Alles zelf moeten doen...
vrijdag 4 februari 2011 om 21:05
Wat een gezeik. Huis schoonmaken, net alsof dat zo vies wordt van een eenpersoonshuishouden. Loop eens een week met een werkende moeder mee. Met dus vier of vijf keer zoveel was als jij. Een huis dat tig keer meer vies wordt als dat van jou. Die ook nog naar de sportclubs van de kids moet rijden, naast haar eigen sport.
Geef jezelf eens een hele dikke schop onder je kont.
Geef jezelf eens een hele dikke schop onder je kont.
vrijdag 4 februari 2011 om 21:07
Rot voor je dat je je slecht voelt. Zoals je al aan reacties merkt, zijn er mensen die zwaarder belast zijn en dit beter aankunnen dan jij. Nu is elk mens anders, dus vergelijkingen gaan nooit helemaal op.
Wellicht is het goed om na te gaan welke eigenschappen en/of ervaringen maken dat je je zo zwaar belast voelt. Het kan 'm ook zitten in dat je werk niet leuk genoeg is en teveel energie kost. Of dat je bloedarmoede hebt ofzo. Vind je het reeel dat je je zo voelt? Zo niet, kijk of je je belastbaarheid kunt vergroten, misschien moet je daar hulp bij zoeken (geen praktische hulp). Een coach, therapeut (RET) ofzo. Jouw perceptie van de werkelijkheid kan wellicht veranderen, waardoor je meer rust krijgt.
Wellicht is het goed om na te gaan welke eigenschappen en/of ervaringen maken dat je je zo zwaar belast voelt. Het kan 'm ook zitten in dat je werk niet leuk genoeg is en teveel energie kost. Of dat je bloedarmoede hebt ofzo. Vind je het reeel dat je je zo voelt? Zo niet, kijk of je je belastbaarheid kunt vergroten, misschien moet je daar hulp bij zoeken (geen praktische hulp). Een coach, therapeut (RET) ofzo. Jouw perceptie van de werkelijkheid kan wellicht veranderen, waardoor je meer rust krijgt.
vrijdag 4 februari 2011 om 21:08
quote:N00tje schreef op 04 februari 2011 @ 21:02:
[...]
Als ze dat kan betalen zou ze ook een dag minder kunnen gaan werken.
Toch?Ik weet niet wat ze verdient maar zeg 2 uur per week een schoonmaakster is 120 euro per maand. Kun je 's avonds wat langer relaxen.
[...]
Als ze dat kan betalen zou ze ook een dag minder kunnen gaan werken.
Toch?Ik weet niet wat ze verdient maar zeg 2 uur per week een schoonmaakster is 120 euro per maand. Kun je 's avonds wat langer relaxen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 4 februari 2011 om 21:10
Eens met de anderen. Als je fulltime werkt, ben je toch zo klaar met schoonmaken? Je hebt in je eentje nauwelijks was, je kunt koken voor meerdere dagen (eet je het de volgende dag weer of vries je het in voor een drukke dag) en zo zijn er nog tig oplossingen te bedenken. Je kunt ook 2x per week sporten in plaats van 4x, je kan ook een keer een boterham eten in plaats van uitgebreid te koken. Of koop een groentepakket, blokjes kipfilet of Quorn, wokrijst en binnen 10 minuten heb je een gezonde maaltijd op tafel staan. Ga met je hond wandelen in plaats van sporten, dan kom je tot rust en beweeg je toch. Echt, als je dit al zwaar vindt, gaat je leven nog moeilijk worden vrees ik. En als het echt niet gaat, dan misschien een goed plekje zoeken voor je hond?
vrijdag 4 februari 2011 om 21:11
vrijdag 4 februari 2011 om 21:13
quote:mywickedlife schreef op 04 februari 2011 @ 21:06:
Maar jullie boodschappen zijn duidelijk. Wat meer de boel de boel laten af en toe en niet alles perfect willen doen en niet te vergeten...het is vooral een luxeprobleem blijkbaar!
Maar gooi maar een slotje op het topic! Ben voldoende geholpen.
Nou, nou.
Ben nu wel heel benieuwd wat je eigenlijk graag gehoord zou hebben.
Maar jullie boodschappen zijn duidelijk. Wat meer de boel de boel laten af en toe en niet alles perfect willen doen en niet te vergeten...het is vooral een luxeprobleem blijkbaar!
Maar gooi maar een slotje op het topic! Ben voldoende geholpen.
Nou, nou.
Ben nu wel heel benieuwd wat je eigenlijk graag gehoord zou hebben.
vrijdag 4 februari 2011 om 21:20
Nee hoor, ik heb ook het gevoel dat ik het te druk heb. Alleen denk ik oprecht dat mijn leven met een baan, twee kleine kinderen een man die meer dan 50 uur per week werk, ook echt heel druk is. Oh ja, ben ook nog aan het herstellen van Pfeiffer, ook niet erg handig met een gezinsleven. Soms denk ik wel eens, wat deden Novaman en ik in godsnaam toen we nog geen kinderen hadden? Met andere woorden, dat we toen echt tijd over moeten hebben gehad. Daarom denk ik, omdat ik ook ooit mijn dagen zo vulde zoals jij die nu doet, dat het best wel meevalt.
Ik ben niet alleen, ben getrouwd. Maar mijn man werkt zoveel dat ik ook bijna alles alleen kan doen. Dat is overigens wel een iets waar we beide voor gekozen hebben.
Ik ben niet alleen, ben getrouwd. Maar mijn man werkt zoveel dat ik ook bijna alles alleen kan doen. Dat is overigens wel een iets waar we beide voor gekozen hebben.
quote:Nova78 schreef op 04 februari 2011 @ 21:10:
[...]
Ik proef lichte schaamte omdat je hebt ingezien dat je leventje zo zwaar nog niet is?
Wat een rare reactie. Vind dat ze het juist heel goed oppakt: ze wordt door iedereen 'met de grond gelijk gemaakt' en dan toch zo'n reactie.
Kan het me voorstellen dat haar leven 'druk' voelt: als ze thuis komt van haar werk 'moet' ze vanalles. Hond uitlaten, koken, opruimen, sporten en dan alweer naar bed vanwege drukke baan.
Als ik TO was zou ik lekker eens per week/14 dagen huishoudster nemen zodat de wat grotere klussen (bijv badkamer schoonmaken) gedaan worden terwijl jij aan het werk bent, en ik zou het sporten wat gaan minderen. Verder eventueel een vaatwasser aanschaffen.
Vraag me eigenlijk ook af of jouw hond wel voldoende aandacht krijgt als jij altijd weg bent (werken, sporten)...
[...]
Ik proef lichte schaamte omdat je hebt ingezien dat je leventje zo zwaar nog niet is?
Wat een rare reactie. Vind dat ze het juist heel goed oppakt: ze wordt door iedereen 'met de grond gelijk gemaakt' en dan toch zo'n reactie.
Kan het me voorstellen dat haar leven 'druk' voelt: als ze thuis komt van haar werk 'moet' ze vanalles. Hond uitlaten, koken, opruimen, sporten en dan alweer naar bed vanwege drukke baan.
Als ik TO was zou ik lekker eens per week/14 dagen huishoudster nemen zodat de wat grotere klussen (bijv badkamer schoonmaken) gedaan worden terwijl jij aan het werk bent, en ik zou het sporten wat gaan minderen. Verder eventueel een vaatwasser aanschaffen.
Vraag me eigenlijk ook af of jouw hond wel voldoende aandacht krijgt als jij altijd weg bent (werken, sporten)...
vrijdag 4 februari 2011 om 21:21
Als ik een soortgelijk verhaal hoor over "drukke" mensen moet ik altijd aan het volgende verhaal denken wat ik ook hoorde:
In een nomadentent woonde een gezin met 5 kinderen, man en vrouw moesten dag en nacht werken om de kinderen in leven te houden. Op een gegeven moment was het voor de man genoeg en ging naar de 'dorpsoudste' met zijn probleem. De dorpsoudste adviseerde de man om 3 geiten te nemen, niet buiten, maar binnen in de tent. De man vond het een erg vreemd advies maar volgde het op. De geiten vraten zijn hele tent op, scheten alles onder en hadden de gewoonte om in het bed van de man en vrouw te slapen. Na een maand trokken de man en vrouw het niet meer en gingen terug naar de dorpsoudste. "Uw tip werkt voor geen meter, we zijn nu zo goed als doorgedraaid" zei de man. "Dat is prima" zei de dorpsoudse "doe de geiten maar de deur uit". Het echtpaar deed het en 's avonds in bed zeiden ze tegen elkaar: "Heerlijk hè? al die rust".
Moraal van dit verhaal: organiseer een keer een kinderfeestje voor 10 kindjes van een jaar of 6. Ga trainen voor de marathon, behoud je fulltime baan, neem 3 honden erbij en hou deze levensstijl minimaal een maand vol.... Keer daarna terug naar je "real life" en je zult nooit meer zeggen dat je het druk hebt.
In een nomadentent woonde een gezin met 5 kinderen, man en vrouw moesten dag en nacht werken om de kinderen in leven te houden. Op een gegeven moment was het voor de man genoeg en ging naar de 'dorpsoudste' met zijn probleem. De dorpsoudste adviseerde de man om 3 geiten te nemen, niet buiten, maar binnen in de tent. De man vond het een erg vreemd advies maar volgde het op. De geiten vraten zijn hele tent op, scheten alles onder en hadden de gewoonte om in het bed van de man en vrouw te slapen. Na een maand trokken de man en vrouw het niet meer en gingen terug naar de dorpsoudste. "Uw tip werkt voor geen meter, we zijn nu zo goed als doorgedraaid" zei de man. "Dat is prima" zei de dorpsoudse "doe de geiten maar de deur uit". Het echtpaar deed het en 's avonds in bed zeiden ze tegen elkaar: "Heerlijk hè? al die rust".
Moraal van dit verhaal: organiseer een keer een kinderfeestje voor 10 kindjes van een jaar of 6. Ga trainen voor de marathon, behoud je fulltime baan, neem 3 honden erbij en hou deze levensstijl minimaal een maand vol.... Keer daarna terug naar je "real life" en je zult nooit meer zeggen dat je het druk hebt.
vrijdag 4 februari 2011 om 21:24
Ja ik herken dit wel, want ik was een half jaar geleden kapot na mijn werk en ik lag iedere avond voor dood op de bank. Toch wist ik dat dat niet normaal is voor een eenpersoonshuishouden, dus heb ik mijn bloed laten testen. Daar kwam toxoplasmose uit.
Dus wellicht is bloed prikken ook een goed idee bij jou of wellicht is de baan zo belastend omdat je het niet leuk vindt dat het je geestelijk volkomen leegzuigt. Daar kun je ook ontzettend moe van worden.
Dus nee, ik vind het geen luxeprobleem van je.
Dus wellicht is bloed prikken ook een goed idee bij jou of wellicht is de baan zo belastend omdat je het niet leuk vindt dat het je geestelijk volkomen leegzuigt. Daar kun je ook ontzettend moe van worden.
Dus nee, ik vind het geen luxeprobleem van je.
vrijdag 4 februari 2011 om 21:24
Tjee wat een zure reacties allemaal. Ik weet niet of ik hetzelfde herken als wat je bedoelt maar herken me er best in hoor. Bij mij is het meer dat ik soms gewoon geen puf heb om het voor mezelf te doen. Toen ik nog samenwoonde was ik veel huishoudelijker bezig, naast mijn baan en had ik er ook meer lol in. Misschien dat dat het is? Richt je wat meer op gezellige contacten en sport ietsje minder fanatiek. Teveel sporten is ook niet gezond en daar kun je ook best moe van worden, 2 á 3 keer per week intensief bewegen of iedere dag een half uur is ook voldoende. En laat de boel eens de boel, koop wat leuks voor jezelf en geniet een beetje.