Berlijn
zaterdag 8 januari 2011 om 19:35
Hoi!
Ik wil graag binnenkort een (lang) weekend naar Berlijn met mijn vriend.
Heeft iemand misschien tips wat we zeker moeten gaan zien?
We zitten er aan te denken om met de trein te gaan in plaats van met de auto. Iemand daar ervaring mee?
Nog tips voor niet al te dure hotels op een goede locatie (goed bereikbaar met openbaar vervoer)?
Hoeveel dagen heb je nodig om het idee te hebben dat je de stad hebt gezien?
Bedankt alvast!
Ik wil graag binnenkort een (lang) weekend naar Berlijn met mijn vriend.
Heeft iemand misschien tips wat we zeker moeten gaan zien?
We zitten er aan te denken om met de trein te gaan in plaats van met de auto. Iemand daar ervaring mee?
Nog tips voor niet al te dure hotels op een goede locatie (goed bereikbaar met openbaar vervoer)?
Hoeveel dagen heb je nodig om het idee te hebben dat je de stad hebt gezien?
Bedankt alvast!
zondag 9 januari 2011 om 09:40
Ik ben net terug uit Berlijn, prachtige stad! Ik ga er zeker weer naar toe maar dan in voorjaar of winter. Fietsen kun je wel vergeten, er ligt heel veel sneeuw en het is heel koud. Wat je gezien moet hebben is het Joodse monument met museum en een DDR museum vlak bij het monument. In de straat waar ze indertijd met de muur begonnen zijn, bevindt zich ook een museum waar een korte film vertoond wordt die heel goed weergeeft hoe de Berlijners er indertijd tegen aan keken.
zondag 9 januari 2011 om 10:40
Berlijn is een toffe stad! Ben er helaas maar heel kort geweest, maar wij hebben een walking tour gedaan. Deze was gratis en heel leuk om te doen. Wij hadden een hele leuke guide die goed kon vertellen. Hebben ook een pub crawl gedaan, wat ook wel grappig was.
Wil zeker nog een keer terug, misschien in de zomer dan.
Wil zeker nog een keer terug, misschien in de zomer dan.
zaterdag 12 februari 2011 om 14:46
Ook ik ga binnenkort naar Berlijn toe.
Nu hebben wij een georganiseerde reis geboekt van 5 dagen waarvan we ook anderhalve dag vrij zijn. Die tijd gebruiken we om naar de dierentuin in het centrum te gaan (die met Knut) en te gaan winkelen.
Verder krijgen we een stadstour en gaan we Potsdam bezoeken.
Allemaal dingen die vrienden van me adviseren.
Nu hebben wij een georganiseerde reis geboekt van 5 dagen waarvan we ook anderhalve dag vrij zijn. Die tijd gebruiken we om naar de dierentuin in het centrum te gaan (die met Knut) en te gaan winkelen.
Verder krijgen we een stadstour en gaan we Potsdam bezoeken.
Allemaal dingen die vrienden van me adviseren.
zaterdag 12 februari 2011 om 15:24
quote:spectral schreef op 12 februari 2011 @ 15:02:
Georganiseerd naar Berlijn :-/
Mee eens, ik moet er niet aan denken: 3 en een halve dag met een groep mee. En dan anderhalve dag vrij...
Berlijn is dé stad om alles zelf te kunnen doen. Een welcome-card op zak en zoveel mogelijk zien.
Ik ga elk jaar wel een keer naar Berlijn, huur altijd bij dezelfde mensen een appartement in Charlottenburg, de bakker om de hoek kent ons al want daar ontbijten we op ons gemak voordat we de stad in duiken.
Er is zoveel te doen, maar wat je precies kunt doen is toch echt afhankelijk van wat je leuk en interessant vindt. Zo zijn wij de laatste keer naar de villa geweest waar de Wannsee-conferentie is gehouden. Indrukwekkend! Maar buiten de gebaande paden.
Ik zou die groep laten zitten en zelf 5 dagen op stap gaan.
Georganiseerd naar Berlijn :-/
Mee eens, ik moet er niet aan denken: 3 en een halve dag met een groep mee. En dan anderhalve dag vrij...
Berlijn is dé stad om alles zelf te kunnen doen. Een welcome-card op zak en zoveel mogelijk zien.
Ik ga elk jaar wel een keer naar Berlijn, huur altijd bij dezelfde mensen een appartement in Charlottenburg, de bakker om de hoek kent ons al want daar ontbijten we op ons gemak voordat we de stad in duiken.
Er is zoveel te doen, maar wat je precies kunt doen is toch echt afhankelijk van wat je leuk en interessant vindt. Zo zijn wij de laatste keer naar de villa geweest waar de Wannsee-conferentie is gehouden. Indrukwekkend! Maar buiten de gebaande paden.
Ik zou die groep laten zitten en zelf 5 dagen op stap gaan.
zaterdag 12 februari 2011 om 15:42
zaterdag 12 februari 2011 om 17:02
Het is nogal fantasieloos om steden georganiseerd te zien. En zeker als je nog jong bent... het is een jongerenstad bij uitstek met een onovertroffen nachtleven.
En wat ga je met een groep doen, vol met bejaarden, checkpoint Charlie, brandenburgertor, de muur, holocaust gedenkplaats, reichstag, siegeseule... dat kan je vast niet zelf verzinnen
En wat ga je met een groep doen, vol met bejaarden, checkpoint Charlie, brandenburgertor, de muur, holocaust gedenkplaats, reichstag, siegeseule... dat kan je vast niet zelf verzinnen