Ben ik onredelijk?
maandag 31 januari 2011 om 15:26
Ik zit met een lastig dilemma, ben ik onredelijk of niet?
Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn
ex precies in haar weekend.
Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.
Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.
Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.
Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)
En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.
Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?
Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn
ex precies in haar weekend.
Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.
Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.
Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.
Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)
En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.
Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?
Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 4 februari 2011 om 15:01
vrijdag 4 februari 2011 om 15:02
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 14:55:
[...]
Waarom stel je jezelf zo slachtofferachtig op in het leven?
Zogenaamde ideale wereld creëer je toch zelf.
Misschien weet je niet hoe jij het moet doen, maar dan is dat iets anders dat denken dat het niet bestaat.
Dat zou ik vinden getuigen van erg veel eigendunk. helaas hebben we in dit leven ook met andere energieën te maken.
For example: ik geef zelf niets om geld, maar zal nooit mijn hand ophouden bij iemand. Andersom kan het gebeuren dat - ondanks alle goede regelingen - de ander daar wel meer om geeft + een stuk minder moeite heeft met die hand ophouden.
Helaser de pindakaas heb je - via je kinderen - toch met die persoon te maken. Daarmee heb je zelf de situatie niet gecreëerd, ben je noch slachtoffer van de situatie, maar kost het je wel weer energie om ermee om te gaan.
De ex van HGB is manipulatief en boos dat ze haar zin niet krijgt. Zo zijn mensen soms nu eenmaal, maakt geen worst uit hoe je jezelf opstelt of hebt opgesteld.
[...]
Waarom stel je jezelf zo slachtofferachtig op in het leven?
Zogenaamde ideale wereld creëer je toch zelf.
Misschien weet je niet hoe jij het moet doen, maar dan is dat iets anders dat denken dat het niet bestaat.
Dat zou ik vinden getuigen van erg veel eigendunk. helaas hebben we in dit leven ook met andere energieën te maken.
For example: ik geef zelf niets om geld, maar zal nooit mijn hand ophouden bij iemand. Andersom kan het gebeuren dat - ondanks alle goede regelingen - de ander daar wel meer om geeft + een stuk minder moeite heeft met die hand ophouden.
Helaser de pindakaas heb je - via je kinderen - toch met die persoon te maken. Daarmee heb je zelf de situatie niet gecreëerd, ben je noch slachtoffer van de situatie, maar kost het je wel weer energie om ermee om te gaan.
De ex van HGB is manipulatief en boos dat ze haar zin niet krijgt. Zo zijn mensen soms nu eenmaal, maakt geen worst uit hoe je jezelf opstelt of hebt opgesteld.
Only dead fish go with the flow
vrijdag 4 februari 2011 om 15:05
Oh ja: en complimenten voor jou, HBG! Ik vind dat je er prima mee omgaat. je blijft zo te lezen bij jezelf en vervalt er niet in om terug met modder te smijten. En tegelijkertijd houd je je aan je verantwoordelijkheden EN bent zelfs bereid om tegemoet te komen bij moeilijkheden. Dat vind ik echt knap en bijzonder.
vrijdag 4 februari 2011 om 15:28
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 14:20:
Liefde is geven onvoorwaardelijk.
En zo te zien ben je hard bezig met "tellen" hoeveel jij aan jouw ex geeft. Want stel je voor dat jij meer aan haar geeft dan zij aan jouw.
Geen wonder dat jullie uit elkaar zijn.
Ik weet niet wie meer doet, ben ik niet mee bezig..
Het is voor mij een kleine moeite om de boel te laten escaleren
door op mijn strepen te gaan staan maar dan?
2000, 3000 euro advocaatkosten maken om de situatie te herstellen?
Nu is de situatie redelijk stabiel, als ik 3 weken op vakantie ga
werkt ex mee, en ik vind het leuk om bij de kinderfeestjes
en activiteiten op school betrokken te zijn ook hier nooit
een probleem van gemaakt door ex.
Dan ga je afwegen, op je strepen gaan staan en een stellingoorlog
veroorzaken of een beetje meeveren ook in onredelijk gedrag
om uiteindelijk onder aan de streep beter uit te komen
Liefde is geven onvoorwaardelijk.
En zo te zien ben je hard bezig met "tellen" hoeveel jij aan jouw ex geeft. Want stel je voor dat jij meer aan haar geeft dan zij aan jouw.
Geen wonder dat jullie uit elkaar zijn.
Ik weet niet wie meer doet, ben ik niet mee bezig..
Het is voor mij een kleine moeite om de boel te laten escaleren
door op mijn strepen te gaan staan maar dan?
2000, 3000 euro advocaatkosten maken om de situatie te herstellen?
Nu is de situatie redelijk stabiel, als ik 3 weken op vakantie ga
werkt ex mee, en ik vind het leuk om bij de kinderfeestjes
en activiteiten op school betrokken te zijn ook hier nooit
een probleem van gemaakt door ex.
Dan ga je afwegen, op je strepen gaan staan en een stellingoorlog
veroorzaken of een beetje meeveren ook in onredelijk gedrag
om uiteindelijk onder aan de streep beter uit te komen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 4 februari 2011 om 15:35
quote:Dreamglasses schreef op 04 februari 2011 @ 15:02:
[...]
De enige zin die ex van to niet krijgt is zijn volledige aandacht en zelfs nu na de breuk probeert ze zijn aandacht te hebben.
En de reden waarom to zo veel pijn heeft is omdat hij niet wist/weet hoe hij aan zijn ex (en waarschijnlijk iedere ander vrouw) genoeg moest/moet geven van datgene wat ze echt wil.
Met als resultaat is dat zij toentertijd met een minnaar er van door is gegaan. En nu nog steeds hem iedere keer met vervelende sms'jes probeert te bewijzen wat voor nietsnut hij is.
Als een man niet "genoeg" aan zijn vrouw kan geven en haar niet blij kan zien is het voor hem als kanker, het zou aan hem knagen tot dat hij dood is.
En dat is de pijn die hem stopt om haar manipulatief gedraag (= ik wil jouw aandacht gedraag) door de vingers te zien en aan haar te geven waar ze op dit moment omdraagt.
Maar net als meet alles in het leven. Als je genoeg van de juiste (en niet zomaar geven, geven, geven) dingen heb geïnvesteerd, zou je uit eindelijk ook terug gaan krijgen.
[...]
De enige zin die ex van to niet krijgt is zijn volledige aandacht en zelfs nu na de breuk probeert ze zijn aandacht te hebben.
En de reden waarom to zo veel pijn heeft is omdat hij niet wist/weet hoe hij aan zijn ex (en waarschijnlijk iedere ander vrouw) genoeg moest/moet geven van datgene wat ze echt wil.
Met als resultaat is dat zij toentertijd met een minnaar er van door is gegaan. En nu nog steeds hem iedere keer met vervelende sms'jes probeert te bewijzen wat voor nietsnut hij is.
Als een man niet "genoeg" aan zijn vrouw kan geven en haar niet blij kan zien is het voor hem als kanker, het zou aan hem knagen tot dat hij dood is.
En dat is de pijn die hem stopt om haar manipulatief gedraag (= ik wil jouw aandacht gedraag) door de vingers te zien en aan haar te geven waar ze op dit moment omdraagt.
Maar net als meet alles in het leven. Als je genoeg van de juiste (en niet zomaar geven, geven, geven) dingen heb geïnvesteerd, zou je uit eindelijk ook terug gaan krijgen.
vrijdag 4 februari 2011 om 15:43
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 15:35:
[...]
Het spijt me oprecht, maar ik begrijp van bovenstaande totaal niets.
Het enige wat ik eruit kan halen is: dat wat je geeft, zal naar je terug keren.... Zoiets?
Nou, die is me te gemakkelijk en als deze al waar is, zeg ik: dan komt het regelmatig op verrekt vreemde omwegen en manieren terug.
Sommige mensen verlangen te veel en daar kan een ander gewoon niets mee. En terecht, want je bent naar mijn idee geen partners om hopeloos tegen elkaar aan te leunen opdat als een van beiden wegvalt, de ander om dondert of hopeloos gaat lopen trekken aan de ander om maar niet om te vallen.
Als mensen keuzes maken in dit leven die haaks staan op de relatie, waarvoor ze eerder gekozen hebben, moet je niet verwachten dat je partner de al eeuwige steunpilaar blijft. Ook dat zou namelijk geen liefde, maar medelijden zijn.
[...]
Het spijt me oprecht, maar ik begrijp van bovenstaande totaal niets.
Het enige wat ik eruit kan halen is: dat wat je geeft, zal naar je terug keren.... Zoiets?
Nou, die is me te gemakkelijk en als deze al waar is, zeg ik: dan komt het regelmatig op verrekt vreemde omwegen en manieren terug.
Sommige mensen verlangen te veel en daar kan een ander gewoon niets mee. En terecht, want je bent naar mijn idee geen partners om hopeloos tegen elkaar aan te leunen opdat als een van beiden wegvalt, de ander om dondert of hopeloos gaat lopen trekken aan de ander om maar niet om te vallen.
Als mensen keuzes maken in dit leven die haaks staan op de relatie, waarvoor ze eerder gekozen hebben, moet je niet verwachten dat je partner de al eeuwige steunpilaar blijft. Ook dat zou namelijk geen liefde, maar medelijden zijn.
vrijdag 4 februari 2011 om 15:47
[...]
.En dit is overigens een vervelende aanname, die kant noch wal raakt. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
[...]
.En dit is overigens een vervelende aanname, die kant noch wal raakt. Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
vrijdag 4 februari 2011 om 15:48
[...]
Joh, ken je hen? Of vul je dit ter plekke in? Ja he, boefje.
DE reden.. goed hoor. Vraag je hier ook geld voor?
Volkomen logisch
Wat zeg je daar?
DE conclusie
Maar net als meet alles in het leven. Als je genoeg van de juiste (en niet zomaar geven, geven, geven) dingen heb geïnvesteerd, zou je uit eindelijk ook terug gaan krijgen.Er komt een moment dat je een realitycheck zak krijgen in het leven. Hoop ik voor je.
[...]
Joh, ken je hen? Of vul je dit ter plekke in? Ja he, boefje.
DE reden.. goed hoor. Vraag je hier ook geld voor?
Volkomen logisch
Wat zeg je daar?
DE conclusie
Maar net als meet alles in het leven. Als je genoeg van de juiste (en niet zomaar geven, geven, geven) dingen heb geïnvesteerd, zou je uit eindelijk ook terug gaan krijgen.Er komt een moment dat je een realitycheck zak krijgen in het leven. Hoop ik voor je.
vrijdag 4 februari 2011 om 16:18
Je hort wel mensen zeggen : Ik heb alles gegeven, alles! En hij/zij gaat toch bij mij weg.
Als je aan jouw partner de juiste dingen geeft zou jouw partner nooit bij jouw weg willen.
De meeste mensen denken dat gelukkige relaties zijn een lot, geluk of een voorbestemming.
En dat als het met een persoon niet geluk is met de andere alles perfect zou zijn.
Als wij bij de ene persoon niet weten bewust op de juist behoeften in te spelen zouden wij het ook bij de andere niet kunnen.
Als je aan jouw partner de juiste dingen geeft zou jouw partner nooit bij jouw weg willen.
De meeste mensen denken dat gelukkige relaties zijn een lot, geluk of een voorbestemming.
En dat als het met een persoon niet geluk is met de andere alles perfect zou zijn.
Als wij bij de ene persoon niet weten bewust op de juist behoeften in te spelen zouden wij het ook bij de andere niet kunnen.
vrijdag 4 februari 2011 om 16:21
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 16:18:
Ik ben eerder in de veronderstelling dat veel mensen elkaar niet genoeg begrijpen of verstaan.
Eigenlijk zoals ik jou momenteel niet begrijp of wil begrijpen. Dat probleem heb ik niet met genoeg andere mensen. Natuurlijke selectie misschien?
Ik ben eerder in de veronderstelling dat veel mensen elkaar niet genoeg begrijpen of verstaan.
Eigenlijk zoals ik jou momenteel niet begrijp of wil begrijpen. Dat probleem heb ik niet met genoeg andere mensen. Natuurlijke selectie misschien?
vrijdag 4 februari 2011 om 16:59
quote:Elizey schreef op 04 februari 2011 @ 14:35:
. En deze keer ook, en hij weigert het meer uit het principe omdat hij daarop "recht" heeft.
En niet omdat hij haar niet zou kunnen helpen.
Waar baseer jij op dat het een principe kwestie is?
Ik kan gewoon echt niet ruilen of extra en het leek
me een aardig gebaar de oppas te betalen.
Ik heb in mijn omgeving 2 x gezien dat een echtscheiding
in een VECHTscheiding omsloeg met alleen maar
verliezers.
Dat hoop ik te voorkomen.
. En deze keer ook, en hij weigert het meer uit het principe omdat hij daarop "recht" heeft.
En niet omdat hij haar niet zou kunnen helpen.
Waar baseer jij op dat het een principe kwestie is?
Ik kan gewoon echt niet ruilen of extra en het leek
me een aardig gebaar de oppas te betalen.
Ik heb in mijn omgeving 2 x gezien dat een echtscheiding
in een VECHTscheiding omsloeg met alleen maar
verliezers.
Dat hoop ik te voorkomen.
vrijdag 4 februari 2011 om 22:30
Hallo allemaal, wederom bedankt voor jullie
steun en reacties.
Had vanmiddag door mijn werk niet echt de kans
alles goed te lezen.
quote:nesbojofan schreef op 02 februari 2011 @ 00:20:
[...]
Valt me tegen HBG dat kapot lachen.
Ben het eens met Meds dat jullie dit afgesproken hadden en je vrouw nu niet moet zeuren over een afspraakje maar ik verbaas me over hoe weinig jij je kindjes maar ziet.
Toch wel makkelijk he, alleen maar aan jezelf te hoeven denken.
Ik heb haar uiteraard niet in haar gezicht uitgelachen,
ik vind natrappen flauw, maar in de auto ja
En denk je dat ik mijn kinderen voor de lol weinig zie?
Vorig jaar om deze tijd was ik er heilig van overtuigd dat
we samen oud zouden worden, nog geen 4 maanden
later sliep ik bij mijn ouders.
Heel mooi dat je broer ze al donderdagmiddag op kan halen
maar ik denk niet dat mijn werkgever erg gescharmeerd
is van 2 kinderen in de kantine.
En hoezo makkelijk als je "alleen aan jezelf hoeft te denken"Zoals ik net al schreef, ik had het graag anders gezien, geloof
me, heb heel wat tegen het plafond liggen turen, ik had
het liever "niet makkelijk" gehad.
steun en reacties.
alles goed te lezen.
quote:nesbojofan schreef op 02 februari 2011 @ 00:20:
[...]
Valt me tegen HBG dat kapot lachen.
Ben het eens met Meds dat jullie dit afgesproken hadden en je vrouw nu niet moet zeuren over een afspraakje maar ik verbaas me over hoe weinig jij je kindjes maar ziet.
Toch wel makkelijk he, alleen maar aan jezelf te hoeven denken.
En hoezo makkelijk als je "alleen aan jezelf hoeft te denken"Zoals ik net al schreef, ik had het graag anders gezien, geloof
vrijdag 4 februari 2011 om 23:15
quote:hollebollegijs schreef op 04 februari 2011 @ 22:30:
steun en reacties.
alles goed te lezen.
[...]
Hbg snap dat dit alles buiten jouw controle gebeurd is alhoewel ik iets herinner te lezen ipv aandacht aan vrouw geven je vaak aan het computeren was, zoiets sluipt in een relatie (herken dit myself van nesboman)
Geloof dat je de beste bedoelingen hebt en lieve papa wilt zijn maar 1 x in de 14 dagen is volgens mij absoluut te weinig! Als de kids ouder worden, wordt het ws alleen maar minder, nu is de tijd om relaties op te bouwen.
steun en reacties.
alles goed te lezen.
[...]
Hbg snap dat dit alles buiten jouw controle gebeurd is alhoewel ik iets herinner te lezen ipv aandacht aan vrouw geven je vaak aan het computeren was, zoiets sluipt in een relatie (herken dit myself van nesboman)
Geloof dat je de beste bedoelingen hebt en lieve papa wilt zijn maar 1 x in de 14 dagen is volgens mij absoluut te weinig! Als de kids ouder worden, wordt het ws alleen maar minder, nu is de tijd om relaties op te bouwen.
vrijdag 4 februari 2011 om 23:24
Eerlijk gezegd denk ik dat de woede van jouw ex vooral voortkomt uit haar eigen frustratie, niet zozeer uit jouw reactie. Ze ondervindt nu aan den lijve de gevolgen van haar acties. Ze weet heus zelf ook wel dat het HAAR keuze was om uit elkaar te gaan, en waarschijnlijk ook wel dat jou in deze oppas kwestie niets te verwijten valt. En dat frustreert haar, zoals dat mensen eigen is. En dus wordt ze boos.
Alleen dat uit ze, net als de meeste mensen, eigenlijk liever niet naar zichzelf. Boos worden op jou maakt het bovendien makkelijker om de gevoelens van spijt die ze blijkbaar ook heeft (ze wilde het per slot van rekening nog een keer proberen, en nu heeft ze er ook nog eens een keer last van dat jij weg bent) te onderdrukken.
Iemand anders zei het ook al: als jij het loslaat heeft zij geen andere keuze dan het bij zichzelf te houden.
Alleen dat uit ze, net als de meeste mensen, eigenlijk liever niet naar zichzelf. Boos worden op jou maakt het bovendien makkelijker om de gevoelens van spijt die ze blijkbaar ook heeft (ze wilde het per slot van rekening nog een keer proberen, en nu heeft ze er ook nog eens een keer last van dat jij weg bent) te onderdrukken.
Iemand anders zei het ook al: als jij het loslaat heeft zij geen andere keuze dan het bij zichzelf te houden.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zaterdag 5 februari 2011 om 00:03
quote:BWitched schreef op 04 februari 2011 @ 23:24:
Eerlijk gezegd denk ik dat de woede van jouw ex vooral voortkomt uit haar eigen frustratie, niet zozeer uit jouw reactie. Ze ondervindt nu aan den lijve de gevolgen van haar acties. Ze weet heus zelf ook wel dat het HAAR keuze was om uit elkaar te gaan, en waarschijnlijk ook wel dat jou in deze oppas kwestie niets te verwijten valt. En dat frustreert haar, zoals dat mensen eigen is. En dus wordt ze boos.
Ik denk dat dit een hele goede analyse is, ze is inderdaad
boos.
Af en toe begint ze er nog wel eens over, dan zegt ze met
een omweg, die verliefdheid en dat vreemdgaan is me overkomen
ik heb er spijt van en waarom doe je nu zo moeilijk, kom gewoon terug.
Ze heeft het graag over zichzelf en laatst heb ik haar op de man
af gevraagd of ze er wel eens bij stil heeft gestaan wat het
allemaal met mij en de kinderen heeft gedaan.
Die vraag overviel haar duidelijk, en ze haaste zich te zeggen
dat het "allemaal niet netjes was" maar ik wist genoeg.
Nee daar heeft ze nooit bij stilgestaan.
Ik ben glashelder geweest, bevlieging of niet ik hoef me
niet te laten belazeren, er komt geen doorstart.
En eigenlijk is het gedonder toen begonnen, van poeslief
naar bijna blinde haat.
Soms weet ik echt niet wat ik moet doen, niet reageren,
wel reageren en zo ja hoe?
Daar is geen handboek voor.
@nesbojofan
Dat van dat computeren klopt inderdaad al was dat wel met
een laptop op schoot naast haar op de bank achter de TV
We hielden van verschillende programma's ik van Nederland 1
journaal, P &W en Discovery en zij SBS, Veronica enz.
Niet dat het echt botste maar ik kon me niet motiveren tot
een avondje America's next topmodel (of zoiets) en zij
vond bijv. P & W
Ik denk dat dit een hele goede analyse is, ze is inderdaad
boos.
Af en toe begint ze er nog wel eens over, dan zegt ze met
een omweg, die verliefdheid en dat vreemdgaan is me overkomen
ik heb er spijt van en waarom doe je nu zo moeilijk, kom gewoon terug.
Ze heeft het graag over zichzelf en laatst heb ik haar op de man
af gevraagd of ze er wel eens bij stil heeft gestaan wat het
allemaal met mij en de kinderen heeft gedaan.
Die vraag overviel haar duidelijk, en ze haaste zich te zeggen
dat het "allemaal niet netjes was" maar ik wist genoeg.
Nee daar heeft ze nooit bij stilgestaan.
Ik ben glashelder geweest, bevlieging of niet ik hoef me
niet te laten belazeren, er komt geen doorstart.
En eigenlijk is het gedonder toen begonnen, van poeslief
naar bijna blinde haat.
Soms weet ik echt niet wat ik moet doen, niet reageren,
wel reageren en zo ja hoe?
Daar is geen handboek voor.
@nesbojofan
Dat van dat computeren klopt inderdaad al was dat wel met
een laptop op schoot naast haar op de bank achter de TV
We hielden van verschillende programma's ik van Nederland 1
journaal, P &W en Discovery en zij SBS, Veronica enz.
Niet dat het echt botste maar ik kon me niet motiveren tot
een avondje America's next topmodel (of zoiets) en zij
vond bijv. P & W
zaterdag 5 februari 2011 om 07:55
Het lijkt me terecht dat je geen doorstart meer wil maken. Je vertrouwen is weg en hoewel mijn verhaal anders is dan het jouwe herken ik dat aspect. Neemt niet weg dat mijn jongste gisteren voor het eerst los liep en ik op dat moment zowel blij was als verdrietig omdat zijn vader dit (en nog veel meer) mist. Ik had me dit soort momenten ooit heel anders voorgesteld.
Maar wanneer mensen elkaar eenmaal pijn hebben gedaan, vertrouwen is geschaad en de basis (dus) kapot, is het meestal beter als er geen weg terug meer is. Dat inzicht en spijt dan te laat komen is jammer voor jouw ex maar een gevolg van haar eigen acties.
Ook mijn ex bleek me ineens te 'haten' toen ik niet zijn alimentatievoorstel klakkeloos aannam maar het wilde laten berekenen en vastleggen bij een mediator. Omwille van onze kinderen probeer ik er steeds overheen te stappen, maar lastig is het zeker. Succes!
Maar wanneer mensen elkaar eenmaal pijn hebben gedaan, vertrouwen is geschaad en de basis (dus) kapot, is het meestal beter als er geen weg terug meer is. Dat inzicht en spijt dan te laat komen is jammer voor jouw ex maar een gevolg van haar eigen acties.
Ook mijn ex bleek me ineens te 'haten' toen ik niet zijn alimentatievoorstel klakkeloos aannam maar het wilde laten berekenen en vastleggen bij een mediator. Omwille van onze kinderen probeer ik er steeds overheen te stappen, maar lastig is het zeker. Succes!
zaterdag 5 februari 2011 om 16:48
quote:Kloddertje schreef op 05 februari 2011 @ 07:55:
Het lijkt me terecht dat je geen doorstart meer wil maken. Je vertrouwen is weg en hoewel mijn verhaal anders is dan het jouwe herken ik dat aspect. Neemt niet weg dat mijn jongste gisteren voor het eerst los liep en ik op dat moment zowel blij was als verdrietig omdat zijn vader dit (en nog veel meer) mist. Ik had me dit soort momenten ooit heel anders voorgesteld.
Herkenbaar, ik had ook nooit gedacht dat ik dit zou
gaan meemaken, dat gebeurd altijd bij een ander,
DENK JE.
Het heeft met vertrouwen te maken, als ze vreemd was
gegaan, bijvoorbeeld na een avond stappen en helemaal
verteerd van spijt bij me was gekomen hadden we het
misschien wel gered samen.
Maar er willens en wetens een relatie op na houden
heeft me zo geraakt, komt niet meer goed in mijn
hoofd, en dan moet je een doorstart ook niet overwegen.
Herkenbaar, ik had ook nooit gedacht dat ik dit zou
gaan meemaken, dat gebeurd altijd bij een ander,
DENK JE.
Het heeft met vertrouwen te maken, als ze vreemd was
gegaan, bijvoorbeeld na een avond stappen en helemaal
verteerd van spijt bij me was gekomen hadden we het
misschien wel gered samen.
Maar er willens en wetens een relatie op na houden
heeft me zo geraakt, komt niet meer goed in mijn
hoofd, en dan moet je een doorstart ook niet overwegen.
zaterdag 5 februari 2011 om 19:26
Hallo HBG,
je klinkt heel redelijk, normaal is een extra weekend geen probleem voor je, maar het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat jij het maar moet oplossen als het deze keer niet uitkomt. Sterk van je dat je voet bij stuk houdt.
Onbegrijpelijke posts van jou Elizey... lees het later nog eens na. Ik probeer het echt te begrijpen maar het is gewoon geen doen.
P.S. HBG zei je niet dat je ex je vorige topic helemaal had gelezen? Denk je niet dat ze nog steeds meeleest? (of maakt het je niet uit)
je klinkt heel redelijk, normaal is een extra weekend geen probleem voor je, maar het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat jij het maar moet oplossen als het deze keer niet uitkomt. Sterk van je dat je voet bij stuk houdt.
Onbegrijpelijke posts van jou Elizey... lees het later nog eens na. Ik probeer het echt te begrijpen maar het is gewoon geen doen.
P.S. HBG zei je niet dat je ex je vorige topic helemaal had gelezen? Denk je niet dat ze nog steeds meeleest? (of maakt het je niet uit)