Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Trouwens,

Yuki-san, ano.... Nihon-jin desu-ka?

Je nickname komt Japans op me over, dus vraag het toch maar even. Na zoveel jaar op de grond voor een Japanse airline spreek ik intussen een klein mondje Japans
Zijn er trouwens nog meer mensen die via Manpower hebben gesolliciteerd? Er stond op de website dat ze je binnen twee dagen een antwoord geven. Klopt dat in de praktijk ook? Kan me zo voorstellen dat zo'n uitzendbureau verzuipt in de sollicitaties....
Wij hebben indd harde eisen van KLM gekregen dus mogen daar ook echt niet van afwijken.. Ze zouden via KLM Cityhopper kunnen solliciteren! Ga ff eten en dan ben ik er weer ff, ga ik andere vragen beantwoorden!
Konichiwa! Sahmon nigiri kudasai hachi.

Zo bestel ik mn portie sushi als ik in Tokyo ben
quote:Lizzl schreef op 07 februari 2011 @ 18:28:

Konichiwa! Sahmon nigiri kudasai hachi.

Zo bestel ik mn portie sushi als ik in Tokyo ben

As, sukoshi Nihongo hanashimasu-ka? Watashi mo, kakkoii dane! Zoveel Japans om me heen gehad, maar nooit in het land zelf geweest. Hoog tijd dus voor een Osaka of Tokyo.

Wat heb jij trouwens een geweldige en zeer toepasselijke quote van H.C. Andersen als signature. Sluit me er volledig bij aan!
Oh, er ging even iets mis met quoten geloof ik. Altijd even wennen, een nieuw forum.

kenduskeag, 19 minuten geleden

As, sukoshi Nihongo hanashimasu-ka? Watashi mo, kakkoii dane! Zoveel Japans om me heen gehad, maar nooit in het land zelf geweest. Hoog tijd dus voor een Osaka of Tokyo.

Wat heb jij trouwens een geweldige en zeer toepasselijke quote van H.C. Andersen als signature. Sluit me er volledig bij aan!

Sorry, maar ik heb geen idee wat er staat... Zoiets als: Jammie! Sushi! Ik wil ook!

Erg gaaf als je de taal een beetje spreekt!

Anderson is cool
Ik spreek ook alleen steenkolenjapans maar ik kan me inmiddels redelijk redden. En wat doet het er ook toe; sushi is gewoon verdomd lekker

Krijg al helemaal weer de vliegkriebels van jouw verhalen die ik zo her en der lees. Maar wel in de goede zin natuurlijk!
Vliegkriebels zijn lekker! Leuk dat je mijn bijdragen leuk vindt
Voor de twijfelaars en voor hen die aan de cursus zijn begonnen of dat nog gaan doen...

Er is een topic dat heet Leven om te werken. De OP is exact waarom vliegen ook zo leuk is
Even nog over de vragen die wij tijdens de eerste ronde stellen.. Eigenlijk vooral de vragen van de website die je zelf moet invullen.. Daarnaast over talen, zwemmen, salaris, wachtlijst, en andere sollicitaties.. Niet zo heel boeiend iig
Zeg, Japanners, dat kan ik niet lezen hoor!

In mijn cursus zit ook iemand die eerder bij AH gevlogen heeft. Ik wist niet dat die berucht waren?

De meneer van Sodexho heeft me een nieuwe rok beloofd, maar ik mag dan niet meer vechten

Woensdag 2e trainingsvlucht, ik mag op en neer naar ARN, hoezee!

En donderdag krijgen we te horen waarheen onze ICA volgende week gaat, vind het zo spannend!!!
quote:Stess_to_be schreef op 07 februari 2011 @ 21:00:

Zeg, Japanners, dat kan ik niet lezen hoor!

In mijn cursus zit ook iemand die eerder bij AH gevlogen heeft. Ik wist niet dat die berucht waren?

De meneer van Sodexho heeft me een nieuwe rok beloofd, maar ik mag dan niet meer vechten

Woensdag 2e trainingsvlucht, ik mag op en neer naar ARN, hoezee!

En donderdag krijgen we te horen waarheen onze ICA volgende week gaat, vind het zo spannend!!!

Nou ja berucht.... Berucht vanwege het niet of te laat betalen van salarissen en Justitie had natuurlijk ook bovenmatige interesse in de gehele top van AH (niet geheel zonder reden ). Denk dat iedereen die toen ook al in de luchtvaart werkte de hele AH soap zeker is bijgebleven!

Veel succes op je trainingsvlucht!
quote:LiefKippetje schreef op 07 februari 2011 @ 20:30:

Even nog over de vragen die wij tijdens de eerste ronde stellen.. Eigenlijk vooral de vragen van de website die je zelf moet invullen.. Daarnaast over talen, zwemmen, salaris, wachtlijst, en andere sollicitaties.. Niet zo heel boeiend iig Vind ik wel een goeie trouwens, kun je zwemmen? Ja dat kan ik, maar mijn zwemdiploma? Die is 100 jaar geleden al verdwenen, en het badpakje waar mijn diploma embleem was opgenaaid door oma is al lang in de zak van max verdwenen. Mag je een baantje voorzwemmen dan (oke, dat bedoelde ik niet serieus, wel over je zwemdiploma, wie heeft die nou nog?).
Hahaha goede vraag maar zwemdiploma hoeft niet overlegd te worden! Is alleen wel van belang dat je kunt zwemmen, is noodzakelijk voor deze functie.. Veel mensen schieten meteen in de stress bij die vraag maar ik stel ze elke keer gerust dat dat niet nodig is! Dus don't worry!
Ben nu wel benieuwd geworden of ik hem nog heb eigenlijk... Denk het niet. Waarom vragen jullie dezelfde vragen als je online moet aanvinken. Is dat dubbele controle? Jullie willen er zeker van zijn dat mensen aan de gevraagde eisen voldoen (hoger gekwalificeerd is geen probleem neem ik aan?) en dat checken jullie dan nogmaals telefonisch? Wel zorgvuldig natuurlijk, anders zit je met mensen op gesprek die ja hebben aangevinkt waar het niet klopte. Doen jullie die telefonische check om die reden?
Weten jullie trouwens dat je ook als 45+ gewoon kunt solliciteren als stewardes. Is geen enkele probleem.
quote:Misskatie schreef op 07 februari 2011 @ 22:54:

Weten jullie trouwens dat je ook als 45+ gewoon kunt solliciteren als stewardes. Is geen enkele probleem.I'll keep it in mind als die leeftijd nadert, maar dat duurt nog wel even!
ARN Mijn favoriete stad. Kom er vaak en graag...

En idd Misskatie: 45+ kan prima. Had in mijn basiscursus ienand van 48.
STB,

Wel hier posten welke ICA je krijgt hè!

Leuk hoor! Je bent al bijna 'los'
Er vliegen ook een moeder en een dochter rond bij de klm. Moeder was zo enthousiast geworden door de verhalen van dochter dat ze, toen de leeftijdseis verviel, meteen gesolliciteerd heeft. Ze was 52 of zo iets toen ze in de basiscursus zat. Geweldig!
Je moet kunnen zwemmen omdat je op Bonaire, Curacao, Panama en al die andere strandbestemimngen komt, duh!!
Precies! Alleen wel opletten dat je geen Portugees Oorlogsschip treft

Heb een collega die ging waveboarden, in het water viel en toen bijna het loodje legde.

Tot dat moment dacht ik dat een PO werkelijk een type voertuig was - een soort submarine....

*schaamschaam*
Hmm, zou vandaag toch wel iets moeten horen van Manpower. Zo spannend!
LiefKippetje: Ik heb mijn VWO diploma en cijferlijsten nog, maar ik kan mijn HBO diploma nergens vinden :-S

Ik heb wel een gewaarmerkte kopie hiervan met stempel van de school, maar het origineel dus niet

Er staat dat ik ál mijn diploma's mee moet nemen, maar aangezien de eis minimaal HAVO is ben ik met mijn VWO diploma dus eigenlijk ook al binnen toch?

Of móet dat originele HBO diploma ook nog mee?

Ik neem sowieso die gewaarmerkte kopie mee natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven