Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Elk jaar weer maak ik me druk over RF + FF. en elk jaar weer blijkt het best een leuke dag te zijn

Dus ook ik ga liever op recurrent dan dat ik een 3-hoeksvlucht doe
Ik ben echt gesloopt na die twee dagen,ik ga 's ochtends om 06.00 de deur uit ivm file(wij beginnen om 08.00)en zo tegen 17.00/17.30 ben ik weer thuis,weer file gehad.En dan dat zitten de hele dag....Ja,met je collega's kletsen is natuurlijk wel gezellig maar echt....wij doen alleen maar alles dubbel aan vluchten dus geef mij maar desnoods een Egypte op en neer,de tijd lijkt toch veel sneller te gaan en je bent daarna toch 'anders' moe.

En zelfs na dertien jaar ben ik nog altijd zenuwachtig voor het examen,haha
quote:Lizzl schreef op 12 februari 2011 @ 21:00:

en ik weet nu wie STB is Ik heb met 2 basiscursisten gesproken, beide helemaal leuk en in eerste instantie dacht ik dat het reeds-vliegende collega's waren en vervolgens bleek 1 van hen dus STB te zijn

Grappig ook hoe we het ontdekten... Maar ben jij dan... - Ja, en jij... Ja! -Ik dacht al... [blablabla]

Haha, wat grappig, STB en ik hadden hetzelfde, eerst tijdens de vlucht dat ze vroeg "Ben jij...?" en na de vlucht, bleken we via het stewardessen prikbord al met elkaar gesproken te hebben, had ik al een paar vragen van haar beantwoord. Af en toe is de wereld klein....

Ik laat dat andere topic hier (rare vragen aan...) maar voor wat het is, wordt er doodmoe van... jammer dat aan zo'n leuk topic zo'n draai is gegeven :(
Tja,ik kon het toch niet laten daar nog te reageren....

Ik kan me het op zich nog wel voorstellen dat mensen sommige dingen niet echt grappig vinden maar het is nou eenmaal moeilijk uit te leggen als je zelf niet in deze vliegwereld zit.Ik vind het wel storend dat je al gauw als leeghoofdig veredelde luchtserveerster wordt bestempeld.Toen ik vertelde dat ik ging vliegen en daarom 5 of 6 weken (toendertijd nog)op cursus moest kreeg ik vaak de opmerking "hoezo,cursusje koffie zetten??" te horen.En maar uitleggen hoe en wat.Maar dat wisten ze vaak niet,dat het toch nog wat anders inhoud dan plateautjes uitdelen en koffie schenken.

Hetzelfde als ik zeg dat ik weer op recurrent moet "hoezo,je weet het nou toch allemaal wel?" )

Afijn,vooroordelen zullen altijd blijven,en helaas hebben ook nog steeds collega's in ons midden die het bevestigen....

Basia,schrijf jij ook weleens op BB?Volgens mij heb ik je nick daar ook weleens gezien.
Tja,ik kon het toch niet laten daar nog te reageren....

Ik kan me het op zich nog wel voorstellen dat mensen sommige dingen niet echt grappig vinden maar het is nou eenmaal moeilijk uit te leggen als je zelf niet in deze vliegwereld zit.Ik vind het wel storend dat je al gauw als leeghoofdig veredelde luchtserveerster wordt bestempeld.Toen ik vertelde dat ik ging vliegen en daarom 5 of 6 weken (toendertijd nog)op cursus moest kreeg ik vaak de opmerking "hoezo,cursusje koffie zetten??" te horen.En maar uitleggen hoe en wat.Maar dat wisten ze vaak niet,dat het toch nog wat anders inhoud dan plateautjes uitdelen en koffie schenken.

Hetzelfde als ik zeg dat ik weer op recurrent moet "hoezo,je weet het nou toch allemaal wel?" )

Afijn,vooroordelen zullen altijd blijven,en helaas hebben ook nog steeds collega's in ons midden die het bevestigen....

Basia,schrijf jij ook weleens op BB?Volgens mij heb ik je nick daar ook weleens gezien.
wat nou veredelde serveersters. Ik schijt 7 kleuren stront in het vliegtuig en wat ben ik blij met die serveersters die mij als volleerde therapeuten bemoedigend toespreken en glimlachen. Bakens in de duisternis, dat zijn jullie!
Haha, dat heb ik ook. Vooral bij turbulentie, dan zit ik al bijna in de crashouding bij wijze van spreken maar als ik dan de stewardessen rustig en glimlachend door het gangpad zie lopen kan ik mezelf weer toespreken dat het kennelijk nog wel goed gaat.
@ Stimpy: ik heb me wel aangemeld bij het BB forum, maar nog niets gepost tot nu toe. Tis nog niet echt druk daar

Ik post ook af en toe op het prikbord, maar onder een andere nick (die weer gelijk is aan mijn weblog).

Tja, we worden 6 weken getraind en elk jaar weer op examen gestuurd voor dingen die we in de praktijk weinig nodig hebben. Gelukkig maar :-)
Ik heb net m'n sollicitatie verzonden naar Adecco...ben benieuwd
Hoi stessen, mag ik wat vragen? Ik had laatst een nachtvlucht en toen werd er omgeroepen of er een dokter aanwezig was. Het werd natuurlijk rumoerig en iedereen om zich heen kijken, achter mij stonden twee stewardessen heel paniekerig in het bagagevak te zoeken en trekken, om vervolgens de ehbo-kist te vinden en pakken. De mensen in mijn gedeelte van het vliegtuig keken toch wel wat bezorgd en ik dacht persoonlijk aan een hartaanval of iets, zo was de sfeer.. Bleek later dat een van de stewardessen haar been lelijk had bezeerd. Heel vervelend natuurlijk, maar in mijn ogen was de veroorzaakte onrust niet echt noodzakelijk. Jullie waren er natuurlijk niet bij, maar met jullie ervaring: is het normaal om al zo snel om een dokter te roepen en door het vliegtuig te snellen?
quote:blimbing schreef op 14 februari 2011 @ 18:04:

Ik heb net m'n sollicitatie verzonden naar Adecco...ben benieuwd

Jeetje zijn ze nog steeds aan het werven?

Ik vrees dat ze tot eind augustus nog gesprekken aan het voeren zijn als ze niet uitkijken :-))

Maar wel leuk voor jou natuurlijk he?
quote:Pett schreef op 14 februari 2011 @ 18:20:

Hoi stessen, mag ik wat vragen? Ik had laatst een nachtvlucht en toen werd er omgeroepen of er een dokter aanwezig was. Het werd natuurlijk rumoerig en iedereen om zich heen kijken, achter mij stonden twee stewardessen heel paniekerig in het bagagevak te zoeken en trekken, om vervolgens de ehbo-kist te vinden en pakken. De mensen in mijn gedeelte van het vliegtuig keken toch wel wat bezorgd en ik dacht persoonlijk aan een hartaanval of iets, zo was de sfeer.. Bleek later dat een van de stewardessen haar been lelijk had bezeerd. Heel vervelend natuurlijk, maar in mijn ogen was de veroorzaakte onrust niet echt noodzakelijk. Jullie waren er natuurlijk niet bij, maar met jullie ervaring: is het normaal om al zo snel om een dokter te roepen en door het vliegtuig te snellen?Het vragen om een dokter is normaal ja, helemaal in gevallen waar het de bemanning boven de pet gaat. Het paniekerig door de cabine lopen is niet zo handig maar wel begrijpelijk.
Maar was het wel paniekerig?Of meer bezorgd...als er handbagage voor de EHBO kit geplaatst is moet je dat er eerst uit halen,dat is even vervelend als je ergens snel bij moet zijn.Als passagier krijg je nooit een compleet verhaal mee,het is totaal anders dat je ergens zit en af en toe eens wat ziet of hoort.

Als er achter in het vliegtuig iets gebeurd met iemand hebben de mensen voorin echt niets in de gaten (en vragen waar de koffie blijft;-))

En idd,wij hebben wel een EHBO cursus gehad maar het is altijd prettiger als er echt iemand medisch onderlegt bij komt,dus het omroepen is normaal.
Dan mag je alleen hopen dat je niet dat meisje treft uit Wie is de reisleider die diep zuchtte dat ze op vakantie was en geen zin had om te dokteren toen er in het vliegtuig iemand onwel werd :-)
ik ben gebeld voor mijn 2de gesprek bij KLM zelf, mag over 2 weken al gaat echt super snel allemaal. Ben nu al zenuwachtig hebben jullie nog tips?
*
Net gezien dat ze weer aanwerven bij KLM. Zijn er nieuwe kandidaten die al ervaring hebben als stess? Ik heb zelf 2 jaar ervaring als stewardess in België en zou graag bij de KLM solliciteren. Maar op de site van Adecco zie ik dat ze een burgerservicenr nodig hebben. Nemen ze geen mensen uit het buitenland aan dan? Een senior van bij ons is in november gebeld, ze stond op de wachtlijst. Maar zij is wel Belg, dus weet niet hoe ze dat gedaan heeft...?
lolita;

ben ook van België. Je moet gewoon ff bellen, dan geven ze je een e-mailadres om alles op te sturen...
lolita;

ben ook van België. Je moet gewoon ff bellen, dan geven ze je een e-mailadres om alles op te sturen...
Wat leuk om alle ervaringen van iedereen hier te lezen:)

Ik wil ook graag solliciteren om stewardess bij KLM te worden, maar ik ben nog tot juni bezig met mijn opleiding.

Weet iemand hoe het werkt als je aangenomen bent? Kom je dan eerst op een wachtlijst? Kan je gelijk beginnen? Of mag je er voor kiezen om nu te solliciteren en later te beginnen?

Zou fijn zijn om advies te krijgen
Gewoon solliciteren,mocht je aangenomen worden kun je aangeven dat je per juni/juli beschikbaar bent,is vast geen probleem.
quote:Karterke schreef op 15 februari 2011 @ 19:27:

lolita;

ben ook van België. Je moet gewoon ff bellen, dan geven ze je een e-mailadres om alles op te sturen... Oh oke, bedankt!
En Katerke, heb je ook gesolliciteerd? Ben je dan van plan om te verhuizen naar NL?
jep, heb ook gesolliciteerd... ik ben trouwens "kateke" heb al eerder in dit topic gereageerd maar 'k zit ff op laptop van vriend, en heb geen zin om af te loggen en dan terug in te loggen. (ben aan het "werken")

Ik mag 16 maart op gesprek. Heb er echt al zin in! Ben trouwens niet van plan om te verhuizen, woon nu in antwerpen, en normaal moet dat juist te doen zijn. Voor opleiding en reserves heb ik wel een adresje dichterbij... ALS ik aangenomen word natuurlijk :D
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven