ik woon zelfs in een dorp zónder supermarkt, kun je nagaan. Moet altijd 7km verderop mijn boodschappen doen.
hoe maak je eten net zo 'lekker' als een pakje:

* gebruik meer vet dan je normaal zou doen (2x)

* doe er twee scheppen suiker doorheen

* gebruik uien- en knoflookpoeder

* gebruik twee keer zo veel zout als je normaal zou doen

* voeg vetsin toe

If all else fails, een flinke kneep ketchup.
ik ben vanavond aan het kokkerellen geweest! Ik heb het recept in de link van hangmat ongeveer aangehouden. Ik vond de kaassaus erg flauw, een beetje bloem achtig. Volgende keer iets meer kruiden. Het gehakt heb ik ook eerst gekruid. De familie vond het redelijk te pruimen, dus komt denk ik nog wel een keer (aangepast) op tafel.

Deze week ook nog een keer zelf spaghetti saus maken. De familie weet niet wat ze overkomt met zo'n kokkerellende moeder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven