Leeuwarden!

29-01-2011 15:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Volgende week zaterdag ga ik met mn man een weekendje naar Leeuwarden.

Wij zijn hier allebei absoluut niet bekend.

We houden allebei erg van uitgebreid dineren en culinaire hoogstandjes.

Wie kent Leeuwarden goed en kan mij een restaurant aanraden met een romantische ambiance?

Alvast erg bedankt!
Wat is er te doen in Leeuwarden? Idd Princessenhof ( http://www.princessehof.nl/ ) als je een museum wilt bezoeken. Of Fries museum ( http://www.friesmuseum.nl/ ).

Aqua Zoo ligt net buiten Leeuwarden en is een klein dierenpark. Kleine kerkstraat staat op dit moment bovenaan in de verkiezing van leukste winkelstraat van Nederland. En op plaats 5 staat Jacobsstraat. Dus leuke winkeltjes zijn er ook genoeg te vinden.
Het Fries museum zou ik op dit moment niet kiezen. Omdat ze al bezig zijn met de verhuizing naar het Zaailand is de collectie erg klein en heel basic op dit moment..........
Ik snap ook niet zo goed waarom Het Leven dicht is. Silbermann was over het algemeen niet erg dichtbevolkt als ik er was of er langs kwam, maar Het Leven zat vaak toch wel redelijk vol dacht ik.

Had nog eens iets gelezen over die bouwput daar vlak naast, dat de verbouwing van de Tweebaksmarkt er iets mee te maken had. Maar hoe, heb ik niet onthouden of stond er misschien niet eens bij. En ik ga nu eigenlijk ook twijfelen of het wel klopt wat ik in mijn hoofd heb ;)
Ze hebben inderdaad iets over die verbouwing geroepen, maar persoonlijk vind ik dat onzin. Hoeveel last hebben ze daar nou van? Die paar parkeerplekken minder doen het hem echt niet en het was nog gewoon goed bereikbaar........
Ik heb trouwens ook geluiden gehoord over wanbeheer door de eigenaar.... Maar wat daar van waar is, weet ik niet.

Ken je trouwens Het Haersmahuijs (of hoe jet ook schrijft) ook? Ik vind het zo jammer dat die weg zijn, wat kon je daar lekker en gezellig eten zeg! Nu zit er Purple ofzo....
Purple? Die naam ken ik alleen van verhalen, maar in die verhalen zat dat op de plek van de huidige Paddy's. Is dit een andere Purple? Haersmahuijs heb ik nooit van gehoord.

Dan klopt mijn idee toch dat er iets over die verbouwing is gezegd, maar ik snap het ook niet. Paddy zit er naast en zit ook vaak vol, Las Tapas bijvoorbeeld is ook zo'n populair restaurant als Het Leven en zit ook nog vol, terwijl zij ook last kunnen hebben van die parkeerplekken.

Wanbeheer heb ik niks over gehoord, maar lijkt me wel aannemelijker
quote:plops schreef op 30 januari 2011 @ 14:10:

Het Fries museum zou ik op dit moment niet kiezen. Omdat ze al bezig zijn met de verhuizing naar het Zaailand is de collectie erg klein en heel basic op dit moment..........Oh ja, is ook zo. Nou ja, dan voor als ze weer eens komt en het nieuwe klaar is
Sorry, haal dingen door de war. Is idd Paddy op dit moment. Het Haersmahuijs is denk ik ook al een jaar of 8/9 weg ongeveer.....maar ik blijf het jammer vinden.

Las Tapas zit inderdaad ook altijd ramvol...... Die zouden het dan ook niet moeten trekken. Of hun marge is groter, dat ze het nu wel even kunnen uitzingen.
Oh 8/9 jaar geleden was ik nog niet bekend in Leeuwarden.

Het kan inderdaad dat hun marge groter is, maar dan nog blijven ze vol zitten. Dus de klanten blijven daar ook niet weg vanwege die bouwput. Blijft jammer, hopelijk komt er iets leuks voor terug!
Heel erg bedankt voor jullie tips!

's avonds gaan we eten bij Sems en we gaan zeker even een borreltje in de Dikke van Dale halen!
Niet alleen een borrel, je moet ook nacho's nemen
haha ok, ook nacho's!

Maar hoe is dat Doozoo? Ik dacht zelf dat het een heel goed restaurant was maar de recensies zijn best wisselend.
Als je van sushi houdt prima, anders zou ik er niet naar toe gaan. Ik vond het niet echt denderend (maar ben dan ook geen sushi liefhebber).

Voor de lunch is het Stadscafe ook wel leuk, het duurt alleen soms wat erg lang voor je wat op tafel hebt.
Ik wou jullie even bedanken voor de tips! Het was een super leuk weekend! We hebben 's avonds heerlijk gegeten bij Sems en 's middags bij Van Dale gelunched!

Nogmaals bedankt!
Wat fijn dat jullie weekend zo geslaagd is geweest!

Moet zelf toch ook binnenkort maar weer eens naar Sems.......

Hebben jullie verder nog speciale dingen gedaan in Leeuwarden of gewoon een beetje door de stad gestruind?
ja het was heel erg leuk! Alleen jammer dat het zo gigantisch waaide (maar dat deed het in heel NL volgens mij)!

We hebben inderdaad geslenterd maar zijn niet helemaal onthouden gebleven van cultuur! We hebben de grutterswinkel bezocht en het fries museum. Bovenin hadden ze het verzetsmuseum en dat soort zaken vind ik altijd erg interessant.

Bij Sems hadden we trouwens dat maandmenu genomen met bijbehorend wijnarrangement. Erg lekker!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven