Alles zelf moeten doen...

04-02-2011 20:38 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Hoe zwaar kan het huishouden zijn van één persoon. Ik werkte full-time en had 4 kinderen te verzorgen met bijbehorend huishouden.

Wat maak je nou vuil in je eentje? Gewoon gelijk opruimen als je iets hebt gebruikt.

Je doet je nu wel ergu zielig voor. Je hebt toch ook zelf gekozen voor een hond?
Luxeproblemen. Sorry hoor.
Herken het niet, je zit in de spil van je leven als het goed is qua energie.

Zit je niet zo lekker in je vel?

Anders praktische tips; af en toe kant en klaar maaltijd nemen, minder sporten, meer lopen met de hond.

Huis hoeft toch ook niet spik en span te zijn, elke dag iets doen helpt het op orde houden.
En dan krijg je ook nog hulp van je ouders?????? Goh dat ik had ik toen ook wel willen hebben......
Dat moeten, dat leg je jezelf op!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ja, dat herken ik.

Mijn manier om ermee om te gaan is af en toe dingen gewoon te laten gaan. Het hoeft niet altijd allemaal goed te zijn. Dus als ik echt moe ben, dan laat ik de afwas gewoon een dagje staan. Ik ben toch maar in mijn eentje, dus niemand ziet de vuize vaat, en het is niet zoveel dat ik het niet bij de volgende vaat kan doen.

Dit is maar een voorbeeld, maar mijn beste tip is af en toe gewoon los laten en jezelf toestaan niet alles perfect te doen.
Met alle respect, maar volgens mij kunnen je ouders beter een schop onder je kont geven. Inderdaad luxeproblemen, sorry.
-
minder gaan sporten?
Helaas, dan de hond maar weg, dat is blijkbaar je trigger.

Helemaal niet erg om toe te geven hoor.
Hoe denk jij dan dat mensen met bijvoorbeeld 3 kinderen zich voelen? Zoals jij je leven omschrijft, lijkt het mij heeeeerlijk rustig, vooral als je goed in je vel zit.
quote:mywickedlife schreef op 04 februari 2011 @ 20:47:

Ik begrijp jullie reacties maar voor mijn gevoel is het allemaal te veel. Ik zit vrij goed in mijn vel dus daar ligt het niet aan. Ik heb inderdaad wel graag mijn huis op orde en met een hond is alles sneller vies dan normaal. En die hond heb ik overgehouden na samengewoond te hebben dus ik heb er niet voor gekozen in mijn eentje een hond te houden.

Omdat ik een vrij zware baan heb, ben ik 's avonds echt moe als ik thuis kom en ik lig om al tegen half 10 op bed.

Ja dus.........ik ook; dan doe je je huishouiden in het weekend en neem je een vaatwasser en wat vaker een makkelijke maaltijd.....

Jeetje je kan het jezelf ook moeilijk maken.
That's life, sorry.

Probeer in de weekenden je rust te pakken.

Ik ga écht niet elke dag met het huishouden bezig, hoe vies kan het worden in je eentje? Gewoon voor een vrije dag bewaren.
Je werkt de hele dag, dan maak je dus niets vies??

Ik vind dat je enorm zeurt, en ik snap je ouders niet dat ze je komen helpen.

Kweek eens wat ruggegraat zeg.
De een kan nu eenmaal meer aan dan de ander.
quote:diaantje1971 schreef op 04 februari 2011 @ 20:50:

Je werkt de hele dag, dan maak je dus niets vies??

Ik vind dat je enorm zeurt, en ik snap je ouders niet dat ze je komen helpen.

Kweek eens wat ruggegraat zeg.

Ik lees dat de hond een te grote belasting is, vooral als je daar zelf niet 100% voor gekozen hebt maar voor je gevoel in je mik geschoven is, kan dat idd een (te) grote zorg zijn.

Sterkte met je keuze TO.
quote:Draadloos schreef op 04 februari 2011 @ 20:53:

[...]

Ik lees dat de hond een te grote belasting is, vooral als je daar zelf niet 100% voor gekozen hebt maar voor je gevoel in je mik geschoven is, kan dat idd een (te) grote zorg zijn.

Sterkte met je keuze TO.Je hebt altijd een keuze, altijd!
Ga eens de helft minder sporten ofzo, er zijn ook mensen die helemaal niet kunnen sporten. Doe hond weg, ga een halve dag minder werken, en ruim meteen op wat je vies maakt. Peuleschilletje, éénpersoonshuishoudentje! Je bent neem ik aan gezond van lijf en leden? En grondig verwend door ouders????

Eens met andere reacties! Geen medelijden!!
Ik ben benieuwd of jij plannen hebt om ooit aan kinderen te beginnen? Ik kan je op een briefje geven dat je je dan afvraagt waar je je ooit druk om hebt gemaakt in je eentje........
Je sport 4x in de week , waarom ga je niet 2x in de week de sportschool induiken en 2x in de week hardlopen en neem je je hond mee ?
Ik herken het helemaal! 32 uur werken in de week (ok, is niet fulltime), naar kinderdagverblijf, naar BSO, naar huis, koken, vaatwasser inruimen (oplossing voor jou?), leuk doen met de kinderen, drie kinderen van 2,3,6 naar bed brengen. Daarna de was gaan doen, opvouwen, administratie, nog wat werken want daar kom ik nooit mee klaar op kantoor. Hond hoef ik gelukkig niet uit te laten, want die heb ik niet. Mijn ex is er vandoor gegaan voor een 15 jaar jongere vrouw, scheelt echt ontzettend in tijd, hoef je niet meer gezellig sociaal te doen 's avonds op de bank, maar goed, je bent alleen dus die vent kun je de deur niet uit doen.

Sporten doe ik niet, ik rook gewoon lekker door.

Mijn vriendin helpt 1 keer in de week in het huishouden, zodat ik 1 keer in de week in een lekker opgeruimd huis thuiskom. Wat een verwennerij! Verder iedere ochtend om half 6 wakker, omdat de oudste dan naast mijn bed staat en iedere nacht er wel een keer uit omdat 1 van de kinderen ziek is.

Ik ben er achter dat je best doorkunt met nachten van ca. 4-5 uur, ik functioneer goed , behalve dat ik dan af en toe het kinderdagverblijf voorbij rijd...(1 keer gebeurt hoor, verder geen zorgen) Ik weet ook wel dat je alleen je eigen situatie ervaart, probeer te kijken waar je wat tijd (lees rust) voor jezelf in kunt bouwen, durf nee te zeggen (leg dan ook uit waarom je nee zegt, zodat je mensen niet van je afstoot)
Hoe harder mensen denken dat ze het druk hebben hoe drukker en zwaarder ze het leven ervaren.

Ik wil best een weekje met je ruilen, goed voor m'n conditie en m'n rust. Wel zonder je 'helpende' ouders ik ben geen bemoeials gewend.
Dus eigenlijk zeg je, dat al helemaal op bent na een dag werken. En dat daarna nog heel veel dingen moeten.

Als zo moe bent, dan is 4 dagen in de week sporten ook best veel. Misschien 2 keer minder gaan sporten en in de plaats daarvan een extra lange wandeling met je hond gaan maken?

Belangrijke taken van je huishouden kan ook in het weekend.

Oh wacht, je kreeg ook al hulp van je ouders.

Kook voor een paar dagen. Gooi wat vaker restjes in de diepvries zodat je alleen nog maar op hoeft te warmen.

Kortom verzin wat dingen waardoor je meer rustmomenten voor jezelf hebt.
Schoonmaakster?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven