Gezondheid alle pijlers

bloed en eiwitten in urine

04-02-2011 21:48 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

allereerst ik weet dat de meeste hier geen arts zijn en zonder iemand gezien te hebben al helemaal niet kan zeggen wat er aan de hand is. En ik ga zodra het kan en nog nodig is naar de HP

Dochter is ziek, grieperig en buikpijn , geen diaree, gewoon griep.

Vanmiddag bij huisarts geweest en hij heeft haar gecheckt, buikpijn was niet echt iets om me zorgen om te maken en was gewoon griep, advies was uit laten zieken. Kinderen schijnen vaak buikpijn aan te geven als ze ergens anders pijn hebben.

Voordat ik bij de huisarts was heeft de assistent dochters urine getest en daar zat bloed en eiwitten in en veel , heel veel vitamine c. Assistent ging naar huis en ik moest dat aan de dokter doorgeven. we waren de laatste van het spreek uur en het ging allemaal een beetje raar..om lang verhaal kort te maken, ik ben vergeten te zeggen tegen de dokter van de urine.

Dokter was ook heel gehaast, was ruim 1,5 uur uitgelopen.

Maar nu..thuis gekomen kreeg dochter gillende buikpijn tot overgeven aan toe.

Op advies van de dokter heb ik haar een paracetamol gegeven en uiteindelijk is ze inslaap gevallen.

En nu schiet ineens die urine test me te binnen.

De HP kan ik daar toch niet voor bellen, want die hebben haar niet gezien en hebben die test ook niet gedaan.of denken jullie wel gewoon bellen??

ik wil haar nu gewoon laten slapen,maar als ze wakker word en weer pijn heb dan bel ik direct natuurlijk.

Ik ben een beetje bang voor blinde darm en wil eigenlijk alleen weten iemand weet of de uitslag van de urine test daarbij past.

Het was trouwens geen blaas ontsteking volgensde assistent.

nogmaals...als ze wakker word met pijn bel ik echt direct de dokter weer.

Wil alleen graag wetenof iemand hier iets van weet.

moet ik me zorgen maken om de bloed en de eiwitten ,en kan ik de HP hiervoor bellen om dit alleen na vragen??

Moet er even bij zeggen ook dat ikzelf momenteel in de ziektewet zit,burn out,tikkeltje depressief en ik niet echt heel helder nadenken op dit moment, heb nachtje slaap gemist en ben ff een klein beetje de weg kwijt.
Ik zou voor je eigen zekerheid even de HP bellen. Daar zijn ze toch voor?
Ik heb geen flauw idee betreffende het eiwitten/bloed verhaal, maar... hoewel ik zelf zelf echt enorm terughoudend ben in dit soort zaken,is er één ding waarin ik gerust een stalker wil zijn, is het de HA Post bellen en dan speciaal als het mijn dochter betreft.

NATUURLIJK kun je ze bellen; meteen doen!!!! Daar zitten die mensen voor. Als er één druppel bloed uitkomt hang ik al aan de lijn. Kan me niet schelen dat iemand me een zeikerd vindt. En dat vinden ze niet eens.
Hoe oud is je dochter? Kan ze al goed aangeven wat ze voelt?

Als je twijfelt even huisartsenpost bellen lijkt me....
Ik zou zeker bellen, want er hoort geen bloed en eiwitten in de urine te zitten. Eiwit wijst op verontreiniging en het bloed kan van de nieren komen.

Dat vitamine C zegt me niks (ben zelf doktersassistente) maar wij testen daar niet op (nog nooit van gehoord zelfs om dat te testen).

Wel slordig van de DA dat ze het niet in de computer heeft gezet.

Ik zou zeker even bellen met de HAP en dat je zelf niet zo lekker in je vel zit hoef je niet te zeggen hoor.

Sterkte!!!
Zou wel bellen. Bloed en eiwitten in de urine zijn afwijkend. Verder heeft je dochter gewoon heel erg veel pijn. Ik zou er niet het hele weekend mee wachten.
ik geloof niet dat je ha/de assistente op vitamine c in de urine getest heeft,

verder zou ik vooral de HP even bellen, kunnen zij beoordelen of het nodig is dat je nog een keer langs komt.
Als je dochter nu slaapt en geen pijn heeft, zou ik nu niet bellen. Ik zou wel bellen op het moment dat je dochter weer buikpijn aan geeft. Eiwit en bloed in de urine kan wel duiden op een blaasontsteking, kan ook duiden op een niersteen, in elk geval niet op een blindedarmontsteking. Dat kun je niet testen uit een urine. Een blindedarmontsteking geeft heftige pijnen in de rechteronderbuik vaak gepaard met misselijkheid en koorts.

Waarschijnlijk heeft de assistent alleen een stick in de urine gedaan, deze geven heel vaak vals positieve uitslagen. Dit betekent dus, dat de stick aangeeft dat er bloed in zit, terwijl, als microscopisch onderzoek zou doen er geen bloed in zit.

maar goed, ik zou bellen naar de hap als je dochter weer pijn krijgt.
Oke, ga ff bellen..

ze werd net even verward wakker en had pijn in haar been.

Verder beweegd ze veel met haar benen in haar slaap, zoals baby's als ze buikkramp hebben.

Ze is 7, en vooral rond haar navel heeft ze pijn.

Ja de assistente zei dat er bloed eiwitten en heel veel vitamine c in dr urine zaten...

waarom zou dat niet getest worden, germanwings? is dat iets raars dat ze dat doet? ze had zo'n staafje waar allemaal kleine gekleurdestreepjes opstonden.
vitamine C zit niet op die staafjes voor zover ik weet, en het zegt helemaal niets (hooguit iets over de hoeveelheid vit. C die je eet).
oke ondertussen even gebeld,maar ingesprek.

Ja nu ze slaapt wil ik haar eigenlijk ook laten slapen en als ze wakker word met pijn bellen. Jeetje zeg,normaal denk ik doe ik gewoon en nu..word gek van mezelf.
Huisartsenpost bellen. Waarom niet?
wat zou je willen? Zou je willen dat er een arts nog naar haar kijkt vanavond? Dan bel je.

Ik zou haar laten slapen als ze nu slaapt.

Je kunt de hele nacht nog bellne, dus mocht ze wakker worden met pijn dan kun je altijd nog overleggen.

Je kunt ook even overleggen met de assistnete van de hap, dat je niet zo goed weet wat je moet.
Wij testen nooit op vitamine C.

Bedoelde ze misschien glucose? (niet te hopen dat dat er in zit).
Ik zou bellen en overleggen. En dat van die vitamine C klopt niet, dat testen ze echt niet (en glucose torenhoog? Dan was dit nu geen vraag geweest ).
Ik zou ook nu bellen en overleggen. De arts (of assistente, die je eerst krijgt) kan beter inschatten of het handiger is dat je dochter haar slaap pakt of dat het handiger is als je eerst even langs komt. Je kunt bij het bellen toch ook gewoon aangeven dat ze nu net even slaapt, maar dat je je wel ongerust maakt? En wat je nu het beste kunt doen? Als dat laten slapen en aankijken is, zullen ze je dat vertellen en als het bloedspoed is dan wacht je beter niet tot ze weer wakker is. Maar dat soort dingen kunnen zij dus alleen maar inschatten, wij niet.
zo ben ik weer,

allemaal bedankt voor de antwoorden.

Dochter werd wakker en huilde weer van de pijn en dusdirect gebeld. vitamine c kon idd niet( hoe kom ik daar dan bij?? weet zeker dat ze dat gezegd heeft)

We moesten dus komen,ellendig lang moeten wachten met huilen kind,viel na 3 kwartier in slaap, toen werden we gehaald en kwam er weer iets tussen dus weer wachtkamer in.

Nou er zat idd bloed in urine,maar geen ontstekingscellen, dus ze wisten niet wat het was.ze heeft nu welmedicijnen gehad omdat ze het behandelen als urineweginfectie. ze hebben het opkweek gezet en dan horen we volgende week wat het is.

Nou om een lang verhaal kort te maken, medicijen en pijnstillers en kind slaapt nu.

Hopen dat het snel beter gaat.

allemaal bedankt.
Beterschap voor je dochter! Hoop dat hef vandaag al weer wat beter gaat...
Goed dat je toch gegaan bent. Had ik ook gedaan hoor.

Beterschap en hopelijk knapt ze snel op!!
Beterschap!
dank jullie .

Dochter is nu al stuk opgeknapt, alleen nog stront verkouden enzo.

Ze heeft als een os geslapen tot11 uur vanmorgen.

het lijkt, dus de goeie kant op te gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven