Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Succes vandaag STB, ben benieuwd waar je eerste ICA vlucht heen gaat!
quote:_avril_ schreef op 09 februari 2011 @ 19:45:

@Dizzy: gefeliciteerd!

Volgens de email van Adecc. bellen ze binnen 3 werkdagen. Ik heb nog niets van ze gehoord, geduld geduld...

Ik heb een vriendschapsverzoek naar je gestuurd, als je me accepteert kan ik je een pm sturen met onze contactgegevens.

Kun je met ons contact opnemen en kunnen we meteen gaan uitzoeken waarom je tot op heden nog niet gebeld bent!
quote:Poppy86 schreef op 09 februari 2011 @ 15:19:

[...]

Hoeraatje voor Diz!!

Wat vroegen ze je zoal?Ze vroegen mij het hemd van mijn lijf, het was een competentie gericht gesprek dus vrij veel uitleggen etc. De eerste 15 minuten zit je samen met je mede sollicitant en moet je, je motivatie vertellen. Ik moest beginnen en daarna de andere kandidaat. Zij kreeg een heel vragen vuur over zich heen omdat haar motivatie niet heel sterk was, ik had echt met haar te doen. Dus zorg dat je een sterke motivatie heb en goed kunt verwoorden waarom KLM.
@Dizzy; je moest uitleg geven over je werkervaring en hoe je bepaalde dingen daarin hebt aangepakt/opgelost? Een goede motivatie is natuurlijk belangrijk, 'ja het lijkt me gewoon leuk' komt niet echt sterk over.
quote:dizzyy0 schreef op 10 februari 2011 @ 10:50:

[...]

Ze vroegen mij het hemd van mijn lijf, het was een competentie gericht gesprek dus vrij veel uitleggen etc. De eerste 15 minuten zit je samen met je mede sollicitant en moet je, je motivatie vertellen. Ik moest beginnen en daarna de andere kandidaat. Zij kreeg een heel vragen vuur over zich heen omdat haar motivatie niet heel sterk was, ik had echt met haar te doen. Dus zorg dat je een sterke motivatie heb en goed kunt verwoorden waarom KLM.

Hmmmzz.. nu hopen dat mijn motivatie goed was.. k vind hem zelf best goed, maar ga nu twijfelen..

Ooohh erg, wil dit nu zoooo graag he, maar tegelijkertijd word k door de zenuwen helemaal onzeker haha..

Wat vroegen ze w.b. je Engels?
Aaah ik word ook ineens onzeker door de berichten hier! Wat spannend! Helaas moet ik nog ruim een maand wachten voordat ik op gesprek mag :(
Hoe zit het eigenlijk qua verplichtingen?

Je krijgt een interne cursus op hun kosten als je aangenomen wordt, dus ben je na afronding verplicht om meer dan een aantal jr te werken?
quote:bellaluna schreef op 10 februari 2011 @ 15:31:

Hoe zit het eigenlijk qua verplichtingen?

Je krijgt een interne cursus op hun kosten als je aangenomen wordt, dus ben je na afronding verplicht om meer dan een aantal jr te werken?Je krijgt een jaarcontract en daarna eventueel een vast contract. Voor de rest, bij mijn weten geen verplichtingen in de vorm van een wurgcontract. Maar ja, ik heb bijna 13 jaar geleden mijn contract getekend... Dus zaken kunnen zijn veranderd in de tussentijd.
Hier nog een hele blije stewardess to be! Deze week gesprek gehad bij manpower en door,nu wachten op het telefoontje van KLM!
Joehoe STB! Het is al 17:00 geweest! Welke ICA heb je gekregen?
Wat spannend allemaal meiden! Die ini's ook! Geweldig!!! Ik heb woensdag mijn gesprek bij Adecco. Echt spannend! En Dizzyy en redbullin gefeliciteerd alvast!!! Wat hadden jullie aan? Ik ga zelf voor het mantelpakje.
@dizz en avril, super bedankt voor jullie tips. ik mag volgende week, maar ik wil echt super super goed voorbereid zijn.. :-) vloog laatst met KLM en kreeg na een vlucht van elf uur nog even een proef sollicitatie voorgeschoteld

Had ik meldplicht om 17.00 uur?

Mijn airbus ICA gaat naar Washington, mijn 1e vlucht 'los' wordt 747 familiarisatie naar Seoul!
quote:Stess_to_be schreef op 10 februari 2011 @ 17:56:

Had ik meldplicht om 17.00 uur?

Mijn airbus ICA gaat naar Washington, mijn 1e vlucht 'los' wordt 747 familiarisatie naar Seoul! Wowowwwww, super gaaf!!! Wanneer heb je de airbus ICA?
Natuurlijk heb je meldingsplicht

Washington is leuk en mooi! Vind het hotel waar we daar verblijven ook heerlijk Hartstikke luxe en vaak gebruikt in films. Had m graag op de 747 willen hebben

(Seoul ben ik nog nooit geweest)
Ik had een broek pak aan, geen rok maar misschien voor mijn volgende gesprek wel. Verder had ik mij gewoon opgemaakt en mijn haar opgestoken zoals ik nu ook altijd doe als ik ga vliegen.

Ze vroegen idd veel over werkervaring situaties, het Engels ging over je vrije tijd dat deel vond ik erg relaxed.
*
quote:Smiley_Face schreef op 10 februari 2011 @ 17:44:

@dizz en avril, super bedankt voor jullie tips. ik mag volgende week, maar ik wil echt super super goed voorbereid zijn.. :-) vloog laatst met KLM en kreeg na een vlucht van elf uur nog even een proef sollicitatie voorgeschoteld wat moet ik me voorstellen bij een proefsollicitatie (na je 11-urige vlucht)?
Graag gedaan Avril.. Dat is onze service ons systeem doet soms ook niet wat wij willen vandaar dat ik het zo aanbiedt dan kunnen wij uit zoeken waarom je nog niet gebeld bent! Want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Hoop dat het snel lukt voor je! We hebben vandaag alweer veel gesprekken gedaan maar daat zat jij dus ook niet tussen! Mochten anderen nog vragen of iets dergelijks hebben verneem ik het graag! Ga ook even een nieuwe nick aanmaken vanuit onze vestiging hiervoor zodat duidelijk is voor iedereen dat ik van A. Ben en ik vragen goed kan beantwoorden.. Heb het er met mijn leidinggevende over gehad en die wilde ook af en toe komen kijken vandaar! Dus mocht dat gaan lukken ben ik hier voortaan te vinden als Adecco's Member! Voor vragen weten jullie me te vinden en iedereen succes met de sollicitaties en voor de stessen die al bezig zijn met de training ook succes natuurlijk!
quote:_avril_ schreef op 10 februari 2011 @ 19:13:

[...]

Ik heb even gekeken, maar het verzoek is niet bij mij binnen. Er lopen de laatste tijd wel meer dingen niet helemaal lekker op het forum. Ik zal de mod/angel van de pijler even vragen wat er misgaat en hoe het opgelost kan worden. Attent van je, bedankt!Heb je opnieuw een verzoek gestuurd! De aanhouder wint zeggen ze
Hee Stess, leuk Washington. Ik heb daar toen ik net los was een 3 daagse heen gehad. Toen ik daar zat werd ik gebeld dat mijn schema veranderd was en dat het een 5 daagse geworden was (3x 53). Ik heb heerlijk in m'n uppie heel Washington afgestruind (die andere 2 vlogen al langer en wilden alleen maar naar de mall..), Arlington, Witte Huis, Parliament, FBI, heerlijk!

En Seoul is ook leuk, maar ik deed daar nooit zo veel. Er is een leuke wijk, soort Chinatown. In het hotel beneden kun je erg lekker Bibimbap eten. Mijn vent is een keer gaan skiën vlakbij Seoul. Daar was het zo druk, dat je boven aan de lift weer in de rij aan kon sluiten. En hij geeft lekker veel vrij, 3 om 7 of zo toch? Trouwens, hij zit vanavond ook in Seoul, te wachten op zijn aansluiting...

Ben benieuwd of jullie elkaar nog gaan zien vandaag.
Ik vind dit een heel leuk topic om te volgen, maar wat is een ICA? En mag je meteen na je cursus in het echt aan de slag?
ICA staat voor intercontintaal :-)

Washington en Seoul zijn beide leuk. Seoul heeft een aantal leuke wijkjes waar je makkelijk met de metro naar toe kan. Insadong, Namdaemung, en er is er nog één waar ik de naam niet meer van weet.

Een bezoekje aan DMZ (de De Militarized Zone) is erg interessant, al denk ik niet dat je op dit moment daar naar toe mag vanwege de huidige situatie tussen Noord- en Zuid Korea.

En Bibimbap is inderdaad erg lekker! Ben zelf minder van het Koreaanse bbqen, maar anderen vinden dat ook weer leuk...

Ben maar 1x in Washington geweest, en toen ben ik ook gaan sightseeen, erg mooie stad!
Wat ook leuk is om te doen in Washington is naar de dierentuin gaan. Die zit niet ver van het crewhotel en is gratis.
quote:LiefKippetje schreef op 10 februari 2011 @ 19:58:

[...]

Heb je opnieuw een verzoek gestuurd! De aanhouder wint zeggen ze Ik heb niets ontvangen, ik heb er eentje verstuurd naar jou (liefkippetje) heb jij hem wel ontvangen. Anders zet ik wel mijn email-adres even in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven