Werk & Studie alle pijlers

Wat nu???

11-02-2011 10:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een fulltime baan maar doe ook een thuisstudie via de LOI. Nu heb ik een hele mooie kans aangeboden gekregen. Ik kan 4 amanden stage gaan lopen bij een bekend radiostation. Het lijkt me echt supergaaf maar ik zit met een probleem. Ik moet mijn fulltime baan hiervoor opzeggen (contract liep toch al af in dec.) Ik krijg voor mijn stage alleen een vergoeding van 250,-. Dat betekent dus geen inkomsten..Ik woon op mezelf in een huurhuis dus daar red ik het natuurlijk nooit een keer mee. Nu heb ik de IBG gemaild met de vraag of ik een lening kan afsluiten voor een paar maanden. Dit kan niet omdat ik ook geen studiefin. meer krijg en het via de LOI loopt.

Dus mijn vraag is, wat nu? Weten jullie een oplossing? Zijn er misschien andere vergelijkbare leningen of iets dergelijks?

Het is echt een mooie kans dus ik vind het zo jammer als ik deze moet laten lopen.
Ik zou dus inderdaad ook kijken of de stage naar een later tijdstip verschoven kan worden. Je kunt toch ook in de zomer daar stage lopen. Mocht je er met je huidige werkgever uitkomen dan heeft hij meer tijd om iets anders te regelen.

En ik zou ook kijken of 3 dagen per week haalbaar is. Op die manier houd je vaste inkomsten en kan je de hele stageperiode voldoen.
Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zijn dat je werkgever wel aanvoelt dat wanneer jij in een ander vakgebied stage gaat lopen, dat je niet de intentie hebt om nog lang bij hem te blijven. En dat de werkgever daarom minder soepel wil omgaan met onbetaald verlof of opzegtermijnen.
quote:Boarn schreef op 11 februari 2011 @ 12:02:

Aan de andere kant kan het natuurlijk ook zijn dat je werkgever wel aanvoelt dat wanneer jij in een ander vakgebied stage gaat lopen, dat je niet de intentie hebt om nog lang bij hem te blijven. En dat de werkgever daarom minder soepel wil omgaan met onbetaald verlof of opzegtermijnen.Mijn werkgever weet inderdaad wel dat dit een tussentijdse oplossing is. De opzegtermijn is ene maand maar ze hebben al eens eerder aangegeven dat daar wel soepel mee om kan worden gegaan als iemand daarnaast nog heel veel verlofuren heeft. Die hoeven ze dan natuurlijk niet uit te betalen dus dat scheelt hun ook weer
Ik weet het denk ik al. Ik ben het er inderdaad mee eens dat ik genoeg spaargeld heb om niet te hoeven lenen. Als ik een paar maanden wat zuiniger leef dan hoef ik misschien niet eens al mijn spaargeld aan te breken. En ik krijg ook nog vakantiegeld in mei dus dat helpt natuurlijk ook wel mee. Plus dat ik een deel van de belasting kan terugvragen voor mijn studie.

Ben nog steeds wel van menign dat 4000,- veel geld is als er verder niets voortvloeit uit mij stage maar soms moet je een risico nemen.
Maar zelfs als er niet direct iets voortvloeit uit die stage (als in: daar een baan), heb je toch de ervaring van je stage opgedaan, plus de nodige mensen leren kennen. En dat is heel veel waard, zeker in zo'n wereld. Ik vind het zeker geen onverstandige uitgave, als dit vak is wat je echt wilt. Het is een investering in de toekomst, waarvoor je ook nog eens gespaard hebt en dus niet hoeft te lenen. Er zijn niet veel studenten voor wie dat geldt...

En veel succes natuurlijk met de stage, wie weet komt er wel iets heel leuks uit voort!
Ik moet ook een kwart van mijn netto salaris inleveren voor driekwart jaar omdat ik stage moet lopen (deeltijd studie naast fulltime baan) Iets waar ik geen rekening mee had gehouden, omdat de school mij destijds bij het aanmelden anders had voorgelicht. Maar hey, ik heb er al 3 jaar opzitten, en ben bijna op het einde. Die stage is voor mij de enige mogelijkheid om in een ander werkveld ervaring op te doen. Dan maar wat extra investeren, later pluk ik daar wel weer de vruchten van.
quote:eefje1980 schreef op 11 februari 2011 @ 11:18:

Bij IBG betaal je als een goed salaris hebt een hoger bedrag terug dan 45 euro hoor. Je kunt toch ook tijdens je stage alvast op zoek naar ander werk? Is er veel vraag naar het werk waarvoor je de LOI studie doet? Ik zou gewoon mijn spaargeld gebruiken. Wat zijn je vaste lasten? Want als je zuinig doet moet het met 3000,- voor vier maanden ook best lukken toch?voor een schuld van 5000 euro betaal je 10 jaar 45 euro pm, onafhankelijk van je inkomen. Voor 4000 euro zal dat 7-8 jaar 45 pm zijn. Pas wanneer je inkomen te laag is om terug te betalen, kun je mindering van het maandbedrag aanvragen.
quote:Boarn schreef op 11 februari 2011 @ 16:38:

Ik moet ook een kwart van mijn netto salaris inleveren voor driekwart jaar omdat ik stage moet lopen (deeltijd studie naast fulltime baan) Iets waar ik geen rekening mee had gehouden, omdat de school mij destijds bij het aanmelden anders had voorgelicht. Maar hey, ik heb er al 3 jaar opzitten, en ben bijna op het einde. Die stage is voor mij de enige mogelijkheid om in een ander werkveld ervaring op te doen. Dan maar wat extra investeren, later pluk ik daar wel weer de vruchten van.Ja precies, ik snap wat je bedoeld. Ik heb ook geen andere opleiding in het journalistieke werkgebied dus moet ik het ook oplossen met stages etc. Vaak is werkervaring ook erg belangrijk. Ik ga mijn spaargeld ook wel gebruiken maar als er niets uit mijn stage voortvloeit zou het denk ik wel een beetje blijven knagen maar ja. Het staat ook wel weer mooi op mijn CV.
Voordeel is dat je door het vele heen en weer reizen en alle nieuwe indrukken aan 't eind van de dag zo moe bent, dat je helemaal geen tijd overhoudt om uit te geven! ;) Veel succes met je gesprek woensdag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven