Telefoon leeg en moet smsen HELP!
vrijdag 11 februari 2011 om 02:49
Wie oh wie weet er een website of iets waar ik een sms kan sturen zonder dat ik me moet registreren.
Mijn telefoon is namelijk leeg en mijn oplader ligt niet hier bij mij thuis, en laat ik nu net een dringend smsje moeten versturen.
Dus wie helpt me uit de brand , heb al via google gezocht en iedere keer dat ik een sms wou versturen kwam er toch weer allerlei reclame en onzin waardoor mijn smsje niet verzonden werd..
Heb net verschrikkelijke ruzie gehad met mijn vriend en ik wil dit gewoon heel erg graag uitpraten ook al is het al 3 uur in de nacht.
En ik weet dat dit niet via een sms moet , normaal zou ik ook bellen maar dat kan nu al helemaal niet..
Ik kan zo mijn bed niet induiken dus hoop erop om het nog uit te kunnen praten.
Mijn telefoon is namelijk leeg en mijn oplader ligt niet hier bij mij thuis, en laat ik nu net een dringend smsje moeten versturen.
Dus wie helpt me uit de brand , heb al via google gezocht en iedere keer dat ik een sms wou versturen kwam er toch weer allerlei reclame en onzin waardoor mijn smsje niet verzonden werd..
Heb net verschrikkelijke ruzie gehad met mijn vriend en ik wil dit gewoon heel erg graag uitpraten ook al is het al 3 uur in de nacht.
En ik weet dat dit niet via een sms moet , normaal zou ik ook bellen maar dat kan nu al helemaal niet..
Ik kan zo mijn bed niet induiken dus hoop erop om het nog uit te kunnen praten.
vrijdag 11 februari 2011 om 08:58
als je bij vodafone zit, kan je via internet 1 gratis sms per dag sturen.. log in op www.mijnvodafone.nl
vrijdag 11 februari 2011 om 09:09
quote:eleonora schreef op 11 februari 2011 @ 04:23:
Wat een tijd eigenlijk he?
Dat je elkaar dag en nacht kunt bereiken en in paniek raakt als dat even niet kan.
24 uur beschikbaarheid voor álles, anders worden we hysterisch.
Ik ben zelf van de generatie die het nog zonder SMS moest doen in de verkeringstijd. Had je ruzie dan belde je op de volgende dag en kreeg je als je geluk had zijn moeder aan de telefoon, die de boodschap dan door zou geven en als je bofte belde hij dan terug, na school of werk.
Je kon, als je vriendje bij je in de buurt woonde ook langsgaan. Moest je echt aanbellen en zo en de kans lopen dat hij niet eens thuis was!
Of je stuurde een heuze brief. Geschreven op papier. Die een of twee dagen later aankwam en waar dan dingen in stonden die je al lang niet meer meende, of je had elkaar al telefonisch gesproken maar die brief was nog onderweg en ging in een tas
of doos en werd bewaard. Want dat deed je met kaarten en brieven toen.
Zelfs ruziemaken ging in die tijd langzamer.......Zóóóóóóóó herkenbaar!
Wat een tijd eigenlijk he?
Dat je elkaar dag en nacht kunt bereiken en in paniek raakt als dat even niet kan.
24 uur beschikbaarheid voor álles, anders worden we hysterisch.
Ik ben zelf van de generatie die het nog zonder SMS moest doen in de verkeringstijd. Had je ruzie dan belde je op de volgende dag en kreeg je als je geluk had zijn moeder aan de telefoon, die de boodschap dan door zou geven en als je bofte belde hij dan terug, na school of werk.
Je kon, als je vriendje bij je in de buurt woonde ook langsgaan. Moest je echt aanbellen en zo en de kans lopen dat hij niet eens thuis was!
Of je stuurde een heuze brief. Geschreven op papier. Die een of twee dagen later aankwam en waar dan dingen in stonden die je al lang niet meer meende, of je had elkaar al telefonisch gesproken maar die brief was nog onderweg en ging in een tas
of doos en werd bewaard. Want dat deed je met kaarten en brieven toen.
Zelfs ruziemaken ging in die tijd langzamer.......Zóóóóóóóó herkenbaar!
vrijdag 11 februari 2011 om 09:15
bizar eigenlijk dat je met 35+ uit een tijd komt waarin er geen internet en mobiel was!! ik weet nog zo goed, ergens in 1996 was het, dat iemand zoiets als 'hotmeel'?????? had. Daar kwam een vriendin op een dag mee aan en ik weet nog zo goed dat wij dat zo'n vaag verhaal vonden! We geloofden er geen snars van en dachten dat ze fantasieverhaal ophing hahaa...
En dan de ouderwetse telefoon, met draaischrijf... en de telefooncellen waar een kwartje in moest... een kwartje...
*zucht* tjeempie ik word oud met m'n bijna 40+
En dan de ouderwetse telefoon, met draaischrijf... en de telefooncellen waar een kwartje in moest... een kwartje...
*zucht* tjeempie ik word oud met m'n bijna 40+
vrijdag 11 februari 2011 om 09:17
Over nostalgie gesproken, dat je nog telefoons had met een draaischijf. Toen ik 16 was en op mijzelf woonde had ik de eerste 9 maanden geen telefoon. Toen moest ik altijd voor het weekend naar een telefooncel om mijn vriendinnen te bellen hoe laat we afspraken om te gaan stappen. Wat heb ik het als een luxe ervaren toen ik telefoon kreeg.
Ontopic, je hebt op internet ook sites waar je gratis smsjes kan versturen. Vroeger deed ik dat heel vaak. Nu sms ik bijna niet meer.
Ontopic, je hebt op internet ook sites waar je gratis smsjes kan versturen. Vroeger deed ik dat heel vaak. Nu sms ik bijna niet meer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 11 februari 2011 om 09:21
quote:eleonora schreef op 11 februari 2011 @ 07:31:
'Ik móet nu SMS-en', mijn God, hoe amechtig is dat?
Mijn vader zei altijd 'poepen móet je.....' en mijn vader had gelijk.
O en Djoels en anderen, weten jullie nog dat er op een gegeven moment antwoordapparaten kwamen? Dat je niet wist wat je moest zeggen dan?
Dat heb ik nog steeds
'Ik móet nu SMS-en', mijn God, hoe amechtig is dat?
Mijn vader zei altijd 'poepen móet je.....' en mijn vader had gelijk.
O en Djoels en anderen, weten jullie nog dat er op een gegeven moment antwoordapparaten kwamen? Dat je niet wist wat je moest zeggen dan?
Dat heb ik nog steeds
Ga in therapie!
vrijdag 11 februari 2011 om 09:21
Freemind, ik ging pas voor het eerst van internet gebruik maken toen ik op het HBO kwam. Raar idee dat ik voor die tijd niet eens een emailadresje had. Thuis moest het internetten toen nog per minuut betaald worden en dan was je ook meteen in gesprek en kon je niet gebeld worden.
Ik ben 32 maar ik kan me nog herinneren dat bij opa en oma thuis Pino blauw was terwijl hij bij ons grijs was. Nou gooiden mijn ouders niet snel iets weg maar als ik nu op school aan mijn leerlingen vertel dat ik nog naar zwartwit tv heb gekeken dan geloven ze me bijna niet.
TO is de ruzie al uitgepraat?
Ik ben 32 maar ik kan me nog herinneren dat bij opa en oma thuis Pino blauw was terwijl hij bij ons grijs was. Nou gooiden mijn ouders niet snel iets weg maar als ik nu op school aan mijn leerlingen vertel dat ik nog naar zwartwit tv heb gekeken dan geloven ze me bijna niet.
TO is de ruzie al uitgepraat?
vrijdag 11 februari 2011 om 10:11
herkenbaar!! vroeger had je geen internet, kan je nu dus absoluut niet voorstellen. Ik zat te denken hoe dat vroeger ging als ik iets moest opzoeken ( bustijden, adressen, informatie), gewoon bellen of anders naar de bieb voor info. Bizar eigenlijk, nu kan je alles vinden met 1 druk op de knop!!!!!
It's 5 o'clock somewhere
vrijdag 11 februari 2011 om 10:13
35+?? welnee joh, ik ben 28 maar ik denk dat ik 13 was ofzo toen mobiel bellen net kwam. Om over sms'en nog maar niet te spreken. Dat kon volgens mij een jaar later pas.
Ik weet ook nog dat we de cd kregen...mijn neefje vond het maar stom toen we het daar over hadden.. Zijn woorden: ja hoor.. Je bent toch niet uit de geschiedenis of wel??
Ik weet ook nog dat we de cd kregen...mijn neefje vond het maar stom toen we het daar over hadden.. Zijn woorden: ja hoor.. Je bent toch niet uit de geschiedenis of wel??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 11 februari 2011 om 10:17
Vast wel mosterd: veel telefoons hebben van die gratis standaard sms-berichtjes: bel me, of ik kom later ofzo?? Daar kan je verder niets bij zetten.
Verder kan het geen kwaad om te wachten tot de volgende dag!!!!
En Carenza is ook uit het pre-gsm tijdperk. Kent de telefooncel nog, heeft ook meegemaakt dat buren van ouders zeiden: waren nemen jullie telefoon????
Verder kan het geen kwaad om te wachten tot de volgende dag!!!!
En Carenza is ook uit het pre-gsm tijdperk. Kent de telefooncel nog, heeft ook meegemaakt dat buren van ouders zeiden: waren nemen jullie telefoon????
vrijdag 11 februari 2011 om 10:20
quote:dubiootje schreef op 11 februari 2011 @ 09:22:
Ach ja, weet je nog MV, telefooncellen *zucht*
Ik vind het nu altijd zo schattig als ik er nog één tegenkom.
Idd, waar zijn ze gebleven. Een paar jaar geleden kwam ik op het station in mijn woonplaats en toen had ik geen mobiel, ik wilde in de telefooncel een taxi bellen, kon het alleen maar met een telefoonkaart die ik niet had , in mijn tijd konden er nog muntjes in die apparaten.
Ik spaarde altijd kwartjes die ik gebruikte als ik mijn vriendinnen belde vanuit de telefooncel. Toch handig dat die mobieltjes destijds kwamen. Mijn eerste was een halve telefoon, wat een loeizwaar groot ding was het .
Ach ja, weet je nog MV, telefooncellen *zucht*
Ik vind het nu altijd zo schattig als ik er nog één tegenkom.
Idd, waar zijn ze gebleven. Een paar jaar geleden kwam ik op het station in mijn woonplaats en toen had ik geen mobiel, ik wilde in de telefooncel een taxi bellen, kon het alleen maar met een telefoonkaart die ik niet had , in mijn tijd konden er nog muntjes in die apparaten.
Ik spaarde altijd kwartjes die ik gebruikte als ik mijn vriendinnen belde vanuit de telefooncel. Toch handig dat die mobieltjes destijds kwamen. Mijn eerste was een halve telefoon, wat een loeizwaar groot ding was het .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 11 februari 2011 om 10:21
quote:freemind schreef op 11 februari 2011 @ 09:15:
bizar eigenlijk dat je met 35+ uit een tijd komt waarin er geen internet en mobiel was!!
Tijdens mijn informatica-opleiding (! jawel !) gingen we met onze docent naar een lokaal waar allemaal terminals (geen pc) stonden, en daar kon je iets geweldigs mee doen. Je kon berichten plaatsen, en andere mensen reageerden dan, of niet natuurlijk. Usenet. En je kon ook berichten sturen naar iemand, gericht dan. E-mail. En de echte wizzkids konden dan nog via Telnet werken, en dat was het hele internet.
De unanieme conclusie was: wat een onzin, dit gaat het dus echt never nooit niet worden he, dat internet.
bizar eigenlijk dat je met 35+ uit een tijd komt waarin er geen internet en mobiel was!!
Tijdens mijn informatica-opleiding (! jawel !) gingen we met onze docent naar een lokaal waar allemaal terminals (geen pc) stonden, en daar kon je iets geweldigs mee doen. Je kon berichten plaatsen, en andere mensen reageerden dan, of niet natuurlijk. Usenet. En je kon ook berichten sturen naar iemand, gericht dan. E-mail. En de echte wizzkids konden dan nog via Telnet werken, en dat was het hele internet.
De unanieme conclusie was: wat een onzin, dit gaat het dus echt never nooit niet worden he, dat internet.
vrijdag 11 februari 2011 om 10:21
vrijdag 11 februari 2011 om 10:22
quote:rider schreef op 11 februari 2011 @ 10:21:
[...]
[...]
vrijdag 11 februari 2011 om 10:32
vrijdag 11 februari 2011 om 10:32
Soms denk ik met nostalgie terug aan de tijd voor het internet/mobiel telefoon (ben nu 30) maar ik vind het ook weer heel leuk om alles zo bewust meegemaakt te hebben. Op school van WP naar Windows/Word, van ISQ naar MSN, internet op één computer op school waarvoor je voor een half uurtje moest reserveren.. Werkstukken die je nog geschreven mocht inleveren en later mocht het nog met een typmachine of tekstverwerker.
De eerste keer dat ik iets moest laten inscannen (ik vond het echt een wonder ha ha)
Mijn eerste computer (was 18)
Eerste mobiel(20)
Internet (22)
Playstation (25)
Dvdspeler (26)
Even on topic: waarom niet registreren? Spam valt best mee hoor. Ik heb ook twee accounts voor het geval mijn beltegoed op is en ik echt even een smsje moet versturen. Kan er dan twee per dag versturen. Gewoon googlen.
De eerste keer dat ik iets moest laten inscannen (ik vond het echt een wonder ha ha)
Mijn eerste computer (was 18)
Eerste mobiel(20)
Internet (22)
Playstation (25)
Dvdspeler (26)
Even on topic: waarom niet registreren? Spam valt best mee hoor. Ik heb ook twee accounts voor het geval mijn beltegoed op is en ik echt even een smsje moet versturen. Kan er dan twee per dag versturen. Gewoon googlen.
vrijdag 11 februari 2011 om 10:33
vrijdag 11 februari 2011 om 10:35
quote:poldervrouw schreef op 11 februari 2011 @ 08:58:
als je bij vodafone zit, kan je via internet 1 gratis sms per dag sturen.. log in op www.mijnvodafone.nlVia My T-Mobile kun je ook sms versturen.
als je bij vodafone zit, kan je via internet 1 gratis sms per dag sturen.. log in op www.mijnvodafone.nlVia My T-Mobile kun je ook sms versturen.
vrijdag 11 februari 2011 om 10:37
vrijdag 11 februari 2011 om 12:04
quote:rider schreef op 11 februari 2011 @ 10:21:
[...]
Vergissen is mannelijk.
Toen de allereerste computers verschenen (meer dan 50 jaar geleden) wist een Amerikaanse Captain of Industry te melden dat de wereldwijde behoefte aan computers niet groter zou worden dan 5 exemplaren
[...]
Vergissen is mannelijk.
Toen de allereerste computers verschenen (meer dan 50 jaar geleden) wist een Amerikaanse Captain of Industry te melden dat de wereldwijde behoefte aan computers niet groter zou worden dan 5 exemplaren
Polygamie = intensieve vrouwhouderij