Castratie mislukt?
maandag 7 februari 2011 om 22:09
Mijn kat is vandaag gecastreerd. Ik vond het wel tijd worden aangezien hij de laatste paar weken overal tegenaan begon te rijden. Serieus, het leek wel een hondje.
Ik dacht dat het na de castratie wel over zou zijn maar niet dus. Meneer kan net een paar uur fatsoenlijk op zijn pootjes staan en het geswaffel is alweer begonnen.
Is de castratie niet gelukt of heb ik een hypersexuele kat? ( heb natuurlijk al gegoogled)
Wie herkend dit?
Ik dacht dat het na de castratie wel over zou zijn maar niet dus. Meneer kan net een paar uur fatsoenlijk op zijn pootjes staan en het geswaffel is alweer begonnen.
Is de castratie niet gelukt of heb ik een hypersexuele kat? ( heb natuurlijk al gegoogled)
Wie herkend dit?
maandag 7 februari 2011 om 22:18
Bij mijn hond heeft het zeker 4 maanden geduurd voor het rijgedrag en gesproei van zijn sperma/urine over was na zijn castratie.. Ook toen merkte ik pas verandering van zijn gedrag.
Kortom zoals al vermeld werd duurt het even voor de hormonen uit t lijf van de kat zijn. Zoiets is niet in 1 dag opgelost.
Kortom zoals al vermeld werd duurt het even voor de hormonen uit t lijf van de kat zijn. Zoiets is niet in 1 dag opgelost.
maandag 7 februari 2011 om 22:21
quote:Veronicas schreef op 07 februari 2011 @ 22:16:
De dierenarts heeft dus niks uitgelegd? Het kan weken duren voor de hormonen uit z'n lijf zijn en z'n gedrag verandert. Echt wéken. Bereid je er maar vast op voor Klopt helemaal . En bij sommige gaat het nooit helemaal weg. Maar laten we daar niet vanuit gaan.
De dierenarts heeft dus niks uitgelegd? Het kan weken duren voor de hormonen uit z'n lijf zijn en z'n gedrag verandert. Echt wéken. Bereid je er maar vast op voor Klopt helemaal . En bij sommige gaat het nooit helemaal weg. Maar laten we daar niet vanuit gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 7 februari 2011 om 22:55
Ik zag het bij 'Thuis' staan dus vermoedde dat het om een huisdier zou gaan..en gelukkig is dat zo hehe 
Ik heb thuis een katertje lopen van 5 maanden. Volgende maand gaat-ie onder het mes. Hij doet nog geen foute kater-dingen zoals sproeier...gelukkig. Maar zijn mannelijke kenmerken beginnen op te vallen...
Ik heb thuis een katertje lopen van 5 maanden. Volgende maand gaat-ie onder het mes. Hij doet nog geen foute kater-dingen zoals sproeier...gelukkig. Maar zijn mannelijke kenmerken beginnen op te vallen...
dinsdag 8 februari 2011 om 11:14
Dit gaat meestal over na een paar weken (en soms veel eerder of later), maar wat heel belangrijk is is dat je nu niet moet faciliteren, dus geen kussentjes, knuffeltjes of doekjes enz. laten liggen liggen waarop hij kan rijden. Je hebt niet zo snel een hypersexuele kat, maar het kan een dwangneurose worden en dan gaat het niet meer weg.