Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 21:18:

[...]

Wat een goed idee!

Zo ga ik vanaf morgen mijn wintersport bij elkaar verdienen zeg!Geïnspireerd door de Poolse straatkrantverkoopster die elke ochtend met een Mercedes wordt afgezet.
quote:Summerdance schreef op 07 februari 2011 @ 21:25:

[...]

Tssssssssssssk die optie had ik natuurlijk allang gegeven

Maar dan wel Sjon HIER langs sturen!Sorry Summerdance, ik heb niet alle pagina's gelezen
Ik begrijp niet hoe TO hier een topic kan openen wat vol zit met tegenstrijdigheden om daarna om geld te bedelen.

Als we dan vragen stellen, anders dan wat is je rekeningnummer, dan raakt hij heel snel geirriteerd. Waarom? Beantwoord die vragen dan! Dan bereik je meer, maar ik denk dat het voral de instelling van TO is die er voor heeft gezorgd dat hij zit in de situatie waar hij nu in zit. Pffff, sneu hoor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:wondermeisje schreef op 07 februari 2011 @ 21:25:

[...]

Dit lijkt me eigenlijk ergens wel een ontzettend lollig iets. Maar ik geloof dat ik het toch niet helemaal kan verantwoorden naar mezelf en mijn vriend Ja, maar Wondermeisje, deze tip was toch ook niet voor jou bedoeld!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 07 februari 2011 @ 21:21:

Ik heb DE WERKTIP voor je vriendin. Kan ze gewoon vanuit huis doen, staand, zittend, liggend, maakt niet uit. Laat ze zich aanmelden als 06-sexlijnenmeisje. Even zoeken op internet. Dan kan ze wanneer het haar uit komt gesprekken voeren tegen een redelijk goed betaald (per minuut) loon.

Ze hoeft hiervoor niet te solliciteren, maar ze dient de verdiensten natuurlijk wel op te geven aan de fiscus. Nou, hoe makkelijk wil ze haar werk hebben?

Iedereen weet dat de dames die die gesprekken voeren ondertussen de wasmachine aan het vullen zijn en helemaal niet met sex bezig zijn en toch worden die lijnen goed gebeld. Dus laat haar lekker werken, dan kan ze goed verdienen 24 uur per dag, 7 dagen per week!
Wat ik niet snap he TO, je vriendin is 200 euro kwijt aan verzekering en telefoon? Mijn verzekering kost me ongeveer 100 euro per maand. Dan zou je dus voor 100 euro kunnen bellen.. waarom heeft ze geen sim-only abonnement ofzo?

Ik krijg het gevoel dat jullie gewoon verkeerde keuzes maken eerlijk gezegd.
Wat is je bankrekeningnummer? Hoeveel zou je echt helpen?

Hoeveel schuld heb je? Hoe is die schuld ontstaan? Leg nog eens uit hoe je in de schuldhulpverlening kan zitten met zestig euro per week en tegelijk in de bijstaand met zesonderd euro in de maand? Hoe zit het met die telefoonkosten van je vriendin? Hoe kan het dat de verzekering duurder werd na ongeluk? Waarom werk je niet? Waarom zorgt je vriendin er niet voor dat haar ouders hun wettelijke verplichtingen nakomen?

Als je normale antwoorden geeft, ben ik best bereid je te helpen met een bedrag dat ik anders aan een goed doel had gegeven.
Ik zou zeggen 'Laat die handjes wapperen!'.
Rider: dat is echt onwijs nobel van je!
Ja hoor, geef je reknr. maar, hoeveel wil je hebben?
Volgens mij kan uw vriendin gewoon Wajong aanvragen. Ik weet niet of jullie dat al hebben gedaan, maar volgens mij is het zo dat wanneer jullie samenwonen en een samenlevingscontract hebben afgesloten er naar jullie inkomen word gekeken voor een uitkering niet naar die van haar ouders.

Helaas zou ik wanneer ik het zou willen geen geld kunnen geven aangezien ik zelf iedere maand ook moet puzzelen om de eindjes aan elkaar te knopen, dus ik kan helaas niets missen.
quote:mi-jo schreef op 08 februari 2011 @ 14:52:

Volgens mij kan uw vriendin gewoon Wajong aanvragen. Ik weet niet of jullie dat al hebben gedaan, maar volgens mij is het zo dat wanneer jullie samenwonen en een samenlevingscontract hebben afgesloten er naar jullie inkomen word gekeken voor een uitkering niet naar die van haar ouders.

Helaas zou ik wanneer ik het zou willen geen geld kunnen geven aangezien ik zelf iedere maand ook moet puzzelen om de eindjes aan elkaar te knopen, dus ik kan helaas niets missen.

Waarom lezen sommige mensen alleen de OP en/of maar een paar postings??

edit:ja ik heb alle pagina's gelezen en jouw vragen/opmerkingen zijn al tig x besproken en beantwoord.
Probeer eens te kijken voor een antikraakwoning, daarvan liggen de huurprijzen stukken lager. Verder kun je eens informeren naar het recht op langdurigheidstoeslag, kwijtschelding van gemeentelijke belastingen en waterschappen, huurtoeslag, zorgtoeslag, etc.. Als je daar recht op hebt, kun je een flink deel van je schulden weer afbetalen...
vragen;

Krijgt je vriendin studiefinanciering?

Komt ze in aanmerking voor een Wajong, zo nee waarom niet.

Waarom kan ze niet werken, ze kan niet langer dan een uur per dag staan. Genoeg zittend werk.

Geen werk kunnen vinden is onzin,er is genoeg werk.

Desnoods ga je callcenterwerk doen, machines schoonmaken, productiewerk . Werk genoeg

Huurtoeslag, zorgtoeslag, kijk of je in aanmerking komt voor teruggave van de belasting, etc.

200 euro aan verzekering en telefoon, ligt aan jezelf.

Ga skypen!

Ik ben maximaal verzekerd en betaal 130 euro per maand en voor 500 belminuten betaal ik 15 euro.

Ga op zoek naar een maatschappelijk werker, neem contact op met stichting mee. Doe wat, hup handelen!!

Zoek een oplossing! Veel mensen hebben het financieel zwaar, maar je zit niet in een uitzichtloze situatie als ik het zo lees.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind je oproep echt heel idioot. Als mensen al geld op je rekening zouden storten komt je bewindvoerder daar ook achter en zal al het inkomen boven het VTLB (Vrij te laten bedrag) inhouden.

Als saniet (iemand in de schuldsaneringsregeling) heb je een sollicitatieplicht dus neem aan dat je druk opzoek bent naar betaald werk. Daarbij vind ik je uitkering wel erg laag. Volgens mij ligt een 1-persoonsuitkering rond de 850 euro. Dus waar blijft de rest van het geld? Dat kan niet aan de stok van de bewindvoeder blijven hangen, want dat kan hij pas inhouden als je bedrag boven het vrij te laten bedrag verdiend.

Daarbij komt als je nu al niet kan rondkomen en je dus elke maand te kort komt ontstaan er nieuwe schulden en als die eenmaal bestaan is dat ook een grond om de schuldsanerinsgregeling te beeindigen.

Ik heb dagelijks te maken met WSNP's dus weet alles van de hoed tot aan de rand.
@Sam1986,

Verbaast het jou ook dat zoveel aanstaande sanieten de lerarenopleiding PABO willen doen ? De eerste aanbetalingen voor het collegegeld zijn vaak al voldaan, volgens de administratie.
@moppetoet: Ik denk dat ik hem niet helemaal begrijp...sorry. Ik ga zo mijn bed maar opzoeken vandaag een zeer vermoeiende dag gehad.

Echt de schuldsaneringsregeling is in het leven geroepen voor mensen die echt niet meer verder kunnen en onbewust in de schulden zijn gekomen. Nou ik kan zeggen 9 van de 10 die ik behandel zijn allemaal mensen die er wat mij betreft allemaal weer uit mogen. Ze houden zich nergens aan en betalen hun rekeningen zeer slecht, maar kunnen wel elke week bij de snackbar eten of naar gezellige feestjes gaan.

Mensen die willen knallen en uit de schulden willen komen zullen deze toppic's niet openen. Die gaan er voor zonder dat ze zeuren en hun inkomen aanpassen op de situatie. En als deze mensen een peptalk van mij willen hebben kunnen ze dat ook altijd krijgen.
@Sam

Bij het "schuldenoverzicht" staat vaak de pabo vermeld. Ik kende die alleen als lerarenopleiding, maar het bleek eveneens een postorderbedrijf, waar ze artikelen verkopen waarvan je vaak niet wilt weten dat die-of-die ze koopt.
@moppetoet: O ja die kom ik regelmatig tegen en daarbij dan nog de openstaande facturen die als bijlage worden toevoegd. Die mogen ze van mij altijd wel achterwegen laten. hihi
@sam1986 misschien dat jij mij antwoord kan geven op mijn vraag; worden zaken als huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindgebondenbudget en kinderbijslag in beslag genomen bij het wsnp traject?

Wij zullen misschien de wsnp in moeten, dit i.v.m de gevolgen van de crisis wat ons als zzp'er rake klappen heeft gegeven. Leven nu van 10,- p.w
@Pinkroses: De toeslagen worden wel meegenomen in de VTLB berekening, maar blijven altijd wel bij jezelf binnenkomen (althans bij onze zaken wel). Hoe die uitwerken op het vrij te laten bedrag is per situatie anders. Kinderbijslag blijft er altijd buiten. Op de website van http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger kan je ongeveer uitrekenen wat je vrij te laten bedrag is. Het is een programma wat je moet downloaden.
quote:liesse schreef op 08 februari 2011 @ 08:07:

Rider: dat is echt onwijs nobel van je!

Valt wel mee. Ik geef ieder jaar een vast deel van mijn inkomen aan goede doelen. Als TO een goed doel blijkt te zijn, kost me dat niets extra.

Maar zo te zien heeft TO al geen interesse meer.
quote:Pinkroses schreef op 09 februari 2011 @ 11:54:

@sam1986 misschien dat jij mij antwoord kan geven op mijn vraag; worden zaken als huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindgebondenbudget en kinderbijslag in beslag genomen bij het wsnp traject?

Wij zullen misschien de wsnp in moeten, dit i.v.m de gevolgen van de crisis wat ons als zzp'er rake klappen heeft gegeven. Leven nu van 10,- p.w

Pinkrose,

Bij het schuldhulptraject gaat het geld naar bijv de kredietbank,ook de toeslagen de huurtoeslag kan je ook direct door de belasting aan je verhuurder laten betalen ,hoe het zit met kindgebonden budget dat weet ik niet van de andere toeslagen wel, aangezien van jouw inkomen alle vaste lasten worden betaald ook de schuldaflossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven