los angeles

09-02-2011 15:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
haihai,

kan iemand mij tips geven over los angeles en met name over vervoer in de stad? ik denk erover om mijn vakantie door te brengen maar hoor dat getting around een crime is? do's en dont's? tips?

dankjewel!
LA heb je in 'n paar dagen wel gezien. Met de auto (én je tomtom) kom je overal waar je naartoe wil. Hoewel ik op zag tegen de tig-baans snelwegen vond ik dat goed te doen.

Zou sowieso 'n auto huren om naar bijv. SF te gaan of naar natuurparken. Hoe lang heb je in totaal voor je vakantie?
Auto huren anders kom je nergens. Het is tenslotte Amerika!
LA is inderdaad helemaal niet zo leuk. Na 2 dagen hadden wij het ook wel gezien. alles wat op tv en in de films zo leuk lijkt stelt helemaal niets voor in het echt.

Daarnaast is zoals de dames hierboven al zeggen een auto echt een must. Openbaar vervoer is in Amererika heeel slecht geregeld, staan geen tijden aangegeven, niets rijdt op tijd, bus stopt zo vaak als er op het stopknopje wordt gedrukt.
Auto huren en snel de leukere steden en natuur op gaan zoeken. LA is het nou net niet.
Auto huren inderdaad en lekker rond cruisen, is erg goedkoop, wij huurden een auto voor 18$ per dag. Wij vonden LA wel okay, maar hadden het na 1 dagje wel gezien en zijn toen verder gegaan naar Venice Beach, Hollywood uiteraard, Beverly Hills, Santa Monica en daarna richting San Francisco.
Precies, 1 dag vermaak je je er wel maar wij wisten na die ene dag niet hoe gauw we uit de stad weg wilden. Er is daar zoveel meer moois en leuks te beleven ;)
Ah, ik lees mee!

Wij gaan in mei 10 dagen, om te kijken of we daar kunnen gaan wonen volgend jaar. Lief kan er een baan krijgen.

Hij heeft er ook vrienden wonen waar we verblijven. En we huren een auto, want dat schijn je daar wel nodig te hebben.

Thuis heb ik de reisgids 'Time Out California' liggen, van een vriend geleend.
nou zeg, dankjullie wel allemaal! ok, auto it is dus? ik ga 3 weken in juni...weer is dan ook goed? (beetje onnozel, sunny state toch?)

hollywood lijkt me wel te gek hoor! ik ben ook behoorlijk muziek gek, van alles wel....is iemand wel eens in hollywood cafe geweest? (las ik wat over)
quote:marylin schreef op 09 februari 2011 @ 21:16:

nou zeg, dankjullie wel allemaal! ok, auto it is dus? ik ga 3 weken in juni...weer is dan ook goed? (beetje onnozel, sunny state toch?)

hollywood lijkt me wel te gek hoor! ik ben ook behoorlijk muziek gek, van alles wel....is iemand wel eens in hollywood cafe geweest? (las ik wat over)Stel je er niet te veel van voor. Hollywood is gewoon een beetje een vervallen woonwijk waar verder niet veel te zien is. De Hollywood borden zijn leuk om een keer te zien, en het is leuk om er doorheen te lopen. Maar thats it. Het is echt een beetje vervallen en slecht onderhouden.
Als je drie weken in juni gaat, blijf dan zeker niet langer dan een paar dagen in LA. Er is in het ZW van de USA zóveel moois te zien. Je hebt genoeg tijd voor nationale parken als Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Bryce en Zion en de steden Las Vegas en San Francisco. SF vind ik zelf trouwens 100x zo leuk als LA.

Hollywood en Beverly Hills had ik in een halve dag wel gezien. De andere helft van de dag voor Santa Monica en Venice en dan snel verder naar mooiere plaatsen.
nou, heb al jullie reakties op een rijtje gezet! het wordt van stad tot stad, maar blijf wel langer dan 2 dagen in la;-), misschien kunnen we wel bij brad pitten, haha! het wordt la, malibu, santa minica ,san francisco, las vegas! zus en ik hebben er zin in en zij had ook al het liedje voor onderweg gevonden, zo lief en mooi, wilde ik jullie niet onthouden! us towns, here we come!

http://www.youtube.com/watch?v=VtwPQH0NKpE
Geen natuurparken ?
amarna, ik kreeg m'n zus niet zo ver...'er zijn beren enzo', ze is nu niet zo van de natuur...ze krijgt al vlekken van het vondelpark haha....maar als ik haar toch kan overhalen, bryce lijkt me wel wat!
Beren zijn er inderdaad.....maar die zijn banger voor jou dan jij van hen. Je struikelt echt niet over ze, het is een unicum (en een voorrecht) als je er eentje tegenkomt.

We hebben er op onze reizen (2x Canada en 3x ZW-USA) slechts 2 gezien, uit de verte.

Overigens zitten in Bryce, Zion en de Grand Canyon geen beren.

Wij hebben wel wilde dieren gezien: bizons, coyotes, herten, een enkele eland. Maar die blijven op afstand en meestal zie je vanuit je auto en daar ben je veilig.

Echt, probeer een paar parken in te plannen. Het is zó mooi, onbeschrijflijk. Het zou jammer zijn als je de VS bezocht hebt zonder natuur gezien te hebben.

Ook als je niet van (lange) wandelingen houdt zijn de parken mooi. Het is heel Amerikaans ingericht, je kunt overal met de auto komen. En er zijn in ieder park ook wandelingen van een halfuurtje maximaal.
Hollywood is echt superranzig. Zou daar 's avonds liever niet op straat lopen. Brrrrr....

Het enige leuke aan LA vond ik de stranden van Manhattan Beach/Redondo Beach etc.

En ja, je hebt echt een auto nodig. Je wilt daar echt niet afhankelijk zijn van 'de bus'.
ok, ik geloof dat ik zuslief om heb (maar als ik toch een beer zie pak ik het vliegtuig!...pfff, wat een held)....is Hollywood echt zo ranzig??? wauw daar kijk ik van op!
Ben 1 keer in LA geweest voor nieuwe paspoorten maar vond het een vreselijke stad. Vies, benauwd (gruwelijke smog!) en zelfs in een redelijk goede wijk vond ik het niet prettig om over straat te lopen. Geef mij maar Amsterdam

Dat je per se een auto nodig hebt is niet helemaal waar. Wij hebben toen onze auto bij het hotel gelaten en hebben een taxi genomen omdat het nogal moeilijk is om te parkeren in de buurt van het consulaat. Was een interessante ervaring en niet eens zo gruwelijk duur.

Ik las dat jullie ook naar Las Vegas gaan? Moet je voor de grap eens afdwalen van de strip, echt schokkend hoe groot het verschil is tussen het toeristen LV en het 'echte' LV!

Maar goed, ik had het eigenlijk wel gehad met LV nadat we een halfnaakte man op de snelweg tegenkwamen, midden op de rijbaan lopend met 2 pistolen in z'n broekband. Maar de toeristenbuurt is wel leuk om eens te zien.
quote:AgentL schreef op 09 februari 2011 @ 17:08:

Ah, ik lees mee!

Wij gaan in mei 10 dagen, om te kijken of we daar kunnen gaan wonen volgend jaar. Lief kan er een baan krijgen.

Hij heeft er ook vrienden wonen waar we verblijven. En we huren een auto, want dat schijn je daar wel nodig te hebben.

Thuis heb ik de reisgids 'Time Out California' liggen, van een vriend geleend.Is Lief wel je Hubby? Want jij kan alleen mee als je getrouwd bent.
halfnaakte mannen!!?!?! gatsie...wat creepy!?!? heel letterlijk "the strip". ;)

we hebben er zin in en tellen de dagen....en ik hoor net ons liedje van dotan op de radio, this town, that town, next town, hahaha!
Ik vond LA als stad niet zo byzonder, ok je hebt er de Hollywoodstudios en Disneyland en dat soort dingen, maar dat zijn dus de pretparken en is niet de stad zelf.

Daarbij hoorden wij dat je je in bepaalde buurten (zelfs overdag) maar beter niet kon vertonen. Maar ja soms kom je daar ongewild wel bijna terecht (weg kwijt, hadden toen geen Tom Tom).

Wij hadden een auto gehuurd, we zouden 2 weken in de States blijven en vanuit LA naar Las vegas rijden. Ons vertrekpunt lag bij het vliegveld van LA en het duurde anderhalf ! uur voordat we LA uit waren, zon´n grote stad is het.

Las Vegas en vooral San Francisco vond ik veel leuker en mooier.
@AgentL Wat leuk dat je in mei naar LA gaat. Mijn man kan waarschijnlijk ook een baan krijgen in Californie (in Bakersfield). Dus ik ben mij ook aardig aan het oriënteren. Ben echt benieuwd naar jouw ervaringen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven