HELP! zoek scheinings tips

10-02-2011 11:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan iemand me helpen of een goede tip geven over het volgende…

Na 15 jaar huwelijk is de rek er uit. Helaas…

We zijn een normaal gezin met 2 kids in de leeftijd van 10 en 14. Hebben een koophuis in Almere.

Het huis willen we (ik) niet verkopen. Gaat ook niet omdat de hypotheek hoger ligt als de verkoopprijs. Lastig dus.

Ik kan het ook betalen om in dit huis te blijven wonen. Dat het voor ons allen beter is dat we uit elkaar gaan is wel duidelijk…maar dan komt het.

Ze staat al een jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning. Daar zit in deze regio niet echt schot is, wachttijden van 4 jaar is hier vrij normaal.

Vrije sector huur is met een startbedrag van 750 euro in de maand een erg hoge maandlast.

Het kan toch niet zo zijn dat je wel uit elkaar wil maar dat gewoon niet KAN?

Heeft iemand nuttige tips?

Alvast bedankt
TO, wat vind je van de gegeven adviezen?
Rider, ik vind je niet gek, maar een geweldige vent!

Mijn vriend is net zo gelukkig, nu ik werkzoekend, uitzendkracht, 0-uren contract werkend ben, loopt hij gewoon een stapje harder en werkt 6 dagen in de week en pakt een extra nachtdienst erbij. En als ik me schuldig voel hierover, zegt hij: jij zorgt voor mijn zoon en mijn huis en dat is veel belangrijker dan geld.

In mijn vriendenkring zie ik gescheiden mannen die weigeren over te werken omdat het extra verdiende geld dan naar ex en kinderen gaat Jammer dat een scheiding meestal resulteert in een hoop financieel geharrewar.
quote:gember999 schreef op 10 februari 2011 @ 11:09:

Ik heb ook wel eens gehoord dat bij een scheiding de kinderen in het ouderlijk huis blijven wonen en dat de ouders dan afwisselend erbij wonen (lijkt mij persoonlijk verschrikkelijk, maar ik gooi het maar even in de groep). Is er verder nog familie die (in meer of mindere mate) in de buurt woont, waar een tijdelijk onderkomen gezocht kan worden?

Waar een wil is is altijd een weg, het gaat er gewoon om dat je naar mogelijkheden zoekt en niet naar onmogelijkheden.

Dat heb ik gedaan jaren geleden toen mijn ex en ik uitelkaar gingen. Zelfde soort probleem, ex kon zo snel geen andere woonruimte vinden. Dus hebben we de omgangsregeling voor ons zoontje in gang gezet zoals wij dat samen hadden bedacht. Op dagen dat ik de zorg had voor onze zoon was ik in ons huis en ex bij fam. en als hij voor onze zoon zorgde zat ik bij fam. en hij in ons huis. Hebben we een half jaar moeten doen. Ja verre van ideaal. Maar de keuze om te scheiden is de enige egoistische keuze die je voorjezelf maakt, alle keuzes daarna moet je je kind(eren) voorop stellen (is mijn mening) ook al is dat niet ideaal voor jezelf!

Er zijn opties te over, heb er genoeg voorbij zien komen hier als reacties. Je moet alleen altijd inleveren. Maar dat is nu eenmaal niet anders bij een scheiding. Dat moeten beide partijen accepteren! En vanaf nu belang van kind voorop stellen!!!!
Wie wind zaait zal storm oogsten
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2011 @ 11:21:

[...]

Tja, maar de kinderen hebben niet om de situatie gevraagd...

Dat bedoel ik. Ik vraag me daarbij af hoe 'eigen' je plekje is in een huis waar je maar eens in de twee weken komt, waar je stiefmoeder ook woont mét stiefzusjes, dat 100km verderop ligt, waar je lievelingsknuffel vergeten bent mee naartoe te nemen ... (ok, worst-case-scenario, maar toch). Jemig, word er zelf verdrietig van als ik het zo opschrijf!

Als ouders kun je ook je eigen plekje realiseren in de kamer die je hebt gehuurd of (als je een beetje een groot huis hebt) met allebei een eigen kamer in het 'kinderhuis'.
quote:Kastanjez schreef op 10 februari 2011 @ 13:24:

[...]

Dat bedoel ik. Ik vraag me daarbij af hoe 'eigen' je plekje is in een huis waar je maar eens in de twee weken komt, waar je stiefmoeder ook woont mét stiefzusjes, dat 100km verderop ligt, waar je lievelingsknuffel vergeten bent mee naartoe te nemen ... (ok, worst-case-scenario, maar toch). Jemig, word er zelf verdrietig van als ik het zo opschrijf!

.Dat is wel heel erg worst-case-scenario... Zo hoeft het natuurlijk niet te gaan. Zolang je belang van het kind maar voorop stellt. Dus in de buurt blijven wonen, zorg 50/50 delen (ja dat kan, waar een wil is is een weg) enz enz enz.
Wie wind zaait zal storm oogsten
quote:Joy4britt schreef op 10 februari 2011 @ 12:36:

Mijn vriend is net zo gelukkig, nu ik werkzoekend, uitzendkracht, 0-uren contract werkend ben, loopt hij gewoon een stapje harder en werkt 6 dagen in de week en pakt een extra nachtdienst erbij. En als ik me schuldig voel hierover, zegt hij: jij zorgt voor mijn zoon en mijn huis en dat is veel belangrijker dan geld.

In mijn vriendenkring zie ik gescheiden mannen die weigeren over te werken omdat het extra verdiende geld dan naar ex en kinderen gaat Jammer dat een scheiding meestal resulteert in een hoop financieel geharrewar.Helaas ligt daar nu juist het hele verschil. De situatie als je samen bent en als je uit elkaar gaat, verschilt hemelsbreed. Mannen die altijd het beste voorhadden met hun vrouw, plukken haar volledig kaal, en andersom. De belangen liggen dan opeens totaal anders. Dat verklaart het financiële (en andere) geharrewar.
Ga in therapie!
quote:Zwuppeliennn schreef op 10 februari 2011 @ 11:06:

Gaan jullie voor een co-ouderschap?

Mocht dat niet het geval zijn dan kan jij ook een kleine studio huren (goedkoper) en je vrouw met kids in het huis laten wonen totdat ze een eigen huis heeft.Waarom zou hij in 'n klein woninkje moeten gaan zitten? Zijn vrouw kan 't grote huis niet betalen, hij wel. De kinderen zijn oud genoeg om zonder oppas te kunnen dus kunnen die eventueel gewoon bij hem in hun eigen huis blijven. Niet leuk voor de vrouw in kwestie, maar ze heeft zichzelf zo afhankelijk gemaakt van haar man.
Misschien kan ze particulier 'n recreatiebungalow huren. Dat kost vaak niet zoveel.
quote:dubiootje schreef op 10 februari 2011 @ 13:30:

[...]

Helaas ligt daar nu juist het hele verschil. De situatie als je samen bent en als je uit elkaar gaat, verschilt hemelsbreed. Mannen die altijd het beste voorhadden met hun vrouw, plukken haar volledig kaal, en andersom. De belangen liggen dan opeens totaal anders. Dat verklaart het financiële (en andere) geharrewar.Klopt. Maar persoonlijk vind ik dat je verantwoordelijkheid voor je gezin niet afneemt omdat je partner vertrekt. (de optie "de rek is er uit" vind ik hoe dan ook onzin. Scheiden is in mijn hersens alleen voorstelbaar als gevolg van vertrek van mijn vrouw)
rider,

met betrekking tot jouw motto:

Als jij een man bent, kan jouw rol makkelijk door een ander gecompenseerd worden.

Maar als elninjoo een vrouw is, kun jij haar rol nooit compenseren!
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:haarklover schreef op 10 februari 2011 @ 13:43:

rider,

met betrekking tot jouw motto:

Als jij een man bent, kan jouw rol makkelijk door een ander gecompenseerd worden.

Maar als elninjoo een vrouw is, kun jij haar rol nooit compenseren!haarklover, wat je niet begrijpt mag je best vragen hoor
Dat hangt af van de afspraken. Is er een afspraak om na een evt. scheiding voor elkaar te blijven zorgen (los van de wettelijke verplichting om dit tot 12 jaar na het huwelijk te blijven doen), dan wel. Ligt zo'n afspraak er niet, dan vind ik het onzin dat partners elkaar moeten blijven onderhouden. Kinderen uiteraard wel.

Helaas maken mensen hier vaak geen afspraken over, maar nemen ze tijdens het huwelijk wel besluiten die leiden tot onderlinge afhankelijkheid. Dat levert bij een scheiding vrijwel altijd problemen op.
Ga in therapie!
Ondanks dat 33% (ofzo) van alle huwelijken eindigt in een echtscheiding, vind ik toch dat wanneer je voor een scheiding kiest, dat je dan niet meer een 'normaal' gezin bent , TO. Maar dat zal wel ouderwets zijn.

daarbij: scheiden omdat de rek uit je huwelijk is.... Ik weet niet hoor, maar ik vind dat je het aan je kinderen verplicht bent om dan toch nog eens heel goed met je vrouw te praten en misschien eens te kiezen voor relatietherapie. Jullie slaan elkaar niet de hersens in, tenslotte.
quote:dubiootje schreef op 10 februari 2011 @ 13:46:

Dat hangt af van de afspraken. Is er een afspraak om na een evt. scheiding voor elkaar te blijven zorgen (los van de wettelijke verplichting om dit tot 12 jaar na het huwelijk te blijven doen), dan wel. Ligt zo'n afspraak er niet, dan vind ik het onzin dat partners elkaar moeten blijven onderhouden. Kinderen uiteraard wel.

Helaas maken mensen hier vaak geen afspraken over, maar nemen ze tijdens het huwelijk wel besluiten die leiden tot onderlinge afhankelijkheid. Dat levert bij een scheiding vrijwel altijd problemen op.

Wij hebben de afspraak niet te gaan scheiden. Dus als mijn vrouw weg zou gaan, beschouw ik onze relatie niet als voorbij. En dus blijf ik handelen zoals afgesproken binnen onze relatie.

En ja, ik snap dat dat ook Heel Enge Trekjes heeft, als je het zo kaal zegt.
quote:rider schreef op 10 februari 2011 @ 13:58:

[...]

Wij hebben de afspraak niet te gaan scheiden. Dus als mijn vrouw weg zou gaan, beschouw ik onze relatie niet als voorbij. En dus blijf ik handelen zoals afgesproken binnen onze relatie.

En ja, ik snap dat dat ook Heel Enge Trekjes heeft, als je het zo kaal zegt.

Ik snap wel wat je bedoeld en ben het er ook zeer mee eens. Je kiest (of de ander kiest) om uit elkaar te gaan, maar wanneer er kinderen in het spel zijn gaat de verplichting, afspraken én relatie als ouders gewoon door.

(Als ik het niet goed snap, hoor ik het vast ook wel )
www.rooftrack.nl staan ook woningen onder de 700.
quote:Jippertje schreef op 10 februari 2011 @ 14:39:

[...]

Ik snap wel wat je bedoeld en ben het er ook zeer mee eens. Je kiest (of de ander kiest) om uit elkaar te gaan, maar wanneer er kinderen in het spel zijn gaat de verplichting, afspraken én relatie als ouders gewoon door.

(Als ik het niet goed snap, hoor ik het vast ook wel ) Het gaat, voor mij, nog één stap verder. Ik heb mijn vrouw belooft haar trouw te zijn, te steunen, lief te hebben en te eren, onder alle omstandigheden. Mijn belofte was onvoorwaardelijk, en vervalt dus nooit. Ook niet als ze mij niet meer in huis zou willen.
Echt Rider? Zelfs als je al je vrouw al jouw grenzen voorbij gaat? Ik vind het een nobel streven en jouw insteek is de mijne, maar toch... Als ik sommige verhalen hier lees dan denk ik dat het soms gewoon te ver gaat om mij aan iemand vast te klampen omdat ik dat ooit beloofd heb.

Haarklover, wat bedoel je precies met de opmerking naar Rider? Dat een moeder belangrijker is dan een vader?
quote:toffifee schreef op 10 februari 2011 @ 16:46:

Echt Rider? Zelfs als je al je vrouw al jouw grenzen voorbij gaat?Ja.

Ik ben redelijk ouderwets in sommige dingen. Zo geloof ik sterk in zaken als "eer", ook wel bekend als "je goede naam", je karakter.

Ik geloof zonder enige twijfel dat de man (of vrouw, maar ik ben een man) die zijn beloftes na komt, ook als deze ongunstig uitpakken, zijn eer bevestigt, en dat wie zijn beloftes breekt, ongeacht de omstandigheden, zijn eer verliest.

Ik klamp me dus niet vast aan mijn vrouw, maar aan mijn eergevoel, aan mijn belofte. Die kom ik na, ook al zou zij die nakoming niet meer eisen.
quote:rider schreef op 10 februari 2011 @ 16:54:

[...]

Ja.

Ik ben redelijk ouderwets in sommige dingen. Zo geloof ik sterk in zaken als "eer", ook wel bekend als "je goede naam", je karakter.

Ik geloof zonder enige twijfel dat de man (of vrouw, maar ik ben een man) die zijn beloftes na komt, ook als deze ongunstig uitpakken, zijn eer bevestigt, en dat wie zijn beloftes breekt, ongeacht de omstandigheden, zijn eer verliest.

Ik klamp me dus niet vast aan mijn vrouw, maar aan mijn eergevoel, aan mijn belofte. Die kom ik na, ook al zou zij die nakoming niet meer eisen.Oké, duidelijk!
Rider, ik heb al wel eens eerder gedacht dat jij best mijn ex kon zijn (ben je niet hoor ). Hij vond ook dat zijn belofte aan zijn ex nog steeds gold, maar ging wel bewust op zoek naar een nieuwe relatie. Ergens vond ik dat heel bijzonder, die trouw op een bepaalde manier, maar... Na 1,5 jaar met mij kwam zijn ex (inmiddels al bijna 4 jaar gescheiden) met hangende pootjes terug en ging mijn ex (met 2 kinderen) dus accuut terug naar haar.
quote:Kastanjez schreef op 10 februari 2011 @ 17:09:

Rider, ik heb al wel eens eerder gedacht dat jij best mijn ex kon zijn (ben je niet hoor ). Hij vond ook dat zijn belofte aan zijn ex nog steeds gold, maar ging wel bewust op zoek naar een nieuwe relatie.Dat zou ik dus niet kunnen. Mijn belofte impliceerde ook monogamie. Dus wat zou ik, in dat geval, met een nieuwe relatie moeten?quote:Ergens vond ik dat heel bijzonder, die trouw op een bepaalde manier, maar... Na 1,5 jaar met mij kwam zijn ex (inmiddels al bijna 4 jaar gescheiden) met hangende pootjes terug en ging mijn ex (met 2 kinderen) dus accuut terug naar haar.Beroerd. En totaal niet in overeenstemming met staan voor je belofte imho.
quote:rider schreef op 10 februari 2011 @ 14:57:

[...]

Het gaat, voor mij, nog één stap verder. Ik heb mijn vrouw belooft haar trouw te zijn, te steunen, lief te hebben en te eren, onder alle omstandigheden. Mijn belofte was onvoorwaardelijk, en vervalt dus nooit. Ook niet als ze mij niet meer in huis zou willen.Tot dat ene stapje terug, ga ik helemaal met je mee. Dat laatste stapje gaat mij te ver. En dan niet zo nodig van mijn kant uit, maar wanneer mijn man niet mij verder zou verder zou willen, kan ik er ook niets meer mee in mijn optiek.
quote:Biekkie schreef op 10 februari 2011 @ 11:13:

Met deze reden raad ik dus iedereen aan,hoe gelukkig ook,schrijf je gewoon in.Ik stond al 5 jaar ingeschreven,heb maar een paar maanden hoeven reageren.

In sommige gemeenten kun je nog wel urgentie krijgen bij scheiding,misschien bij jullie ook?

Anders is de tip van zwuppeliennn wel een goeie,eventueel kunnen jullie dan ruilen in de weekenden/om de week.

Kan dat in NL? Vind dit een oneerlijk systeem. Mensen die dus eigenljk niet urgent een huurhuis nodig hebben maar wel ingeschreven staan, zijn hoger op de lijst dan evt. meer urgente gevallen die korter op de lijst staan.

Is het systeem niet zo dat als je een huis koopt je automatisch van de woningbouw lijst afgaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven