Rammelende Eierstokken - DEEL 3!!!

27-08-2010 13:11 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten.

Er zijn inmiddels al flink wat dames zwanger, maar we gaan gewoon gezellig verder met deel 3!!!

NaamLeeftijdStart!!N.O.D.Zwanger!Uitgerekend!Boefje30December 2009Babyboef geboren!! 31/08/10Verkademeisje30Januari 2010Milkamannetje geboren!! 15/11/10Orchid34Begin 2010Orchidmannetje geboren!! 03/12/10janine2000131April 2010 Meisjes geboren!!! 13/12/10Nukje33April/Mei 201023/03/11Saartje3131Augustus 201014/06/11Assie7832December 201023/08/11Pauley312011 Moimoi30April 2010?/03/11Frutje30Oktober 201021/03/11Pipo32Oktober 201004/03/11Romorantin25201127/02/11Springstof30September 2011Orchis30Begin 2011Lavender32?Magz25(hopelijk heeeel snel) in 2011?Vicodin25?gember99926?

Als je iets wil veranderen in de tabel, dan hoor ik het graag!!

Deel 2
Zo, even een update naar aanleiding van mijn bezoek aan de verloskundige.

Gelukkig had ze al snel het hartje gevonden, dus hoefde me verder geen zorgen te maken

Lijkt er ook op dat het bruin bloed verlies zo goed als gestopt was, dus was gelukkig niets bijzonders.

Mijn normale afspraak bij de verloskundige van aanstaande dinsdag hebben we laten staan, zodat we dan ook weer even het hartje kunnen checken.

Dus weer opgelucht adem halen!
Pipo gefeliciteerd met je verjaardag! Is de appeltaart gelukt??? En veel plezier vanavond met uit eten gaan.

@Assie. Alles goed gegaan bij de VK? Hopelijk houdt het bloedverlies snel op.

@Pauley. Wat vervelend van die echo ervaring. Het zou juist een leuk moment moeten zijn. Maar als je een naar achter gekantelde baarmoeder hebt, is een inwendige echo dan geen beter idee, zeker aan het begin van de zwangerschap?

@Romo. Veel plezier het lange weekendje weg!

@ alle anderen, zwaai, zwaai!!!!!!!
@Assie. Lees net je laatste berichtje! Gelukkig is alles goed! Nu weer opgelucht adem halen.
Gelukkig Assie! Het stelt je toch gerust. Fijn!

Pauley, heel goed dat je je niet gek laat maken. Je hebt zelf genoeg verklaringen en hopelijk krijg je volgende week een duidelijk beeld van jullie kleintje!
@Assie: gelukkig maar! Goed dat je direct gebeld hebt en ook gelijk terecht kon, en blij dat er blijkbaar niets aan de hand is!

@Italiagirl: we hebben ook een inwendige echo gehad, dat doen ze hier blijkbaar standaard als je nog niet zover bent... Maar ze kon het toch nog niet goed zien. Ik heb gisteren veel te veel gegoogled (duh), en sommigen zeggen dat je juist met een gekantelde baarmoeder soms meer ziet met een uitwendige echo... We wachten af... Ik vraag volgende week gewoon of ze allebei willen doen.

Verder geen nieuws..
@Pauley: wat jammer dat je zo'n vage echo had. Maar fijn dat man en jij er zo'n goed gevoel over hebben. Met een sterk intuitief gevoel zit je vaak goed!

@Assie: fieuw! Fijn dat bij jullie ook alles goed is. En volgende week weer lekker baby kijken.

Gister lekker uit eten geweest: oesters, wijn... Ik neem het er nog even van zolang ik niet zwanger ben Voor we weggingen wilde man sigaretje roken. Maar ik ben sterk geweest! Ik zei 'ik doe het niet meer, ik wil zwanger worden en het vermindert mijn kansen aanzienlijk als ik rook. Ook een beetje.' Hij zei (voor de grap): 'voor mij is het niet schadelijk he ' Hij vertelde dat hij er zelf ook al over nagedacht had dat hij toch echt moet stoppen. Vanaf morgen weer een poging. Ik hoop echt dat hij het nu volhoudt!
Verder... Volgende week komen de vruchtbare dagen eraan. Ik denk dat we flink aan de slag gaan vanaf dit weekend tot en met volgend weekend. Wie weet wat het oplevert! Oja, de ovulatietesten ga ik nu ook fanatiek gebruiken. We shall see....
@Pipo

Hmm, oesters en wijn. Klinkt super! Een goed verjaardagsmaal! Lekker van genieten nu het nog kan. Enne, lukt het met de testen?

@Pauley

Wat een stomme echo zeg. Een domper. Goed dat jullie zo positief blijven, ik duim heel hard voor heel goed nieuws volgende week.

@Assie

Dat is even schrikken. Gelukkig is alles goed nu. Rustig aan jij.

@Magz

Spannend, huizenplannen. Houd je er rekening mee dat je straks misschien minder werkt en de hypotheek dan ook moet kunnen betalen? Wij hebben bewust geen tophypotheek genomen en zijn daar heel blij mee.

@Romo

Wrs te laat, maar alsnog een heel fijn weekend! En bedankt voor de knuffel.

@Vk

slaapt Verkadebaby alweer wat beter?

Hier hebben de depri-gevoelens plaats gemaakt voor warme, liefdevolle gevoelens voor mijn man. Wat heb ik toch een prachtexemplaar! Gisteren hebben we samen een hele fijne en gezellige dag gehad (en heerlijk seks haha). Ik ben er even weer helemaal verliefd van. Heerlijk! Komt mooi uit want ik had gisteren en vandaag twee streepjes. Ik ga hem straks dus nog even aan zijn jasje (?) trekken.

Zo naar een zwangere vriendin. Heb er zin in. Eens kijken hoe het met haar buik is!
Hoi allemaal! Wat een verhalen weer. Hoop dat ik niemand vergeet bij het reageren. Als dat toch zo is: sorry alvast!

@Frutje: haaa, dat zijn de betere posts, na je depri-gevoelens. Fijn hè, om soms zo overspoeld te worden door liefde?

@Pauley: shit, van die echo! Hoop echt dat het volgende week beter is! Wel goed dat jullie zo'n goed gevoel hebben, hopelijk heeft de intuïtie het bij het rechte eind!

@italiagirl: jee, dat is een flinke ommezwaai ineens! Wat fijn! Hopelijk wordt het binnenkort ook echt concreet.

@Moimoi en Pipo: kan me die sukkel-gevoelens wel voorstellen . Zo shit als je lijf het af laat weten, en de hele wereld meekijken (naar jouw idee).

Ik voel me ook een beetje beetgenomen door mijn lijf. Waar blijft die verdomde cyclus nou?!

@Janine: hoe is het?

@boefje: en met jou? Heb aan je gedacht!

@Assie: gelukkig is alles ok!

@nukje: toch weer een heftig verhaal om te lezen hoor, met die nukkeman. Ze zeggen dat vrouwelijk veranderlijk zijn, maar mannen kunnen er soms ook wel wat van!

@pipo: nog gefeliciteerd! Goed gevierd, zo lees ik. Maar roken is ook echt slecht voor zijn zaad hoor! Dus ook hij zal zijn best moeten doen om te stoppen...

@romo: veel plezier!

Hier een zware week achter de rug gehad op het werk, en morgen ook nog open dag, en zondag de laatste herkansingen nakijken en cijfers invoeren omdat de periode maandag afloopt. Pfff. Zie wel uit naar volgende week.

Maar dus nog geen spoortje van bloed. Voordat ik aan de pil ging was ik volgens mij erg regelmatig. Maar nu... Voel me ook nog helemaal niet anders dan toen ik die ring nog in had. Niet emotioneler, geen pukkels of wat dan ook. Soms flitst er door me heen of ik toch niet stiekem al vervroegd in de overgang ben gekomen... Maar ja, da's natuurlijk doemdenkerij. Mijn lijf neemt gewoon even de tijd om alles weer op gang te krijgen. Hopelijk gaat het geen maanden duren!!!

Fijn weekend allemaal!
hallo dames!!!

Zo, ik heb me ook weer eens even losgerukt van het scriptieschrijven en dacht: NU ga ik weer berichtjes posten. Ben jullie zeker niet vergeten, maar met alle zwangeren en wachtbankjes-zittenden voelde ik me een beetje eenzaam haha, met een vriend die nog niet heulemaal om is.

Heb wel meegelezen en gejuicht voor Pauley toen ik zag dat er een cheerleadertje in de tabel stond. Van harte meiske, hoop dat alles ondanks de beetje gekke echo goed gaat!

en deze is voor Boef, wat zal de beslissing lastig zijn geweest, maar je klonk in ieder geval weloverwogen. Hoe voel je je nu?

VK-meisje: ik zwijmel altijd weg als je het over VKzoontje hebt! Blije en tevreden baby zo te horen.

Nuk, Assie, gaat alles goed met de kleintjes? Nuk is over een maandje al moeder, wauw! Lijkt me idd een gek gezicht om voetjes uit te zien steke haha! En assie, fijn een positieve echo!

Pipo: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, klinkt al een heerlijke avond en hopelijk krijg je snel een verlaat verjaardagskadootje in de vorm van een positieve test.

Frut & MoiMoi, lieverds, wat vervelend dat er nog geen positieve testen zijn, maar houd moed. En vooral met veel plezier en liefdevol de kansen vergroten ;)

Romo: potverdikkie, is ie nou toch om, je man? Wauw... (jaloers... haha)

Orchis: toen ik in september ben gestopt met de pil, duurde het meer dan 50 dagen voordat ik ongesteld werd. Had echt al 3x een test gedaan, begon me al vreselijk zorgen te maken, maar uiteindelijk kwam het vanzelf en nu ook echt superregelmatig dus probeer je niet te veel zorgen te maken!

Italiagirl: ik wacht ook al een klein jaartje op mijn vriend en het enige dat ik kan zeggen is: blijf hoop houden!

Springstofman en ik zijn nog steeds happy in love! Toen vorig jaar de discussie 'kind' op gang begon te komen, heeft hij meteen duidelijk gemaakt dat hij

1. er nog niet aan toe was

2. mij afgestudeerd wilde zien

3. we allebei een fijne baan moesten hebben met goede arbeidsvoorwaarden

Haha en nu zijn we bijna een jaartje verder, hebben we allebei een hartstikke leuke baan met een shitload aan vrije dagen (allebei 48) en goede ouderschapsverlof regelingen en is mijn afstudeerdatum in zicht (juni) dus ik vroeg hem laatst of hij het benauwd begon te krijgen. Kreeg ik een hele grote grijns en zei hij: 'uuh, eerst nog even afstuderen lief, maar ik denk er wel anders over dan een jaar geleden ja.' En hij ziet zichzelf eerder vader worden dan getrouwd, dat nam een hele zorg bij me weg.

Licht aan het einde van de tunnel... jeuj! Die ooit in en boze bui geroepen datum van toen leek dat nog eeuwen weg september 2011 zou zomaar eens werkelijkheid kunnen gaan worden! En over 1,5 week word ik 30 en wat zou nou een mooier kadootje zijn dan ergens dit jaar zwanger worden?

Maar goed, eerst afstuderen en ik moet zeggen: 4 jaar lang probleemloos een studie naast een fulltime baan gedaan, maar dat ene laatste loodje valt me toch zwaar....

Ladies, fijne zaterdag en zondag: ik beloof weer vaker mijn virtuele snuitje hier te laten zien!
@SpringStof: leuk om weer eens wat van je te horen! Hoe gaat het met je? Alles weer een beetje op de rit en onder controle?

@Frutje: hoe was het bij zwangere vriendin? Was dit het meisje wat er een jaar over heeft gedaan? Vond je het confronterend? Vind ik soms wel... Enneh: succes op het wachtbankje maar weer

Hier was gister zwangere schoonzus met nummer 1 bij zich. Die had het even he-le-maal gehad (kind was kennelijk al de hele dag vervelend). Wij konden geen normaal gesprek voeren! Toen was ik wel even blij dat Pman en ik nog geen kinderen hebben en de rust terugkeerde toen ze weg waren Ach jaaaaaah, elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen.

Vanavond begin ik met ovulatietesten.
@orchis

Wat een druk weekend voor jou zeg, dat is niet fijn. Even bijkomen is er niet bij. Wat irritant van je cyclus, hopelijk is ie snel lekker regelmatig

@Springstof!

Wat goed om van je te horen! En zo te lezen gaat het wel weer wat beter. Klopt dat? En wat goed van het vooruitzicht september 2011. Dat is het voordat je het weet. Woehaa! Stop je dan met de pil of al eerder?

@Pipo

Soms zijn kinderen een beetje too much en dan is het wel lekker als ze weer weggaan (als ze dus niet van jezelf zijn). Jaja, dit is wat we willen ;).

Het was idd die vriendin die er een jaar over heeft gedaan. En ik vond het confronterend, was een beetje jaloers. Ook vind ik het lastig om te merken dat zij er zo anders mee omgaat. Ik wist natuurlijk al dat we heel anders in elkaar zitten en normaal gesproken gaat dat prima. Maar nu denk ik steeds 'dat zou ik dus heel anders doen'. Maarja, respecteren hè...

Hier een beetje weinig seks gehad, vind ik zelf. Ik had het om de dag willen doen, maar man had gisteren geen zin. En daar baalde ik dus van. Voor de zekerheid vanavond dus maar aan de slag...

Fijne dag allemaal!
@ Pauley: Jezus, wat een stomme situatie, zeg, zo'n gehaaste echo. Ik hoop van harte dat jij en Pauley-man gelijk hebben en daadwerkelijk de eerste levenstekenen hebben gezien!

@ Springstof: JA, daar ben je weer!! En je hebt nog serieus alles helemaal bijgelezen ook, respect . Fijn om te lezen dat alles goed met jou/jullie gaat en dat S-man zo positief is over het hele baby-verhaal. Dat gaat echt de goede kant op!

*ZWAAI* naar iedereen die ik niet noem.

Hier alles oké, al moet ik eerlijk bekennen dat het wat mij betreft nu wel mag gaan gebeuren (al moet ik nog een maand). Ben het waggelen en het niet-om-kunnen-draaien-in-bed nu wel een beetje zat . En een wijntje lust ik ook wel weer .

Fijne zondag iedereen!
Nukje, eigenlijk zou je getrickt moeten worden he? Dat er een soort vrouwncomplt bestaat wat je wijsmaakt dat je 9 maanden moet maar dat het er stiekem maar 8 zijn zodat die laatste loodjes minder erg zijn...

Fijn, een warm welkom terug! Lief van jullie, voelde me soms wel een beetje schuldig omdat ik wel meelas, maar niks postte.

Frut: ben al gestopt met de pil, daarom bleef destijds mijn menstruatie ook zo lang uit en stuurde ik paniekmails haha.

Pipo: alles beter op de rit, die baan begin ik in de vingers te krijgen en heb vorige week vrijdag een hele positieve beoordeling gehad dus dat is fijn. Geeft meer zekerheid en rust inderdaad.

Het gaat hier zoals gezegd HEEL langzaam de goede kant op, maar gisteren nog even september gecheckt bij Springstofman, alleen een concrete datum wilde hij niet noemen. Hij is er nog niet aan toe en weet daarom ook niet of hij dat in september wel zou zijn. Zou wel kunnen, maar evengoed ook niet kunnen. (jaja, lieverd, kan vriezen, kan dooien, I know...)

AARGH!! Mannen!
@Springstof: misschien helpt het om te zeggen dat Springstofman nog NEGEN maanden heeft om 'eraan toe' te zijn. En 'eraan toe zijn' wat is dat eigenlijk? Je weet toch niet wat je te wachten staat. Vertel hem ook nog maar eens dat het ook wel eens een tijdje kan duren voor je zwanger bent (al zou je dat nav dit topic niet denken ) Maar goed, dit zal je zelf ook al bedacht en misschien wel gezegd hebben.

@Nukje: oooh, kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Heel erg, maar zo lang niet kunnen drinken lijkt me bijna het moeilijkste van zwanger zijn . Dat eerste wijntje zal er straks wel inhakken bij je

@Frutje: zit je nog niet op het wachtbankje dan? Ik dacht dat je van de week al een pos ovu test had? Ach ja meer sex kan natuurlijk nooit kwaad

Hier goed bezig (al zeg ik het zelf) sport 2x per week, drink minder en geen sigaret aangeraakt. Zelfs niet eentje voor de 'gezelligheid'
@springstof: welkom terug! Leuk weer van je te horen/lezen! Zo te lezen heb je je tijd erg goed besteed, en heeft Springstofman ook goed kunnen nadenken. Heerlijk toch dat het nu waarschijnlijk niet meer zo lang duurt? Of het nu september wordt of niet, hij staat er beter tegenover. En de ervaring van dit forum is dat het dan ook wel eens ineens heel snel kan gaan!

En ik ben 'blij' dat het bij jou ook zo lang duurde voor je weer ongesteld werd, dat stelt me inderdaad wel een beetje gerust. Een zwangerschap op mijn 30ste, dat is hier ook de planning

@pipo: goed bezig!! Als dat ei van jou nou nog niet bevrucht wil raken met zo'n gezonde moeder-in-wording, dan weet ik het ook niet meer

@frutje: succes maar weer, daar op het bankje!

Ben wel heel benieuwd hoe het met Boefje is...

Gister wezen eten bij mensen die echt hele mooie kindjes hebben. Halfbloedjes... zo mooi en lief! Een ervan nog maar een paar maanden jong, zo schattig...

Nu maar eens even echt van mijn avond genieten, voor je het weet is eht weer maandag! (Gelukkig wel een vrije/thuiswerk dag, maar toch).

Groetjes!
Joehoe, waar zijn jullie?! Saai hier!

Even egoberichtje: voel me treurig! Ik heb zo'n spijt dat ik niet veel eerder ben gestopt met de pil! Al dat wachten, daar wordt een mens toch gestoord van! Nu wachten op een cyclus, dan wachten op je ei, dan wachten op een bevruchting en het tweede streepje, en dat dan als je pech hebt een heel aantal maanden lang... bah...

Ik moet veel doen voor school, vind eigenlijk ook dat ik nog moet sporten, het huis is een puinhoop, we krijgen morgen eters dus moet nog boodschappen doen (of uitbesteden aan Orchisman, maar het zijn wel mijn vrienden die langskomen)... maar heb alleen maar zin om te niksen en treurig te zijn. Zielig dus! En dan voel ik me ook weer schuldig dat ik me zo zielig voel terwijl er eigenlijk niets echt ergs aan de hand is.

en dan denk ik: emo zijn, zou ik dan toch ongesteld gaan worden...?

Zo, ego-modus uit. Kom maar gauw met leuke verhalen, dan heb ik weer wat afleiding
quote:orchis schreef op 14 februari 2011 @ 11:14:

en dan denk ik: emo zijn, zou ik dan toch ongesteld gaan worden...?Ja, dat dacht ik ook direct toen ik je berichtje las! :D
Goodmorning!

@Orchis

Ach meid, het is ook niet leuk. hopelijk is deze bui het begin van je ongesteldheid. Dan is het tenminste ergens goed voor. Verder zou ik gewoon een lijstje gaan maken. Bedenk wat je wilt koken (nog ideeën nodig? ik denk graag mee), maak daar een lijstje voor en laat man dat morgen halen. De rest doe jij dan (koken, tafel dekken, schoonmaken).

Ga eerst twee uur aan school werken. Maak daarna het huis schoon waar de gasten komen en laat de rest even voor wat het is. En als je nu heel hard je best doet met poetsen, hoef je niet te gaan sporten. Dan heb je je beweging al gehad ;)! Zet hem op!

@nukje

Ben je nu met verlof? Spannend allemaal hè. Kan me voorstellen dat je lijf je nu wel in de weg zit. Alles moet een tandje lager...

@pipo

Wat goed en gezond bezig!

Ik had donderdag een positieve test (toen ook seks gehad), maar vrijdag ook. En toen was het streepje eigenlijk nog duidelijker. Zaterdag idem en zondag weer minder. Dus ik vermoed dat ik mijn eisprong deze keer later heb gehad. Of dat we tot nu toe steeds te vroeg 'bezig' waren eigenlijk. En ik voelde gisteren ook nog steeds mijn rechteronderbuik. Nouja, gisteren dus wel weer gesekst. Hopelijk was het niet te laat. Of te vroeg.

@Romo

Een romantische en vruchtbare Valentijn gewenst!

Hier weer een plekje op het bankje veroverd. Al weet ik echt niet of het raak is deze maand. De volgende keer maar weer een marathon, denk ik. Man was gisteren wel heel lief. We hadden het over hoe lang zaad kan blijven leven. Dus ik zei: goed zaad wel een dag of twee, drie. Maarja, ik verwacht dus niet dat man topzaad heeft met zijn levensstijl (bestwel wat alcohol, niet erg gezond eten, op onregelmatig tijden en dan ook nog de hele dag met zijn zaakje voor een heet fornuis).

Dus man zei: zoek maar uit wat ik moet doen om het te verbeteren. Lief hè!

En we zijn trouwens vandaag een half jaar getrouwd! Dat vieren we overigens woensdag.

Verder heb ik besloten dat ik met collega's mee ga doen met een hardloopwedstrijd. Dit omdat ik niet allemaal dingen wil laten omdat ik dan misschien zwanger ben. Als het raak is, verzin ik wel een knieblessure. Ben gisteren meteen enthousiast begonnen met trainen en ga vandaag weer.

Fijne dag allemaal!
@Springstof

Owja, de paniekmails! Hoe kan ik die nou vergeten ;). En het gaat de goede kant op dus daar. Die mannen kunnen soms ineens helemaal om zijn, dus wie weet. Ik hoop het zo voor je!

@Saartje

Hoe is het eigenlijk met jou?

@vk, Orchid en Janine

En bij de mama's?

@Boefje

Hoe voel jij je nu? Is alles goed gegaan vorige week?

@Pauley

En met jou? Wanneer heb je de volgende echo? Voel je je nog steeds zo positief?

@Assie

Hopelijk geen bloedingen meer gehad?

@Magz

Hoe staat het met de vorderingen bij jou?

En met Italiagirl en Liesl?

@moimoi

Komt jouw nod al in zicht? Ik duim voor de zekerheid alvast voor je.
@frutje: dankjewel voor het meedenken ! Zo moet ik het idd maar even gaan doen. Al heb ik nog totaal geen inspiratie voor iets lekkers morgen. (hij maakt altijd hele lekkere dingen als ik daar ga eten, dus het moet wel bijzonder zijn, en vega, dus als je nog iets weet?)

Wat ik in ieder geval niet moet doen is googelen... al die vrouwen die 6 maanden tot een jaar niet ongesteld worden, en dan iets blijken te hebben, en aan de hormonen moeten, of al in de overgang zijn... Weeeh!
@orchis

Nooit googelen bij dit soort zaken! Je leest alleen de horrorverhalen. In de meeste gevallen (80%) is de vrouw na een jaar zwanger. De kans is dus het grootst dat jij gewoon bij die groep hoort.

Hmm iets vega.

Vooraf: bietjescarpaccio met geitenkaas en noten.

(van die voorgekookte bietjes met de kaasschaaf in plakjes snijden, honingdressing erbij en wat sla).

of: courgettesoep met knoflookcroutons

Hoofd: Couscous met vegetarische balletjes in tomatensaus

of: Tagliatelle met spinazie, krentjes en pijnboompitten

of: Paddenstoelenrisotto met Parmezaanse kaas

of: Lasagne van pompoen en ricotta

Na: Peren-bosvruchtencrumble met vanille-ijs

of Muffins met, Lico43, frambozen en chocoladesaus

of Taartje van peer en bladerdeeg met vanille-ijs.

Zo, inspiratie?
Hi dames,

Allemaal een fijn weekend gehad? Ik wel....verjaardag van mijn moeder gevierd; het was leuk om mijn broer/zus + aanhang, opa/oma weer te zien en spreken.

Gisteravond pas laat thuis, maar dat mag de pret niet drukken. Blijft verweg, zeker om op zondagavond pas thuis te komen.

Ik zie dat ik heeel veel berichten heb gemist

Springstof: fijn dat je er weer bent! En met vooruitgang!

Pipo heeft een hele mooie verjaardag gehad, als ik het zo lees!

Orchis: hopelijk komt je OD snel.....dat zielig voelen kan heel goed bij een naderende OD horen. En idd niet meer googlen. Dan krijg je er spontaan 3 mogelijke chronische afwijkingen bij gepraat

Frutje: weer op het wachtbankje. Hopelijk is dit voorlopig de laatste keer. Volgens mij ken je alle hoeken en gaten van het bankje inmiddels wel!

Nukje: het aftellen is begonnen! En dat je er genoeg van begint te krijgen......ik denk nu alleen maar "toch goed geregeld door moeder natuur". In het begin denk je vooral niet teveel na over de bevalling......en op een gegeven moment begin je er bijna naar uit te kijken.

Italiagirl: hoe is het met jou???

Boefje: laat je nog even iets van je horen? Is de behandeling meegevallen, hoe voel je je nu? etc.

Hier is alles goed. Morgenochtend weer naar de verloskundige, weer hartje luisteren. Gelukkig was de bloeding van donderdag bij oud bloed gebleven en ook niet zo veel Voel me nu weer helemaal goed en gelukkig niets raars meer gehad.

Zaterdag met mijn schoonzusje, moeder en zusje naar de 9 maanden beurs. Vooral voor de gezelligheid, maar misschien dat ik ook al wel iets kan shoppen.
Hey meiden,

Hoe is jullie weekend geweest? Die van mij ziek op de bank/ in bed. Maar ben weer redelijk beter. Gelukkig was ik niet alleen want vriend was ook ziek. Dus we hebben elkaar gezelschap gehouden!

@ Orchis. Niet emo zijn hoor! Het komt vast wel goed! Hoe lang laat je cyclus nou op zich wachten? En vooral niet googlen nee, daar lees je echt de meest vreselijke verhalen! En wie weet voel je je idd zo omdat je bijna ongesteld wordt! Ik hoop het voor je.

@Pipo, goed dat je echt knopen hebt doorgehakt wat betreft je levensstijl! Hopelijk werpt dat zijn vruchten af! En hoe staat het met de poging van Pipoman om te stoppen met roken? Mijn vriend is nu ook een paar maanden gestopt en heeft het af en toe ook wel moeilijk, maar ja, het is een stuk gezonder! Fijn dat je verjaardagsdiner zo gezellig was!

@Frutje! Spannend weer op het wachtbankje! Ik heb ooit eens gelezen dat je het beste seks kan hebben de dag voor je eisprong. Dus als je seks hebt gehad op de eerste dag van de positieve ovulatietest, dan zit je misschien juist wel goed qua timing. Wanneer verwacht je je NOD?

@Springstof. Yeah!!! Inderdaad eindelijk een beetje licht aan de tunnel. Hopelijk wordt springstofman binnenkort echt concreet! Jullie hebben tenminste beiden een goede baan, jij bent bijna afgestudeerd (en volgens mij voelen die laatste loodjes altijd zwaar, ongeacht kinderwens) en je vriend staat er een stuk positiever tegenover! Als mijn vriend nu zou zeggen dat hij er over 2 jaar aan toe zou zijn zou ik dat nog wel heel ver weg vinden. Maar aan de andere kant, zou ik wel een datum hebben om naar toe te leven. En ach, eigenlijk gaat de tijd ook best snel voorbij. Zeker als ik mij bedenk dat het morgen alweer 2 jaar geleden is dat ik ben geemigreerd naar Italie.

@Nukje. Nog even en dan wordt jullie kindje geboren! Spannend! Je hebt nu verlof toch, hoe bevalt dat? Lekker rustig aan doen en alvast goed uitrusten en energie opdoen voor de eerste periode dat jullie kindje geboren is.

Afgelopen weekend heb ik mijn vriend eens even uitgehoord over zwangerschapsverlof in Italie. Ondanks dat veel dingen hier een stuk slechter geregeld zijn dan in NL, bevalt mij de zwangerschapsregeling hier wel. Bijna een jaar! Waarvan je niet alles tegelijk hoeft op te nemen. Dus ik zou dan zeg maar mogen beslissen om vlak voor en na de geboorte in totaal 6 maanden op te nemen en de overige maanden dien je op te maken in de eerste 4 levensjaren van je kind. Je werkgever mag je dit niet weigeren, zelfs niet als de periode dat je je zwangerschapsverlof in wilt zetten totaal niet uit komt voor het bedrijf. Veel moeders gebruiken hun overige zwangerschapsverlof dus ook om de hele maand augustus vrij te nemen. Bovendien heb je na je zwangerschapsverlof nog maanden recht op een soort van borstvoedingsverlof en daarnaast nog ouderschapsverlof.

Eigenlijk best raar dat er in Europa zoveel verschillen zit in de wetgeving.
@Orchis: ooooh wat herkenbaar, zo'n sippe bui. Dat zou heel goed aan je hormonen kunnen liggen. Ik heb daar ook enorm veel last van rond mijn menstruatie. Echt, dan ben ik mezelf gewoon helemaal niet. Sterkte meisje en ik hoop dat je menstruatie snel komt. En haal je niet van alles in je hoofd. Voor de Nuva ring was het toch ook normaal bij jou?

@Frutje: een aantal van 'mijn' rondes hebben wij het ook niet op het meest ideale moment gedaan. Vandaar nu ook maar aan de ovutesten. Hoop echt dat het bij jou nu snel raak is! Het is je gegund. En goed dat je gewoon doorgaat met alles wat je wil. Dat is echt het beste. Voelt voor mij ook beter. En wat een lieve opmerking over dat je maar uit moest zoeken hoe hij het kon verbeteren

Ik ben ook een beetje sip. Ben net op werk in huilen uit gebarsten bij mijn baas. Aiaiaiaiai dat is me nog nooit gebeurd. Schaam me nu een beetje. Normaal heb ik mezelf echt goed onder controle maar was nu ZO gefrustreerd ... Gevalletje van je eigen werk niet (goed) kunnen doen omdat iemand anders zijn werk niet goed doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven