December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Hoi meiden,

Ik ga nu lekker slapen en ik zie wel wanneer Boyd wakker wordt vannacht. Zal je zien dat hij ineens een nachtje doorslaapt.

Vannacht ga ik alles weer teruglezen, dan heb ik tijd zat.

Trusten.
ainne; wat een klein wijs grietje zo zeg. wat een minimensjes he ?! leuke foto's !!

Mainecoon; b12 of je die te kort komt ??

we hebben vanavond gegourmet met Timo. Even de schade inhalen van 4 dagen niet eten hahaha. Was gezellig !!!! En Timo heeft zelfs een stuk paprika op, moet niet gekker worden haha. Hij heeft veel staan helpen in de keuken. Zo leuk !!

Joni; wat ben je van plan vanacht ??? Bijlezen of bedoel je bijslapen ??

Sannie; deels met je eens maar heb Timo niet anders behandeld dan Floortje hoor. Sterker, Floortje lag eerder op eigen kamer, sliep eerder overdag in eigen bed enz en je ziet het............

Volgens mij was die opmerking van foto's op hyves aan jou bedoeld maar naar aanleiding van een opmerking op maart kant. Snap je m nog ????

fijne en rustige nacht voor iedereen !!!!
Het was niet zo dramatisch vannacht als ik bedacht had.

Om 0.00 werd hij huilend wakker. Heb hem eerst 10 minuten laten huilen, daarna heb ik hem weer op zijn rug gelegd, tegen hem gepraat en een paar keer over zijn bol geaaid.

Daarna de kookwekker op 10 min. gezet, maar ruim binnen die 10 minuten was hij al weer stil. Ik ben nog even uit bed gebleven voor het geval hij snel weer wakker werd, maar het bleef stil.

Later heb ik hem nog even horen huilen, maar dat was maar heel kort.

Om 6.00 hoorde ik dat hij al weer wakker was, maar heb hem lekker in bed laten liggen tot 7.15 uur.

Nu vannacht maar weer verder afwachten.
Moge allemaal,

Mijn moeder belde vanmorgen al om 7.30 om te vertellen dat mijn oma vannacht is overleden. Toch nog onverwacht, want ook al was ze al een week of drie flink ziek (hoge koorts, longontsteking) het leek toch beter te gaan met haar. Ze is rustig in haar slaap overleden, en dat is natuurlijk het fijnste wat de familie haar nog kon toewensen.

Iedereen heeft er vrede mee, maar het blijft natuurlijk wel verdrietig.

Joni: Wat fijn dat het meeviel met Boyd vannacht! Ik denk dat je het helemaal goed hebt aangepakt (haha, das namelijk ook mijn methode, maar dan zonder die kookwekker). Manu heb ik vannacht ook een paar keer even horen huilen, maar hij werd zelf binnen een paar minuutjes alweer stil dus ik ben er niet uit gegaan. Wel was hij om 6.30 alweer echt wakker, maar jaa...

Ainne: Wat een leuke foto's zeg! En wat staat ze al helemaal goed los op die ene foto, wow!! Wat heeft ze trouwens mooie ogen!

Hier laat ik het even bij. Ik kom vanmiddag vast nog wel even kijken.

Liefs!
Tinus

Gecondoleerd met het verlies van je oma.
Goedemorgen!

@ Tinus, ik ben 11 juni uitgerekend. Dus een zomerkindje... hebben we een winterkindje en een zomerkindje. En er zit dan precies 18 maanden tussen... 30 april is mijn laatste werkdag en ik begin pas in september weer met werken, heb dus de hele zomer vrij Goed gepland, al zeg ik het zelf hihihi.Oh, dat roompuddinkje met frambozensaus klinkt inderdaad erg lekker! En heb je dat helemaal zelf gemaakt??? Stijn begint steeds meer stapjes los te lopen. Gister liep ie de hele tijd van de tv weer naar de tafel, hij begint er nu duidelijk plezier in te krijgen. Maar het kan natuurlijk nog een hele tijd duren voordat ie echt loopt. Het gaat nu allemaal wel heel erg snel hoor... echt geen baby meer! En Manu slapen tot 9 uur, echt lekker!!! Alleen moet je dan wel een ander schema zoeken inderdaad. Dat hebben wij een aantal weken geleden gehad. Stijn was duidelijk toe aan maar 1 slaapje per dag, maar omdat hij meestal voor 7 uur 's ochtends al wakker was lukte dat niet echt. We hebben hem toen 1 dagje bezig gehouden tot een uur of twaalf en hem toen pas op bed gedaan. Het had meteen resultaat, hij slaapt nu 's middags meestal tussen de 2 en de 3 uren en 's ochtends is pas rond acht uur wakker. En hij doet het er echt prima op... Maar Manu heeft nog twee slaapjes per dag??

@ Mainecoon, ook deze zwangerschap heb ik weer een sterk voorgevoel. Dat had ik bij Stijn dus ook, dat is toen uitgekomen dus ik ben heel benieuwd of mijn voorgevoel dit keer weer juist is. Mijn voorgevoel zegt vanaf het eerste moment al dat het weer een jongetje is. Nog een paar weekjes geduld, dan weten we het hopelijk Je moet er niet aan twijfelen hoor, over Davina haar flessen. Ze was er duidelijk al aan toe en ze krijgt genoeg zuivel binnen op een dag! Daar gaat het om lijkt me... en of ze dat nu uit een fles of een tuitbeker krijgt dat maakt niet uit. Je hebt trouwens ook wel gelijk over dat kerststalletje! Denk dat ik hem volgend jaar ook koop, vind hem toch echt wel ontzettend leuk

@ Mette, wat lief dat Tris met je meekijkt! Het maakte René niets uit, hij had ook wel mee willen kijken... maar dat had ik liever niet. Als ik dan lekker aan het ben dan heeft hij de grootste lol. Nou dan snotter ik niet lekker hoor Jullie hebben een drukke 1e kerstdag gehad zeg. Dus Noof is helemaal wild van stoofpeertjes, kan me er wel iets bij voorstellen hoor... dat is ook echt lekker!

@ Marloes, wat jammer dat het niet gelukt is met Amber haar oorbellen. Vind het altijd wel heel schattig staan...

@ Floddertje, wat vervelend dat jouw kerstdagen zo in duigen gevallen zijn!!! Ben je nog aan het gourmetten geweest? Oh, lees nu net dat het gourmetten erg geslaagd was... Gelukkig!

@ Ainne, jullie hebben ook een paar heerlijke dagen gehad! Was vast heerlijk om je ouders weer te zien met zulke dagen. Zie je ze vaak trouwens? Wat een leuke foto's! En wat had Leah een fantastische jurk aan!!! Ons kaartje is nog onderweg hoor, zit nog steeds heel veilig in mijn tas Ook al is ie veel en veel te laat, ik stuur hem nog wel op. Is ook leuk toch om later nog post te ontvangen???

@ Joni, dat viel nog mee met Boyd vannacht! Nu maar hopen dat ie het zo blijft doen en dan aan het eind van jouw vakantie gewoon lekker doorslaapt 's nachts!

Zo, ben weer bij... ik had foto's beloofd, maar kwam er gisteren dus achter dat ik geen flauw idee heb hoe de scanner werkt! René zou het vandaag even voor me doen, dus later vandaag zet ik ze hier even neer!

Veel liefs
@ Tinus, gecondoleerd met het verlies van je oma! Het blijft moeilijk
Tinus gecondoleerd met je oma!
Dank jullie! Het klinkt misschien vreemd, maar ik ben niet verdrietig. Ik ben eerder dankbaar dat ze in haar slaap is overleden. Zoals het de laatste maanden ging had ze geen leuk leven meer en het ging alleen maar slechter.

Indian Rose: Ja Manu doet nog twee slaapjes. Hij kan soms 1 slaapje volhouden, maar alleen als hij na zijn ontbijtflesje weer direct in slaap valt.

Lekker zeg dat je de hele zomer vrij hebt voor je nieuwe beeb en Stijn! Heeft René ook extra vrij? Ben benieuwd of je voorgevoel klopt. Ik wist 200% zeker dat ik een meisje zou krijgen en moet je nou eens kijken, haha!

Manuel loopt nog niet los. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Een maand of twee geleden ontwikkelde hij zich ineens razendsnel, maar nu staat hij alweer een tijdje op hetzelfde niveau stil. Ik denk dat dat in stapjes gaat. Ik merk dat hij de laatste dagen weer wat minder honger heeft ook, hoewel hij juist wekenlang als een bezetene kon bunkeren!

Ik ga maar eens een wasje opvouwen ofzo... Ik vind het maar saai hoor, alleen thuis zonder Jp met een kind dat slaapt... Zou willen dat ik de auto voor de deur had staan. Nu kom ik niet verder dan het winkelcentrum en dat heb ik wel een beetje gezien eigenlijk. Vriendinnen zijn ook allemaal druk... mwah... wat zal ik eens gaan doen?!
Tinus, gecondoleerd met je Oma.

Mainecoon; ik zet het kerststalletje straks wel bij de kerstspullen, maar ik vind sowieso dat ze er wat aan heeft hoor. Ze kan ieder jaar met kerst met de stal spelen. Blijft ie ook leuk.

Indian; Lekker joh, de hele zomer vrij! Het zal mij benieuwen wat er in je buik zit!!! Ben nu al nieuwsgierig!!

Sannie; bedankt voor de lieve woorden op de kaart!

Flodder; gelukkig was het evengoed nog lekker en leuk het gourmetten! Hoe voel je je nu?

Joni; Nou dat viel dan wel mee he? Ik hoop dat dit zo door gaat zetten!

Wij gaan zo even naar de stad, gaan even een kadootje voor m'n zus kopen (viert zondag haar verjaardag) en onze dvdrecorder terugbrengen. Is weeeeer stuk..

Misschien gaan we ook nog voor een nieuw bed kijken.

xx
Tinus; Je kan; Foto's inplakken, kast van Manu uitmesten op maat en lekker wegzwijmelen bij de babypakjes en je dan voornemen om vanaaf JP te bespringen voor een brusje ,dvd'tje kijken, boek lezen, potje thee en met tijdschriften op de bank, nagels vijlen french manicure erop lakken, straks met Manu gaan zwemmen, naar het bos.

goeiemorgen,

@Tinus

gecondoleerd.

@Ainne

wat een fotos

@Iedereen

n hele dikke

denk aan jullie hoor!!!!

heb niet zoveel tijd nu. hadden geen pc hier de afgelopen dagen.

Wij gaan verhuizen naar NL :cheers2:

Melinda loopt nu echt!! en ze wijst met der vingertje naar der hoofd als je "gek"zegt.

ik ga weer doei

GUCCi

Gucci: Heeeee heee, wat nou 'we gaan verhuizen' en dan verder niks meer vertellen!! Tell me more! (maar gefeliciteerd in ieder geval!!)

Mette: Haha, leuke ideeën, vooral dat van dat 'JP bespringen voor een brusje'. Meneertje is weer wakker dus we doen zo wel een uitje naar de drogist, ook spannend... Zwembad lijkt mij leuk, maar Manuel is nog steeds bang in het zwembad en een bos hebben we niet hier zo op loopafstand hahaha!

Hoe ist met je zus, heeft ze al een dikke buik? Hoever is ze nu?
Gucci gaaf hoor naar Nederland verhuizen!

Tinus veel plezier vandaag met wat je ook gaat doen hihi

Nou de bloeduitslag was goed dus ik zal opzoek moeten naar een andere oorzaak van mijn klachten. Beetje balen dus want betekend dus ook geen behandeling nog. Nou ik ga maar eens lunchen en dan was opvouwen.
net zo'n leuk moment. op de grond, 2 kinderen voor me en met z'n allen dansen op de muziek, grootste lol. Zo heerlijk!!!

Net hebben we een autostoeltje voor Renske besteld.. Een jane.. Spaanse dames, het zou een spaans merk zijn en ook goed.. Kennen jullie het?? Eind januari komen ze, en dan kan Renske over en dan kan Casper ook over.. (we hebben er gelijk 2 besteld, want 2 auto's en deze zijn wel weer een stuk goedkoper dan de tobi.. En als Casper straks uit de tobi groeit is renske nog lang niet uit deze. En nu hebben we leuk 2 dezelfde...

Tinus, gecondoleerd met je oma.. Toch vervelend, maar inslapen is wel een mooie dood... Sterkte jullie allemaal.

Gucci, naar Nederland, spannend hoor. Waar komen jullie te wonen??

mette, is nova nu al helemaal beter (na die 4 antibioticakuren of zo..

Ik zit trouwens een spelletje tantrix (of zoiets te doen). Voor een geocache, moet je een puzzeltje oplossen en iedereen die hem de cache heeft gedaan is het gelukt, maaar waarom lukt het mij dan niet!!!

Wel leuk van al die kinderen die al los staan of zelfs lopen.. Hier nog niet hoor..

fijn dat je trouwens nog lekker geslapen heb Joni, viel weer mee, hopelijk gaat het vanacht weer zo..

floddertje, ik snapte je antwoord op de foto's.. Soms moet ik ook even schakelen, waar heb ik iets van je gelezen. Ik dacht ook even dat je antwoord net sloeg op de andere discussie, maar het ging over het slapen.. Ja, jij hebt met timo en floortje precies het omgekeerde als wij met Casper en Renske... Zou het dan aan de meiden liggen... Maar ik heb bij Casper wel bewust iets meer afstand genomen als hij huilde. En hij kan dus veel beter weer zelf inslapen.. En of het echt daardoor komt, ik weet het niet. Maar het is wel fijn.. Zoals Yora laatst schreef dat ze hele avonden bij yora zat, dat lijkt me erg inspannend...

Zo, ik ben al de halve dag bezig met dit berichtje, want steeds is er wat. Casper die in de buurt van het kerststukje komt (en daar zitten besjes in, dus opletten...) Hij heeft trouwens helemaal niet aan de kerstboom en de ballen gezeten, da's weer meegenomen... en nu ligt hij te slapen maar ik heb net met Renske koekjes gebakken,, ben benieuwd...
Ik ben helemaal niet bij, maar ik ga niet zo ver terug hoor!

Tinus, gecondoleerd met je oma. Het is altijd moeilijk iemand te moeten missen.

Indian, wat gaat dat alweer hard bij jou! Ik wist ook zeker dat ik een meisje zou krijgen, zei zelfs toen ik tijdens de weeën J. wakker maakte: "Myrthe komt eraan!"

Flodder, ik heb er nog helemaal niet op gereageerd, maar wat sneu voor je dat je ziek was tijdens de kerst! Gelukkig hebben jullie het een beetje in kunnen halen.

Mette, haha jij zit ook vol ideeën hè?

Ainne, wat een mooie foto's van je meisje. En wat zag ze er mooi uit!

Gucciiiiiiii, wat geweldig! Lekker terug naar je koude kikkerlandje! Hebben jullie al echte plannen of is alleen de knoop nog doorgehakt?

Mainecoon, ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar wel fijn dat de uitslagen tenminste goed zijn. Maar wel vervelend dat je nu niets weet.

Aimee, ik ben benieuwd hoe het met jou is. (of moet ik even verder teruglezen?)

Ik las iets over doorslapen.

Ik heb de mazzel dat Joris redelijk goed doorslaapt. Hij doet overdag nog maar één slaapje en 's avonds slaapt hij (als ik geluk heb) van 19.00 tot de volgende ochtend een uur of 8. Als ik pech heb wordt hij rond middernacht een keer wakker, maar is dan goed te troosten met de borst en slaapt daarna weer verder.

Dat was bij Thijmen wel anders. Daar heb ik ook de "kiekeboe-methode" toegepast (wat anderen hier ook doen, naar wat ik, zo vluchtig, heb gelezen). Als hij wakker werd, naar hem toe, niets zeggen alleen goed leggen, aai over de bol en weer weggaan. Als hij bleef huilen, na vijf minuten weer terug en hetzelfde ritueel. Het werkte na een dag of drie heel goed.

Maar ik heb daar wat gestaan op die gang. Midden in de nacht, met dichtgeknepen vuisten en tranen in mijn ogen . Uiteindelijk was het resultaat er wel naar.

Eten:Joris eet al vanaf een maand of zes zelf van zijn eigen bordje (Rapley) en eet nu gewoon met de pot mee. Die paar weekjes maken nu toch ook niet meer uit. Af en toe krijgt hij wel een potje (ik moet wel eens lachen om mezelf want bij Thijmen was dat uit de BOZE! Herinneren jullie die suikervrije taart nog? )

Hij krijgt nog geen koemelk (hoeft ook nog niet, want BV), maar wel yoghurt na het eten. Drinken krijgt hij in een (anti-lek) tuitbeker. En van papa de fles als ik aan het werk ben (vind ie leuk )

Ik ben even kwijt waar ik verder op wilde reageren, maar het is volgens mij al een hele lap! Dus ik laat de beschrijving van onze kerstdagen ook maar even achterwege. (Voor de die-hards, zie maart 2005 )

Nog even voor de statistieken:

Joris zijn vocabulaire:

Aaaitie = alles wat aaibaar is (poes, hond), inclusief kindertjes (op tv bijvoorbeeld)

Pakke = tja, alles wat je kunt en wilt pakken (inclusief eten).

Mnjammnja = eten en drinken, bij voorkeur borst.

Lekkah = alles wat lekker is, weer eten dus.

Mama en papa, nog niet echt gericht.

Pfffff of pssss = poes.

En we zijn de 20e weer op het cb geweest. Joris vertrok geen spier bij de prikken! (En wij Thijmen nog voorbereid, "Joris gaat wel een beetje huilen hoor, want een prik doet wel pijn". Niet dus!)

En hij weegt nu 11,8 kg (gelukkig maar een ons erbij, pfew!) en is 81,5 cm lang.
Tinus; gecondoleerd meid. Fijn dat het zo vredig voor je is (klinkt dat raar ??).

Joni; fijn dat de nacht mee viel !!

Mette; en ?? Geslaagd ??

Wij gaan morgen ochtend heeeeel vroeg de IKEA leeg kopen !! En bed en nieuw matras voor ons en een nieuw bed enz. voor Timo. Een echt grote jongens bed. Vind het echt een soort van spannend (haha, dwaas).

De nacht hier viel ook mee. Floortje om 04.30 uur wakker en fles en daarna tot 09.30 uur geslapen !!! Timo dus ook. Werd 08.30 uur wakker voor zijn speen en tukte zo verder tot 09.30 uur !!!!! Dat is dan weer een voordeel van zo'n vroege fles :-) !!

Basu; jeetje dat klinkt groot. Maar dat is echt jongen. Kan me niet meer herinneren maar Timo was ook zo'n bink. Ik vind Floortje nu ook zo'n hummeltje !! Hahahaha, de suikervrije taart !!!!

sannie; als dat meiden is ga ik ooit nog voor een jongetje !! Ahhhhhhhh, laat Floortje het maar niet horen !! Verder ben ik dan ook rete blij met haar hoor voor ik weer wat over me af roep...........

Oh ja, autostoel moeten wij ook even bestellen voor Timo. Floortje is al een poos over maar Timo groeit nu zijn stoel wel aardig uit ja. Goed idee van je !!

Gucci; Tinus haar reactie zou die van mij kunnen zijn. Vertel, vertel !! Leuk hoor dat ze los loopt !!

Floortje probeert soms los te staan maar laat zich dan snel weer zakken.

Ze is vandaag trouwens helemaal niet fit. Niet getempt maar voelt warm. Ligt ook al weer een tijdje te tukken. Hangt weer lekker de hele dag aan me.

Ben zelf wel aardig opgeknapt maar voel me soms wat licht in mijn hoofd ofzo.

Maar ja, lekker niksdoe dagje dussssssss.
Hahaha, jongens zijn wel hééééééél leuk hoor! Ach wat weet ik er nou van, ik heb helemaal geen vergelijk.

Wat voor stoeltjes hebben jullie kinderen dan? Ik heb een Römer King TS (die heb jij toch ook Flodder? De Timo?) en die kan tot 18 kg. En die groep II en III stoelen zijn 15 tot 36 kg. Thijmen is nu misschien 14,5 /15 kg. Zijn jullie kinderen zo groot?

(Jullie brengen me helemaal in twijfel hier, ik dacht dat ik nog wel even van de grote aanschaffen af was........ )
hahaha, nou volgens mij zijn jongens gewoon echt makkelijker hoor. Die van mij tenminste wel. Maar dat komt misschien omdat Floortje op mij lijkt :-)

Ehhhhhh ff denken. Heb voor Timo een goeie stoel maar ben ff de naam kwijt. Maar daar zit Floortje nu in. Dom misschien maar ik vind haar kwtsbaarder ofzo. En die stoel kan je in de breedte ook verstellen zodat ze er echt goed in past. Jeetje kan er niet tegen dat ik de naam niet weet.....

Timo die zit nu in een oud stoeltje van mijn zus. Ik weet natuurlijk dat daar niks geks mee is gedaan. Maar Timo steekt er nu een halve kop bovenuit. En dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling. (en de kinderbijslag komt bijna haha)
Sannie; waar staan ze dan ?? Ben ff aan het googlen maar zie ze niet.... Alleen stoelen van 160 euro van Jane, de Indy ??

Maar maxi cosi rodi komt ook goed uit de test en is 100 euro. Dat valt toch wel mee of niet ??
basu; even nieuwschierig hoor maar welke maat heeft Thijmen nu ?? Of weet je zijn lengte ?? Timo is wel soms bijna net zo groot als 3 jarige die ik ken die al een poos in zo'n stoel zitten.......

Floortje slaapt nog steeds.......phoe, ben benieuwd !!
Ik heb hem toevallig nèt gisteren gemeten, omdat ik iets nieuws voor hem wilde kopen. Hij is 102 cm en ik heb hem nu in maat 104 en soms nog in 98 (bij lange pijpen en mouwen).
He meiden,

Gezellig hier!!

Basu; haha grappig dat je ook zei; Myrthe komt eraan. Mooie meidennaam trouwens. O ja, die suikervrije taart

Misschien als je nog ergens de komende tijd een beetje tijd over hebt een update op HM over hoe het met jullie gaat? Ben wel benieuwd hoe het met jullie is.

Oo Noof gaar weer op poezentocht (hij staat te eten) ga hem maar even redden..
Oh Sannie, sorry hoor, ik ben ook al zo attend als een bos uien! Nog bedankt voor je kaartje, ik vond hem erg leuk jullie zo in die ballen weerspiegeld
Zo, Noof in de box, dus Jibbert kan weer eten

GUCCI; Yiehoeeeeeeeee!!! Super voor je meis; lekker naar Nederland!

Sannie; klinkt echt als een happyfamily! Dansen en daarna koekjesbakken. Gezellig hoor!

Flodder; Ga je maandag lekker stappen met vriendinnen, of naar de hockeyclub? Trek je dan weer zo'n leuke outfit aan

Knor; Hoe is het? Druk aan het werk?

Meiden, weet iemand hoe het met Ainhoa is? Hebben al zo'n tijd niets gehoord..

Nova vindt het niet meer leuk in de box..

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven