Geld & Recht alle pijlers

Put/scheurtje in vinyl

07-02-2011 10:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verdorie. Ik heb krap een maand geleden nieuw vinyl gelegd, om financiële redenen niet volgens de leginstructie op een gladde ondergrond. Nu zit er al een putje/klein scheurtje in. Waardoor? Geen idee, er zal heus wel iets gevallen zijn of iemand verkeerd op hebben geleund met iets. We leven hier met drie kinderen en een volwassene, eventuele passanten. Aan alles wat jonger dan 18 is vraag ik de schoenen uit te doen en dat gebeurt ook.

De verkoper steekt braaf het riedeltje af van geen gladde ondergrond, dan geen garantie. Zelf ben ik van mening dat ik in dat geval echt pech heb met dit vinyl, ik heb onder dezelfde omstandigheden eerder vinyl in huis gehad dat duurzamer was, de eerste schades waren vele maanden na aankoop en duidelijk toewijsbaar aan mij/mijn huisgenoten, een soort schades dat ik nu probeer te voorkomen (brandplekken en losliggende troep op de ondervloer). Ik heb daar acht jaar met plezier op geleefd.

Kán een fabrikant zich beroepen op de eisen voor de ondergrond (vinyl ligt nu op planken vloer) of mogen er door mij toch wel degelijk eisen worden gesteld aan de doordringbaarheid van de toplaag? Wie heeft ervaring met dit soort problemen?
Vinyl is zo kwetsbaar.... dus ik ben bang dat je gewoon pech hebt.
Tja, toon maar aan dat het door de kwaliteit van het vinyl zelf komt....dat gaat niet meevallen.

Maar misschien kun je een coulance verzoek doen? Wellicht kunnen ze een noodreparatie uitvoeren.
Mooi balen maar eigen schuld, dikke bult kort gezegd.
Ik ben bang dat je geen recht hebt op coulance, je kunt er hoogstens om vragen. Het vinyl is niet volgens de leginstructie gelegd en dat kan ertoe leiden dat het eerder beschadigd.

Hebben ze niet een soort vuller in de kleur van je vinyl waarmee je kleine beschadigingen op kunt vullen? Mijn zus had dat wel bij haar vinyl.

Heb je merkvinyl (Novilon of zo)? Of is het gewone vinyl?
quote:SeptemberGirl schreef op 07 februari 2011 @ 10:48:

Vinyl is zo kwetsbaar.... dus ik ben bang dat je gewoon pech hebt.

Dat valt reuze mee, als je tenminste merkvinyl koopt dat is afgestemd op het gebruik in de ruimte waar het gelegd wordt.

Ik heb in mijn oude huis vinyl in de keuken gehad en in het huidige huis ligt het overal. Maar dat is wel van Novilon, niet van een Kwantum of zo.
je hebt het niet gelegd volgens instructie.. geen gladde ondervloer is funest bij vinyl..

dus ben bang dat je geen verhaal kan halen bij leverancier
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 februari 2011 @ 11:24:

[...]

Dat valt reuze mee, als je tenminste merkvinyl koopt dat is afgestemd op het gebruik in de ruimte waar het gelegd wordt.

Ik heb in mijn oude huis vinyl in de keuken gehad en in het huidige huis ligt het overal. Maar dat is wel van Novilon, niet van een Kwantum of zo.

Oh excuses, ik ben blijkbaar zo'n pauper die geen merk-vinyl legt maar rotzooi van de kwantum

No worries, over 2 maanden komen er tegels in de keuken!!
Ik heb ook een putje in mijn vinyl gehad en dat heb ik opgevuld met de juiste kleur nagellak. Ben een paar dagen om het plekje heengelopen zodat het uit kon harden. Het zit er nu al 6 jaar en ik zou niet meer weten waar, ik zou echt moeten zoeken ,want er niets van te zien. Misschien een optie.
quote:SeptemberGirl schreef op 07 februari 2011 @ 11:42:

[...]

Oh excuses, ik ben blijkbaar zo'n pauper die geen merk-vinyl legt maar rotzooi van de kwantum

No worries, over 2 maanden komen er tegels in de keuken!!

Nah joh, dan ben je toch niet direct een pauper? Ik had in mijn eerste huis ook geen geld voor merkvinyl, dus daar lag ook een gewoon stukje. En dat beschadigde eerder. Kwestie van een zachte topcoating. De duurdere soorten hebben een betere beschermlaag en zijn stukken duurzamer.

(en ik heb dit vinyl in de aanbieding gekocht, dat scheelde ook weer)
Met een beetje pech is die schade pas de eerste van een lange rij. Vinyl is (soms/vaak) dun, en krijgt zijn sterkte van de ondergrond. Als je een 100 procent gladde ondervloer hebt ligt het vinyl daar strak tegenaan en kom je er bijna niet doorheen. Maar planken zijn nooit helemaal vlak, hebben kieren en putjes en op die plekken komt de beschadiging. Ik denk dat er maar twee dingen te doen zijn: accepteren dat het zo is, of alsnog zorgen voor een goede ondervloer (zal nog lastig worden om het vinyl dan weer helemaal goed te leggen). Een reden voor klagen bij de verkoper is het vast niet.
Ik heb ook diverse keren vinyl gelegd. Ze kwamen de vloer 'keuren' en als je het hen niet liet leggen ( was gratis) had je geen garantie. Alles netjes gedaan zoals t moest, bleek de toplaag vrij snel te krassen. Die mensen laten komen, toen zat er ineens geen garantie op de bovenste glanslaag ofzo. Weet niet meer precies, maar ik kon verder fluiten naar een vergoeding/ nieuw vinyl....
Tja, of ik merkvinyl heb weet ik eerlijk gezegd niet. Het heet Promesse. Ik vermoed dat ik in het verleden een restrol van Novilon had, maar er staat niets op de achterzijde, dus 100 % zeker ben ik er niet van.

Op zich ziet het er niet storend uit, de print kan ook wel wat hebben. Maar ben bang dat ik er over een jaar weer als een pauper bijwoon, en daar had ik eerlijk gezegd niet op gerekend na de (voor vinyl) goede ervaring met mijn vorige vinyl.

Bedankt voor de tips over de nagellak of eventueel vulmiddel van de vloerenboer.
Het is natuurlijk ook ontzettend vervelend Mamzelle. Heb je net je vloertje er piekfijn bijliggen, je bent er trots op en binnen een maand al een beschadiging. Daar zou ik ook van balen.
Oh, ik zie dat Carpetright de merknaam Promesse vinyl voert. Het slechte nieuws is dat mijn zus haar snel beschadigende vinyl daar ook weg kwam. Het goede nieuws is dat ze daar dus wel die vullers hadden.
Okee, dan ga ik maar bij Carpetright om vulling vragen. Zal wel de laatste keer zijn dat ik vinyl leg (en dan te bedenken dat ik laminaat heb laten liggen daar, o.a. omdat het zo kwetsbaar is).

Tegen de tijd dat het er echt slecht bijligt moet ik dan maar op de houten planken gaan wonen (is ook niet voor het eerst).

Snap nu wel waarom de medewerker zo heel stellig was over de kansen bij de fabrikant.

Bedankt voor jullie inbreng, mensen.
!8+ mag schoeisel aanhouden? Beetje onzin eerlijk gezegd...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven