Ben ik onredelijk?

31-01-2011 15:26 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een lastig dilemma, ben ik onredelijk of niet?

Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn

ex precies in haar weekend.

Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.

Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.

Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.

Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)

En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.

Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?

Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:zonenmaan schreef op 02 februari 2011 @ 08:20:

Beste mensen over dat gedoe over 1 x per 14 dagen, de praktijk is gewoon zo.Eens. De gezinnen waarbij de vader de kinderen vaker heeft, die zijn in mijn omgeving echt op één hand te tellen hoor. Zeker als de kinderen nog klein zijn. Mijn ex haalt de kinderen nog wel eens een dagje extra op in 'mijn' weekend. Ik heb dat aangegeven, omdat hij ze vaker wilde zien (en de kinderen hem). Maar meer dan dat dagje is gewoon geen optie van zijn kant, ivm werk. Elk weekend is ook geen optie, aangezien je ook een nieuw sociaal leven wil opbouwen natuurlijk...
Nou ja, dat sociale leven, daar zal de ex van HBG nu gefrustreerd over zijn. Dat hij dat makkelijker kan oppakken/in stand houden dan zij. Maar dan had ze een andere regeling moeten voorstellen.

Ik vind een vrij weekend op zijn tijd best lekker maar ben toch vooral erg blij dat ik de kinderen niet zo vaak hoef te missen... Als ze ouder zijn komt mijn tijd vanzelf ook wel weer.
Ik hecht dan wel weer veel waarde aan mijn 'vrije' weekenden. En na 12 dagen ben ik daar ook zeker wel aan toe. Ik mis ze ook niet op die dagen, ik weet dat ze het naar hun zin hebben bij hun vader en gebruik die tijd om even alleen aandacht aan mezelf te besteden. En na dat weekend ben ik heel blij dat ze er weer zijn.

Dat ex van HBG gefrustreerd over zijn sociale leven is, is natuurlijk mogelijk, maar dat zijn de gevolgen van haar eigen keuzes. Ik blijf erbij: het is haar verantwoordelijkheid wat in haar weekend gebeurd. Als de ander wel kan en wil inspringen is dat een plus, maar gaat het niet, dat moet moeder er zelf een oplossing voor zoeken.
quote:nesbojofan schreef op 02 februari 2011 @ 00:20:

[...]

Valt me tegen HBG dat kapot lachen.

Toch wel makkelijk he, alleen maar aan jezelf te hoeven denken.Agossie, een boel oud zeer?
-
quote:June schreef op 02 februari 2011 @ 08:56:

[...]

Elk weekend is ook geen optie, aangezien je ook een nieuw sociaal leven wil opbouwen natuurlijk... ????

Het gaat toch om de kinderen, wat een doffe ellende zeg. Mijn broer heeft de kindjes van donderdag middag na school to zaterdag avond. Gaat op zich wel goed alhoewel ik het zo sneu vind voor die kleintjes maar goed.
Ben het met je eens, June. Sta er wel hetzelfde in als jij. Het is bij mij nog 'vers' en de kinderen zijn erg klein, maar ik weet ook dat ik het weekend dat de kinderen bij hun vader zijn echt wel even nodig heb voor mezelf. Even uit de zorgmodus schieten.

Maar ik zou geen ruzie trappen met mijn ex als ik in mijn weekend iets leuks voor mezelf niet kan doen terwijl hij veel vaker in de gelegenheid is. Dat is zo, ja. Maar ik zou toch echt niet in zijn

schoenen willen staan.
En Nesbojofan, wat is er precies sneu voor die kleintjes? Natuurlijk had ik mijn kinderen het liefst in een 'gewone' gezinssituatie laten opgroeien. Maar als dat er niet inzit en papa en mama zijn allebei heel lief voor de kinderen als ze er zijn, wat is dan de doffe ellende waar je aan refereert? Soms zijn de kinderen beter af op deze manier.

Maar goed, dwaal af.

Hoe staat het ervoor, Hollebolle?
@klodder ja als het niet anders maar ik zie aan die kindjes dat je het moeilijk hebben.

Straks krijgen papa en mama weer nieuwe partners met evt. kids etc etc. Vind het gewoon sneu. Kan er ook niks aan doen.
quote:nesbojofan schreef op 02 februari 2011 @ 10:16:

@klodder ja als het niet anders maar ik zie aan die kindjes dat je het moeilijk hebben.

Straks krijgen papa en mama weer nieuwe partners met evt. kids etc etc. Vind het gewoon sneu. Kan er ook niks aan doen.Het ís ook sneu voor de kids dat ze niet meer met vader en moeder onder één dak leven, maar de situatie is nu eenmaal zoals ie is. En dan vind ik het oneerlijk om te zeggen dat HBG er zo makkelijk vanaf komt.
quote:nesbojofan schreef op 02 februari 2011 @ 10:04:

[...]

????

Het gaat toch om de kinderen, wat een doffe ellende zeg. Mijn broer heeft de kindjes van donderdag middag na school to zaterdag avond. Gaat op zich wel goed alhoewel ik het zo sneu vind voor die kleintjes maar goed.

Natuurlijk zijn de kinderen heel belangrijk! Maar ik ben meer dan alleen een moeder. Ik wil ook wel eens wat doen zonder mijn kinderen. Ik maak al genoeg gebruik van de oppas voor werk en andere verplichtingen. Aangezien ik verder nooit zonder de kinderen ben, is het fijn, die twee dagen. En ja, ik wil na mijn scheiding de mogelijkheid hebben om nieuwe mensen te leren kennen. Vind ik niet zo bizar hoor. En mijn kinderen worden niet weggeschoven, maar zijn voor een weekend bij hun andere ouder. Van hem begrijp ik ook dat hij niet elk moment dat hij niet werkt de kinderen wil.

Dat er mensen zijn die vinden dat je jezelf als ouder opzij moet zetten weet ik, ('mijn tijd komt later wel') ik ben het er alleen niet mee eens. Ik vind dat het namelijk prima samen kan gaan, mijn tijd en tijd met mijn kinderen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat het meestal niet makkelijk voor de kinderen is, gescheiden ouders. Niemand zal ook zeggen dat dit de situatie is die ze voor ogen hadden toen de kinderen kwamen. Maar soms loopt het zo, sommige gezinssituaties zijn ook sneu voor de kinderen als de ouders wel bij elkaar wonen. Hier zijn we gescheiden. Niet leuk voor de kinderen, maar je probeert er alsnog het beste van te maken, voor alle betrokkenen!
June, je hebt helemaal gelijk ! Niet alleen mijn partner heeft 3 kinderen. Ik heb er ook 3! Mijne zijn ouder, oudste is de deur uit (student), maar komt vaak logeren en dat is reuze gezellig. Mijn middelste en jongste wonen bij mij. Vervelende is dat de kinderen de dupe zijn. Mijn oudste en middelste komen sinds 1,5 jaar niet meer bij hun vader en dat vind ik in en in triest. Mijn kinders hebben veel verdriet gehad en nog en tjonge.... was het ooit mijn plan om eerst 3 kinderen te krijgen en dan te scheiden? Nee, zeker niet. Het was zoals het was en is gelopen zoals het is gelopen. Om de week is het huis hier vol, net een herberg, maar het volgende weekend, ons vrije weekend, daar kan ik intens van genieten!

Waar ik bijzonder blij mee ben is de band die ik met de kinders heb. Ik vind mijn ex een grote l*l, om hetgeen de kinderen is aangedaan. Maken kinderen fouten? JA, maar ouders zijn volwassen en kunnen hun kroost begeleiden en dingen laten inzien door te praten (vergeet niet dat ouders ook fouten maken, behalve mijn ex, die vindt zichzelf fantastisch, bah). Ik moet er niet aan denken om 1 van mijn kinders de deur te wijzen. Precies dat laatste heeft mijn ex met 2 van mijn kinderen gedaan en als je precies weet waarom? Dan geloof je je oren niet. Zo kinderachtig!! Kan het helaas hier niet schrijven ivm herkenbaarheid.
En HBG al iets gehoord van je ex over andere oppas? Moet zeggen dat ik vind dat jij je meer dan schappelijk hebt opgesteld. Je hebt t beste voor je kids voor en helpt zelfs je ex in haar weekend zodat ze toch een uitje kan hebben.... Maar heb het gevoel dat ze een loopje met je probeert te nemen. Háár weekend, haar oplossing.

Ik hoop dat jullie eruit komen zonder teveel gedoe, want dat is een uitje ook niet waard. Maar volgens mij stel jij je netjes op naar je ex, die in mijn ogen lichtelijk in de war is over wat ze wil, had en niet meer kan doen. Ze legt haar problemen bij jou, terwijl zij degene was die voor "hooi" koos

Veel wijsheid toegewenst van ana!
goh...vervelend kinderen...
hquote:Aster schreef op 03 februari 2011 @ 23:55:

goh...vervelend kinderen...

goh spuit 11

heb je het hele verhaal wel gelezen..
quote:anaiteb22 schreef op 03 februari 2011 @ 09:25:

En HBG al iets gehoord van je ex over andere oppas? Moet zeggen dat ik vind dat jij je meer dan schappelijk hebt opgesteld. Je hebt t beste voor je kids voor en helpt zelfs je ex in haar weekend zodat ze toch een uitje kan hebben.... Maar heb het gevoel dat ze een loopje met je probeert te nemen. Háár weekend, haar oplossing.

Ik hoop dat jullie eruit komen zonder teveel gedoe, want dat is een uitje ook niet waard. Maar volgens mij stel jij je netjes op naar je ex, die in mijn ogen lichtelijk in de war is over wat ze wil, had en niet meer kan doen. Ze legt haar problemen bij jou, terwijl zij degene was die voor "hooi" koos

Veel wijsheid toegewenst van ana!

Volgens mij is het opgelost, ik hoor niets meer.

Ze is inderdaad lichtelijk in de war, eergisteren waren

alle mannen en ik in het bijzonder nog schoften, gisteren

had ik contact over zwemles en carnavalskleding, kortom

wat huishoudelijke zaken en alles weer normaal.

Daarom reageer ik ook nooit op pissige sms-en, een nacht goed slapen en alles is weer anders
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hbg: Zo als ik je hoor doe je alles voor je 2 meiden.

Je ex-vrouw lijkt me behoorlijk manipulatief en een klein kind.

Zou er zeker niet op ingaan. Dan komt ze volgende keer met nog meer eisen waar jij je naar moet schikken.

Volgens mij is ze ook knap labiel.

Ze probeert je grenzen uit. En zodra jij ze verlegt gaat zij verder.

Krijgen de kinderen hier ook van mee?
Liefde is geven onvoorwaardelijk.

En zo te zien ben je hard bezig met "tellen" hoeveel jij aan jouw ex geeft. Want stel je voor dat jij meer aan haar geeft dan zij aan jouw.

Geen wonder dat jullie uit elkaar zijn.
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:52:

t zijn geen plantjes die je ff laat verzorgen door de buurvrouw.

Bij mijn buurvrouw mag ik wel op haar kinderen passen. Maar nadat zij terug kwam van vakantie en haar plantjes dood zijn gegaan die niet meer.

Tja tis maar hoe je het bekijkt.

Wel gezellig met buuf naar tuincentrum gegaan en uiteraard op mijn kosten tuin weer mooi geplant.

Deze opmerking zegt meer over jou dan wat je schrijft.
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 14:20:

Liefde is geven onvoorwaardelijk.

Wat een romatische bull-shit.

En zo te zien ben je hard bezig met "tellen" hoeveel jij aan jouw ex geeft. Want stel je voor dat jij meer aan haar geeft dan zij aan jouw.

Geen wonder dat jullie uit elkaar zijn.Beetje verdiepen alvorens raar commentaar te geven zal je sieren.
quote:maxem schreef op 04 februari 2011 @ 14:28:

Beetje verdiepen alvorens raar commentaar te geven zal je sieren.Eens, sowieso ook een beetje raar om de vermeende reden van een relatiebreuk te baseren op gebeurtenissen na die relatiebreuk, zoals Elizey hier doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Veel mensen hebben een relatie met een principe : ik geef aan jouw maar verwacht zeker een equivalentie terug.

Wil je ontvangen? Leer eerst om te geven zonder wat terug te verwachten.

En een gebaar na een ex om haar/hem te matsen zou je veel minder boze sms'jes in de toekomst opleveren.

Leer eerst geven, zeur dan pas over vervelende, onstabiele ex-en hun sms gedraag etc.

Die man is zo gefocust op zijn eigen pijn dat hij helemaal niet buiten zijn eigen "ik" vs zijn ex kan denken.

En dat jullie dat niet kunnen zien. En voor die arme ziel opkomen!

Het maakt niet uit wat voor problemen ze in het verleden hebben gehad, zijn ex heeft eens in de 14 dagen zijn "hulp" nodig. En deze keer ook, en hij weigert het meer uit het principe omdat hij daarop "recht" heeft.

En niet omdat hij haar niet zou kunnen helpen.
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 14:35:

Veel mensen hebben een relatie met een principe : ik geef aan jouw maar verwacht zeker een equivalentie terug.

En dat is precies hbg.

Wil je ontvangen? Leer eerst om te geven zonder wat terug te verwachten.

Ja in de ideale wereld. Hou toch op zeg.

En een gebaar na een ex om haar/hem te matsen zou je veel minder boze sms'jes in de toekomst opleveren.

Niet als je ex heel manipulatief is.

Leer eerst geven, zeur dan pas over vervelende, onstabiele ex-en hun sms gedraag etc.Leer eens lezen voor je je moraliserende rare reacties plaatst.
quote:hollebollegijs schreef op 04 februari 2011 @ 14:00:

[...]

Volgens mij is het opgelost, ik hoor niets meer.

Ze is inderdaad lichtelijk in de war, eergisteren waren

alle mannen en ik in het bijzonder nog schoften, gisteren

had ik contact over zwemles en carnavalskleding, kortom

wat huishoudelijke zaken en alles weer normaal.

Daarom reageer ik ook nooit op pissige sms-en, een nacht goed slapen en alles is weer anders wow, HBG, heb echt respect voor de manier waarop je met deze situatie omgaat... Super!!
life ain't a perfect story, write it while you live it
quote:maxem schreef op 04 februari 2011 @ 14:39:

Ja in de ideale wereld. Hou toch op zeg.

Waarom stel je jezelf zo slachtofferachtig in het leven op?

Zogenaamde ideale wereld creëer je toch zelf.

Misschien weet je niet hoe jij het moet doen, maar dan is dat iets anders dat denken dat het niet bestaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven