hoog cpu gebruik laptop

08-02-2011 16:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn laptop schiet omhoog naar 100% CPU gebruik, wanneer ik 2 of meer programma,s open heb staan. Maakt alles enorm traag natuurlijk.

Nu heb ik gehoord dat ik dan het beste registry scan erop los kan laten. Ik heb een paar gratis downloads daarvoor gevonden.

Mijn vraag nu, kan ik die gratis scans vertrouwen, of heb ik straks nog meer zooi op mijn laptop daarvan?
wij slapen nooit.
Hoe oud is je laptop?

Kan maar zo aan je virusbeveiling liggen als je laptop oude ris als 3 jaar, dan vraagt ie gewoon teveel van je laptop.

Wat bij mij hielp was mijn Avast deinstalleren en weer opnieuw installeren.
Je kan bij taakbeheer kijken naar welke processen de meeste cpu gebruiken, misschien klopt er een programma niet?

Verder gebruik ik zelf ccleaner, die ruimt alle tijdelijke bestanden op, hier zit ook een registerscan in en je kan ook kijken naar welke processen er allemaal worden opgestart, en dan eventueel uitvinken wat niet nodig is.

en idd welke virusscanner heb je?
ik heb NOD32, en mijn laptop is 14 maand oud.

ik zit regelmatig in die registerscan te neuzen, tijdens dat geneus springt ie van 100% naar 25% en tussendoor nog van 40 naar 60%. als ik de registerscan afsluit gaat het weer een halve dag goed en dan zit ie weer op 100%.
wij slapen nooit.
sorry, ipv registerscan bedoel ik taakbeheer.
wij slapen nooit.
Valentina .. waarschijnlijk draaien er programma's mee op de achtergrond

maar ik zou daar elf niet aan gaan sleutelen.. Heb dat nl zelf eens gedaan , met hulp op afstand van iemand waarvan ik dacht dat ie er verstand van had..

T werd er niet beter op en uiteindelijk mijn gehele moederbord naar de klotuh.. ---> gevolg nieuwe laptop moeten kopen
Virusje?

Ik had het laatst ook. Ik heb de laptop leeggehaald en opnieuw geïnstalleerd. Probleem was daarmee opgelost.
@zespri, heb ik ook al aan gedacht.

maar hoe krijg je die dingen binnen, via een virus zoals avondzon zegt?
wij slapen nooit.
mijn toetsenbord is ook regelmatig van slag, soms valt de laptop vanzelf uit. dan haal ik de accu eruit, er weer in en dan start laptop weer op.
wij slapen nooit.
Je hebt twee opties lijkt me

1. je verteld hier welk process zoveel processor opslokt

2. je blijft geen informatie geven, dan kun je het beste iemand met echt verstand van zaken ernaar laten kijken.

De link tussen een registry cleaner en hoog cpu gebruik ontgaat me trouwens een beetje.
@wijnands, dat hoorde ik van iemand.

en als ik bijv alleen viva forum open heb staan, zijn er 62 processen bezig. een niet actief systeem gebruikt 75 tot 82 pcu.

die krijg ik ook met geen mogelijkheid uitgeschakeld.
wij slapen nooit.
Die moet je ook niet uitschakelen.

Gewoon even door iemand laten bekijken die er verstand van heeft.
allemaal bedankt. vrijdag wordt laptop nagekeken.

voor de zoveelste keer.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven