Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Super je huis Bo!

Helemaal geweldig!
Het heeft iets van zo'n lief huisje op wintersportvakantie hoe/wat is er in de kelder? zijn die twee slaapkamertjes op dezelfde etage als de woonkamer? Is de zolder een grote ruimte of zijn het twee kamertjes?
Wow wat een huis, ik heb het behang gewoon even weg gedacht
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
en nu ben ik natuurlijk ook hartstikke benieuwd....

Fijn dat jullie getekend hebben en dat de overdracht al zo snel is! Ben zo blij voor jullie!!!

Van harte gefeliciteerd!!!

*ben btw nog steeds niet naar de tandarts geweest, klopt verder ff af*
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Hahaha, wat een vragen :-)

Nou ja, ik snap het wel, het is voor mij helemaal duidelijk maar op de foto's natuurlijk niet echt!

Zoeb, ik wilde niemand voor het hoofd stoten, maar ik hou niet van geel. Dus geel met felrood op de muren, dat is 'm niet voor mij. Te donker ook, in dit huis. Arme verkoper, hij heeft het helemaal nieuw behangen, eigenlijk best een verspilling dat we het er dus meteen weer af gaan trekken!

Gelukkeling, er zijn drie verdiepingen: de kelder met 1 garage en een washok en nog twee ruimtes; de begane grond met keuken, badkamer, WC, woonkamer en twee slaapkamers; en de bovenste verdieping met twee slaapkamers en een grote ruimte onder de Velux-ramen. dat wordt mijn brei- en naai- en knutselatelier, dat heb ik al bedongen.

Dan in het bossige stuk nog een tweede garage, met een verdieping erin waar je ook kan wonen (een helemaal afgemaakt appartement).

We hebben net een fles champagne opengetrokken, maar ik drink al zo lang niks meer dat ik het bij twee slokjes gehouden heb

Ro is helemaal stilletjes van het idee (hoewel ik denk dat hij ook denkt aan het feit dat dit zeker mijn laatste verhuizing wordt).
Wat een paleisje! En ja, ik kan me helemaal voorstellen dat dit behang eind jaren 90 hip was, maar nu niet meer. Wil je alleen wit op de muren, of hier en daar ook nog een effen wand in een kleurtje? Wat gaat het allemaal al snel gebeuren zeg, jij bent eerder verhuist dan dat wij onze nieuwe bank krijgen (gisteren gekocht, doet een vreugdedansje).

Wat je zegt over Ro, dat hij zo stil is omdat dit waarschijnlijk de laatste x is dat jullie samen zullen verhuizen, dat lijkt me behoorlijk confronterend. Voor jullie allebei. Even een momentje van extra besef dat jij er korter zult zijn dan de meesten van ons. Hoe is dat voor jou Bo, trek je dat? Tuurlijk, je zult moeten, maar toch...

En omdat echte bloemetjes het niet houden tot april, alvast een virtueel bosje:

(gemengd boeket... )
Heeee Sjur, je hebt 'm gekocht, de bank??

Foto graag

Voor mij is het alleen maar een fijn idee, te kunnen verhuizen.

Nu we sowieso hier niet meer gaan verbouwen wil ik hier ook weg; waarom in een half af huis blijven wonen als het ook anders kan?

Dus ik probeer het te zien als een mooi nieuw begin, niet als "de laatste keer".

Maar Ro heeft het moeilijk; ook om zijn vader natuurlijk, maar ik merk dat het idee van mijn ziekte en de tijdslimiet die daarbij hoort hem nogal aangrijpen.
Lieve Robo, niemand weet wat morgen brengt. Maar het is natuurlijk ontzettend confronterend om toekomstplannen te maken terwijl je bijna zeker weet dat jullie toekomst samen 'beperkt' zal zijn. Maar tegelijkertijd denk ik dat dit soort melancholie bij jullie nooit lang de kans krijgt. Jouw/jullie uitstraling hier op dit topic bewijzen dat. Hoop dat jullie vanavond lekker verder kunnen fantaseren over de kleuren en de inrichting van jullie nieuwe stulpje.
Je stond er net nog niet!

Ben jij in jullie huidige huis bij Ro komen wonen? Of zijn jullie ook samen verhuisd naar dit huis?
Ro heeft ons huidige huis gekocht inderdaad Siensien; ik ben bij hem komen wonen.

Dank je voor je lieve tekst :-) Ik ben al uit over de kleuren: witte muren!
Bo prachtig huis! Inderdaad, alles wit, mooi licht. Het huis is al licht als ik het zo zie met veel ramen. Het staat op een heuvel gebouwd hè, van de ene kant 3 verdiepingen en van de andere kant 2. Schilder je de keuken ook wit?

Siensien wij hebben skate-langlauflatten, vrije stijl. (zoals bij biathlon op tv) Ik vind dat heerlijk, de natuur in en jezelf afmatten.

Wij zijn weer op de terugweg van de verjaardag, morgenochtend vertrekken we. Flinke stops voor Okkie en dan hopen we er voor het avondeten te zijn.

We hebben Wifi daar, dat 10-tje extra
Goede reis en vooral: fijne vakantie gewenst van ons allebei, Phoehee!

Wat mij betreft worden alle muren wit, dus ook de keuken.

Ik wil alleen in de slaapkamer één muur heel lichtblauw verven, dat is alles.

Ik ga zo slapen; ik ben kapot! Blij en gelukkig en dankbaar, maar ook heel erg moe, na drie half-doorwaakte nachten.

Tot morgen dus!
quote:eleonora schreef op 05 februari 2011 @ 10:26:

Dubio, bel je me als je tijd hebt?

Pom is gisteren bij me geweest!

Het stormt hier als een gek, bij jullie ook?

Ik lees dit nu pas, heb je net gesms't of het uitkomt Leuk dat Pom bij je was! Hier heeft het vannacht flink gestormd. Ik heb vanmorgen lekker een dik uur gewandeld, heeft wel wat, vind ik.

Morgenochtend weer een concert. Met de kinderen, want hun vader heeft afgezegd :(
Ga in therapie!
Fijne vakantie phoehee, geniet van elkaar
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo wat een prachtig huis.. heerlijk.

Natuurlijk zal het ook (een beetje) confronterend zijn. Maar dit is het nou eenmaal. En waar beter je 'laatste tijd' doorbrengen in een heerlijk warm huis. Een plek waar ook je geluk en je liefde zijn.

Phoehee veel plezier op wintersport.

Ik heb vanavond een feestje van een vriend die ik al heel lang niet heb gezien. Het is in een flamenco bar. Eigenlijk heb ik niet zo'n zin en ik heb een lekker band. Dus ik denk dat ik niet ga.

Ik heb gewoon niet zo de behoefte om 'out there' te zijn. Er zijn heel veel mensen dus die vriend spreek ik toch niet en andere mensen ken ik niet. Ik vind het op het moment veel fijner om gewoon een avondje met vrienden te doen.

Ga maar is m'n huiskamer aan kant maken. Ik zit erover te denken om een andere tafel te kopen. Ik heb nu twee kleine tafeltjes ( houten spoelen waar vroeger van die fabriekskabels omheen zaten) maar niet echt een goede 'nette' tafel.

M'n kamer is vierkant dus de stoelen staan in elke hoek en de tv een beetje weggestopt. Ik wil het iets netter inrichten en iets meer een geheel maken.

Mooi klusje voor morgen.
Lieve Bo,

Dankjewel voor alle antwoorden, nu vallen de plaatjes op hun plek!

Ik dacht dat de garage en het washok in het kleine gebouwtje waren, maar nu klopt het allemaal.

De behangetjes zijn goed bedoeld maar druk druk druk....

Beter met lichte muren en warme accessoires sfeer maken, dan kun je het ook zo weer veranderen.

Fijn die slaapkamers beneden. Je kunt dan ook beneden in bed liggen en er toch een beetje bij zijn, als dat nodig is. Voor Ro lijkt het me moeilijk nu, het is niet niks om een huis te kopen en het is de eerste grote gebeurtenis, die hij niet met zijn vader delen kan.

Ook dat het de laatste plek is waar je met hem zal wonen, genoeg reden om beduusd te zijn. Fijn dat jij het als een mooi moment kunt zien om te verhuizen, die levenskunst maakt, dat het leven de moeite waard blijft om geleefd te worden en samen met jou te beleven. Geef hem een dikke knuffel van mij.
quote:robo schreef op 05 februari 2011 @ 14:57:

Ik heb jullie een mail gestuurd met een link naar de foto's, leuk hè.

Als ik iemand vergeten ben: laat het me weten, dan stuur ik de link alsnog!

Ga in therapie!
Fotootje gaat ff duren, zoals we m hebben uitgezocht stond-ie namelijk niet in de winkel. Kleine beschijving kan wel: hoekbank van 2.50 x 2.40, antracietkleurig, in het lange deel een uitschuifstuk; slaapbank (handig, we hebben geen logeerkamer) en lage armsteunen. Eigenlijk is het meer een brede bank met een enorme hocker eraan vast. Nouja, half april is de foto er, ok?
Vlak voor het slapen gaan ineens nog zoveel bij te lezen :-)

Gelukkeling, ik kreeg tranen in mijn ogen van je berichtje, echt heel lief en mooi gezegd. Dat is precies zoals het is, voor ons nu.

Duub, ik heb je de link gestuurd!

Sjur, ik moest gewoon het woord "hocker" opzoeken, erg hè?

Hij klinkt in elk geval prachtig, de bank.

Ik hoop ook dat je je nog staande weet te houden op je werk. Ik las dat het de laatste tijd niet makkelijk voor je geweest is.

Luonto, goeie keus, om voor jezelf te kiezen.

En leuk dat je je woonkamer aan gaat pakken! Al verander je maar één of twee kleine dingetjes, het geeft meteen een heel ander gevoel.

Its, ik ben trots op je, dat je gisteren écht niets gedaan hebt op je vrije dag!!
Hmmm, werk gaat momenteel niet zo... om te voorkomen dat ik écht om zou vallen ga ik vanaf komende week een dag minder werken. Eerst even goed voor sjur zorgen voor ik weer volledig voor anderen kan en wil zorgen. Maar jammer vind ik het wel, dat ondanks hoe goed ik mijn grenzen in de gaten heb, het vanuit het werk niet mogelijk is om zonder drastische maatregelen overeind te blijven. Het voelt dubbel. Aan de ene kant ben ik trots dat ik de drastische maatregelen neem, aan de andere kant voelt het toch als een soort van falen, dat ik het niet red. Ik probeer me vast te houden aan de eerste gedachte

Welterusten lieve Bo, ik hoop dat je een goede nacht maakt. Even bijtanken, om dan vol energie te gaan bedenken hoe je jullie nieuwe huis wil inrichten.

Phoehee, fijne vakantie!

Voor alle anederen een zwaai, welterusten en tot morgen!
Morrigana, wat ontzettend rot om te horen dat je markers steeds stijgen Ik had op beter nieuws gehoopt. Hoe voel je je, fysiek en emotioneel? Gaat het wel een beetje?

Luonto, waarom heb je geen zin in een feestje? Ben je een beetje aan het struisvogelen? Heb ik ook de laatste tijd een beetje. Ik doe wel mee maar ben niet erg actief contacten aan het onderhouden. Geeft ook niet als het niet te lang duurt

Bo, ik heb een vriendin die een huis kocht dat net helemaal wit gesaust was. Ze heeft de boel meteen behangen... geel met rood Van al die lyrische verhalen van iedereen word ik nu wel erg nieuwsgierig!

Ik vind het wel moeilijk wat je schrijft over je laatste verhuizing. Wat moet ik daar nu op zeggen? Ik vind het wel erg mooi hoe jij en Ro hierin staan. Jullie leven toch gewoon door, nemen beslissingen, kijken naar de toekomst, gaan nieuwe projecten aan. Ik geloof echt dat zo'n levenshouding je levensduur kan verlengen. In elk geval is je kwaliteit van leven een stuk beter dan als je een fatalistische houding hebt. Ik hoop zo dat je nog lange tijd met Ro, Joe en Sam in dit mooie huis kan wonen!
Ga in therapie!
Ik heb ook naar de foto's gekeken. Wat een prachtig huis. En met alles wit wordt het vast prachtig. Ik ben erg benieuwd hoe alles eruit ziet in de zomer. Gaan jullie eerst een weekje aan het schilderen, of gaan jullie erin en gaandeweg alles geen kleurtje geven (toen ik tegen mijn vader zei: "wij schilderen alles wit" zei hij alleen maar "ook zonde, betaal je zoveel voor verf, geef je het geen kleur!" )

Het lijkt me een rare situatie, wat Luonto en Gelukkeling zeggen: je laatste huis. Maar ik wens je er veel warmte, geluk en liefde toe daar!

Zoebie, wat leuk van je kleinkind! Heb je foto's meegekregen? En wat is de reden dat ze na 18 weken ook een echo hebben dan? Ik dacht dat het alleen met een week of 10 en eentje met 20 weken was en dan is het wel weer over. Zou je zo graag willen weten wat het wordt dan? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Juist de spanning van het niet weten lijkt me zo leuk!

Luonto, wij hebben ook vanavond besloten dat het een bankavondje werd. We hadden een verjaardag, maar al zoveel weekenden veel te doen, dat we nu lekker niks wilden doen. En inderdaad, een feestje in een bar / kroeg is altijd nogal lawaaiig en niet zo persoonlijk. MIjn verjaardag in mijn woonkamer in een rondje om de tafel met de zoutjes is natuurlijk burgerlijk en een beetje saai, maar ik spreek wel iedereen, denk ik dan maar. De vrienden van mijn vriend vieren hun verjaardag ook altijd op locatie. En ik ken er nog steeds zo weinig mensen, dat ik aan het einde van de avond alleen maar stom heb meegelachen en oppervlakkige praatjes heb opgehangen. Altijd jammer.

Dubio, wat stom dat de vader van je kinderen niet komt morgen. Hoe reageren je kinderen daarop? En hoe vonden ze het concert?

Ik was eigenlijk een fotoalbum aan het maken van de vakantie van vorig jaar. Maar alleen al de selectie maken, duurde zo lang dat ik er nu nog aan moet beginnen!

Iedereen: slaap lekker en tot morgen! droom maar lekker over witte kamers en gigantische tuinen met rondstruinende honden!
Ohja Phoehee, jij natuurlijk een heerlijk witte vakantie. Ik hoop dat je je vermaakt in de sneeuw, dat je vriendin lekker op okkie wil passen en dat je kunt kiezen tussen de draagdoeken (heb je er al vijf? jeetje mikkie... Ik ken een blauwe, een wit met beige, een groen met blauwe... Welke heb je nog meer dan? Ik zal wat meer lezen op het draagtopic )

En het eten en de film waren leuk gisteren. We hebben bij een wat luxere italiaan in de hoofdstad gegeten en daarna zijn we naar Loft geweest. Een Nederlandse film, een remake van een Belgische. En de loft in kwestie zit in het pand waar mijn vriend werkt. Dus dat is wel een leuk detail. Bovendien was de film beter dan ik had verwacht en was Barry Atsma weer fijn om naar te kijken (ik ben nog niet zo erg als Marielle die een heel topic heeft geopend hoor, maar ik vind het best de moeite van het kijken waard)

Ik ben het met je eens Dubio, ik vind het ook vreemd om over na te denken, dat laatste huis. Wat moet je daar nou op zeggen? Daarom ben ik blij dat anderen het zeggen en ik alleen maar hoef mee te praten.
Wat is er veel geschreven zeg. Mooie maar ook moeilijke dingen.

Lieve Bo en Ro, ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van al dat moois. Samen met Sam en Joe. Hoe raar het ook is, maar ik vind " een nieuw begin" wel het allermooiste klinken. En waarom mogen we dan ook niet hopen op een wonder? Ook al geloven we er niet in, heel diep blijft die hoop toch bestaan. Zonder hoop geen toekomst en ik hoop je toch nog heel veel

jaar in ons midden te hebben.

Wat ligt jullie huis in een gezellig stadje. Ik heb vandaag even gegoogeld.

Ik lig met 8 kinderen en nog twee man leiding in

een blokhut. We hebben Scoutingweekend en

eindelijk, eindelijk slaapt alles. Jeetje wat kunnen die ukkies het lang uithouden. Pfft. Eerst was er een playbackshow daarna hadden de kinderen een videomarathon. Net zo lang films kijken als ze zelf willen. En ja, dat is dus vragen om laat naar bed gaan. Wel handig dat een ouder zo lief was om een beamer te halen thuis. Nu hadden we bijna een bioscoop. Geweldig.

Het stormt wel hoor. De houten spanten kraken af en toe. Maar het staat al 70 jaar dus moet het

gebouw deze storm ook kunnen weerstaan.

Ik vind het wel een heerlijk geluid die razende en loeiende wind. Ga eens proberen te slapen. Morgen kog een drukke ochtend. Maar die kinderen zijn nu vast ook niet vroeg wakker. Toch???
Wij zijn al bij Venlooooo, internet moet zo uit. Maar we hebben daar dus wifi.

Ingmagh ik heb nog een korte heupdoek gekocht (maat 2, donkerblauw met smalle gekleurde strepen), makkelijk voor korte stukjes en een maat 5 (rood/oranje/beige), voor op de rug. Dit kan ook met de maat 6 die ik al had maar dan hou je veel over.

Allen 2e hands!

Fijne zondag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven