Alles zelf moeten doen...

04-02-2011 20:38 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:mywickedlife schreef op 04 februari 2011 @ 21:14:

Geen schaamte hier hoor. Ik heb blijkbaar het gevoel dat mijn leven zoals het nu is, iets teveel voor me is op dit moment. kan er misschien aan liggen dat ik inderdaad niet meer helemaal happy ben in mijn werk.

Nee daar heb IK last van!

Dat mag je voelen hoor.

Mogelijk helpt het relativeren je, zo niet, bedenk je waar het aan ligt.

Niks aanvallend bedoelt onzerzijds.
t is natuurlijk wel zo dat dingen kunnen delen met een partner veel fijner is. ik mis dat tenminste wel. de druk is dan minder.
wij slapen nooit.
quote:Charlar2 schreef op 04 februari 2011 @ 21:21:

Als ik een soortgelijk verhaal hoor over "drukke" mensen moet ik altijd aan het volgende verhaal denken wat ik ook hoorde:

In een nomadentent woonde een gezin met 5 kinderen, man en vrouw moesten dag en nacht werken om de kinderen in leven te houden. Op een gegeven moment was het voor de man genoeg en ging naar de 'dorpsoudste' met zijn probleem. De dorpsoudste adviseerde de man om 3 geiten te nemen, niet buiten, maar binnen in de tent. De man vond het een erg vreemd advies maar volgde het op. De geiten vraten zijn hele tent op, scheten alles onder en hadden de gewoonte om in het bed van de man en vrouw te slapen. Na een maand trokken de man en vrouw het niet meer en gingen terug naar de dorpsoudste. "Uw tip werkt voor geen meter, we zijn nu zo goed als doorgedraaid" zei de man. "Dat is prima" zei de dorpsoudse "doe de geiten maar de deur uit". Het echtpaar deed het en 's avonds in bed zeiden ze tegen elkaar: "Heerlijk hè? al die rust".

Moraal van dit verhaal: organiseer een keer een kinderfeestje voor 10 kindjes van een jaar of 6. Ga trainen voor de marathon, behoud je fulltime baan, neem 3 honden erbij en hou deze levensstijl minimaal een maand vol.... Keer daarna terug naar je "real life" en je zult nooit meer zeggen dat je het druk hebt.Dit is een relativatie ten top.
quote:Nova78 schreef op 04 februari 2011 @ 21:20:

Nee hoor, ik heb ook het gevoel dat ik het te druk heb. Alleen denk ik oprecht dat mijn leven met een baan, twee kleine kinderen een man die meer dan 50 uur per week werk, ook echt heel druk is. Oh ja, ben ook nog aan het herstellen van Pfeiffer, ook niet erg handig met een gezinsleven. Soms denk ik wel eens, wat deden Novaman en ik in godsnaam toen we nog geen kinderen hadden? Met andere woorden, dat we toen echt tijd over moeten hebben gehad. Daarom denk ik, omdat ik ook ooit mijn dagen zo vulde zoals jij die nu doet, dat het best wel meevalt.

Ik ben niet alleen, ben getrouwd. Maar mijn man werkt zoveel dat ik ook bijna alles alleen kan doen. Dat is overigens wel een iets waar we beide voor gekozen hebben.

Ik denk dat je er niet veel aan hebt om te vertellen dat jij het nóg veel drukker hebt. TO geeft aan dat ze haar leven als druk ervaart, dat wordt echt niet minder als jij vertelt over je baan/kinderen en echtgenoot die altijd werkt.

Op de een of andere manier denken mensen met kinderen áltijd dat ze het veel drukker hebben dan andere mensen. Prima, maar je hebt zelf voor kinderen gekozen denk ik dan, net zoals ik zelf voor huidsdieren, een full-time baan en een studie heb gekozen.

TO ervaart haar leven als druk en vraagt om tips, dan is het wel heel erg makkelijk om te zeggen 'zeur niet, ik heb het nog veel drukker dan jij!'.
Zo, mag het misschien iets minder hard tegenover TO? Ik wist niet dat we hier een wedstrijdje "wie heeft het zwaarste/drukste leven" aan het houden waren....

TO, probeer prioriteiten te stellen. Wat is belangrijk en wat kan je wel even laten? En daarnaast probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Kook vooruit en prop je vriezer vol zodat je alleen nog hoeft op te warmen 's avonds. Was 1x in de 2 dagen af. Doe 1x in de week alle boodschappen en idd een poetsvrouw ofzo. Neem je gevoel in ieder geval serieus. Doorbuffelen zorgt meestal alleen maar voor meer ellende.
quote:Zwuppeliennn schreef op 04 februari 2011 @ 21:29:

Zo, mag het misschien iets minder hard tegenover TO? Ik wist niet dat we hier een wedstrijdje "wie heeft het zwaarste/drukste leven" aan het houden waren....

TO, probeer prioriteiten te stellen. Wat is belangrijk en wat kan je wel even laten? En daarnaast probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Kook vooruit en prop je vriezer vol zodat je alleen nog hoeft op te warmen 's avonds. Was 1x in de 2 dagen af. Doe 1x in de week alle boodschappen en idd een poetsvrouw ofzo. Neem je gevoel in ieder geval serieus. Doorbuffelen zorgt meestal alleen maar voor meer ellende.Helemaal mee eens! En vergeet niet tijd aan jezelf te besteden, in de vorm van ontspanning. Keertje lekker (met hond ;)) op de bank hangen, tv kijken, boekje lezen. Dat heb je ook gewoon nodig!
-
Alleen leven betekent dat je weinig kunt leunen. Als jij iets niet doet in huis, of de hond niet uitlaat, dan gebeurt het niet. Je sores kwijtkunnen is anders als je met iemand samen bent dan dat je daar iemand actief voor moet contacten. Ik kan me best voorstellen dat dat niet gemakkelijk is als je wel met iemand samen bent geweest. Ik vind dat je op jouw leeftijd geen genoegen hoeft te nemen met dit gevoel, dus goed om het aan te pakken.
dat stoppen met roken kan ook nogal wat lichamelijks teweegbrengen.

en je hart niet kunnen luchten is ook waardeloos.

heb je wel een goeie vriend/vriendin?
wij slapen nooit.
Kan je niet iemand zoeken (goeie vriendin/moeder ofzo) die je gewoon even 10 minuutjes belt op een avond om je verhaal te kunnen doen? Ik ben ook alleen, maar spreek elke dag wel iemand die me lief is en dat is echt heel erg fijn.

Wat betreft je baan.....is het mogelijk daar iets in te veranderen?
Het is niet mijn bedoeling om te laten zien dat ik het nog drukker heb, al begrijp ik dat dat zo overkomt. Mijn bedoeling was om haar een beetje te laten relativeren.

Sunnybeam....je spreekt jezelf een beetje tegen. Ik denk dat een maatje bij je in huis best goed voor je zou kunnen zijn.
De 1 kan veel minder hebben dan een ander, niks geks aan.

Wel vind ik het dan erg dom om een hond te houden, maar als je die al lang hebt snap ik ook wel dat je die niet zomaar wegdoet. (misschien naar een kennis/ouders?)

4 keer per week sporten is ook overdreven (neem aan dat je geen 150 kilo weegt en dan nog)

En met vriendinnen kun je ook minder vaak afspreken.

Bv een weekend iets leuks doen, een ander weekend lekker voor jezelf, knap je van op!
Heel erg herkenbaar hoor @mywickedlife. Geestelijke vermoeidheid is ook heel zwaar en de kunst is om thuis te kunnen/leren ontspannen. Er zijn goede tips gegeven

Dat van je verhaal niet kwijt kunnen herken ik ook erg. Ik heb een vriendin met wie ik veel mail en dat helpt ook heel goed.

Wat werk betreft: lijkt er op korte termijn verandering in te komen? Zoniet dan zou ik toch proberen uit te blijven kijken naar iets anders. Ik herken me ook hierin omdat bij ons de banen gaan verdwijnen omdat de functie verdwijnt. Het is dus een kwestie van maanden voor het werk stopt en dat geeft veel stress (vooruit solliciteren, wanneer ben ik aan de beurt etc.)

Heb je tussendoor een oplossing voor de hond met uitlaten enzo? Of doen je ouders dat?
Ik denk dat een groot deel van je probleem bij je baan ligt. Die slurpt energie ipv dat het energie geeft. Dus daar komt die vermoeidheid vandaan. Je leven is niet zo druk (al kun je makkelijk een paar dingen schrappen), maar je ben gewoon uitgeblust...
-
Oh maar ik was je ook niet aan het aanvallen. Gaf toch ook positieve tips. Ben zelf ook alleen en herkende best wel wat in je verhaal. Maar lees ook in je verhaal veel moeten en willen van jezelf.

Als je baan geestelijk te zwaar belastend voor je is, zal je daar toch iets aan moeten doen. Of ander werk zoeken of op een andere manier gaan denken over je niet zo leuke werkzaamheden.

Misschien ligt de lat wel veel te hoog voor jezelf.
Die harde reacties zijn nergens voor nodig.

To, probeer inderdaad minder te sporten maar ga met de hond wandelen. Van het gespaarde geld, kun je een poetshulp inhuren

En een nadeel van er overal alleen voor staan is ook de sleur die het brengt. Ik herken dat wel.

Nooit gaat er iets vanzelf, nooit eens de afwas gedaan of de boodschappen. En dan zijn inderdaad geen zware klussen, maar eens een keer overslaan is ook niet erg.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Wauw, wat zijn we allemaal goed! Ik steek jullie allemaal even een veer in je reet!

TO, je mag best moe zijn. De één kan wat meer hebben dan de ander. Als ik naar mijn man kijk dan snap ik werkelijk waar niet waar hij zijn energie vandaan haalt. Die gaat maar door. Staat elke ochtend om 5.30 uur op en gaat 's avonds nog even lekker aan de slag in huis. Als ik moet werken, vroeg ben op gestaan, kind heb aangekleed, ben gaan werken en 's avonds gekookt heb, ben ik op. Echt. Ik heb nog nooit veel energie gehad. Ik ben ook nooit een stapper geweest die tot 5 uur kon stappen en 's ochtends om 9 uur gewoon aanwezig was op het voetbalveld. Jaloers ben ik wel op deze mensen. Je doet gewoon veel meer op een dag. Ik heb mij er bij neergelegd.

Je kunt ook moe zijn van een bepaald structuur. Vind je je werk wel leuk?
oke, wel jammer dat je dat moet plannen, en je wilt ook niet altijd met je zeurdingen aankomen.
wij slapen nooit.
Een hond is ook een maatje hoor, die doe je na zoveel jaar ook niet zomaar weg. Het is ook wel erg fijn, dat er altijd iemand enthousiast je op wacht na een lange dag van hard werken.

Kan me niet voorstellen, dat na het wegdoen van haar hond dan haar problemen opgelost zouden zijn.

Het is eerder dat ze op een andere manier met de dingen om moet gaan.
-
ik heb dagen dat ik gewoon de boel de boel laat, als t hier een dikke shit zooi is, so be it.

dan ga ik in bad liggen als de kids slapen. de weekenden doen we alleen dingen die we leuk vinden.
wij slapen nooit.
quote:Pien252 schreef op 04 februari 2011 @ 21:29:

[...]

Ik denk dat je er niet veel aan hebt om te vertellen dat jij het nóg veel drukker hebt. TO geeft aan dat ze haar leven als druk ervaart, dat wordt echt niet minder als jij vertelt over je baan/kinderen en echtgenoot die altijd werkt.

Op de een of andere manier denken mensen met kinderen áltijd dat ze het veel drukker hebben dan andere mensen. Prima, maar je hebt zelf voor kinderen gekozen denk ik dan, net zoals ik zelf voor huidsdieren, een full-time baan en een studie heb gekozen.

TO ervaart haar leven als druk en vraagt om tips, dan is het wel heel erg makkelijk om te zeggen 'zeur niet, ik heb het nog veel drukker dan jij!'.

Eens.

TO, is het ook een idee om eens een boel-de-boel-dag of dagdeel in te lassen? Dan kun je die dag/dat dagdeel doen waar je zin in hebt, in plaats van iets te doen wat je volgens jezelf moet doen.
Je moet niks.
vind je je baan echt leuk?
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven