Werk & Studie alle pijlers

3 banen?

05-02-2011 14:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
xxxxx
Ik snap je vraag niet, eerlijk gezegd.

Als je 3 banen hebt, kun je maar op één baan de heffingskorting toe laten passen. Het is fiscaal het gunstigste om dat te doen bij de baan waarmee je het meest verdiend.

Doordat je 3 banen hebt kan het zo zijn dat je (iets) te veel loonbelasting betaalt, maar dat is geen vast gegeven en moet je maar afwachten bij het doen van de aangifte loonbelasting.
Dat zie je verkeerd. Je betaalt belasting over wat je verdient, ongeacht in hoeveel banen je werkt. Als je bij elke baan weinig verdient, en ze 33% belasting inhouden, dan loop je zelfs het risico dat je achteraf bij moet betalen omdat je met een deel van de verdiensten in een hoger tarief zou kunnen vallen.

Wat jij waarschijnlijk bedoelt met 'minder verdienen' bij een tweede baan, dat heeft te maken met het feit dat je over het eerste deel van je salaris geen belasting hoeft te betalen. Dat bedrag mag maar 1 werkgever verrekenen, waardoor het lijkt of je bij andere werkgevers meer betaalt.
Niets financieels, maar met 3 banen is het ook moeilijk om een keer een vakantie te plannen: je moet dan overal vrij kunnen krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
xxxx
Als ik trouwens 1 fulltime baan zou vinden, zou ik dat natuurlijk doen. Maar dat is echt moeilijk. En eigenlijk wil ik 1 baan niet kwijt omdat ik het daar echt naar mijn zin heb en ook doorgroeimogelijkheden heb. Het was de bedoeling om die baan van 12 uur op te zeggen voor iets anders, niet gevonden. Nu doet zich deze kans voor. Eerst het gesprek natuurlijk afwachten.
up
Waarom probeer je het niet gewoon? Het gaat maar om 1 weekend per maand. Bovendien, als het echt niks is of niet werkt dan kan je er altijd nog mee stoppen.
xxx
Dat zie je idd verkeerd. Je zal iig NIKS terug krijgen, misschien zelfs bij moeten betalen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven